Geen idee waarom hij zo van streek was maar het is nu bijna normaal. Alleen dus een megaochtend slaap, normaal 45 minuten, als hij wild deed een uur. En vandaag en gisteren dus zo'n 2-3 uur. Nou goed, ook geen ramp (tis weer opgeruimd hier) maar wil graag naar buiten en graag voor de winkels dicht zijn Voor de beeldvorming: normaal ging hij rond 2 uur zijn middagdut doen, nu hij is wakker en wild aan het spelen (ik wacht met smart op hongersignalen haha) Goede nacht zeg!!! Je moet dat trouwens niet als kritiek opvatten he, dat wat ik zei van de tijden loslaten. Het is alleen dat je eerder al had aangegeven langer dan 3 maanden te willen voeden en rond 3/4 maanden is er gewoon een dip (rond 6 maanden ook weer) en zou het zo jammer voor je vinden anders * blik op uk* Hij sloopt een zakje toetenpoetsers. Geloof niet dat hij al trek heeft. Misschien toch maar voedingsvriendelijke kleding aandoen en naar het winkelcentrum wandelen.
zo terug van het ziekenhuis pffff liep gigantisch uit.. Ons mannetje groeit goed hij ligt mooi op de middenlijn
Hahaha ze trekken lekker hun eigen plan he? Hier slaapt Mummel ook nog steeds. Om 10 uur gevoed, half 11 naar bed en inmiddels is het bijna half 3 . Heb net al even haar nekje gevoeld of het niet koortsig voelde en dat ze daarom lang slaapt maar dat is niet zo en ze ligt er tevreden bij dus dan moet ze maar lekker blijven slapen, dan heeft ze het vast nodig... Edit; Heb net haar winter vestje/jasje binnen gekregen en hij is zooo gaaf . Dadelijk even passen, als dit al bijna gaat bestel ik ook 1 maat groter. edit2; Mummel wordt wakker
Nee hoor uiteraard vat ik dat niet als kritiek op. Ik lees graag meningen over bortvoeding en ken maar 1 iemand uit onze vriendenkring die langer dan 2 weken gevoed heeft dus moet ook echt het wiel uitvinden . Aan de site borstvoeding.com heb ik een hekel (sorry hoor maar we leven ook niet meerin de oertijd, sommige opmerkingen zijn echt zo alternatief) dus ik zal het toch van ervaringsdeskundigen moeten hebben en daar pluk ik de dingen uit die voor mij juist voelen . Ik hecht bv wel waarde aan een schema maar ik zou wel vlot een knuffel/regeldag in bed inlassen of me suf kolven tussen de voedingen door. Mummeltje ligt langs me op de bank, af en toe gilt ze het uit van de pijn zo zielig. Gelukkig bied mn tepel troost en wordt ze dan weer in slaap gesust. Prikjes zijn gemeen
Sneu Loki Ja ik heb ook weinig mensen om me heen. Zit dus wel op bv.com (en negeer bepaalde berichten) en dragenenvoeden.nl (en negeer heel veel berichten) om daar info die voor mij werkt vandaan te halen. Over schema: dat komt vanzelf hoor Ik heb me er nooit druk over gemaakt en uk gewoon gevolgd. Vooral in de kraamtijd, die drie maanden is dat toch het belangrijkste en je leert je uk dan ook het beste kennen. En voor ik het wist had hij gewoon een schema, niet door mij bedacht maar door hemzelf. Alleen de laatste voeding (rond 23 uur) heb ik zelf altijd gegeven, maar daar ben ik op een keer mee gestopt.
Over schema's gesproken, Bloom en Uk hoe is dat bij jullie? Ook met bijvoeding? Hier nu: 2.00/3.00: Melk 7.00/8.00: Melk + boterham Rond 10.00: Slapen 12.00/13.00: Melk + fruit Meestal rond 14.00/15.00: Slapen 17.00: Melk 18.00: Groente 19.00: Melk 19.30: Slapen Ik heb het idee dat dit het moet worden: 7.00: Melk en boterhan 11.00: Fruit 13.00: Melk en boterham 15.00: Tussendoortje 18.00: Groente, vlees etc En dan ergens voor het slapen gaan melk. Hoe zit dat bij jullie?
Nou heb vanmorgen gemaild. Na half uur in de wacht te hebben gestaan en kom net weer binnen, had even afleiding nodig. Ze staan op antwoordapparaat dat ze dingen hebben gevonden, dus moet ik morgen even terug bellen. ben benieuwd... Zal ik maar gelijk om half negen doen.. ga later alles even bij lezen hoor Liefs
Schema: 8.30: fles met fijne granen 10.00: fruit 10.30-12.00: slapen 13.00: fles 14.00-15.30: slapen 16.00: fles 18.00: groente 20.30: fles 21.00: slapen Dit is heel globaal hoor, wijkt vaak met een half uur eerder of later af. Heeft nu net pas z'n fles op, dus groente krijgt hij nu niet... Moet eigenlijk deze fles af gaan bouwen, maar het is zo lekker vertrouwd...
Wauw om 21 uur slapen! Dat is laat! (of is mijne vroeg?) En eet jouw uk echt al fruit dan? Mijne blieft zo kort na het ontbijt echt nog geen fruit. Pff. Toch niets mis met die fles?
