loki dat uitstrijkje is o.a. om daar naar te kijken omdat ik al een blaasontsteking heb gehad en uit mijn urine kweekje kwam niets. Gelukkig maar. Trouwen ik denk er met veel plezier aan terug ik vond het erg bijzonder en gelukkig kan een ieder het doen op de manier die zij leuk vinden. Wij hebben veel familie en komen alle twee uit een redelijk groot gezin en hebben veel mensen om ons heen. Juju ik denk dat de kleine dan al naar jullie toe kan komen lopen en mogelijk het al vast kan houden. Ook wel erg leuk toch. Ik heb foto's van ons trouwen op hyves staan wil ze hier niet neer zetten. morgen naar de verloskundige ik hoop dat wij dan naar het kleintje gaan luisteren
Hallo lieve meiden, Even een ego berichtje van mij... We zijn vanmorgen dus in het ziekenhuis geweest. Het was een erg aardige dokter, een vrouw. Ze had heel veel vragen en vond de verwijzing van het andere ziekenhuis ook erg sumier. Ze begreep er niet uit dat we al 3 IUI behandelingen hadden gehad. Ze vond het al vreemd dat we na 1 behandeling al doorverwezen werden. Maar na uitleg was dit duidelijk. Na een uitgebreide anamnese heeft ze een echo gemaakt en dat zag er allemaal goed uit. Rechts ongeveer 20 follikels en links 15, ze zei dat dit normaal was voor mijn leeftijd. Daar gaan we dus maar vanuit. Verder heeft ze een uitstrijkje gedaan, wel spannend of dit goed is (ga er wel vanuit). En bij mijn vriend ook even gekeken of hij spataders had. Dit kon ze niet met zekerheid uitsluiten dus krijgt hij nog een verwijzing voor de uroloog. Hier krijgen we weer een oproep van. Hij moet ook nog zaad laten onderzoeken maar dit ging helaas niet vandaag dus dat doen we in combinatie met het uroloogbezoek. Wel bij ons beide is er nog bloed geprikt. 19 september hebben we een telefonische afspraak voor de uitslagen van het uitrstrijkje en het bloedonderzoek en dan kunnen we meteen doorgeven wanneer we naar de uroloog kunnen en wanneer dus ook het zaadonderzoek is. Dan kunnen we een volgende afspraak plannen. Er is verder ook geen wachtlijst voor IVF/ICSI. Als we hieraan gaan beginnen moeten we de eerste dag van mijn menstruatie bellen en dan moet ik de derde week beginnen met spuiten en dan 5 weken later zou je kunnen testen of we zwanger zijn. Dus ongeveer 3 maanden duurt het vanaf het begin dat je je aanmeld totdat je kunt testen of ongi wordt. Het was een erg fijn gesprek en we zijn erg tevreden met het plan. Gelukkig weer een stapje verder op weg naar een wondertje. Maar eerst lekker op vakantie!!!
NOD Augustus 2011 LaikaBasko (22) NOD September 2011 19/09 Nieke (26) MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 25/08 Nieke: eerste afspraak nieuwe ziekenhuis (IVF/ICSI?) 26/08 Loki09: 26 t/m 30 aug Mini-vakantie! 27/08 JuJu81: 2e voeding afbouwen (die van 12:00 uur) 29/08 spikkeltje operatie. 30/08 JuJu81: naar CB // DeLi: Vakantie! // Jolanda: Groeiecho + controle Gyn. 03/09 Nieke: VAKANTIE!! 05/09 Bloom: CB + 4e inenting // JuJu81: ongeveer 1e keer KV // spikkeltje vakantie // Caitlin: 3e les baby massage en nogmaals na-controle hechtingen en inplannen herstel operatie // Loki09: 3e x Kinderfysio 9/09 lautjeretecho 17 weken 12/09 Caitlin: 4e en laatste les baby massage // Loki09: 3e Inentingen + CB 13/09 DeLi: 3e injectie Lucrin 15/09 Caitlin: na-controle Kyara bij kinderarts 19/09 Spikkeltje: CB + prikjes 25/09 Jolanda: JARIG!!! 26/09 Caitlin: echo heupjes Kyara 04/10 DeLi: Start 1e ronde IVF 05/10 Lautje: 20 weken echo 07/10 Caitlin: 1ste werkdag 11/10: DeLi: Echo 29/10 Allen: Meeting!!! 16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend KDV 30/11 Caitlin: 1ste volledige dag KDV Zwanger Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09) Lautje ( juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram en 51 cm) Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm)(21/07/2011: 9275gr, 72cm) Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Poll: Lautje 16-02-2012 (denkt zelf: jongen ) Meisje: Caitlin, Spikkeltje, Loki09, Bloom, Nieke, Uk Jongetje: Jolanda, JuJu81, DeLi
