Bloom ik heb altijd begrepen dat het ene kindje zich meer cognitief ontwikkeld en het andere meer fysiek. Misschien maakt dat het verschil? Ik weet het niet. Dat ze anders groeien komt ook omdat ze andere voeding krijgen natuurlijk. Nog een maandje en dan begint mijn ukkie aan een inhaalslag naar jullie 20-ponders *strijdmodes aan* HIhi Testament: Moeten we hier nodig regelen, en al helemaal omdat we niet getrouwd zijn *gaat weer op het lijstje*. Denk dat ik mijn zusje als voogd zou vragen. Weet dat mijn ouders dan altijd als achtervang zijn en die combi vind ik een prettig idee. Nieke hoe waren de gehaktballen? DeLi succes morgen! Lijstje weer eens opschonen van de meiden die hier niet meer schrijven? (Na een PB-tje)
De echo was helemaal goed!! Ookal zat ik er eigenlijk niks over in en had ik flink geschrokken als er wel iets uit zou komen; uitsluitsel (voor zover dat kan natuurlijk maar nu iig al verder uitgesloten dan niet stuitkindjes zonder echo) krijgen is toch wel heel fijn! Collega van mij heeft een kindje in sprijdbroek en pavlik bandage gehad ruim een half jaar lang en toen ik laatst die foto's zat te kijken (op haar rug met benen uit elkaar omhoog aan kettingen in het ziekenhuis ) kreeg ik het toch wel even vreselijk benauwd en moest mn tranen bedwingen. Gelukkig blijft ons die ellende bespaard! Juju: Waarom inhaalslag? Rond de middelijn is toch prima? Ik hoop dat mijn Mummel dit blijft vervolgen; lange benen, gemiddelde groei en smal postuur. Denk dat ze daar over 16 jaar heel gelukkig mee is (oke en dan met borsten zoals mama nu heeft voor de ochtendvoeding ). Ze komt nu zo'n 100gr aan per week en dat is voldoende volgens het CB? Over grote borsten gesproken, vanochtend deden ze echt weer pijn alsof ik in de kraamweek zat! Toen ik op de wekker keek wist ik wel waarom; Mummel had om 10 uur de laatste voeding gehad en het was kwart voor 7 . Ik schrok er gewoon van, gekke meid . Testament: Hier moeten we ook nog iets regelen inderdaad.. Ik heb geen broers/zussen en mijn vriend 1 zus. Al zou ik het liefste mijn ouders aanwijzen al kan dat dan weer niet levenslang. Mhh....
testament: hier nog niet geregeld. we weten het nog niet. Vinden het erg moeilijk. Broertje + vriendin hebben 2 kids, maar vind ze zelf ook nog kinderlijk. Ze denken niet goed na, denken niet vooruit. En heb er geen goed gevoel bij. Dan heb ik nog stiefbroer en schoonzusje, Heb ik ook geen vertrouwen in. Dan zusje van vriend, die komt toch eerder aanbod, ze is nog alleen maar dat maakt me niet uit. Weet je wat het ook zo moeilijk maakt: stel het gebeurt iets met ons en uk word naar het zusje van me vriend gewezen. Zal ze dan aan onze voorwaarden zeg maar houden. Want uk heeft natuurlijk ook nog mijn familie. Zelf ben ik ook als voogd zeg maar toegewezen. Mijn oom en tante hebben mij gevraagd als hun wat overkomt dat ik dan voor mijn beide nichtjes ga zorgen (6 en 12 jaar). Mijn oom en tante waren altijd toegewezen voogd van mij en broers als wat met mijn ouders zou gebeuren.. Blijft moeilijk.. allemaal.. Maar denk toch dat ik mijn schoonzusje meer kan vertrouwen.
