gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn boobs zaten al onder (puberteit) maar mijn buik is (voor zover ik het kan zien ;)) streepvrij (niet jeukvrij trouwens ;))

Jolanda spannend weer!

Ik ga nu naar de verloskundige voor een check :)

2. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    hmm daarnet bruinbloed verlies dus denk dat me ongi er aan zit te komen

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Balen Jolanda :(

4. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @juju nja had het al gedacht dat ik ongi zou worden dus de teleurstelling is er natuurlijk wel alleen is ie deze keer niet zo groot. maar wel 1 ding heb me cyclus weer op de 28 dagen

5. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Nieke; wat heerlijk dat je lekker een weekendje weg bent geweest en er van hebt genoten! En ook fijn dat het HSG onderzoek erop zit en de uitslag goed is. Ik begrijp wel dat je er een dubbel gevoel bij hebt, want dat het goed is, is fijn, maar waarom lukt het dan (nog) niet he? Moeilijk hoor *knuffel*.

@ Loki; morgen ben je alweer 14 weken meis, wat heeerlijk voor je!!!

@ Navlis; heel veel plezier in Disney. En ik hoop voor je dat je deze kraamtijd lekker kunt gaan genieten van jullie kleine man!

@ JuJu; wat heerlijk dat de beeb een mooie kamer heeft :D Ik ben erg benieuwd naar je foto's!
    En wat een geweldige buik weer! Hij zit idd wat lager, maar kan de groei wel zien. Wat ik overigens ook zie is dat je nog steeds slank bent hoor! Van de voorkant zie je gewoon dat je niks dikker bent geworden aan de zijkant (op de heupen ofzo) en van de zijkant zie ik nog een klein beetje je heupbotje lopen zeg maar. Ik weet zeker dat jij na de bevalling snel weer je oude figuur terug hebt ;)

@ Hen; leuk weer wat van je te horen meis! En ik kan me voorstellen dat je nu een beetje baalt van het moment waarop deze vakantie is gepland. Maar gelukkig kun je wel een beetje bijtanken nu voor die laatste 6 dagen. Werken in de zorg is altijd al vrij zwaar, maar zwanger in de zorg vind ik helemaal pittig hoor! Geniet maar lekker van je week vrij :)

@ Moppie; wat leuk om weer eens iets van je te lezen! Donderdag gaan we idd in ondertrouw, maar de rest van de dag is ook behoorlijk vol gepland met 2 huizen bekijken en ons eerste gesprek bij de verloskundige, dus verder geen feestje gepland.
    Volgende week maandag de 22ste idd eindelijk de echo! Ik kan ook echt niet wachten hoor, maar zal wel moeten, haha! Ben allang blij dat ik het al met 8 weken en 4 dagen heb en niet pas met 10+ weken ;)
    Hopelijk kun je voor de kerst verhuizen en komt de kleine gelijk in jullie nieuwe paleisje! En goed om te horen dat het bij de vk allemaal goed was en uk niet meer in stuit ligt, houden zo :p

@ Jolanda; jeetje meid, weer op rood *knuffel* Wel fijn dat je cyclus op 28 dagen zit en volgende ronde moet je vriend maar elke dag thuis zijn in de klus periode hoor ;)

@ Deli; leuk om weer even iets van je te horen! Doe jij eigelijk ovu testen (weet ik even niet meer)... Ik duim voor je!

@ Hier; vandaag en gister zo ontzettend druk gehad op mijn werk! Amper tijd voor koffie en lunch pauze, alleen maar rennen. Zo weinig drinken en veel te laat iets eten, het voelt niet goed nu ik zwanger ben... Nog 6 nachtjes slapen en dan hebben we de echo; can't wait!!! :)

Liefs,
    Caitlin

6. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Jolanda;
    Balen dat de ongi er weer is!! Dikke knuffel voor jou!!

Moppie;
    Wat een lap tekst inderdaad ;) leuk dat je nog een reactie op iedereen geeft. Hopelijk zitten jullie lekker met de kerst in jullie huisje. Nog even klussen en daarna lekker genieten van jullie mooie huisje en natuurlijk de kleine!

Loki;
    14 weken al, wat gaat het snel zeg!

