Uk: Auw jij ookal! Ik had er nog nooit van gehoord.. Moet die er nu ook uit of is dat niet altijd het geval? Juju: Ik zou gewoon gewoon gekookt water af laten koelen en opnieuw verwarmen in de magnetron. Voelen is idd hetzelfde als met MM . Ik hou je (jullie) op de hoogte mbt de sling. Verwacht hem morgen want de post is volgensmij al geweest. Caitlin: Gelukkig dat het met Kyara al weer zo goed gaat! Helaas met jou onderkantje iets minder dus....Je hebt groot gelijk dat je het vervroegd! Heb je trouwens nog iets gedaan tot het dragen? Toen dacht je er ook over om een draagzak/doek aan te schaffen maar heb eigenlijk nooit meer vernomen of je er al uit was . Spikkeltje: Aiks, 5 strippen pillen naar binnen gewerkt?? Hou de hond maar even goed in de gaten, lijkt me niet echt goed voor em! Ach, trek je toch niets aan van andere (vreemde nog wel) mensen! Jij weet ongetwijfeld wat goed is voor je uk en als jij inschat dat het prima ging, wie zijn hun dan om daar een oordeel over te vellen? Hier: Net de kinderfysio weer geweest (komen aan huis; luxe!) en ze was erg tevreden. Mummel heeft ineens het licht gezien qua buikliggen "Wauw mam, zo zie ik veel meer!" en het gaat dus met sprongen vooruit. Nu weer wat nieuwe oefeningen om de voorkeurshouding nog iets minder te maken (geen scheef hoofdje ofzo maar ach, als ze er toch zijn ). Ze begint nu ook door te krijgen dat ze handjes heeft en gaat wat grijpen (wat niet meevalt als je op je buik ligt en nog maar net kunt blijven liggen als je 2 ellebogen gebruikt, laat staan dat je ook meent dat je iets moet pakken dan ). Ze ligt nu weer te slapen, bekaf van de oefeningen . Nog 2 daagjes werken (morgen en donderdag) en dan lekker een lang weekend naar de camping met Mummel (mijn ouders zitten er al). Hoop dat het weer nog wat bijtrekt!
precies, maar was echt overrompeld. Ik ben zijn moeder, zij niet. En hij genoot zo enorm, waarom de pret verpesten om er eerder er uit te gaan? Nou nog niet naar de apotheek gaat hier goed te keer..
@Spikkel: wat een gedoe met het uwv heb je de telefoonrekening van die maand al overlegd om aan te tonen dat je wel degelijk contact met ze hebt gehad op die dag? @Galaanval: geen flauw idee wat ik nu moet doen. Ik heb de hap niet meer gebeld want het zakte weer af, maar ik voel het nu dus nog steeds rond mijn maagstreek. Echt een k*tgevoel is dat. Heb dus ook nog niet echt durven eten op wat droge crackers na. Zometeen maar een soepje maken. Voor vriendlief heb ik een vette hap. Lijkt me voor mezelf niet zo handig nu. @Spikkel: hoe doe jij dat? Welke producten ontwijk je? Ik ben gek op gekruid eten, maar dat kan ik nu ook wel vergeten vrees ik. een 180gr chocoladereep was in ieder geval geen goed idee
Uk Chocolade, ei, gekruid vermijd ik nu. Maar ook ik durf niet te eten, leef op het moment veel op brood. en als ik iets eet dan maar een beetje. En vol is vol. Niet over je vol gevoel gaan, want dan kan het ook beginnen. Afgelopen zaterdag griek gegeten, dacht ojee straks heb ik last, zondag klein choco ijsje gehad en ja hoor pijn aanval. Oja probeer spek ook te vermijden, voor bij de stampot. Telefoonspecificatie: ze blijven ontkennen...ze proberen me al een tijdje er uit te werken. Ik zou wel willen, wegvan de wajong, maar dan hebben we een groot probleem en als zij mij niet willen helpen etc met een baan, ja dan maar de wajong. Verdikke, zou vandaag weer krijgen, nog niks op mijn rekening
Rotinstantie... mij willen ze ook niet helpen. ik heb al een diploma en geen bijstand, dus kom niet in aanmerking voor scholing. Ik kreeg maar 3maand ww dus dan doen ze niet eens moeite om mij aan het werk te krijgen. stomme lui daar Wat is er met ei? heb je daar ook een reactie op gehad? Vanavond maak ik kibbeling en rosti, maar zit eigenlijk te twijfelen of ik dat wel moet eten ivm al het vet. denk dat ik maar voor een gezonde soep ga. ik word nu echt gewoon bang van eten wat kan wel, wat kan niet, ga ik hier ziek van worden etc? had zo gehoopt dat het maar een eenmalig iets was, maar ik voel het nu gewoon nog steeds knijpen... soep en crackers it is vanavond...
