Ons (globale) schema van 4 flessen 08:00 melk 12:00 melk 16:00 melk 19:00 naar bed 23:00 papfles (moet hem wakker maken) soms ook voor 7u al een fles, dan komen wel op 5 flessen uit. zal me eens verder gaan verdiepen in de bijvoeding. elke dag op t zelfde tijdstip zodat hij in het ritme komt lijkt me wel practisch. dan kom je op zoiets uit: 08:00 melk 11:00 fruit 12:00 melk 16:00 melk 18:00 groente 19:00 naar bed 23:00 papfles (rijstebloem) de vierde fles hoeft pas vanaf 8 maanden te vervallen wanneer je kindje volledig groente en fruit eet, en ook brood. dat komt hier pas vanaf 8 maanden ivm gluten/allergieen - ook geen granenpapjes maar alleen rijstebloem als papfles heb nu honingmeloen en peer in huis gehaald dus manneke krijgt zoete zachte fruithapjes vanaf morgen. heb de appel maar even 2 dagen over geslagen. alleen is slapen de laatste tijd echt drama. normaal gaat hij 1 uur na zijn eerste fles weer naar bed en slaapt dan 2 uurtjes. tegenwoordig maar 1 uurtje maximaal. na 2 uurtjes wakker wordt hij jengelig dus dan leg ik hem in bed. de afgelopen week zijn we vrij druk geweest en bij familie etc. en zit je niet in het ritme. kortom: ellende! hij sliep gewoon niet overdag. en nu thuis ook niet. gister 2 uur een huilende baby gehad vanmorgen waren we ook even weg rond zijn slaaptijd en dus sliep meneer niet. hele ochtend jengelen en toen heeft hij 4(!) uur achter elkaar geslapen. zal allemaal ook wel met de tandjes te maken hebben want die beginnen nu echt op te spelen. lang leve dentinox! zal morgen even verder bijlezen. heb de hele dag hard gewerkt
Hmm meloen is hier favoriet. Moet het wel voor hem vasthouden anders glibbert het de hele kamer door maar hij vindt het heerlijk!
Zo even 8 pagina's bij moeten lezen. Jullie hebben actief geschreven gister. Spikkeltje ik hoop dat je snel een plekje hebt want dit is geen doen. Duim voor je vandaag. Laika ( ik twijfel of jij het bent) veel sterkte vandaag hopen dat je je ei goed hebt kunnen gebruiken en dat ze een mooi plan voor je hebben. Juju ik vind je tips juist handig kom over een paar maanden ook nog even bij je terug. Pas op met gluten ik heb een gluten allergie en geloof mij dat is geen pretje. Hoe eerder je het geeft hoe groter de kans dat dit komt. Loki heerlijk het kopen van kleertjes ik vind het ook lastig om niets te kopen. Hier willen wij graag weten dat het wordt. Mijn man denkt een jongen en ik weet het niet zo goed de ene dag denk ik een jongen en de andere dag een meisje. Ik zal eens even thuis gaan overleggen of wij iets willen rond de 16 of 17 weken. Ik ben ook erg nieuwsgierig zal dan alleen een bepaling genoeg vinden de rest zoals 3d hoeft van mij niet zo.
Lautje 3D is ook pas mooi met een week of 27, dan zie je echt een gezichtje. Nu zie je een soort skeletje omdat er nog helemaal geen vet onder de huid zit. Gluten mogen vanaf 7 maanden, mits er geen allergieeen in de familie zitten. Ik wilde eerst nog even wachten (en glutenvrij brood geven) maar ik moet ook een beetje loslaten vind ik. Volgens mij mag het trouwens al eerder maar heb ik het zelf op 7 maanden gezet omdat het advies niet zo eenduidig is. Nou goed, hij krijgt nu brood maar eet er geen hap van Lautje ik stem op een jongen, gewoon als tegengeluid tegen al die meisjesstemmers!