Caitlin;
    Leuk weer huisjes bekijken en in ondertrouw! Super!
    Maar zo hard werken is niet goed he. Neem op tijd je rust, je moet nu ook voor jullie kleintje zorgen. Als je collega's dit wisten zouden ze er wel voor zorgen dat jij even kon zitten denk ik zo, daar hebben ze dan zeker begrip voor. Maar ze zijn denk ik nog niet op de hoogte van je zwangerschap of wel? Probeer anders snel tussendoor even wat te drinken of een peperkoekje ofzo te eten. Ik weet hoe zwaar het werken in de zorg is, dus denk aan jezelf meid!

Hier;
    Geen nieuws. Wacht op mijn ei en op het gesprek van aanstaande vrijdag. Ga denk ik wel die pillen halen die jullie zeiden voor mijn mannetje. Ben benieuwd!

7. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Even terug gezocht hoe die tabletten alweer heten, maar kan het niet vinden. Loki had jou mannetje deze gebruikt? Hoe heten ze alweer?

8. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Nieke; wat een super lief berichtje van jou, dank je wel! Mijn collega's weten inderdaad nog niet dat ik zwanger ben, maar na de echo ga ik het vertellen. Het is alleen zo lastig met het personeelstekort om wat tijd voor mezelf in te lassen op de drukke dagen, maar ja, ik ga mijn best doen!
    De pillen heten trouwens 'Multi alles in 1 krachtig' van de Etos. Mijn vriend heeft ze ook gebruikt in de ronde dat het bij ons raak was ;)

Liefs,
    Caitlin

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou uk ligt hier al praktisch ingedaald (kan nog een héél klein stukje) dus dus dat had ik goed gevoeld. Volgende keer (2 weken) gaan we het hebben over de bevalling (ze heeft me gevraagd een plan te schrijven) en krijg ik een korte liggingsecho. Ze zei: ja je hoort nu echt bij de gevorderde he! Voelt wel raar hoor, dat het laatste stukje nu echt is ingegaan.. Snel nog maar een verschoonkussenhoes voor de baby met zijn naam erop besteld ;) (home - Knuffie en Co.).
    Oh en over slank: er zit 11 kilo bij met nog 7 weken te gaan.. Baby eindigt volgens de verloskundige rond de 3300 gram dus gewoon gemiddeld. Ze zei dat mijn buik heerlijk soepel is (aka: geen buikspier te bekennen ;)) en dat de baby daardoor nog goed kon bewegen. MIsschien verklaart dat ook dat ik (nog) geen stiae heb?

Jolanda fijn dat je cyclus 28 dagen is maar ongi blijft balen. Heb je ook al rood verlies gehad of alleen nog bruin?

Caitlin veel plezier bij je ondertrouw en het huisjes kijken. Enne een intake bij de verloskundige is natuurlijk ook wel een beetje een feestje :)

Oh (sorry ik blijf egoberichtjes plaatsen) we hebben zojuist de kinderwagen en maxicosi geleverd gekregen. Natuurliuk al druk rondjes gereden in de woonkamer en het muskietennet en regenhoes geprobeerd. Vreemd idee dat ons kleine mannetje daar binnenkort al in ligt..

10. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Hallo meiden,

@Etos pillen; Mijn vriend slikt nu gewoon Supradyn. Wat voegen die Multi alles in 1 pillen dan toe? Iemand enig idee?
    Als de vitaminepillen op zijn die hij nu heeft, dan ga ik denk ik ook deze maar eens proberen.....

@Nienke; Heel fijn dat er geen gekke dingen uit het onderzoek zijn gekomen. Ben benieuwd naar je afspraak vrijdag.

@Jolanda; Jammer dat je ook weer een ronde verder bent.

@Ovu-testen; Ik heb heel lang ovu-testen gedaan, maar de gyn adviseerde om ermee te stoppen. We klussen nu dan ook va. ca. dag 10 om de dag (soms om de 2 dagen), totdat het niet meer nodig is. Geeft wel iets meer rust. En de gyn zei ook dat je het meeste kans hebt als je regelmatig klust voordat je ei springt. Zo ligt er altijd een voorraadje klaar. :D
    Daarbij heb ik maanden testjes gebruikt en toch is het nog niet gelukt! :x

@Hen; Kan me ook wel voorstellen dat je je vakantie achteraf liever anders gepland had. Maar goed, daarna zijn het nog maar een paar dagen!

