gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Jolanda;
    Leuk dat je nog aan een opleiding gaat beginnen. Dus eerst 20 weken stage om te kijken of het echt wat is en daarna zou dan de echte opleiding beginnen. Wat doe je nu eigenlijk?

Caitlin;
    Nogmaals heel veel plezier morgen!!

Hen;
    Balen van de jeuk zeg, en inderdaad zoals JuJu ook al zei niet krabben ;) Maar dat is altijd moeilijk he.
    Ik vind het werken in de zorg ook erg leuk, maar zeker ook zwaar. Gelukkig heb je lieve collega's die je een beetje proberen te ontzien. Zo hoort het ook vind ik, want als je zelf zwanger bent vind je dat ook fijn.
    En jullie kleintje is ook al in aan het dalen? Zal je buikje wel wat lager worden of kun je het nog niet echt zien?

Eyore;
    Fijn dat je straks wat extra hulp hebt in je kraamtijd en ook nog erg gezellig natuurlijk!
    Leuk dat jullie het de familie verteld hebben, wat zullen ze allemaal bij zijn geweest. Lijkt me heerlijk om te doen.
    Hopelijk is de misselijkheid snel voorbij en die bloedneuzen ook, vervelend.

DeLi;
    Ik hoop ook voor je dat deze flinke ongi een goed teken is. Je hele baarmoeder is nu schoon dus het kleintje kan daar een mooi huisje gaan bouwen.

Lautje;
    Nog gelukt met het ophouden van je plas? :D Ben je bezig met je ovutesten? Ben benieuwd wanneer je ei komt.
    Ik ga denk ik geen ovutesten doen, wilde het eerst wel maar ik heb wel een idee wanneer mijn eitje voorbij gaat komen. Dus vanaf nu gaan we gewoon om de dag klussen en dan hopen dat het deze maand lukt.

JuJu;
    Fijn dat alles goed was bij de verloskundige. En nu dus je bevallingsplan schrijven. Ik wist niet eens dat dat moest. Wel slim dan weten ze ook wat jullie van hun verwachten en hoe jullie tegen dingen aankijken.

Hier;
    Vanmiddag mijn zus geholpen met verhuizen. Ze gaat op zichzelf wonen in een appartement. Ze woont nu begeleid (ze heeft een lichte verstandelijke beperking). En vrijdag gaan we de grote spullen nog verhuizen zoals het bed en de kasten etc. Vanaf dan gaat ze dus helemaal zelfstandig wonen met een klein beetje begeleiding. Verder gaan wij haar natuurlijk ook helpen, erg leuk maar ook een beetje spannend hoe het allemaal gaat lopen.
    Ook ben ik de pillen voor vriendlief gaan halen. Zijn wel grote pillen zeg, ben blij dat ik ze niet hoef te slikken ;) 'de pil' heb ik zelfs moeite mee hehe.. En die foliumzuurtabl. wennen ook nog steeds niet.
    Vanavond lekker een avondje bankhangen en dan morgen weer werken.

Best een raar gevoel dat sommige van jullie over een paar weekjes al aan het genieten zijn van jullie kleintjes. Lijkt zo snel te gaan allemaal!! Super leuk!

Fijne avond!

2. lautjep

lautjep Niet meer actief

nieke het is gelukt hoor maar het was wel erg lastig.
    Morgen nog een keertje want hij was nog negatief wat ik ook wel verwachte.
    IK ben ook niet van plan het elke keer te gaan doen hoor maar het is nu om te kijken of ik een ei heb en zo ja op welk moment ik denk dat ik volgende maand alleen de dag dat ik mijn ei moet hebben het doe. Dat is het voordeel aan clomid.

Het blijft een raar gevoel dat het pas ei nummer 2 gaat zijn.

ga nu lekker onder de douch.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Goedzo Lautje!

Heb mijn eerste opzet van het plan in het bevallendeel van dit forum geplaatst. Gewoon om te vragen of dit nu iets is wat haalbaar is. Ga hem nog wat aanpassen en dan eens bespreken met de vlos!

4. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    NOD November
    02/11 priscillaq(15)

Nod December
    4/12 Lautje, Nieke84 (15)
    6/12 DeLi (15)
    14/12 Jolanda1986 (15)
    12/12 Laikabasko (14)
    17/12butterfly22 (15)

Zwanger
    Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010)
    JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011)
    Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011)
    Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011)
    Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011)
    Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011)
    Jojogirl88 (juni '10 positief getest / 18-02-2011)
    Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011)
    Eyore ( september 10 positief test via ziekenhuis twins) nu nog 1 en een * / 02-06-2011
    Caitlin (oktober '10 positief getest / 30-06-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Fynn (december '09 positief getest) 12/8/2010 Jongen
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan
    Jinne1982 (januari '10 positief getest) 5/09/2010 Jelle
    Granta (februari '10 positief getest) ???
    SweetMiekie (februari '10 positief getest) ???
    Reintje85 (februari '10 positief getest) 7/10/2010 Naam onbekend

Vlinders
    Navlis (december '09 MK 6 weken)
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 mk 7+4)

Hallo dames
    Ik zit nu heel veel in een ander topic waar ik me iets meer op mijn gemak voel (bedoel er niks verkeerds mee) Daar praat ik met meiden die ook allemaal pas in de mmm zijn gestapt. Maar zo af en toe lees ik hier ook nog even mee.
    Heb mijn nod even aangepast.
    Ik hoop dat jullie me begrijpen.

Verder wens ik iedereen heel nog steeds heel veel suc-6 met klussen, zwanger worden en bevallen.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dat is heel begrijpelijk Butterfly. Jij moet doen waar jij je prettig bij voelt. Hun zitten in hetzelfde schuitje als jij en kunnen je onderscheunen en tip's uitwisselen om het allemaal wat gemakkelijker te maken. Hopelijk 'blijf' je ook hier en anders hoop ik dat je je daar snel niet meer op je gemakt voelt (klinkt zo een beetje bot maar uiteraard bedoel ik dat je zwanger bent en de mmm af kunt sluiten ;) ).

Zo vanochtend de kraamzorg geregeld (dat blijft zo vreemd voelen 'net zwanger' en nu alles al móeten regelen, pppff). Voor de dagopvang moet ik een inschrijfformulier invullen. Wie van jullie gaat ook gebruik maken van dagopvang? Op hoeveel plaatsen heb je ingeschreven? Ik was van plan gewoon 1 maar hun gaven me eigenlijk direct aan dat ik 'mijn kansen wat meer moest verspreiden'. Zoveel zit er niet eens in dit gat ;)

6. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @Nienke Ik werk nu in de schoonmaak, maar begint me nu echt te vervelen..heb wel hele leuke collega's hoor maar je kotm altijd met de zelfde mensen in contact en ja omdat deze kans nu open lag heb ik hem met beide handen gegrepen.

heb het al wel met mijn baas overlegt en hij vond het jammer dat ik dan misschien wegga maar hij vind het wel super dat ik deze stap ga zetten.

Maar mocht ik niet door die selectie van 20 weken door komen, kan ik gewoon terug naar deze baan dus dat is ook een geruststelling..Dus nu maar afwachten

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Begrijpelijk Butterfly, kan me voorstellen dat je daar beter je ei kwijt kunt. Toch hoop ik dat je af en toe nog komt vertellen hier hoe het met je gaat!

Klinkt als een mooie kans Jolanda!

Loki wij hebben ons bij één opvang ingeschreven maar is wel van een keten. Schijnt ook uit te maken voor hoeveel dagen je opvang wil en welke dagen. Wij willen woensdag en donderdag en donderdag schijnt een drukke dag te zijn?

8. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Jolanda; spannend meid, succes maandag!

@ Lautje; jammer dat de ovu test nog nega was, nog even geduld dus ;)

@ Nieke; wat super dat je zus op zichzelf gaat wonen! En leuk dat je haar hebt geholpen met verhuizen :)

@ Butterfly; jammer meid, maar wel begrijplijk. Je zoekt toch mensen met wie je je ervaringen in de mmm kan delen. Sterkte!

