gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Irritant: Bezig met voorbereding voor de bruiloft, komt vriens er niet uit of we het klein houden (mijn idee: handjevol mensen bij het trouwen en eten, dan ietsje meer mensen bij feestje, paar mensen blijven slapen en volgende dag ontbijt als afsluiting) of groot (zijn idee: bruiloft is grote reunie, dus ook collega's, vrienden waar je geen contact meer mee hebt en achterneven zijn van harte welkom. Grom.)
    Alleen komt hij daar gisteren mee terwijl ik al locaties aan het zoeken ben die passen bij optie 1. Grom. Grr.

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

vervelend die pijn in je bekken, misschien even fysio? kan inderdaad door de hormonen komen, alles was flink verweekt voor de bevalling en dat moet nu weer normaal worden.

qua luiers, die van de etos vond ik niks. heb er 2 gebruikt en toen t pak weggegeven, mini kreeg er ontzettend (natte) rode billen van.

hier goede ervaringen met aldi/kruidvat :)

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

lol :p

heb gister maar eens lachend gevraagd: liefie, wanneer ga je nou eens voor me op je knieen?
    antwoord: denk je dat ik dat op commando doe?

*gromt mee*

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

leuk om weer wat van je te horen lautje!
    balen, alweer bloedverlies, maar gelukkig alles goed met jullie uk. is er al een reden gegeven voor het bloedverlies?

fijn idee... moet ook nog een laten maken bedenk ik me net :(

5. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    juju toen ik 2 jaar geleden ging trouwen bleef man ook maar onzeker wat gaan wij doen.
    wij hebben het bij mij ouders gedaan en hebben dus gekozen voor optie 2 omdat het wel erg gezellig is en wij niet pp hoeften te betalen

uk daar heeft de gyn gister naar gekeken volgende week krijgen wij uitslag maar ik ga er een beetje vanuit dat er niets uitkomt want bij 90% kunnen ze het het vinden,
    Vrijdag weer naar de verloskundige hopen dat die een idee heeft

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm Lautje dat klinkt niet echt prettig, hopelijk snel duidelijkheid!

@ Bruiloft: Uiteindelijk wordt het toch wat ik wil ;)

@ Etosluiers: hier geen succes.

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Eens, met alle drie de zinnen hierboven!!

Caitlin;
    Mooi stukje tekst! Dank je!
    Nieke;
    Heel erg veel succes morgen! Laat je niet afschepen, nu is het jouw beurt!!

Deli;
    Denk ook nog steeds aan jou!

Hier;
    Ben een beetje warrig af en toe en heb de laatste tijd ook veel hoofdpijn... Vandaar dat ik niet altijd op iedereen reageer... Sorry!

Even ego;
    Had al verteld dat uk draait van buik naar rug en weer terug, maar dat heeft hij vorige week 1 keer gedaan. De rest was alleen maar naar de buik draaien met nog 1 armpje onder zijn lichaam om vervolgens heel zielig te gaan huilen omdat hij klem lag. Maar daarnet kreeg hij het weer heel netjes voor elkaar om op z'n buikje te draaien, een poosje met z'n koppie omhoog te blijven liggen, om vervolgens weer heel netjes op z'n rug te draaien! *trots*
    Verder snapt je nog niets van tijgeren/kruipen, maar hier ben ik al super wijs mee! Veel mensen om me heen zeggen (nu al) ooh, doet hij dat nog niet??!! Lekker boeien, denk ik dan! Ik heb een ontzettend makkelijk kereltje dat heel wijs de wereld inkijkt en altijd lacht, waarom moeten mensen dan altijd beginnen over wat kindjes allemaal nog niet kunnen.... Sorry, ben daar best wel gehaaid op... Mijn zus heeft een kindje met een verstandelijke en lichamelijke beperking en hij had zich een maand of 2 geleden voor het eerst zelf omgedraaid (hij is bijna 3). Wij allemaal dolblij! Dat maakt het allemaal heel betrekkelijk en kan ik me dus echt niet druk maken om het feit dan mijn kind dat met 7 maanden nog niet doet... We zijn gewoon blij met de dingen die hij wel kan!!
    Sorry... Moest er even uit.... :)

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik word ook gek van dat vergelijk met andere kindjes Bloom, het is super knap dat jullie uk draait!

9. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Uk: heb je het gemaild;)

de rest komt weer later..

10. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    :) Precies, dat wil ik graag horen! ;)

Voor de dames die op een huwelijksaanzoek wachten.... Hoor net op tv dat Tooske Ragas binnenkort met een nieuw programma komt: 'moet je me niet wat vragen?'. Zij schijnt ervoor te kunnen zorgen dat de mannen eindelijk eens DE vraag gaan stellen!
    ;)
    Toch blijf ik erbij dat het vanuit de man zelf moet komen, eventueel geleid door de vrouw en niet van buitenaf moet worden gepushed... Maar toch, misschien komt ze met goede tips!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier was de bevalling datgene wat hem overhaalde, zal ik haar die tip even mailen? ;)

(Bloom ik werd gek van de vraag: en slaapt hij al door, weet hoe je je voelt ;))

12. spikkeltje

Nou bloom, dan zal ik dat tegen me vriend zeggen dat ik hem daar voor op ga geven hahaha.. Hij wil wel ,maar wil het dan gelijk groot uitpakken en ja kwa financien kan dat niet. Maar ik heb zoiets kan ook anders toch. Maar we hebben laatst wel gezegd uk moet het wel begrijpen eigenlijks..

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier hebben we vanavond besproken dat we de ringen op de rug van uk gaan binden en dan kijken of hij naar ons tijgert of naar de uitgang ;)

14. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    haha hier nog niet eens een officieel huwelijksaanzoek geweest hoor haha..We hadden toen ontzettend veel lol en vanuit daar is ineens het huwelijk gekomen haha ( dus geen officieel aanzoek ;) eigenlijk ) Al zou manlief me wel officieel vragen ( had hij gezegt) maar is er nooit meer van gekomen haha..Al stonden we beide achter de keuze natuurlijk om te trouwen :D

@Juju: eerst wilde wij ook een groot feest maar toen zei ik ook tegen manlief waarom eigenlijk? een hoop mensen uitnodigen die je nooit hoort of ziet en dan doen alsof je elkaar dagelijks ziet? hmm nee hoeft niet voor mij..Dus wij hebben uiteindelijk ook besloten om het klein te houden..( in totaal misschien 10 mensen ofzo de hele dag) lekkere bbq gehad die avond en we hadden het reuze naar ons zin! lekker intiem maar toch oh zo leuk :)

15. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Juju;
    Wanneer is de grote dag voor jullie ook alweer?
    Leuk idee van de ringen, nu maar hopen dat ie dan de goede kant op tijgert! :)

Ik krijg trouwens nooit de vraag of hij verder wel goed gezond is... Alleen de vraag, slaapt hij al door? Ja, maar ook als ie dat niet zou doen, zou ik niet minder gelukkig met hem zijn. En dan: kruipt ie al? Nee, maar hij lacht wel de hele dag, dat maakt alles goed! Net of het een wedstrijd is wat ze moeten kunnen om de mama's tevreden te houden zeg... :x

Spikkel;
    Als je vriend het groots aan wil pakken vind ie vast gewoon dat jij het verdient om zo'n bruiloft te krijgen, toch? Dus dan is het wel waard om te wachten totdat het qua financiën kan! ;)

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Juni 2012. Ik heb eigenlijk al een datum geprikt maar daar hebben we het verder nog niet over gehad ;)

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    @ Vergelijken:
    Ppff hier heb ik ook een hekel aan!! Ieder kindjes is anders, ontwikkeld in een ander tempo enz. Als ze gezond zijn, wat is het probleem dan??
    Ik ga proberen me er weinig van aan te trekken, al ben ik er ook wel vatbaar voor. Ik ga er maar gewoon zo min mogelijk op in ;)

@ Trouwen:
    Mmh dat programma is misschien wel iets ;). Ik ben ook bang dat ik anders wacht tot ik een ons weeg.
    We zijn het er iig wel over eens dat het niet groot hoeft, stoppen het geld liever in andere dingen!