Links bvcurve: precies gemiddeld, mooi lijntje. Rechts CBcurve: van mollige baby naar gemiddeld en nu iets onder gemiddeld. Bekijk bijlage 172902 Maar bedoelde het niet serieus hoor (met dat inhalen) Loki een lange slanke dame, daar is niets mis mee
Juju; het klopt wat je zegt, waar het ene kindje cognitief aan het ontwikkelen is, is het andere kindje fysiek bezig en andersom. Moet toch enig verschil zijn hè! Oké, ben dus niet de enige die dit moeilijk vindt... Manlief zei net: dan nemen we mijn ouders toch? Ik zeg: waarom mijn ouders dan niet? Zegt hij: die wonen te ver weg! Ik zeg: voor het geval je het nog niet door had... als wij er beiden niet meer zijn, moet uk bij iemand anders gaan wonen en dan maakt afstand niet meer uit hoor! Hij: ja, maar dan moeten mijn ouders en broers/zussen zover rijden om hem nog eens te zien! Hoe bedoel je vanuit 1 kant denken.... Dus ik zeg; ja en mijn ouders/broer/zussen dan? Hij: ja, dat zijn ze toch al gewend?? Mannenlogica en praktisch denken op en top! :x Het gaat erom waar uk het dan het beste op zijn plek zou zijn en niet welke afstanden er gereden moesten worden. Oké, dat begreep hij dan ook wel weer... Maar goed, we zijn er dus nog steeds niet uit! Loki; fijn dat alles goed was! Ik maakte me ook niet zoveel zorgen voor die echo, maar op het moment zelf zat ik toch wel even te zweten... Kwam in de gang naar de echo toe net een kindje tegen in zo'n hele stellage... Niet ernstig, maar toch minder leuk... Lijstje; opschonen vind ik een goed idee. Ook al lezen mensen af en toe wel mee, mop het lijstje vind ik ze pas horen als ze ook zichtbaar meeleven toch? Of beledig ik nu dan een aantal mensen?? Oh ja, Deli, inderdaad heel veel succes morgen!!
NOD Augustus 2011 LaikaBasko (22) 22/08 Nieke (25) MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 08/08 Loki09: Echo heupjes 09/08 DeLi: Afspraak ziekenhuis intake IVF // Loki09: Fotoshoot 11/08 Spikkeltje: zkh voor buik 12/08 Spikkeltje: Jarig 26! // Jolanda: Voorlichting Verloskundige & Controle Gyn 15/08 Caitlin: 1ste les babymassage 16/08 Caitlin: CB, 1ste inentingen 17/08 Loki09: 1ste werkdag 18/08 Caitlin: reunie zwangerschapsyoga // Loki09: 1ste keer kinderdagverblijf 22/08 Bloom: Jarig! 25! 25/08 Nieke: eerste afspraak nieuwe ziekenhuis (IVF/ICSI?) 03/09 Nieke: VAKANTIE!! 05/09 Bloom: CB +4e inenting 16/09 Caitlin: afspraak kinderarts voor verwijzing echo heupjes 19/09 Spikkeltje: CB + prikjes 25/09 Jolanda: JARIG!!! 07/10 Caitlin: 1ste werkdag 29/10 Allen: Meeting!!! 16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend KDV 30/11 Caitlin: 1ste volledige dag KDV Zwanger Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09) Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011) Lautje ( juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01/12/2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 Jongen Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm)(21/07/2011: 9275gr, 72cm) Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Poll: Lautje 16-02-2012 (denkt zelf: ) Meisje: Caitlin, Spikkeltje, Loki09, Bloom, Nieke Jongetje: Jolanda DIKGEDRUKTE MEIDEN: Als jullie in de lijst willen blijven staan, laat het dan even weten!!! (Marcha dat is apart want ik volg je wel via hyves haha)
@ testament: hier alles al vast staan bij de advocaat..Tjah uk is er dan nog wel niet maar goed..Wil op alles goed voorbereid zijn als het om uk gaat. Mocht er met ons iets gebeuren gaat Uk naar mijn zus toe. Manlief stemde er gelijk mee in gelukkig Gun het zijn zusje ook wel alleen zijn zusje heeft een achterstand en staat onder begeleiding dus ja dan wordt dat ook geen groot succes natuurlijk. Dus de keuze was bij ons snel gemaakt. En ja of ze het aan manlief zijn kant nu wel of niet accepteren jammer dan maar ja het is onze keuze. Ook kwa financieën staat alles al op papier. Alles komt op Uk te staan..en hij kan er dan niet aan tot zijn 21ste. ( beetje er voorbereid lijkt het wel maar wil alles goed geregeld hebben)
Ik meen me te herinneren dat Navlis problemen had met haar man, tenminste de laatste keer dat ze hier schreef? Daarna werd het vrij stil. Zal even terug gaan lezen. edit: Laatste activiteit: 20 mei 2011 22:52 zal eens op hyves kijken. edit2: niks abnormaals te zien. denk dat ze ons "vergeten" is.