Oh trouwens Uk ik geef mijn uk )) soms een papje met rijstebloem en boekweit, is van biobim (va 5 maanden is het, heet fijne granen) en is ook glutenvrij. Mocht je wat afwisseling willen Ben benieuwd naar je fruitavontuur vandaag. Hier ook mango
ZIt trouwens in mijn babyboek te kijken en dit is het drinkschema van ukje: week 1: 9x per 24 uur week 2: 10x per 24 uur week 3: 8x per 24 uur week 4: 6/7x per 24 uur week 5: 6x per 24 uur week 6: 5/6x per 24 uur week 7: idem, slaapt door van 23 u tot 6/8 uur week 11: 5x per 24 uur, slaapt door van 19 tot 6/8 En dat ging dus langzaam weer naar een nchtvoeding met 4 maanden. Zucht. Hij vindt drinken niet meer leuk en drinkt nu overdag heel weinig en haalt dat 's nachts in. Denk de komende paar nachten maar even streng zijn (huilende baby, snik) want ik ben helemaal voor je kindje volgen maar wel graag realistisch
Nou contact gehad met zorgverzekeraar. Kwamen 2 ziekenhuis uiten. 1 kan ik volgende week terecht voor 1ste afspraak en dan 4 weken later opereren. En die andere ook week wachttijd afspraak en operatie iets van 6 weken later. Maar die is meer dan half uur hier rijden en de andere 20 min. Dus ik belde er heen, moeten ze eerst mijn verwijs hebben. Anders kunnen ze me niet in plannen, terwijl menzis vrouwtje zei dat ik een afspraak kan maken. Dus heb mijn husiarts op de spoedlijn gebeld en schijnt de dat ze er gewoon zitten.. als ik dat had geweten dan was ik er gisteren er naar toe gegaan. Dus er liggen verwijsbrieven klaar straks. Dus gelijk halen en dan maar posten.. Pfff wat ik gedoe zeg... Nou ja er zit schot in de zaak..
De grafieken van het CB zeggen niet zoveel omdat die gebaseerd zijn op gemiddelden en dus eerder de groei van een kindje op kunstvoeding volgen dan een kindje op borstvoeding. Die groeien gewoon anders. Het is dus niet vreemd als Mummel afwijkt van die grafiek. Van de grafiek die je online bijhoudt (BV.com, een van de weinig nuttige dingen op die site ) mag ze niet teveel afwijken. Dit is de curve (haar eigen lijntje uiteraard) hoe ze hóórt te groeien, veel sneller of veel langzamer is niet goed. Als ze daar ook afwijkt zou ik het in de gaten houden. Wil je niet bang maken en dat is waarschijnlijk ook niet nodig maar dacht ik zeg het toch even Als vergelijk: op de CB curve zat mijn uk altijd op de bovenste lijn wat betreft gewicht. Op de BV curve net iets boven gemiddeld (inmiddels precies gemiddeld), bij het CB gaat hij nu ook meer naar gemiddelde toe. BV kindjes komen vaak in het begin snel aan en na een maand of 6 stabiliseert dat en gaan ze minder hard groeien (in verhouding dan met kindjes op kv). Met lengte zit er volgens mij niet zoveel verschil als ik zijn curves vergelijk.
ja vond ik ook al Juju.. pff maar ben er beetje klaar mee met de aanvallen. Heb ook gezegd tegen een van de nacht artse.: ik beval liever dan ik dit moet door staan. Ik ga nu uk aankleden, dan naar HA papieren halen en door naar CB.
Hoihoi, We zijn druk bezig in de tuin, dus helemaal bijlezen doe ik even niet! Spikkel; Fijn dat er nu eindelijk naar je geluisterd wordt! Ritme; Ik denk dat ik, als ju jullie verhalen zo hoor, echt geluk heb met onze uk... Hij is zo makkelijk als wat, in welk ritme dan ook. Huilt weinig en als hij huilt, leggen we hem op bed en slaapt hij bijna direct! Maar laat ik het niet te hard zeggen, het tij kan altijd nog keren natuurlijk! Hij ligt nu heerlijk met z'n knisperboekje te spelen, prachtig om te zien! Voeding; Vind het maar een lastig fenomeen... Je doet wat je denkt dat goed is, maar er zijn zoveel mogelijkheden en meningen dat het wel heel lastig gemaakt wordt af en toe! Zo en nu ga ik nog wat telefoontjes plegen en manlief weer helpen in de tuin!