Mmh kibbeling is wel lekker . Zonde dat je er nu niet van kunt genieten. Al lijkt chocolade missen me nog erger . Pff, wij hadden zondag ook weer wat. Geen zin om te koken dus besloten een kroketje en frikandelletje in de pan te gooien met brood. Heel verontwaardigd zei ik nog "Das lang geleden ". Goed, op 1 kroketje na zat alles achter de kiezen en ik zat te mopperen dat die frikandel maar taai was. "Uhhh, was het eigenlijk nog niet over datum?!". Check; bijna 9 en 6 maanden over datum . Nou ben ik zelf niet zo bang aangelegd maar met borstvoeding vond ik dit toch geen fijn idee. HAP gebelt; zolang ik niet flinke diaree kreeg en ging braken kon het geen kwaad. Maar ik voelde me er niet fijn bij dus wilde vriezervoeding geven en kolven (weggooien dus). Zegt mijn vriend ineens; of je steekt gewoon je vinger in je keel, ben je dr ook vanaf. Nouuuuu, dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Half uur boven de pot gehangen en puur omdat ik wist dat het voor mijn meisje beter was is het gelukt, na veel wringen, braken en tranen rollend over mijn wangen (wellicht deed ik iets verkeerd want heb nog een avond flinke pijn gehad aan de achterkant van mijn tong/gehemelte . Het meeste zal er wel uit geweest zijn want heb nergens last van gekregen (behalve honger die nacht ) gelukkig!
Caitlin; Ik vind het echt fijn om te horen dat je vind dat ik zo goed omga met mijn ongi. Dat doet me echt goed. Ik denk nu ook steeds gewoon dat het er toch wel aan komt dan sta ik ook niet voor een teleurstelling. Want ik kan me echt niet meer voorstellen dat het nu wel ineens spontaan lukt. Wij hopen inderdaad ook dat ze ons donderdag een mooi plannetje vertellen, maar wordt steeds banger dat dit niet zo zal zijn en dat we nog langer moeten wachten. Gelukkig heeft Kyara nergens meer last van. En hoe is het met papa, is hij over de schrik heen? Goed dat je eerder een afspraak hebt gemaakt bij de gyn, kan me voorstellen dat je hier niet te lang mee wilt wachten. Spikkeltje; Lekker dat jullie zijn gaan zwemmen. En laat die vrouwen maar praten, jij bent de mama van J en jij weet echt wel wat goed is voor hem. Wat een gedoe steeds met die instanties, ik hoop voor jullie dat alles snel opgelost is. Hopelijk gaat nog steeds alles goed met jullie hond? Moest wel lachen hoe je het omschreef: of jullie hond wil zelf niet zwanger worden of wil dat jullie een tweede krijgen J JuJu; neem alle tijd voor jezelf die je nodig hebt, dan maar even wat meer ego berichtjes van je. Geen probleem hoor, ik lees ze graag. Het is alleen maar fijn om te horen dat het goed gaat met jullie uk. DeLi; Inderdaad, ik richt me nu vooral op de afspraak. Probeer nu toch ook wel weer te denken dat het mogelijk niet zo positief zal zijn als we hopen. Ben gewoon erg bang dat ze nog meer onderzoeken willen gaan doen en dat we nog langer moeten wachten. Ik hoop het niet. We zullen het zien. Hoe is het verder met jou meid? Gaat het allemaal een