Nieke wat fijn dat je een goed gesprek hebt! Ik heb er verder geen verstand van dus inhoudelijk heb ik weinig bijdrage (zoals meestal ) maar als je gevoel goed is dan scheelt dat een hoop. Fijn ! En geen wachtlijsten is ook goed nieuws! Lautje lopen zou ook wel gaaf zijn ja
@ Caitlin: Haha officieel is het mijn optie nog niet geworden hoor maar ik voorspel alvast dat dat hem wel gaat zijn Luie jongens: Graag hier een beetje luiheid, hij sloopt het huis Afvallen: 3 maanden na de bevalling was de laatste 2 kilo die bleef plakken er ook af. Nu zit ik helaas dus toch onder mijn startgewicht, waar ik al bang voor was. Hoop dat als ik 2 voedingen laat vallen ik weer wat aan ga komen. Borstvoeding en afvallen: Crashen is uberhaupt niet gezond Weet uit eerdere posts dat je gewicht uberhaupt gevoelig ligt voor jou dus kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Toch nog even geduld hebben vrees ik voor je.. Oh en hier ook striae, maar een beetje apart en je ziet het ook bijna niet. Buik is wel weer relatief plat maar wel zachter dan voorheen. En ook nog steeds twee cupmaten meer, hoop zó dat dat nog wegtrekt straks...
Die ene smile is zo raar, die met die oogjes rechtsboven. Die komt altijd zo sarcastisch over terwijl dat toch echt niet mijn bedoeling is.
nieke wel prettig dat ze een aantal onderzoeken even opnieuw doen en dat jullie snel verder kunnen zonder te wachten. Snap alleen de stappen niet zo goed want er mist voor mij het een en ander of is dit niet de ivf. Ik zou van dag 5 tot 12 moeten prikken dan een echo en dan prikken tot het groot genoeg was en dan 1 spuit en dan de dag erna zwammers erbij en dan 2 weken later testen. gewicht is en blijft iets lastigs. Ik hoor overal om mij heen dat je buik helaas wel anders blijft en dat de kilo's bij de een heel snel gaan en bij de ander super lang duren. Caitlin ik hoop dat het snel weg gaat trekken mogelijk doc. Frank dat schijnt te helpen. Ik maak mij er nog niet zo druk over dat komt over een maand of 6 wel denk ik. Ga nu lekker onder de douch en dan bij de etos de zwanger doos halen. Is die leuk???
Lautje de dozen vond ik altijd leuk om te krijgen want ik voelde me speciaal, maar wat inhoud betreft vond ik de supermarktpakketten na de bevalling een stuk leuker. (ps er staat een typo in je onderschift: worder ipv wonder)
Lautje; Ze zei dat we vanaf de derde week (dag 21) moeten starten met prikken. Daarna zal ik dan wel ongesteld worden en dan moet je met andere prikken verder geloof ik tot de punctie. Ik weet niet of dat overal anders is want dit gaat wel over de IVF. Misschien ligt het er ook aan welke medicijnen er gespoten moeten worden. Ik heb geen idee eigenlijk, maar zo doen ze het in dit ziekenhuis. We zullen het wel zien.
Gewicht geduld hebben. Ben inmiddels meer afgevallen dan de zwangerschapskilo's die er aan gekomen zijn. Maar ja komt ook door dat ik niet durft te eten ivm galstenen en na de operatie zal het ook rustig opbouwen zijn met eten. Ik moet nog 10 kilo afvallen. Maar ga eerst voor 5 en dan zien we wel weer. Ik beweeg ook heeeeeeel veeeeeeel en ga na de vakantie beginnen met aquaj oggen. en loop zeker ix per week met uk naar centrum. half uur heen en half uur terug. Nienke: positief bericht. Fijne vakantie!! Ik moet nog even wachten dan gaan wij ook weg heerlijk. Lautje: etos zwanger doos vond ik leuk, maar de etos babydoos minder. Prenatal zwangerdoos vond ik ook leuk, maar de babydoos minder. Bij kruidvat kun je ook wat leuks halen. kijk maar eens op hun site. (misschien heb je dat al gedaan) Sorry dames, de rest komt weer later. ukkepuk heeft me nodig.