Volgensmij best netjes toch? De lijn blijft zo'n beetje hetzelfde http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/curve_weight/36920
@ Lautje.. Ik heb ook geen 3d echo gedaan hoor..vondt het ook onzin haha het is natuurlijk altijd heel leuk om echo's van je kleintje erbij te krijgen maar voor zoveel geld hihi... Nog 3 dagen meid dan ben je 12 weken
Kan m niet zien Loki maar als ze niet teveel afwijkt gaat het vast super Ik word een beetje koopkriebel als ik jouw verhalen lees *gaat webshoppen*
Niet? Mhh zal straks ff kijken. Lijntje is iig met haar eigen boog mee net boven de onderlijn, maar het is nou eenmaal een mini (en stiekem vind ik dat wel cute, als ze gewoon goed via dr lijntje door groeit natuurlijk). Haha koopkriebel rules . Heb weer een jurkje, broekje en een cosleeper gekocht. Hoop trouwens dat eer daags mn bestelling van babywalz komt, al kan dat 2 weken duren (zuur!). Ben nog in twijfel over hetzelfde vest in een maatje groter, vind die zo gaaf! Maar ze had die na gemeten en de armen waren per stuk maar 1 cm langer, is dat niet erg weinig voor 1 maat verschil? (lengte 2 cm en breedte onder de armen ook 2 cm? ). Zou wel fijn zijn dan ben ik meteen klaar qua winterjasjes! Mummel is weer beter. Vanacht een extra nachtvoeding en toen weer kwart voor 6 en om 10 uur en dr temp is weer normaal en nu weer in dromenland in haar ledikantje. Vond haar wel vrolijker dan de vorige keer, vanacht heeft ze heel schattig van half 12 tot half 1 liggen brabbelen met open ogen , toen heb ik dr de speen maar ingedaan en is ze gaan slapen, gek meisje
Ik moet altijd zo glimlachen om jouw berichten, zo'n kleintje nog, zo puur genieten. Hier een kleine draak. Net wel een heerlijk knuffelmoment gehad, puur genieten, ze worden steeds spaarzamer. Hij wil tijdschriften scheuren, rollen en tijgeren en dingen in zijn momnd stoppen. Blij dat het goed gaat met jouw kleintje. Mijn is net zonder mokken aan zijn tweede slaapje vandaag begonnen. En hij heeft heerlijk bij me gedronken
Nou die laatste twee zinnen zijn toch wel weer lekker dan! Is hij niet meer tevreden met zijn speelgoed dan? Daar kan hij toch naar hartelust aan trekken en in zijn mond stoppen? Of heeft hij nu al vooral voorkeur naar de dingen die juist niet voor hem bestemd zijn?
Loki; Moet ook altijd wel grinniken om jouw berichtjes. Trouwens, moet dat eigenlijk wel bij alle berichten van de mama's die zo vol trots en liefde over hun kindjes praten! Ze volgt gewoon lekker haar eigen lijntje meid en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook wel prima had gevonden als onze uk ook wat kleiner zou zijn en minder hard zou groeien. Het gaat toch allemaal al zo snel... Daarbij lijkt het trouwens wel of iedereen wat denkt te moeten zeggen over het formaat van mijn baby. Als jonge moeder maakt mij dat soms best een beetje onzeker... Terwijl ik juist hartstikke trots op zijn groei en ontwikkeling ben! Maaruh, ik dacht dat ik veel kleertjes kocht, haha! Hier net weer kortingstickers van de prenatal gekregen, dus daar gaan we binnenkort maar weer eens een bezoekje brengen!
Zucht... Net weer een eindeloos gesprek gehad met een ziekenhuis waar ik bevallen ben.... De 300 euro van mijn eigen bijdrage die ik gewoon vergoed zou moeten krijgen omdat ik daarvoor verzekerd ben, krijg ik nog steeds niet vergoed, vanwege een fout van het ziekenhuis. Fout nr 1. Net de verloskundige daarom maar opgebeld om een bewijs op te laten sturen dat ik daar op medische indicatie bevallen ben... Blijkt nu dus dat ik daar helemaal niet zo in hun systeem sta... Fout nr2. Als ik dat bewijs heb, kunnen ze een andere factuur maken en wordt het waarschijnlijk gewoon vergoed... Snappen jullie het nog? Ik niet meer... Ook nog even navraag gedaan bij de verloskundige hoe het nu mogelijk was dat ik zonder geplast te hebben en zonder hb-check na veel bloedverlies zomaar het ziekenhuis heb mogen verlaten, 5 uur na een topzware bevalling... Had dus helemaal niet gemogen... Fout nr3! Verloskundige kon in hun dossier ook niet terugvinden dat het ziekenhuis dit bij hen gemeld had, wat wel had gemoeten, want dan had ik van de vk niet eens naar huis gemogen.... Ze heeft nu een aantekening gemaakt en zal er bij een eventuele volgende zwangerschap rekening mee houden. Goed, einde ego! Uk ligt alweer vanaf 11 uur te slapen... Denk dat hij de laatste weken slaap aan het inhalen is van de afgelopen 6 maanden.... Zo toch maar eens kijken of hij stiekum al niet heel lief ligt te spelen. Ik kan in de tuin nu niets meer betekenen, alleen maar zwaar mannenwerk, dus ga zo maar even een lekker stuk wandelen met uk! Nadat ik hem van top tot teen ingesmeerd heb met zonnebrand, want die zon steekt!!
Oh speelgoed is ook best leuk maar telefoon, afstandsbediening, tijdschriften (fanatiek scheuren), katten (die vluchten als hij eraan komt, gelukkig is ie nog niet snel) stoel- en tafelpoten en kattenvoerbakken zijn véél leuker. De ene baby is een grote baby en de ander is klein, lekker belangrijk als ze maar blij zijn. Ik heb ook een hekel aan mensen die overal maar commentaar over hebben (zie blog )