@testament: hebben we, maar is van voordat ik zwanger werd. staat in dat 50/50 naar onze ouders gaat, mits wij geen kinderen hebben. misschien toch eens aanpassen met voogdij, maar ook hier diezelfde discussie... ik wil een stabiele basis voor mijn zoontje. een veilige omgeving en een goede toekomst. wanneer ik dat allemaal optel, kom ik bij mijn zus uit: vaste baan, eigen huis, goed inkomen, kan hem een goed leven bieden... maar dat is geen optie, te ver weg... helaas... hoewel ik 1000km niet ver vind. ik moest me maar schikken in zijn zus als voogd, die woont "maar" 15.000km verderop he maar dat vergat ie ffies... wordt nog een flinke strijd hier, maar ik denk dat we bij mijn broer uit komen. stabiele basis, ook kinderen, woont in nederland, maar hij vind ze decadent en vreemd (heeft met politiek -groen- te maken geloof ik - andere opvattingen). ja misschien zijn ze dat ook wel een beetje maar het is voorlopig wel de beste optie voor ons mannetje... binnenkort de discussie maar weer eens aangaan
Blijft lastig he, kiezen wie er na jijzelf het beste voor je kindje kan zorgen... Hopelijk zal het bij niemand van ons ooit zover komen, maar het goed geregeld hebben is wel erg belangrijk vind ik! Van Navlis heb ik nog wel via hyves felicitaties mogen ontvangen toen Kyara werd geboren. Verder is 20 mei al bijna 3 maanden geleden... Linnie heeft in een pb'tje (die ik had gestuurd n.a.v haar nieuwe zwangerschap) al eens aangegeven dat ze hier nooit meer leest of schrijft, omdat dit te moeilijk is en omdat ze zich veel meer thuis voelt in het topic waar ze nu schrijft (zijn allemaal moeders die een kindje hebben verloren) Zij zou dan dus ook wel uit de lijst kunnen denk ik. Mac was het laatste online op 6 augustus zie ik, dus dat is zeer recent. Ze schrijft dat haar zoontje veel ziek is en dat ze zich zorgen maakt hierover. Misschien is dit een reden dat ze weinig op ZP (en hier) schrijft? Tuts is ook 6 augusus voor het laatst online geweest, maar heeft op 10 feb voor het laatst iets geschreven. Denk dat zij misschien alleen nog bijleest? Marcha reageert wel nog af en toe hier, dus ik denk dat zij er wel in wil / kan blijven staan?! Eerlijk gezegd heb ik zelf zoiets van; meelezen is leuk, maar de mensen die op elkaar reageren hebben nu echt een klik met elkaar en we vormen echt een groepje zeg maar. Hier ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens! Slaap lekker meiden. Liefs, Caitlin
Misschien kunnen de meiden zelf reageren Maar het staat idd zo vreemd in de lijst. Laten we Linnie en Navlis er dan in ieder geval afhalen.
