Spikkel; Als je acuut moet worden opgenomen, dan mag je vriend zorgverlof opnemen, totdat er voor J een andere oplossing is gevonden. Anders uk meenemen, dat mag ook als je bv geeft, geef je dat nog, of ben je al helemaal over op de fles? Hoop dat je snel geholpen kunt worden, want dit mag echt niet! Loki; Heb uk al heel snel in slaapzak gedaan, met een week of 4 geloof ik. Het was toen ook nog vrij koud, ook al was de verwarming aan op zijn slaapkamer, maar wij hebben alleen vloerverwarming, dus dat voelt toch wat anders. Maar hij lag toen al telkens boven zijn dekentjes en was echt koud als we hem uit bedje haalden. Heb een slaapzakje van 60cm gekocht, dat was prima toen. Als ze nog klein zijn, moet je ze vooral niet op de groei kopen. De combisleeper is er van 0 tot 12 maanden, of van 12 tot 46 maanden. Ik heb de tweede versie, ook al is hij nog lang geen 12 maanden, hij heeft al wel het formaat van een 12 maanden oude baby, heb ik even geluk, anders moest ik over een half jaar, weer zo'n ding aanschaffen! Ben trouwens weer helemaal aan het doorslaan met het kopen van maatje 80.... Vorige week in de uitverkoop een heel stoer jasje/vestje gekocht van Lief, met Stoer op de achterkant. En een t-shirt met stoer op de achterkant. In Maatje 74 was er ook nog 1 shirtje, dus die ook maar meegenomen, heeft hij nu aan. Verder nog een super leuke spencer, blouse en broek voor een bruiloft volgende maand. Via MP 3 sjaaltjes van Lief met 'stoer' erop aan het uiteinde van de sjaals. Lime-groen, rood en aquablauw. Van de rode heb ik ook nog een mutsje. Uk kan de winter dus in! O, nee nog niet helemaal, ben nog aan het speuren voor een winterjas. Wil een klein maatje 86 daarvoor hebben, zodat hij hem heel misschien volgende winter ook nog aankan! Maar manlief heeft wat jassen betreft nogal een uitgesproken smaak, dus kan niet even zomaar wat kopen! Nou ja, tijd zat nog!
Spikkel; Gewoon je verzekering bellen, doen zij niks, gewoon weer de huisartsenpost. Heb je de naam van de huisarts van vannacht onthouden? Anders die gewoon noemen, misschien dat hij nog wat kan betekenen? Niet accepteren dat ze niks voor je kunnen doen hoor! Dit kan echt niet. Ze kunnen je niet platspuiten met morfine, omdat ze niet meer moeite voor je willen doen! Morfine is voor even goed en je kunt er niet verslaafd aan raken, maar voor je stoelgang ed is het niet best als je het langer gebruikt. Kortom, het feit dat je morfine moet gebruiken is al een hele goede reden om snel geholpen te moeten worden, want het is bijna het zwaarste dat er is! Je niet gek laten maken en heel veel succes meid!!
geef geen borstvoeding meer heb net ziekenhuis gebeld, kan echt niet eerder wachtlijst is super lang. Dus mijn eigen huisarts gebeld weer, even bandje afgeluisterd, normaal word er gezegd naar welke andere huisarts ik terecht kanm,, nu niet. Heb mijn moeder even gebeld zijn op vakantie en zij zei dat ik gewoon een andere huisarts moet bellen of ziekenhuis, nou ziekenhuis heb ik gedaan. Zonder resultaat. Maar denk dat ik mijn verzekeraar nu maar bel. Hoe goed die andere ziekenhuis is.. denk niet dat een andere huisarts mij er eerder kan krijgen. bah
arts van vannacht weet ik niet meer... nacht eerder wel, maar zal vast wel in de computer staan neem ik aan.