beetje? Bloom; Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Lekker dat jullie ook zijn gaan zwemmen, fijn dat uk het zo leuk vindt. Uk; Jij ook al zon aanval gehad. Hopelijk krijg je het niet nog een keer. Goed dat je even langs de huisarts gaat. Ik weet niet of je veel koffie drinkt maar dit kan ook voor een aanval zorgen. Succes! Loki; Jullie uk is nu dus trots dat ze op haar buikje kan liggen. Wat zullen papa en mama ook trots op haar zijn. Fijn dat de fysio goed helpt. Lekker dat je nog maar 2 dagen hoeft te werken en dan weer heerlijk samen zijn met je mannetje en jullie uk. Wat een verhaal van die frikandellen zeg. Smaakte ze dus echt zo vies? Ik heb hier ook nog frikandellen en kroketten in de vriezer liggen die al lang niet gebruikt zijn, ff de datum checken dus. Ik kan mijn vinger niet zo in mijn keel steken, vind spugen echt het vieste wat er is. Gelukkig heb je nergens last van gehad. Lautje; Hoe is het met jou meid? En met de misselijkheid? Je bent toch op minivakantie geweest, hoe was dat? Hier; Nog steeds in afwachting van de afspraak, nog maar twee nachtjes en dan weten we meer. Begin het echt super spannend te vinden. En zoals hierboven ook al geschreven ben ik nu echt bang aan het worden dat de afspraak niet naar verwachting zal gaan. Misschien denk ik dit nu ook om mezelf weer een teleurstelling te besparen. Maar we kunnen nog steeds niets doen dan afwachten.
Nienke: Super spannend zeg, donderdag. Ik snap dat je angstiger wordt nu het dichterbij komt. Probeer jezelf goed in te lezen wat de normale stappen zijn en wat jíj graag wilt. De meeste gynacologen hebben nogal een afwachtende houding en bieden niet direct 101 dingen aan om te ondernemen. MAAR de brutale mens heeft de halve wereld dus laat je echt niet afschepen met iets wat je niet gehoopt had! Je hebt lang genoeg gewacht en geprobeerd; laat ze maar merken wat jij nú wilt! Sterkte! Uhh, de frikandel was vnl een beetje taai terwijl deze normaal heel lekker zijn (halen speciaal de frikandellen van 100gr die ze in de friettent ook verkopen) en de kroket had een hard stukje aan het einde. Maar ik dacht dat vriendlief gewoon niet zo secuur gebakken had (beetje naief want ik heb 8 jaar in de friettent gewerkt en het nog nooit voor elkaar gekregen om dat soort stukken in een kroket te bakken ). Gelukkig is het met een sisser afgelopen Voor de zekerheid de jouwe dus ook maar even checken . Overgeven is ook niet zo mijn ding. De voorlaatste keer kan ik me dan ook echt niet meer heugen eigenlijk. Maar ik was nu zo bang om hondsberoerd op bed te vertoeven, alles te moeten kolven, mijn vriezervoorraad naar de haaien en ook nog weer de ziektewet in nu ik net 3 dagen gewerkt heb ( ) dat ik even alles op alles heb gezet en letterlijk en figuurlijk doorgeduwd heb . Sorry trouwens, als er nog iemand zat te eten . Tis beetje duf hier. Vriendlief ligt al in bed met koppijn, Mummel slaapt en ik zit hier beneden in het donkere (gelukkig met mn digitale vrienden ).