Keertje opschonen is miss wel zo goed, al voelt het wel een beetje vreemd maar van meelezen bouw je hoogstens een enkelvoudige band op terwijl die van derest van ons toch wel dieper gaat... Ons dame wil geen model worden . Ze heeft de hele studio bij elkaar gebruld . Tussendoor hopelijk toch wat leuks geschoten. Ben benieuwd!
Haha nou dat is vast goedgekomen Loki, en heb gezien dat ze een prachtige pruillip heeft dus ze staat er sowieso prachtig op
@ lautje..Hoe was de echo gister? @hier: Vandaag een baal dag gehad was zoveel van plan om te gaan doen en er is niets van gekomen haha. Alleen ff op de koffie geweest bij een vriendin van me haha..Alleen nu een beetje last van me rug en heupen..maar ja hoort er allemaal bij haha.
Jolanda; Laatste loodjes meid! Ja, ben ook wel heel benieuwd naar Lautje!! Loki; Haha, ja die pruillip kan ook heel mooi staan op foto's! Ego; M'n man is net vertrokken naar een storing... In zijn vakantie!! Storing is hier vlakbij en zijn collega die storingsdienst heeft, woont hier 1,5 uur vandaan, of hij even wilde gaan... Jullie kennen me inmiddels wel... *stoom komt uit m'n oren!* Ik smeek hem al anderhalf jaar voor een aantal klusjes, die hij in 1 dag voorbereiden en 1 dag werken af kan hebben. Hij doet er nu al anderhalve week over en meer dan de helft van het lijstje moet nog... Kortom de zin voor een klusje die hij voor mij moet doen komt ergens ver weg uit zijn tenen en als een collega hem belt voor een klusje springt ie op en is hij binnen 5 minuten op weg naar de klus... En ik vraag alleen maar of er een plankje opgehangen kan worden en een kitrandje gekit kan worden.... Grrrrr:x Oké, einde klaagzang weer, ik ga m'n heerlijke ventje naar bed brengen!
Lautje ook ik hoop met heel mijn hart dat alles goed was. Loki; De foto's zullen zeker mooi zijn, ben heel benieuwd. Laat je ze zien als ze klaar zijn? Bloom; Kan me voorstellen dat er stoom uit je oren komt. Dat zou ik ook hebben. Mannen..!! Jolanda; Is toch niet erg dat je niks gedaan hebt? Moet kunnen toch? Een baaldag is minder, hopelijk morgen een betere dag. Lekker leuke dingen doen en soms een beetje poetsen dat is toch goed? Inderdaad nog een paar weekjes, dat gaat echt snel zeg.
Haha, dacht dat ik eindelijk eens vroeg was.... Maar hij slaapt nog niet... Hij ligt nog steeds zielig (not) te huilen. Net om de 5 minuten terugelopen en een paar liedjes voor hem gezongen. Nu nog even een kwartiertje laten aanrommelen en hij slaapt... Oh, geloof zelfs dat hij nu al stil is!
Nieke; Ach... 't is maar goed dat mijn stoom altijd snel afgekoeld is, anders had ik geen leuk leven denk ik... Ben snel aangebrand, maar ben het ook snel weer vergeten! Kan me alleen gewoon erg opfokken als hij voor een ander meteen opdraaft en dat ik me gek moet zeuren om iets voor elkaar te krijgen en dat geldt niet alleen voor klusjes in huis. Wat ook een beetje jammer is, is dat we langs zouden gaan bij vrienden. Zij hebben twee kindjes, dus is het makkelijker dat wij met 1 kindje hun kant opkomen. We zouden bijna weggaan toen hij dat telefoontje kreeg. Op dat moment was uk nog gezellig en kon ik hem mooi als we bij die vrienden waren op bedje leggen. Nu heb ik uk eindelijk in slaap in zijn eigen bedje, moet ik hem er straks weer uitplukken...
Haha arme uk, die is véél later gewend Ik ben benieuwd wat voor nacht we ingaan. Ik hoop op veel slaap en weinig huilen ..