@ Lautje:
    Meid wat schrikken weer. Waar is het uitstrijkje voor? Hebben ze ook urineonderzoek gedaan? Zo niet; eisen! En dan het onderzoek waarbij ze het op kweek zetten! Ik weet er niet het fijne van maar het komt zo nu en dan vor dat een vrouw de GBS bacterie draagt zonder er zelf last van te hebben (niet te zien in de sneltest op blaasontsteking) en deze zorgt voor bloedverlies in het 2e trimstester en te vroeg gebroken vliezen/vroeggeboorte. Erg gevaarlijk dus! Weet niet of je Suus kent (erg actief op het miskramen gedeelte), die heeft dit recent meegemaakt door die bacterie en onoplettende artsen....
    Laat het even testen dus, better safe than sorry!!!!

18. spikkeltje

hmm bloom daar heb je vast een punt. Nou dan gaan we nog maar even wachten...(waarom hebben we hier niet meer leuke smiley's?)

19. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ lautje; jeetje meid, je zal wel weer geschrokken zijn van het bloedverlies... Gelukkig is met jullie beebje alles helemaal goed en heb je wel genoten van jullie mini vakantie!
    Ik begrijp dat je niet zo goed weet hoe nu verder als je weer aan het werk gaat. Belangrijk om te kijken naar hoe je je voelt en wat de mogelijkheden zijn. Beebje gaat nu voor!
    Spannend wat de uitslag van het uitstrijkje zal zijn, hopelijk is er niks aan de hand!

Mijn man had Kyara per ongeluk laten vallen toen hij haar uit het ledikantje tilde en ze viel met haar hoofd op de bedrand, vandaar een nachtje ziekenhuis. Nu gaat alles weer helemaal goed met haar hoor!

@ Jolanda; geniet nog maar lekker van jullie mannetje in je buik. Dat gevoel komt nooit meer terug straks!

@ JuJu; wij hebben het ons trouwfeest ook klein en intiem gehouden en we hebben er erg van genoten! Fijn dat jouw optie het is geworden ;) en wat super dat uk de ringen mag komen brengen *lief*! Juni 2012, klink nog ver weg (dan wordt Kyara alweer 1, pfff) maar dan heb je wel nog de tijd om dingen te regelen / plannen. Have fun met de voorbereidingen!

@ Bloom; wat is dat toch met die moeders die alles maar willen vergelijken he? Ik zei tegen mijn mannetje dat het altijd zo gaat tussen moeders en dat het irritant is en toen kwam hij wel met een goeie opmerking; als alle moeders het vervelend vinden, waarom gebeurd het dan nog wel? Blijkbaar zeggen sommige mensen dat ze het niet leuk vinden, maar doen ze er stiekem toch aan mee...
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik er trots op ben dat Kyara al vanaf net geen 8 weken al de hele nacht door slaapt (23.00 - 7.00) maar het is niet zo dat ik dan 'neerkijk' op kindjes die dat nog niet doen. Ik ben gewoon heel erg blij met mijn volledige nacht slaap! :D
    En daar komt bij; wat Kyara doet is geen prestatie van mij, het hoort gewoon bij de ontwikkeling. Daar hebben we geen (weinig) invloed op, dus als iets 'voor' loopt is dat niet dankzij iets wat ik heb gedaan en als iets 'achter' loopt is dat ook niet door iets wat ik verkeerd heb gedaan. Volgens mij beseffen sommige mensen dat niet en inderdaad wordt alles tot een wedstrijdje gemaakt. Het enige wat algemeen bekend is, is dat jongetjes luier zijn dan meisjes, maar ook dat is iets wat er in aanleg al inzit en niet iets waar je als moeder iets aan kunt doen.
    Ik vind dat jullie uk het geweldig doet en dat koppie van hem is zo ontzettend lief! Hij straalt op elke foto en hij is volgens mij een super gelukkig mannetje! Wat wil een moeder nou nog meer? Hij wordt vanzelf groot, met alle ontwikkeling erop en eraan!

@ huwelijksaanzoek; toen mijn mannetje en ik 13 maanden met elkaar gingen heeft hij mij al ten huwelijk gevraagd. Na een avonddienst van mij, op zijn knieen, in onze woonkamer gevuld met kaarsjes. Echt super lief! Ik heb toen ook 'ja' gezegd, maar door omstandigheden is het er niet van gekomen en later zijn we natuurlijk zelfs uit elkaar geweest. Eenmaal weer bij elkaar hadden we beide geen behoefte meer om groots te trouwen (of uberhaupt om te trouwen) maar met Kyara op komst leek het ons toch de beste manier om alles juridisch en financieel goed te regelen.