NOD Augustus 2011 LaikaBasko (22) NOD September 2011 19/09 Nieke (26) MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 25/08 Nieke: eerste afspraak nieuwe ziekenhuis (IVF/ICSI?) 26/08 Loki09: 26 t/m 30 aug Mini-vakantie! 29/08 JuJu81: 2e voeding afbouwen (die van 12:00 uur) // spikkeltje operatie. 30/08 JuJu81: naar CB 30/08 DeLi: Vakantie! 30/08 Jolanda: Groeiecho + controle Gyn. 03/09 Nieke: VAKANTIE!! 05/09 Bloom: CB + 4e inenting // JuJu81: ongeveer 1e keer KV // spikkeltje vakantie // Caitlin: 3e les baby massage en nogmaals na-controle hechtingen en inplannen herstel operatie // Loki09: 3e x Kinderfysio 12/09 Caitlin: 4e en laatste les baby massage // Loki09: 3e Inentingen + CB 13/09 DeLi: 3e injectie Lucrin 15/09 Caitlin: na-controle Kyara bij kinderarts 19/09 Spikkeltje: CB + prikjes 25/09 Jolanda: JARIG!!! 26/09 Caitlin: echo heupjes Kyara 04/10 DeLi: Start 1e ronde IVF 07/10 Caitlin: 1ste werkdag 11/10: DeLi: Echo 29/10 Allen: Meeting!!! 16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend KDV 30/11 Caitlin: 1ste volledige dag KDV Zwanger Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09) Lautje ( juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram en 51 cm) Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm)(21/07/2011: 9275gr, 72cm) Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Poll: Lautje 16-02-2012 (denkt zelf: ) Meisje: Caitlin, Spikkeltje, Loki09, Bloom, Nieke, Uk Jongetje: Jolanda, JuJu81, DeLi
@ loki: Gelukkig eten we hier niet zoveel frinkandellen en dergelijke..Meestal haal ik eens in de 2 weken een doos frikandellen van 4 stuks ofzo haha. @ hier: Vandaag lekker aan het shoppen geweest haha even nieuwe gordijnen voor de woonkamer gekocht en natuurlijk ook voor de kinderkamer Dit weekend even de laatste dingen op de kinderkamer doen dan is hij helemaal klaar gelukkig. In de woonkamer nog even een muurtje schilderen ( doet me papa haha) en dan is alles weer lekker fris en nieuw.. ( 2 weken geleden nieuw bankstel binnen gekomen met lounge gedeelte heerlijk!! haha) Volgende week dinsdag groeiecho+liggingsecho en controle gyn ben benieuwd hoe onze kleine man gegroei is. Owja even een foto droppen hier..Manlief met het zoontje van me zus zoooo lief!!!! heerlijk samen slapen haha
Jup heb van ei ook aanvallen gehad vermijd ik ook nu. Ik ben ook bang om te eten. En ben zeker ook afgevallen, zeker 4 kilo buiten de zwangerschapskilo, die 7 kilo was ik al kwijt. Zat snel op oude gewicht en zit er nu al 4 kilo onder. Geen probleem, maar op de manier waarop. Leef min of meer op brood. Heb nog een lijstje van me dietiste gekregen waar ik voor moet oppassen: Vooral oppassen met vet eten en idd ei, soms (vette) vis maar ook frituur, chips, snacks., chcolade, koeken etc. Sommige mensen hebben ook last van kool, ui, prei, koolzuur, sinaasappel, komkommer en paprika maar dat is wel per persoon wat verschillend en het vette eten geldt voor iedereen die daar last van heeft. Kan zelfs nog wel zo zijn als je de galstenen hebt laten verwijderen. En laatste wat ze mij mailde: Als de galblaas eruit is zal je sowieso wel op vet moeten blijven letten want je gal zorgt voor emulgeren van vet en dat gebeurt dan niet meer waardoor (vaak) klachten als diarree, misselijkheid etc.... Uk zou je mij je mail adres willen pbén?? heb een boekje gemailt gekregen voor vetarme voeding, als ik je die toe mail, kun je misschien er wat mee. TJa die gekke hond, nee alles is pluis met d'r. dom ding. Heb al nieuwe pil geregeld, haal ik morgen op. Lukte me vanmiddag niet meer, stront regen en onweer bah en uk sliep nog heerlijk van 't zwemmen, nou dan even geen gesleep. Morgen meer, ga snel bed even opmaken en dan uk flesje geven en lekker snurken.. hahaha
Oja uk, volgende keer bij volgende aanval gelijk bellen, met hap of als het overdag is de huisarts. Ik bel gelijk ha of hap als het weer begint, zetpillen werkt gelijk op me darmen, dus heeft geen zin en de rest duurd te lang. Dus meestal lig ik kreupel te kreupelen van de pijn en belt vriend de hap (want elke keer gebeurt het in avond of weekend) en dan zeggen ze u kunt wel even langs komen en dan zegt vriend: ik heb nog een baby liggen en dan komen ze hier. Maar om ook nog in de auto te zitten met deze aanvallen is niet te doen..