Bloom: Ik heb een bod gedaan (16 euro) op een ZGAN cosleeper maatje 1. Las dat deze veilig is vanaf de geboorte dus dan zou het met 3 mnd helemaal moeten kunnen . Zoiezo hebben we zoiets nodig voor bij 1 van de oma's, die wonen op een boerderij en stoken enkel met de haard, boven is het dus om te bevriezen, brrr. Kan mooi met een goedkoopje proberen en als het ons lekker bevalt koop ik er nog 1 bij. Spikkeltje: Mhh niet leuk dat ze je zo aan je lot overlaten. In de medische wereld moet je nogal sterk in je schoenen staan om geholpen te worden, blijkt maar weer . Jolanda: Dat gaat gestaag Ben benieuwd naar de groeiecho weer! Hier: Mummeltje vanochtend de 2e lading prikken gehad. Ze schreeuwde het weer uit, arme meid. Gelukkig was ze bij het aankleden al weer getroost en met de speen in was het leed al snel geleden. Daarna lekker gegeten en toen was ze zo moe dat ze recht door naar bed is gegaan. Wat slaapt dat lijdt niet, dus ik hoop dat ze lekker lang slaapt. Qua lengte is ze weer mooi omhoog geschoten; 59cm. Bijna op de gemiddelde lijn (kwam van de onderste af). Ze is iets minder aangekomen, 190gram tov 2 weken geleden (= maar 95 gram per week) maar wel 122,5 gemiddeld als je de maand verrekend dus dat is voldoende. Met BV schijnt het toch een beetje op en af te gaan, toch? Lijntje zit iig net boven de onderste lijn, maar dat is nog niet anders geweest. Wij zijn ook geen zwaargewichten (ik nét op de gemiddelde bmi en vriend nét er onder) dus ze heeft het niet van een vreemde. Een lange slanke dame dus, ik hoop voor haar dat dit later ook zo is
Kan even niet op alles reageren maar Lautje wat waanzinnig schrikken dat bloedverlies! Gelukkig kon je snel even kijken en wat alles goed! Dikke knuffel! En Caitlin en Loki: over borstvoeding moet je zo min mogelijk nadenken! De natuur heeft het mooi geregeld: als je kindje meer behoefte heeft mag je altijd aanleggen/melk voeden. De reden voor een max aan kunstvoeding is dat de niertjes van de baby anders overbelast worden. Dit is bij borstvoeding niet het geval. Wat jij aangeeft met gewicht en aantal voedingen Caitlin is een berekening die gebruikt wordt bij kunstvoeding en bij borstvoeding soms wordt gebruikt om in te schatten wat ongeveer nodig is. Maar: - je voeding is niet iedere dag hetzelfde. Dit hangt af van het moment van de dag, hoe uitgerust je bent, wat je hebt gegeten en gedronken en hoeveel, of je een virusje hebt, of je stress hebt of juist niet enz enz. Maar bijvoorbeeld ook op warme dagen: dan wordt je bv wateriger omdat je baby vaker moet drinken. Er is gewoon goed over nagedacht - de behoefte van je baby verschilt. ALs je kindje ziekig is zal ie meer willen drinken. Je voeding barst van de vitamines en de natuur regelt het zo dat de baby meer en vaker drinken wil. Gewoon geven dus! Ik merk hier dat als uk niet goed in zijn vel zit we opeens omhoog schieten met voedingen en dan na een paar dagen zakken we vanzelf weer terug in het oude ritme. Hoef je niet in te sturen. - het ingaan op de behoefte van je kindje (zelf aangeven wanneer hij honger heeft) is beter voor de darmen en het maagje (beter vaker een kleine voeding dan een keer een grote) en voor de ontwikkeling van het herkennen van hongergevoel, beide belangrijk om overgewicht op latere leeftijd te voorkomen. Dus, ophouden met sturen en nadenken, lekker je ukkie volgen. Dat is juist het fijne aan bv, hoef je niet over na te denken. Trouwens met name van belang als je langer wil voeden. Zo rond 3/4 maanden zul je een dip krijgen en dan is het belangrijk om je kindje te volgen. Niet voor niets stopten vroeger (toen voeden op de klok normaal was) veel vrouwen rond die periode omdat de melk op was. Caitlin desnoods geef je een klein flesje van 50cc na de normale fles om te kijken of ze nog honger heeft. Zo dat was mijn relaas. Vanaf nu ga ik weer normaal reageren PS weekend was een ramp. Uk heeft vrijdagnacht gehuild van 23 uur tot 4.30 uur. Het was zó sneu.. Hij was echt niet lekker. maar gisteren was hij weer helemaal de oude en nu gaat hij opeens weer zonder mopperen slapen, slaapt hij weer lekker lang en wordt stralend wakker. Gelukkig, mijn vrolijke baby weer terug AANVULLING: Over regeldagen: Caitlin nee je gaat niet vanzelf meer produceren. Regeldagen werken volgens vraag en aanbod principe: dus meer aanleggen -> meer drinken -> meer productie. Als je dus merkt dat je niet genoeg kolft dan moet je vaker aanleggen. Op de borstvoedingspagina op dit forum is trouwens een topic geopend voor full time kolfsters. MIsschien leuk idee? NU stop ik écht (ik moet een hobby zoeken )
ja blijkt wel weer Loki Sta nu in de wacht bij zorgverzekeraar. de vrouw van ziekenhuis zei ook dat ik dan naar een andere ziekenhuis moest gaan.