@Hier; Behoorlijk heftige ongi gehad. Heel veel bloed. 2/3 Dagen en nachten tampons moeten gebruiken. Normaal gebruik ik ze 's nachts zelden. En meestal neemt de hoeveelheid bloed snel af, waardoor tampons niet lang nodig zijn. Nu nog steeds bruinige afscheiding, dus het is nog niet over. Duurt lang voor mijn gevoel. Een week geleden begon het met het eerste beetje bloed.
    En nu dus weer in afwachting van mijn ei en weer verplicht aan de klus.

11. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Cailtin; Hele prettige dag donderdag. Allemaal leuke dingen voor jullie in de planning!

@Juju; Heb je foto's van de kinderwagen?
    Super dat alles goed was bij de vk!
    Jaja de laatste weekjes. Voor je het weet ligt de kleine in je armen.
    Heerlijk toch!?

12. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @ Juju tot op heden nog bruin bloedverlies maar wel met stukken haha (misschien beetje on smakelijk hihi) En klein beetje rood vanmiddag maar nu gewoon weer bruinbloedverlies hmmmzzz..Afwachten maar weer we gaan gewoon vol goede moed een nieuwe ronde in..Ik probeer wel er minder mee bezig te zijn ook mede omdat morgen natuurlijk misschien duidelijk wordt of ik die opleiding mag gaan doen..Maar we gaan gewon doro in iedergeval

13. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Jolanda;
    balen! Wel fijn dat je cyclus genormaliseerd is! Nu maar hopen dat je mannetje thuis is op de klusdagen!
    Weet je al meer over de opleiding? Ga je de bbl of de bol doen?

Juju;
    ik wacht met smart op foto's! :).
    Wat fijn dat jullie kleine al is ingedaald! Wel gek idee ja, dat we nu bij de gevorderden gaan horen...
    Maarre.... die buikspieren zijn bij mij al jaren heel ver te zoeken, dus denk niet dat dat de oorzaak is van het uitblijven van jou striae! ;). Je hebt gewoon een lekker soepel huidje! (en ik blijkbaar niet... ;))

Deli;
    misschien is het juist een goed teken dat je ongi wat heftiger was? Is namelijk ook belangrijk bij een goede cyclus, want als je ongi niet met redelijk wat bloed gepaard gaat, zou een evenuteel vruchtje ook niet in kunnen nestelen. Hmmm snap je wat ik bedoel? Er moet dus wel wat baarmoederslijmvlies (bloed) zijn om in te kunnen nestelen en als je altijd maar een hele lichte ongi hebt, zou het daar misschien aan kunnen liggen dat er nog geen vruchtje ingenesteld is? Snap? Weet ook niet hoor, misschien bazel ik nu ook maar wat...

Caitlin;
    leuk dagje morgen! Maar waarom doen ze dan niet meteen een echo morgen?? Bij mij was de intake gelijk met de eerste echo. Nou ja, maandag duurt ook niet lang meer natuurlijk... ;)
    Succes met huisjes kijken! Mogen we meespieken op funda of heb je dat liever niet? Geeft niks hoor!

Werken in de zorg;
    Het is (vind ik) super om te doen, maar inderdaad wel zwaar. Zwanger in de zorg dan dus helemaal. Maar mijn collega's zijn echt superlief voor me hoor! Ze nemen me een hoop werk uit handen en dan nog ben ik doodop na een dag. Dus dan voel ik me weleens schuldig... Maar ja, het is niet anders, kan het ook niet mooier maken dan het is!

Ik heb het idee dat uk hier ook aan het indalen is... Heb al een paar dagen last van een licht ongi-achtig gevoel onder in mijn buik. De afgelopen dagen was het niet continu aanwezig, maar sinds vanmorgen wel. En JEUK!! Ik smeer me een ongeluk over die buik, maar het wil niet echt helpen.... ;)

14. lautjep

lautjep Niet meer actief

wat hebben jullie giga veel geschreven de laatste dagen. Ben giga druk op mijn werk geweest en kan via mijn telefoon op een of andere manier vaak mijn stukjes niet verzenden.

Heel veel leuke verhalen over kinder kamers.

Jolanda balen dat je weer aan een nieuwe ronde moet beginnen het zou zo leuk geweest zijn.

