Ogh allemaal ukken die niet wilde slapen. Hier was het ook weer zo'n 20 minuten feest. Eerst aan de tiet in slaap vallen (eerst rechts; wakkerschudden; toen links; slapend wegleggen; wakker humzzz...) maar toen is ze toch in slaap gevallen (al weer bijna een uur inmiddels) Dood moe natuurlijk van de shoot. Ben ook erg benieuwd naar Lautje.... Arg, kan me voorstellen dat je vreselijk baalt Bloom, klinkt vreselijk irritant!
Jaaa, ik ben zo benieuwd! Ik hou van strakke intieme foto's, en volgensmij kan het niet veel intiemer he? Dit komt nooit meer terug, dat wilde ik vast laten leggen (dus ja ik liep daar in me blootje dat was iets minder ). Tuurlijk krijgen jullie ze te zien . Ik hoop zo dat er een paar mooie bij zitten (al wordt het dan duur in de nabestellingen )
lautje; meid, ik maak me toch een beetje zorgen om je hoor! Zie dat je maandag voor de echo als laatst online hier bent geweest. Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat met jullie beebje!!! Knuffel Bloom; mannen, zucht, soms wil je ze echt achter het behang plakken! :x Was het nog gezellig bij jullie vrienden? Loki; ben erg benieuwd naar de foto's meid! Jullie mummel had dus niet echt zin om op de foto te gaan? Lekker eigenwijsje dus Jolanda; baaldag moet kunnen hoor, niet te streng zijn voor jezelf. Je gaat het straks nog druk genoeg krijgen als jullie mannetje er is! @ Lijstje; ik denk dat we gewoon iedereen die hier niet meer schrijft er vanaf kunnen halen. Als ze nog hadden willen mee leven in deze groep, dan hadden ze wel gereageerd op belangrijke dingen die hier geschreven worden (al is het maar af en toe, maar dat is mijn mening). Hier; Kyara heeft duidelijk een sprongetje gehad en zit denk ik nu in 'het staartje' daarvan. Drinken gaat de ene keer heel goed, de andere keer loopt ze te tutten en gaat het in delen naar binnen (soms wel verspreid over 1.5 uur). Ik zie duidelijk dat ze meer kan dan eerst en dat is wel heel gaaf om te zien. Vooral het lachen doet ze veel en haar lach is zo cute, zucht, verliefd! Ik heb het boek 'oei ik groei' van een vriendin mogen lenen en het is echt een feest van herkenning. Vind het heel handig om dit boek voorlopig bij de hand te hebben. Niet om te kijken of ons meisje wel 'op schema' loopt, maar meer om een beetje te zien wat ik kan verwachten en wat ik kan doen om haar te helpen bij de ontwikkeling. Pfff, het klinkt misschien naief, maar ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat een baby vanaf dag 1 al 'opvoedings skills' vereist. Soms ben ik bang dat ik het niet goed doe als ik een dag niet echt bewust met haar heb gespeeld ofzo. Ik praat wel de hele dag tegen haar, vertel haar wat we gaan doen, zing liedjes voor haar, we gaan soms samen dansend door de kamer als ik een muziekje op heb staan en ze krijgt ontzettend veel kusjes van mama op een dag. Ik hoop maar dat ik het goed doe, zodat ze zich veilig kan hechten... Bah, even heel onzeker Liefs, Caitlin
Dat herken ik Caitlin. Vooral het oefenen met dingen die ze moet kunnen ben ik niet zo goed in . Misschien moet ik dat boek ook eens aanschaffen, ik heb ook echt geen idee wanneer wat kan of 'moet'. Wel ben ik ervan overtuigd dat we beide ons best doen en dat ze aan liefde en binding niet te kort komen! Hier ga ik vanacht de overstap maken naar eigen ledikant denk ik... Loop er al een week tegenaan te hikken en stel het steeds uit.. Helaas heb ik vriendlief beloofd dat het voor mijn verlof gebeurt (2 mnd terug al, toen leek het nog zo ver weg dat ik de deal wel wilde maken ). Helaas zal het er nu dus echt van komen. Afgelopen week veel slapen-in-de-wieg foto's gemaakt.. Zucht wat zal ik haar missen zo dicht bij me...
Jullie ukken hadden dus ook moeite met slapen. Die van ons ook. Op den duur maar uit bed gehaald. En uiteindelijk bij mij in slaap gevallen. Was in middels 22.00 uur en om 23.00 uur was flesje tijd, dus heb hem maar mooi laten liggen bij me. Lautje: hoe gaat het?? maak me ook zorgen Liefs
Caitlin ik herken die gevoelens. Vooral als ik uk op bed leg en die zet het op een schreeuwen denk ik wel eens: doe ik hem geen kwaad? Maar ik weet vanuit mijn opleiding dat hechting een proces is wat met name de eerste drie jaar plaatsvindt (daar wordt de basis gelegd). Dus een dag of een nacht wat minder perfect.. ik denk dat dat wel wegvalt tegen al die momenten liefde en aandacht PS ik heb gestemd
Caitlin: je doet het echt wel goed hoor meid! Maar dat gevoel ken ik ook*schaam* zeg ik tegen jou dat je het goed oet, heb ik soms het zelfde gevoel. Hier krijgt uk de hele dag kusjes, knuffels. Zing ik liedjes. Kletsen we heel wat af. Jolanda: geniet nou nog maar lekker van de rust, die is straks echt anders, dan snak je best een keer vroeg naar je bedje. Dus slaap nu nog lekker veel. Je gaat zeker lange dagen maken.