Na me laatste bericht hier belde manlief op om te vragen hoe het ging haha. Even wat gepraat over de dingen die we hebben enzo hij had 'bijna' alles wat hij wilde. Vroeg hem wat hij nog miste, zijn antwoord "dat de kleine er is dan ben ik eindelijk papa". De tranen rolde over me wangen heen hihi. Dit was even een ego berichtje moest het even kwijt hihi
@ JuJu; gewledig hoe jij beschrijft hoe uk de kamer doorgaat en zich niet laat afschrikken door de regen buiten @ Bloom; wat heerlijk dat jullie uk weer zo genoten heeft van het water! Vanaf wanneer mag je ook alweer zwemmen met je kleintje? En moet je dan speciaal naar het baby zwemmen of kun je ook gewoon in het pierebadje bijvoorbeeld? @ Spikkeltje; wat een gez**k met dat UWV zeg, fijn dat je moeder je hierbij helpt! @ Loki; wat super dat S.venna zo druk aan het oefenen is geweest en dat het nu zo goed gaat met de buikligging! Daar mag je zeker trots op zijn Ik zit er nog steeds aan te denken om een Beco aan te schaffen, maar een draagdoek oid is toch niet echt iets voor mij... Jeetje meid, je hele maaltijd uitgespuugd, omdat je bang was voor je BV? Weet niet of ik dat gedaan zou hebben, ik ben al geen spuger en het zelf opwekken kan ik al helemaal niet. Vind het wel knap van je dat het je uiteindelijk is gelukt! @ Uk; echt super k** dat je nu zo'n last hebt van je galblaas en dat je amper nog wat durft te eten... Is vrijdag naar de HA niet een beetje laat? Ik had er allang gezeten als ik pijn had! Wat voor werk zoek je trouwens? Echt heel vervelend als je niks kunt vinden wat je leuk vind en wat bij je past... @ Nieke; graag gedaan hoor meid, ik heb gewoon zoveel respect en bewondering voor jou! Vind je heel sterk overkomen en ik kan me goed voorstellen dat je nu ineens bang wordt voor wat ze donderdag gaan zeggen. Zoals Loki al schreef, zou ik me niet laten 'afschepen' met weer een volgende afspraak over een tijd, ze moeten nu maar eens iets gaan doen voor jullie! KNUF! @ Jolanda; wat lief gezegd van je man! Voor de mama's die twijfelen hoe een 2de erbij zou voelen: From that first little touch, the whole world had shifted. Where before there was just one thing I could not live without, now there were two. There was no division my love was not split between them now; it wasnt like that. It was more like my heart had grown, swollen up to twice its size in that moment. All that extra space, already filled. The increase was almost dizzying. Ik vond dit zo'n mooie tekst! @ hier; luiers bij de Etos zijn in de aanbieding, die ga ik straks even halen. Vind de mini van de Kruidvat wel erg stug. Zo eerst Kyara lekker in bad doen, heerlijk momentje van ons 2en Ik heb trouwens de laatste week meer last gekregen van mijn bekken. Ik waggel tijdens het lopen en heb pijn als ik draai in bed. Verder lijken de gewrichten in mijn armen en handen losser te zitten en ze zijn soms erg stijf en pijnlijk... Kan dit nog komen door zwangerschapshormonen? Liefs, Caitlin