Deli ik hoop dat die super ongesteldheid iets goeds was en je nu een super ronde hebt.

Hier nog niets denk nog steeds dat het vrijdag gaat zijn nog 2 dagen maar blijf vrolijk mijn plas ophouden.
    ga nu mijn huis doen het is mijn vrije dag en dan moeten dat soort dingen.

15. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

@ moppie, lees nu je berichtje:
    we hebben een scanner, maar krijg het niet voor elkaar, om in de computer te krijgen, misschien dat ik gewoon een foto maak, en dan op de pc zetten. En dan hier op de forum.

Het gaat goed, misselijkheid met ups en downs. Word daar wel zat van eigenlijks hoor.
    Mijn buik is behoorlijk aan het trekken, de spieren dan he.. pooh wel gevoelig. Af en toe nog wat bruinverlies, maar dat kon nog wel even duren na 2 weken terug wat er toen is gebeurt. het is niet super veel, af en toe, maar heb het ook idee dat het komt dat alles word opgerekt, heb gevoelige bloedadertjes, zo heb ik erg last van bloedneusen..De laatste keer dat ik dat had was ik 8 jaar. Dus ook niet echt fijn.
    Kan absoluut niet tegen geurtjes, word ik erg beroerd van.

Afgelopen weekend zijn we de families bij langs gegaan. Allemaal erg blij.
    Heb familie in Amerika wonen en mijn tante komt nadat de kraamzorg is geweest ons helpen. heerlijk extra " zorg" En die kan goed & lekker koken dus we worden straks goed verwend..

Liefs

16. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ JuJu; wat super dat beeb is ingedaald en wat leuk zo'n verschoonkussenhoes met de naam van jullie knulletje! Je hebt echt een prachtige buik, echt alleen een babybuik en die 11kg zie ik er niet aan af hoor ;)
    De intake bij de verloskundige is inderdaad al een klein feestje voor ons, heb er helemaal zin in!
    Ben benieuwd naar de foto's van al jullie aankopen.

@ Deli; eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat het verschil is tussen de alles in 1 multi krachtig en andere vitamine pillen, maar volgens mij weet Loki dat wel. Die vertelde een tijdje geleden dat het volgens haar zelfs wordt aangeraden door de gyn / uroloog bij mannen met matig zaad?! Ik dacht gelijk; baat het niet dan schaad het niet en heb het toen gekocht.
    Wat naar dat je ongi zo heftig was deze ronde, maar nu is je baarmoeder weer helemaal schoon. Hopelijk komt er vanaf deze ronde een kleintje in wonen voor de komende 9 maanden!
    Ik snap trouwens dat je de ovu testen een beetje zat was en hoe jullie nu klussen lijkt mij ook prima toch?!

@ Jolanda; hopelijk mag je de opleiding gaan doen! Spannend hoor :)

@ Hen; morgen ben ik 8 weken en volgens de verloskundige kun je pas vanaf 8,5 week of verder een echo maken waarop je de termijn goed kunt vaststellen. Natuurlijk kan een vroege echo al vanaf ongeveer 6 weken, maar dan zijn de metingen nog niet helemaal betrouwbaar om de termijn vast te stellen. Vandaar dat ik de echo met 8+4 heb. Ow en de echo wordt in een apart echo centrum gemaakt, dat doet mijn verloskundige niet zelf.
    Wat balen trouwens van de jeuk op je buik! Hoop dat het snel weg trekt.
    Als we voor een huis gaan dan laat ik wel een keer een link achter van funda, oke? ;)
    Ik kwam er trouwens gister achter dat ik ook een week vrij heb eind April, dan nog 2 weekjes moet werken en daarna met verlof ga (bij 34 weken) dus hetzelfde als wat jij nu hebt!

@ Lautje; spannend hoor, de klus week met Clomid. Mijn duimen draaien!!!

@ Hier; straks een avonddienst met 2 leuke collega's, dus heb er wel zin in. 1 van die 2 collega's met wie ik werk is ook zwanger en zij weet het ook van mij, dus dat is dan favoriet gespreksonderwerp. Zij is alleen bijna 11 weken verder dan ik, dus een behoorlijk verschil, haha!

Liefs,
    Caitlin

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha wat een geklets weer! Ik ga snel foto's maken, beloofd! Maar het is nu steeds donker als ik thuis ben en dan worden die foto's niet wat.. maar goed binnenkort ben ik hele dagen thuis (oh oh wat vervelend ;)) en dan komt het goed!