Das trouwens wel ideaal haha als je melk en ontbijt kan combineren Hier nog even granen apart. Al klinkt boterham wel heel serieus voor dat kwart boterhammetje waar hij mee kleien gaat
FIjn Jolanda dat het goed gaat met jullie ukkie Nog 8 weken,, wouw.. ik wil ook wel weer. hahaha mis het echt. Maar ga mijn verstand gebruiken. Eerst moet ik geopereerd zijn en uk moet echt 1 zijn , voordat we de pil weer aan de kant gooien. Moet alleen nu wachten op de echte menstruatie, die van laatst van 1 dag ga ik niet als echt beschouwen, wil echt zekerheid hebben dat het straks safe is. *luistert naar vrolijke uk in de box hij lacht naar zijn beestjes, wat gezellig* Heb nog even op het internet rond gekeken naar de wachtlijsten. Waar ik in november terecht kan: heeft 3 weken wachten voor poli, en ik moet 5 maanden wachten. en vanaf dan nog 6 maanden wachten voor operatie. Streekziekenhuis is 2 weken wachten voor poli en 6 weken wachten voor operatie, dat klinkt al veel beter. Zal morgen gelijk mijn verzekeraar terug bellen.. ben benieuwd. ik ga alles op alles zetten. het is nu weer rustig, mijn buik. Eet ook niet super veel. ben bang om te eten. Vanmorgen 2 broodjes. Vanmiddag half broodje en stuk meloen en vanavond soep en half broodje. Ik zit ook erg snel vol. Dus wil het niet forceren.. me buik etc. Tja ben van alles aan het uit proberen. Ik drink wel veel. Maar zodra ik vol gevoel krijg, stop ik.
Tja, dat zijn weer de voordelen van flesvoeding hè! Ontbijt en fles! Doe het ook wel eens in papvorm, maar dan is het na de helft van het schaaltje al tuffen. Doe dus vaak de helft pap en eet ik zelf m'n boterham en daarna krijgt hij de rest in de fles. Hij eet trouwens niet zo heel veel fruit hoor, nog niet eens een halve banaan oid. Ik moet die derde fles af gaan bouwen, anders is zijn maagje te vol voor z'n groentehap. Als die derde fles eraf in, mag ik de tweede fles af gaan bouwen en daar een boterham voor in de plek gaan geven. Zucht... M'n kleine ukkie wordt groot...
Voor die tijd slaapt hij ook wel eens een paar uurtjes hoor! Maar hij slaapt ook niet voor niets 's ochtends zo lang uit!
Bloom: alweer 6 maandjes die van jou.. tjee gaat idd hard. Ik zeg nu al weleens: o mijn baby word al groot. En dan is hij nog maar 2 maandjes. Hij is erg lang vind ik. Zit nu op maatje 56/62.. Vandaag setje kleding maatje 68.. Hoop dat dat nog wel even duurt. Morgen word hij weer gewogen en gemeten en krijgt hij prikjes. ben erg benieuwd naar zijn gewicht. Ondanks de prikjes vorige week niet door gingen, wou ik wel even naar inloop-uurtje. Dacht kon wel even na dat we op kraamvisite gingen. maar toen ik op me horloge keek was het al 13.30 uur. Dus te laat zaten er al 3 uurtjes.. oepsie...
Wouw al met de winter spul bezig Ik zag vorige week ook een mooi jasje, maar wacht toch nog eventjes met aanschaf. ZIt beetje over de maat te twijfelen, aangezien J nu al snel groeit kwa lengte.. Maar erg leuk om er mee bezig te zijn.
Bloom hier gaat ook niet veel naar binnen. Vandaag een kwart appeltje denk ik, en een stronkje brocolli (maar wel vol enthousiasme, dat maakt het schoonmaken achteraf weer goed he). Haha dus dat is het geheim van laatslapers! Vandaag heeft hij zijn middagslaapje overgeslagen en lag hij om 19 uur al in bed. Ben benieuwd wanneer we hem weer horen Twee flessen is toch pas vanaf 9 maanden? *probeert zich te verdiepen voor straks* HAd laatst ook een lepelpapje gemaakt, met borstvoeding dan. DIe smaak kent hij want die krijgt hij ook in de fles. MAar meneer wil niet van een lepeltje eten, dag papje. Of had ik dat al verteld? Ik kom hier te vaak.. Spikkeltje het gaat zo hard Hier al helemaal in maat 74. Zuchtje.. Heeft iemand van jullie een lekker recept voor pompoen?
spikkeltje zucht met juju mee *zucht* Juju: misschien staat hier wat op. offff ken je het al De Keukenkikker | Verse babyvoeding maak je zelf!
Dit gaat t worden: Gebakken flespompoen met knoflook recept - Recepten van Allrecipes En dan voor uk miniovenschaaltje met alleen pompoen en olie. Ben benieuwd.
Ja Spikkeltje die site moet ik nog eens bekijken. Op dit moment eet uk niet echt maaltijden, alleen groente (die wij eten) en dan evt met aardappel erbij (als we dat toevallig ook ete). Maak dus niet speciaal maaltijden voor hem *luie moeder*