Oh hier eerste nacht klokje rond: van 19 tot 7 zonder een kik! *houdhetvasthoudhetvast* Loki ik vond dat ook héél moeilijk en oh wat zijn ze klein als ze in dat grote ledikant liggen.. Kun je het wiegje niet op haar eigen kamertje zetten? Lautje meis.. waar ben je?! (oh ps ik ben komend weekend weg en de week erna op vakantie, bij deze meld ik me vast af voor als ik het vergeet )
NOD Augustus 2011 LaikaBasko (22) 22/08 Nieke (25) MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 11/08 Spikkeltje: zkh voor buik 12/08 Spikkeltje: Jarig 26! // Jolanda: Voorlichting Verloskundige & Controle Gyn // JuJu81 weekend weg met vriendin (zonder uk) 15/08 Caitlin: 1ste les babymassage // JuJu81: weekje vakantie (of wat langer of wat korter) met zijn drietjes 16/08 Caitlin: CB, 1ste inentingen 17/08 Loki09: 1ste werkdag 18/08 Caitlin: reunie zwangerschapsyoga // Loki09: 1ste keer kinderdagverblijf 22/08 Bloom: Jarig! 25! // JuJu81: 1e voeding afbouwen (die van 16:00 uur) 25/08 Nieke: eerste afspraak nieuwe ziekenhuis (IVF/ICSI?) 29/08 JuJu81: 2e voeding afbouwen (die van 12:00 uur) 30/08 JuJu81: naar CB 03/09 Nieke: VAKANTIE!! 05/09 Bloom: CB +4e inenting // JuJu81: ongeveer 1e keer KV 16/09 Caitlin: afspraak kinderarts voor verwijzing echo heupjes 19/09 Spikkeltje: CB + prikjes 25/09 Jolanda: JARIG!!! 07/10 Caitlin: 1ste werkdag 29/10 Allen: Meeting!!! 16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend KDV 30/11 Caitlin: 1ste volledige dag KDV Zwanger Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09) Lautje ( juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram en 51 cm) Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm)(21/07/2011: 9275gr, 72cm) Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Poll: Lautje 16-02-2012 (denkt zelf: ) Meisje: Caitlin, Spikkeltje, Loki09, Bloom, Nieke Jongetje: Jolanda. JuJu81 Zo zal ik dan maar cru zijn? Meiden die er niet meer opstaan: laat even weten als jullie weer aan willen haken! PS in dit lijstje ben ik opeens de gene met de oudste baby.. weird!
Ohh Caitlin babymassage is ge-wel-dig! Wat leuk dat je dat gaat doen! Ik masseer uk nog steeds regelmatig na het douchen, en het is ook geweldig als hij last heeft van zijn darmpjes. Ik zeg: ideaal voor een goede hechting Over Oei ik Groei: boek heb ik in het begin wel veel bekeken maar nu eigenlijk niet meer. Als uk een rotdag heeft of een rotweek, dan ga ik er gewoon vanuit dat hij daar een reden voor heeft. En als dat een sprongetje is dan zie ik dat vanzelf. Hij staat hier redelijk ongelezen in de kast. DeLi hoe was je afspraak?
sorry meiden het is niet de bedoeling dat jullie je zorgen om mij maken. De echo was goed. Alles zit erop en eraan en wij hebben zelfs de maag en blaas mogen bewonderen. De nekplooi is minder dan 1 mm dus dat ziet er ook mooi uit. Ik zit op dit moment bijna niet op de computer omdat ik zo ziek ben van het overgeven dat ik voor een groot deel van de dag in mijn bed lig en ik probeer om de dag wat te doen zoals naar vriendinnen en zondag ga ik 4 dagen weg met mijn moeder en oma zodat ik toch nog iets leuks doe de aankomende dagen. Ik heb niets gelezen sorry. Kom snel weer hier terug maar ga nu even slapen.
Lautje, blij van je te horen. Met goed nieuws. Balen van je misselijkheid. Kan er over me praten. ben tot week 26 goed misselijk geweest. Mij hielp smorgens een klein glaasje cola. Verder hielp niks. veel plezier met je mams & baby met oma.