@ Hier; we zijn sinds vandaag officieel VERLOOFD :D Vrijdag 11-02-2011 gaan we trouwen om 15.00 uur 's middags.
    Verder een eerste gesprek gehad met de verloskundige en dat was best leuk. Ze is alleen vergeten mijn bloeddruk te meten en ze zei dat ik over 10 weken weer een afspraak mocht maken, maar dat is toch gek? Ik dacht dat de volgende afspraak met 12 weken zou zijn en dat ze dan het hartje gaan luisteren? Nou ja, maandag eerst de echo en als die goed is dan bel ik wel even om te vragen hoe en wat. Verder hebben we gekozen voor de combinatie test, maar nu lees ik op het forum alleen maar slechte verhalen daarover en ik ben benieuwd wie van jullie dit heeft laten doen en wat de uitslag was?
    Verder hebben we 2 huizen bezichtigd en op 1 hebben we een bod uitgebracht. Wel een stuk lager dan de vraagprijs, dus we zijn erg benieuwd!

Liefs,
    Caitlin

9. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Caitlin;
    Proficiat!

Net terug van de gyn. We hebben te horen gekregen dat we tot mei zelf moeten proberen, mochten we dan nog niet zwanger zijn beginnen we met IUI. We hebben ongeveer 25% kans dat we dit jaar spontaan zwanger worden volgens berekeningen. Dat is niet erg veel. Dit kwam vooral omdat de ouders van mijn vriend ook niet makkelijk zwanger zijn geworden en omdat ik nog nooit zwanger ben geweest deze punten wogen het zwaarst bij het berekenen van het percentage. Ook vertelde ze dat de beweeglijkheid van het zaad van mijn vriend niet super was, wel goed genoeg maar het kon een stuk beter.
    Dus nu tot mei weer zelf proberen. Kan er nu wel om huilen dat we mogelijk nog zo lang moeten wachten. Heb het er nog niet met mijn vriend over kunnen hebben want we zijn allebei met de eigen auto naar huis en hij terug naar het werk gegaan. Dus vanavond laat zie ik hem weer kunnen we het er dan over hebben. Ik had me voorgenomen om toch te vragen of ze niet eerder iets wilden doen, maar ik kon merken hoe de gyn dit vertelde dat dat niet zou gaan gebeuren. Ze zei dat we nog een goede kans hadden om spontaan zwanger te worden, maar ze vertelde er wel meteen bij hoe het met IUI in zijn werk gaat. Ja dan denk je ook dat ze misschien verwacht dat het nodig is. Wordt hier zo onzeker van en het lijkt nog zo lang, tot mei! Maar ik hoop dat het niet nodig is, ik probeer positief te blijven.

10. lautjep

lautjep Niet meer actief

Nieke mei dat voelt wel erg lang. Ik hoop dat het niet nodig is.

Mijn ovu testen zijn nog steeds negatief snap er niets meer van het is toch echt dat 14 of 15. morgen nog even over het staafje plassen en dan hopen. Anders maandag de gyn bellen. Want dan is het toch dag 18 en dat moet met clomid niet kunnen. Ik hoop toch wel op morgen.

butterfly je moet doen wat goed voor je voelt je moet natuurlijk niets.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Caitlin:
    Gefeliciteerd!
    Pas over 8 weken terug? Dat is wel laat. Normaal is in de eerste maanden om de 4 weken. Evt 5 of 6 omdat je al vrij vroeg geweest bent (hier is normaal 9/10 weken). Bellen kan altijd, iedereen houdt er toch zijn eigen regels op na. Over het hartje luisteren: Voor enkele 10tjes heb je een angelsound, ik geloof niet dat er veel bestaat dat voor mijn zijn geld zo waard was :)

Nienke:
    Pfoe, dat klinkt inderdaad nog zo ver weg, mei... Waar woon je ergens? Volgensmij helpt een privekliniek eerder (wel vergoed), zeker als je ''zo weinig'' eigen kans hebt.

Lautje:
    He bah nog geen posi test. Had je dat de vorige keer met clomid wel? Anders maandag meteen bellen, dan krijg je vast een folikel meting?

Zo ik ga mijn avond doorkomen met de nieuwe cd van marco borsato :D

12. lautjep

lautjep Niet meer actief

loki als ik maandag nog niets heb dan bel ik zeker want ik had hem de vorige keer wel gewoon. OP dag 15 de vorige keer dus morgen nog een kans.

Maak mij weer druk om niets wel een beetje een doos ben ik hoor. want ik maak mij nu zorgen.