@ Uk; hoe is het met je buik / galblaas? Beterschap!

@ bekken- en gewrichtspijn; het zal zeker wel door de hormonen komen, maar ik baal er wel van. Denk je dat je juist weer wat beter alles kan doen, omdat die dikke buik weg is, krijg je dit :( Nou ja, even afwachten maar hoe dit zich ontwikkeld.

@ afvallen; hoe lang hebben jullie nog een blubberbuik(je) gehouden? Ik ben eigelijk nu wel klaar met mijn buik, waar nog extra vet op zit en wat uitgerekte huid zeg maar (gelukkig geen striae, daar ben ik erg blij mee!) Mijn schoonzusje volgt al een tijdje het Cambridge dieet en boekt goede resultaten (-17kg in 4 maanden geloof ik) maar zij was ook wel echt behoorlijk te zwaar. Ik zit nu nog zo'n 5kg boven mijn start gewicht, maar dat lijkt er niet meer af te willen :( Sta al een tijdje stil met afvallen... Wie heeft bedacht dat je van borstvoeden sneller afvalt? Misschien als je altijd al makkelijk gewicht verliest, maar dat deed ik al nooit en nu gaat die vlieger voor mij ook niet op helaas... En juist omdat ik borstvoeding geef mag ik geen (crash) dieet volgens, dus daar baal ik wel van. Ik ben mijn dikke bovenarmen, bovenbenen, buik en nog grotere billen dan normaal echt zat! Voor mijn gevoel eet ik wel oke en ik loop veel met Kyara in de wandelwagen... Zucht, ik zal het hier nog maar even mee moeten doen vrees is.

Liefs,
    Caitlin

20. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Caitlin;
    Je hebt helemaal gelijk! Het gaat erom dat hij gezond en gelukkig is en ben er vrijwel van overtuigd dat hij dat wel is! :)

Extra kilo's.... Tja meis... Ik ben inmiddels bijna al mijn zw-kilo's kwijt, maar mijn buikje (inc striae) is gebleven. Als ik foto's bekijk van mijn buik tijdens de zwangerschap, lijkt mijn buik nu nog het meeste op het buikje dat ik had met 18 weken... Vind het echt niet leuk, maar heb me er een beetje bij neergelegd dat het niet anders is... (tenzij ik heel veel buikspieroefeningen ga doen, maar dat gaat em bij mij niet worden vrees ik...) Heb ook nog steeds 2 cupmaten groter en ben bang dat ook niet meer af zal gaan nemen...

Tussen de bruiloft en moment van zwanger worden ben ik ook een aantal kilo's aangekomen en ik ben vorige week begonnen om die weg te werken... Ben helemaal niet van het diëten, maar heb toch maar eens de gok gewaagd om dr. Frank te proberen... Moet zeggen dat het aardig gaat, moet nu nog 5 kilo en wil hier maximaal 2 maanden de tijd voor geven... Daarna moet het maar eens klaar zijn! ;)

Maar ja, in jouw geval mag je natuurlijk niet diëten en dan toch willen afvallen is dan lastig...
    Maar geef het ook een beetje de tijd meid. Ik heb ook echt tijden stilgestaan, maar ben zonder écht te lijnen in een half jaar tijd toch 8 kilo kwijtgeraakt. Je lichaam moet ook zijn normale stofwisseling weer oppakken en dat kost ook tijd. Als je straks weer gaat werken, zul je ook misschien ook merken dat het weer wat makkelijker gaat!

Maar het blijft lastig... Ik heb (denk ik) een vergelijkbare achtergrond als jij wat betreft lijnen ed, dus het blijft altijd moeilijk.... Hoe vaak ik wel niet denk: tsjonge, wat zou het toch heerlijk zijn om me nooit druk te hoeven maken over dat ik te zwaar wordt als ik wéér een zak chips of een reep chocola wegwerk... Je leert ermee leven en het beheerst mijn leven niet (meer), maar jaloers ben ik toch af en toe stiekum wel op mensen die hier helemaal geen last van hebben... :)

Deel Deze Pagina