hoi meiden ben al veel te lang niet geweest en als ik eerlijk ben heb ik ook nog niets gelezen. Wij hebben nog 2 dagen aan de mini vakakantie geplakt het weer was zo super en het was zo gezellig. Zo jammer dat het weer voorbij is Helaas daarna weer bloed verlies gehad. alles is goed met de kleine en ik ben gister naar een gyn geweest om alles te laten bekijken en er was niets raars te zien. Gelukkig maar. Ze hebben ook een uitstrijkje gemaakt en ik ging bijna door het dak van de pijn. Raar maar waar. Misselijkheid is helaas nog niet minder en ik ben een beetje bang voor volgende week want dan moet ik weer aan het werk. Maandag meteen een afspraak met mijn baas om het erover te hebben omdat ik niet ziek wil zijn maar ik weet ook niet goed hoe wel. Ik zal dan wel meer hier zijn omdat ik dan nog 1 uur thuis werk op de computer en hij nu soms hele dagen de kast niet uit komt. Nieke heb je nu vandaag je afspraak of morgen? als het vandaag is ik duim voor je dat er nu een duidelijk plan komt. Deli hoe gaat de overgang? Caitlin ik wordt helemaal vrolijk van je foto's op hyves elke keer. Ik heb het even gemist maar vanwaar het ziekenhuis bedje? ik hoop dat er niets mis is met je kleine meid. Ik ga zo een afspraak maken voor een pret echo in huizen op zaterdag 10 september hopen dat ze dan kunnen zien wat het is. Eerst had ik een idee dat het een meisje is maar nu denk ik even een jongen.
@Spikkeltje..Geen grote stukken slijm meer veloren gelukkig. Wel moet ik zeggen dat uk nu steeds meer op me blaas gaat duwen haha niet zo fijn om voor een druppeltje naar de wc te moeten maar ach behoort er allemaal bij Krijg nog steeds de vraag: Ben je het nog niet beu?..Uhhh nee hoor helemaal niet uk zit nog lekker warm binnen in me buik, als hij het beu is komt hij vanzelf wel
NOD Augustus 2011 LaikaBasko (22) NOD September 2011 19/09 Nieke (26) MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 25/08 Nieke: eerste afspraak nieuwe ziekenhuis (IVF/ICSI?) 26/08 Loki09: 26 t/m 30 aug Mini-vakantie! 27/08 JuJu81: 2e voeding afbouwen (die van 12:00 uur) 29/08 spikkeltje operatie. 30/08 JuJu81: naar CB // DeLi: Vakantie! // Jolanda: Groeiecho + controle Gyn. 03/09 Nieke: VAKANTIE!! 05/09 Bloom: CB + 4e inenting // JuJu81: ongeveer 1e keer KV // spikkeltje vakantie // Caitlin: 3e les baby massage en nogmaals na-controle hechtingen en inplannen herstel operatie // Loki09: 3e x Kinderfysio 12/09 Caitlin: 4e en laatste les baby massage // Loki09: 3e Inentingen + CB 13/09 DeLi: 3e injectie Lucrin 15/09 Caitlin: na-controle Kyara bij kinderarts 19/09 Spikkeltje: CB + prikjes 25/09 Jolanda: JARIG!!! 26/09 Caitlin: echo heupjes Kyara 04/10 DeLi: Start 1e ronde IVF 07/10 Caitlin: 1ste werkdag 11/10: DeLi: Echo 29/10 Allen: Meeting!!! 16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend KDV 30/11 Caitlin: 1ste volledige dag KDV Zwanger Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09) Lautje ( juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram en 51 cm) Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm)(21/07/2011: 9275gr, 72cm) Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Poll: Lautje 16-02-2012 (denkt zelf: ) Meisje: Caitlin, Spikkeltje, Loki09, Bloom, Nieke, Uk Jongetje: Jolanda, JuJu81, DeLi[/QUOTE]