Het zou toch zo leuk zijn als ik nu kon gaan genieten en geen zorgen zou moeten hebben.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Caitlin gefeliciteerd met je officiele verloving! Wij hadden onze erste bezoeken bij de verloskundige met 11, 16 en 20 weken. Jouw pauze lijkt me dus erg lang!!!
    Wij hebben de combinatietest gedaan. Wat voor vragen heb je erover? Ik vond het prettig.

Nieke bah dat is nog een tijd wachten, snap nooit zo goed waarom ze daar voor kiezen. Hopelijk is iui niet nodig meid! Heb je er nog met je vriend over gesproken?

Lautje vreemd dat je nog steeds geen posi test hebt! Kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt (het moetmet clomid wel goed gaan natuurlijk!)

Loki hoe was je cd? :D

Hier is mijn verlof begonnen! Mijn vriendinnetje is hier en we gaan foto's maken van mijn buik enzo. lekker ontspannen dus helemaal leuk :)

14. lautjep

lautjep Niet meer actief

juju wat heerlijk voor je dat je verlof is begonnen. nu lekker genieten van de laatste 6 weken van je zwangerschap.

Morgen doe ik gewoon weer een ovu test ik blijf wel doorgaan.
    Maak mij mogelijk zorgen om niets. Zo dom dat ik mij nu zelfs hier zorgen om ga maken.

15. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Lieve, lieve Nieke.
    Allereerst wil ik je graag een dikke digitale knuffel geven *knuffel*!!! Wat moeilijk dat je het nog een half jaar zelf moet proberen terwijl ze er dan bij zeggen dat je 25% kans hebt... :( Misschien kun je voor een second opinion naar een andere gyn of misschien kijken wat een prive kliniek jullie evt. kan bieden (als je dat wil)? Wat zei je vriend over het gesprek met de gyn? Sterkte meis!

@ Loki; hoe was de CD van Marco?
    Wij gaan waarschijnlijk ook de angelsound kopen, maar mijn verloskundige zei dat ik het met 10 weken nog niet moet proberen, omdat je zo in de stress kunt raken mocht je nog niks horen / kunnen vinden...

@ Lautje; helemaal begrijpelijk dat je je zorgen maakt om een uitblijvende posi ovu test hoor! Je hebt nu de clomid gebruikt, dus dan mag je ook wel een ei sprong verwachten. Ik vind het helemaal niet gek en hoop dat je snel een posi test hebt!

@JuJu; heerlijk van je verlof genieten!!!
    Wat ik regelmatig als commentaar op de combinatietest hoor is dat bijvoorbeeld de uitslag slecht was (kans hoger dan 1 op 200) en dat mensen dan de hele zwangerschap in spanning hebben gezeten en toch een perfect gezond kindje krijgen. Of een goede uitslag (zeg 1 op 10.000 ofzo) en dan toch een kindje met down hebben gekregen. Het is een kansberekening die niks 100% uitsluit en een vruchtwaterpunctie na een slechte combinatietest geeft natuurlijk ook een kans op een miskraam, terwijl de kans groot is dat het kindje alsnog helemaal gezond blijkt te zijn.
    Kijkend naar mijn leeftijd (27) en onze familie anamnese (geen bijzonderheden) is de kans niet groot dat we een kindje met down krijgen, maar toch hadden we vantevoren bedacht die combinatietest te gaan doen. Nu twijfel ik... Zucht!

Ik bel trouwens na de echo sowieso de verloskundige, want ergens tussen de 12-16 weken wil ik toch echt wel weer een afspraak. Verder heeft een collega mijn bloeddruk gemeten gister en die was 120/65, dus helemaal goed! Ik heb zelf normaal 130/80, dus ook aan mijn bloeddruk kan ik merken dat ik zwanger ben ;) En misselijk, nu echt elke dag en ook wel de hele dag door. Zolang ik eet gaat het goed en gelukkig hoef ik niet over te geven. Ow en ik heb op mijn werk verteld dat ik zwanger ben! Ik voelde me gister zo misselijk en vergat zoveel (zwangerschapsdementie :p) dat ik het gewoon wilde vertellen. Iedereen reageerde enthousiast, dus dat was erg leuk! Nog 2 dagen tot de echo, ik kan echt niet meer wachten, maar zal wel moeten, haha! Morgen weer buikfoto's maken.