@ DeLi: misschien was er een grote schoonmaak nodig? Fijn dat het nu weer over is. Hopelijk is je lichaam nu een superfris bedje aan het aanleggen en nestelt er deze ronde een beebje in :)!
    Bedacht me net dat we onze kleine tussen 3 en 8 weken gaan ontmoeten.. (als hij niet te vroeg komt) Bizar idee!

@ Jolanda: en.. gaat de opleiding door? Hoop het voor je!

@ Hen: balen van die jeuk.. Komt door het rekken van je huid. Ik geloof dat krabben het erger maakt maar goed niet krabben is ook niet makkelijk lijkt me :) Die ongikrampjes herken ik wel (en ik had ook pijnlijke steken) van het indalen.

@ Eyore: Hopelijk is je bloedverlies snel over en voel je je snel beter. Wel een lekker vooruitzicht, extra hulp in je kraamtijd! Zou trouwens de echo's wel inscannen (weet niet of het daar over ging maar goed :)) want die vergaan over tijd.

@Caitlin nogmaals een fijne dag gewenst morgen!

@ hier: Gisteren eerste opzet gemaakt voor een bevallingsplan, pff lastig hoor (hoe weet je wat je wilt als je ergens nog helemaal geen ervaring in hebt en niet weet hoe zaken gaan lopen?). Over twee weken bespreken met de verloskundige.

18. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Hallo meiden.

Ik ben net terug van het gesprek, aanstaande maandag is er een introductie dag waarbij ook de gelegenheid is tot speeddaten met werkgevers. Daar kan ik de intake formulieren invullen, en dan krijg je nog een aantal testen om te kijken of je geschikt bent. Die testen vinden plaats in de eerste week van December. Als dat alles goed is verlopen dan start je 20 weken een soort van stage bij een werkgever zodat je kan zien hoe het binnen een bedrijf verloopt. Vanuit daar gaan ze kijken of je door mag voor de opleiding zelf.

En dan is het leren geblazen als je daar doorheen bent. Het gaat om de opleiding Verzorgende IG. het is een bbl opleiding dus 1 dag naar school en 4 dagen werken. heb er nu al zin in maar eerst door alle testen heen komen en dan kijken we verder.

19. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    NOD November
    02/11 priscillaq(15)
    16/11 butterfly22 (14)

Nod December
    4/12 Lautje, Nieke84 (15)
    6/12 DeLi (15)
    14/12 Jolanda1986 (15)
    12/12 Laikabasko (14)

Zwanger
    Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010)
    JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011)
    Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011)
    Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011)
    Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011)
    Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011)
    Jojogirl88 (juni '10 positief getest / 18-02-2011)
    Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011)
    Eyore ( september 10 positief test via ziekenhuis twins) nu nog 1 en een * / 02-06-2011
    Caitlin (oktober '10 positief getest / 30-06-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Fynn (december '09 positief getest) 12/8/2010 Jongen
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan
    Jinne1982 (januari '10 positief getest) 5/09/2010 Jelle
    Granta (februari '10 positief getest) ???
    SweetMiekie (februari '10 positief getest) ???
    Reintje85 (februari '10 positief getest) 7/10/2010 Naam onbekend

Vlinders
    Navlis (december '09 MK 6 weken)
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 mk 7+4)

Evn de Nod lijst weer naar voor gehaald

20. lautjep

lautjep Niet meer actief

jolanda dat is wel erg leuk ik hoop dat het wat gaat worden voor je.

juju kan je een bevallingsplan niet van internet halen en dan aanpassen naar je wens.
    Een vriendin van mij heeft er ook super lang over gedaan maar die heeft het tot in de puntjes beschreven. Die wou o.a. geen mensen bij haar baby naast haar man tot dat ze hem zelf had gehad. Geen foto's van haar onderkant tijdens het bevallen en geen studenen erbij.
    Ik denk wel dat het leuk is om te doen .

Ik ben al 3 uur en 20 min mijn plas aan het ophouden als je aan het werk bent is het lang zo lastig niet maar nu ik vrij ben is het super moeilijk. ben maar gestopt met drinken anders lukt het helemaal niet

Deel Deze Pagina