Bloom krijgt jouw uk dan al de vierde inenting? Die is toch pas met 11 maanden? Vaccinatieschema - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
@ lautje; wauw, wat geweldig zeg, beebje al helemaal compleet. Super is dat om te zien he, terwijl het nog zo klein is, is het nu al helemaal perfect. Super nieuws!!! En ga vooral uitrusten en volg je lichaam, is ook het beste voor beeb! @ JuJu; ik zat ook te twijfelen of ik de lijst zou aanpassen, maar jij hebt het nu gedaan. Goed toch, als iemand al zo lang niks meer laat horen is er ook geen reden meer om erop te staan Bedankt voor het stemmen! Winnen gaat niet meer lukken, whahaha, maar voor mij is ze de allermooiste baby! @ Nieke; nog een paar weekjes meid, spannend! @ DeLi; hoe is het met jou meid? Knuf Bedankt voor jullie lieve reacties meiden, had ik even nodig. Ik voel me gewoon schuldig als ik aan het eind van de dag denk dat ik niet genoeg met haar heb gedaan, maar de wereld is al zo indrukwekkend voor haar, ze hoeft ook niet de hele dag ge-entertaind te worden door mij. En verder ben ik vreselijk gek op haar en laat haar dat zo vaak als ik kan voelen, dus dat zal ze wel heel fijn vinden. Het is gewoon een fulltime job, dat verzorgen en opvoeden van je kindje en vantevoren wordt je niet ingewerkt Liefs, Caitlin
Super Lautje!! Blij te horen dat alels erop en eraan zit en de nekplooimeting goed was. Je hebt de combinatie test dus wel laten doen begrijp ik? De uitslag krijg je eer daags? Doe maar lekker rustig aan, met een beetje geluk zakt de misselijkheid de komende weken af, en met een beetje pech blijft het nog een half jaar zo Goed dat je opgeschoond hebt Juju. Meiden die zich nu gepasseerd voelen; voel je vrij om je te melden! De wieg is opzich niet te klein maar ik heb bij het ledikant ene veiliger gevoel. De stof van de wieg flabbert een beetje en als ze iets sterker wordt trekt ze het misschien wel los ofzo. Daarbij ligt ze overdag al in de ledikant en ook bij de oma's en op het kdv dus ze lijkt er zelf minder moeite mee te hebben dan mama . En fijn zo'n lange nacht! Vanaf wanneer is dat eigenlijk normaal, zo lang slapen? Bloom en uk, wanneer sliep jullie mini klokje rond? Caitlin: Het is ook moeilijk, en vooral zoveel meningen. Ik merk vooral dat vriendlief zich erg meet aan anderen. Soms positief "wat kan ze al veel he?" (uhh volgensmij weinig bijzonders maar laat hem maar trots zijn op zn dochter ) maar soms komt hij ook met de meest vreselijke adviezen omdat hij dat van iemand gehoord heeft. Altijd makkelijk, zeggen hoe het moet vanaf een afstand. Hier al weer 2 nachten een vroegere nachtvoeding dan normaal (meestal 5/6 uur, nu al 2 dagen tussen 3 en 4). Ik denk dat het met haar verkoudheid te maken heeft want ze wil er dan uit, slokje drinken om vervolgens weer warm tegen mamma aan in slaap te vallen. Nouwelijks echte voeding dus maar gewoon slapen met speen is niet goed genoeg . Nouja, nu we toch de nachtvoedingen weer 'minder ideaal' hebben is dat misschien het juiste moment om over te gaan naar het ledikant, dan kan ik dat iig niet de schuld geven als ik er wat vaker uit moet .
Loki ik denk dat mij uk vrij laat is met klokje rond slapen, dat komt ook omdat ik de nachtvoeding nooit als iets belastends heb gezien maar als iets natuurlijks en ook veilig (want minder diepe slaap = minder grote kans op wiegendood). Maar was er nu gewoon klaar mee, hij kan zonder en dus is het daar nu tijd voor. Maar tot 6 maanden heb ik alles op verzoek gedaan en nu heb ik zowaar een schema op papier staan dus ergens is er een omslag geweest Bij ons ging het zo: Vanaf 6 weken: van 23 tot 6 Vanaf week of 11: van 19 tot 6 Vanaf maand of 4: van 19 tot 4 tot 7/8 Vanaf maand of 5: van 19 tot 2 tot 7/8 En dan nu (7 maanden) van 19 tot 7. Maar goed dat was één nacht. En ik heb nooit eerder gestuurd in eettijden, het had wellicht ook wel eerder gekund (maar toen voelde het voor mij niet goed om bovengenoemde redenen). Ik heb ook nooit aan papflessen gedaan. Als hij nu 's nachts wakker wordt dan krijgt hij geen voeding meer. Dat is nu zo gedurende een week.
Mijn vriend meet zich helemaal niet aan anderen. Sterker nog hij vindt alles wat anderen doen slecht (heel ongenuanceerd, ik doe soms een poging om hem bij te schaven )