Liefs,
    Caitlin

16. lautjep

lautjep Niet meer actief

Caitlin, als ik jou was zou ik met 12 weken weer een echo willen. Gewoon doen want anders is het wel erg lang naar de 20 weken toe.
    Zelf zou ik ook een combitest willen je weet maar nooit toch. Als je het niet doet en er is wat dan vergeef je het jezelf nooit denk ik. ( praat vooral voor mijzelf)

Ik heb tevroeg negatief gedaan want van man lief moest ik er net nog 1 doen en nu wel en goede test wat ik het toch heerlijk digitaal dan weet je het zeker.
    Meteen maar even aan de klus geweest. morgen nog een keertje en dan kan ik er niets meer aan doen.

ga nu nog even eten.

heb vanavond bezoek denk dat ik er morgen weer ben.

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Geniet er van Juju! Vreemd idee he dat het nu heel snel zo ver kan zijn?

Vandaag weer negatief Lautje? Pfff balen..... Ik duim mee voor morgen...

De cd is tof Caitlin en Juju ;). Als je ervan houdt is íe het zeker waard!!

Wij hebben geen combinatietest gedaan Caitlin. Nog meer stres overleef ik niet ;).
    Klopt, met 10 weken hoef je het zeker nog niet te horen maar ik nam me ook voor dat ik niet mocht stressen als ik het niet vroeg hoorde. Het is veel erger als je het normaliter snel hoort en dan ineens niet (gister voor de 2e keer echt lang moeten zoeken, pppfff wat had ik het warm en mijn eigen hartslag ging voort net zo snel :))

Vandaag weer naar de babydump geweest en ook de babykamer is uitgezocht. Binnenkort een keer alles in 1 bestellen. Begin januari willen we de kamer leeg gaan maken en schilderen, dan kan eind januari/begin feb het kamertje er wel in.

18. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Lieve meiden, fijn dat jullie zo meeleven. Ik heb het zeker met mijn vriend nog over het gesprek met de gyn gehad. Hij baalt ook dat we het nog zo lang zelf moeten proberen en is net als mij bang dat het niet gaat lukken. Natuurlijk hopen we heel erg dat het ons gewoon lukt, maar op het moment overheerst de angst. Maar hij kan het beter van zich afzetten dan dat ik dat kan. Ik was vandaag erg down en er kwam niets uit mijn handen. Maar ik heb me voorgenomen om te proberen om positief te blijven en er gewoon voor te gaan. Dus dit ga ik vanaf nu doen (hoop dat het lukt).
    Denk dat ik mijn ei vandaag gevoeld heb, verschillende keren steekjes. We hebben woensdag en gisteren geklust en dan morgen nog voor de zekerheid mocht hij toch nog niet geweest zijn. De gyn zei ook dat het het beste is om vanaf dag 9 om de dag te klussen tot dag 15 ongeveer. Nou dan gaan we de komende maanden zo maar te werk.

Lautje;
    Gelukkig was je ovutest toch nog positief, fijn! Dan hoef je je daar in ieders geval geen zorgen meer over te maken. En jullie hebben goed geklust, ik duim voor jullie!

Caitlin;
    Kan me voorstellen dat je toch eerder nog een keer naar de gyn wilt, duurt anders wel erg lang. Gewoon bellen ja. Alvast veel succes met de echo maandag.

Loki;
    Leuk dat jullie al een kamertje uitgezocht hebben. Dus binnenkort alles bestellen en dan lekker aan het kamertje beginnen. Fijn dat alles nu zo goed gaat! Het is jullie gegund!

JuJu;
    Zo te horen ben je al lekker aan het genieten van je verlof. Ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient. Geniet er lekker van!

19. lautjep

lautjep Niet meer actief

Nieke het kan heel goed kloppen dat je vandaag je ei hebt gehad.

Ik ben super blij dat hij vandaag goed was. Gister en vandaag geklust morgen ook nog een keer en dan moet het hoop ik goed komen.
    OVer 2 weken weten wij meer.

Loki onze stukjes hebben elkaar net gekruist.
    leuk hoor de baby kamer uitzoeken ik vind het zo super voor jullie

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat fijn lautje dat hij toch positief is! Die digitale zijn duur maar wel super duidelijk he! Klus ze en over 2 weken hoop ik heel hard een mooie test te zien!

Deel Deze Pagina