hier even een kleine update Gisteravond ontzettende buikpijn gehad. Vanmorgen ook nog iets. Ik denk dat dit de eisprong is geweest. Gistermiddag nog wel geklust maar we moeten maar even zien. Zaterdag kregen we post van het zkh. Er was een afspraak gemaakt voor morgen (dinsdag). Dus maar afwachten wat er uit is gekomen en wat de stappen nu gaan woden. Ben wel blij dat het zo snel gaat allemaal. Ik had dit nog niet verwacht maar ben er wel blij om.
Juju: Eigenlijk wel precies zoals ik dacht maar niet over na denken vind ik moeilijk . Al geloof ik wel dat dat het beste is, het is immers gewoon de natuur en daarin kent men geen klok. Ik ben iets te westers, dat heb ik wel vaker gemerkt . Wel fijn om even te weten dat de komende mnd een dip kan plaats vinden, had hier zoiezo wel een beetje op gerekend omdat ik weer ga werken in deze maand. Toch ga ik erg mijn best doen om door te voeden, zou zo graag de 9 mnd (of een jaar ) halen, al krijgt ze dan nog maar 1 of 2 maal daags, dan zou ik al zo blij zijn! (Mijn moeder viel bijna van haar stoel toen ik zei dat ik het liefste tot een jaar zou voeden , ik ben dan ook een flessenkind vanaf week 2 omdat ze het 'te stresvol' vond als er visite was enzo. Dát vind ik nou wel een zwakke rede om te stoppen en dat weet ze ook )
Juju; Hè gelukkig, je bent er weer met je kennis over bv! Jippie, nu hoeven Loki en caitlin zich nergens meer druk om te maken! Spikkel; Lekker dan, schiet wel op zo! Jolanda; Jij gaat hard! Loki; Lang leve MP! Laika; Fijn zo snel een afspraak! Hopelijk was dit een goede eisprong en wordt het ei benut!
Ja ik heb ook wel andere dingen te melden hoor. Maar had even geen zin in een megapost en Caitlin vroeg om mijn mening en dan wordt het dus alsnog ee megapost Nu ga ik me weer gedragen. Uk heeft hier vanochtend voor het eerst brood gehad. Had hem ook nog geen korstje gegeven, wilde even wachten met gluten enzo. Voor alsnog vond hij het wel okay geloof ik. Hij slaapt nu al bijna 2 uur, en ik verveel me. Wil lekker met hem gaan wandelen!
Hier wilde mummel gister overdag ook niet fantastisch slapen (2 slaapjes die ze normaal zeker 2 uur maakt nu maar 45 min) e savonds heb ik weer een half uur naast haar gezeten omdat ze niet in bed wilde liggen en niet toegaf aan de slaap (daarna sliep ze wel als een roos, moest haar zelfs wakker maken voor de laatste voeding) maar dat resulteerde in een prachtige nacht; van 22.15 tot 06.00
Correctie hij sliep bijna 3 uur. Om 13 uur wakker geworden. lekker appeltje gegeten maar meneer wil niet drinken (laatste voeding om 8 uur) en om nou een wandeling van 1,5 uur te gaan maken en dan ergens op de grond te moeten voeden zie ik ook niet zitten dus *zucht* over kwartiertje nog maar eens proberen.