@Bloom: ene oor in, andere oor uit! Wat caitlin ook al zegt, qua doorslapen ben IK ook trots op mijn manneke, omdat MAMA meer rust krijgt hahaha Maar dat betekent niet dat andere kindjes die nog wel een nachtvoeding krijgen, het slecht(er) doen. Zelfde geldt voor de ontwikkeling. Ieder kindje ontwikkeld zich op eigen tempo. Wellicht spreekt jouw kindje met 1 jaar al in zinnen en zeggen die van ons nog maar wat losse woordjes Het valt gewoon niet te vergelijken. Toch vind ik het "vervelend" om de lijstjes van vroeger aan te moeten horen: "je broer deed dit al, ja, jij was een beetje laat met alles..." etc. Alsof alles en iedereen hetzelfde moet kunnen, of eigenlijk beter gezegd, alsof elke mama het "beste" kindje heeft! @Catilin: thanx 4 asking... heb nog een dag last gehad van een knijpend gevoel. Ik eet nu amper nog vet, gister blokje chocola en meteen weer buikpijn maar het viel mee. Geen chocola meer voor mij dus! Vandaag net 2 rosti-rondjes gehad (uit de oven) dus hopelijk geen problemen daarvan. Voor de rest eet ik amper nog vlees ivm vetten. Slecht eigenlijk... Wel hele lading komkommer gehad en bedenk me net dat juist dat op het lijstje stond van Spikkel, hmmmm... we zullen zien! @Bekken: vergeet niet dat je het grootste gedeelte van je zwangerschap met je bekken in een andere positie hebt gelopen ivm het gewicht voorop. Nu kantelt je bekken weer de juiste kant op, en daar kan je ook flink last van hebben. Als ik jou was zou ik even langs een fysio. misschien kan die even wat meer rechtzetten zodat je er minder last van hebt. @Afvallen: blubberbuik is er nog wel een beetje hoor, die moet ook weer krimpen. 9 maanden uitgerekt, 9 maanden krimpen. bij mij is het er na 7 maanden weer af. maar dat strakker worden, dat moet nog wat komen geloof ik... toen Mini 2 maanden was, liep ik nog een tijdje door in mijn positiebroeken. maar je figuur komt echt wel terug!! als ik nu in de spiegel kijk, zijn mijn blubberkont en flubberarmen en dikke dijen echt weer terug op oude formaat. geduld Ik ga voor nog 8kg er af trouwens. hoop tegen de kerstdagen weer lekker strak in mn velletje te zitten. ik snap je frustratie wel hoor, je wilt graag jezelf weer zijn, jezelf ook herkennen in de spiegel, maar dat komt echt weer! nja, op sommige punten blijf je het misschien altijd iets zien (buik wellicht) maar kijk dan naar je meisje @Bloom: idd mijn buikje lijkt ook nog op 18 weken haha, grappig! hier is 1 cupmaat gebleven. wel wat slapper allemaal, maar ik neem aan dat het ook wel weer goed komt. @Lautje: prachtige foto's op hyves. wat een mooie jurk! Veel plezier morgen bij de vk! het hartje luisteren vond ik altijd geweldig @Nieke: Wat fijn dat het gesprek goed is verlopen. Ik hoop dat er niks afwijkends uit de onderzoeken komt, en jullie snel verder mogen voor ivf of icsi. Ook heel fijn dat er geen wachttijden zijn!! @JuJu: moest wel even lachen om je vorige post, dat het toch jouw keuze wel wordt hahaha @Spikkel: is het nou al bekend wanneer je wel wordt geopereerd?
Wat fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt. En alle onderzoeken die gedaan worden (ook al zijn ze misschien al een keer gedaan) zijn altijd goed!! Je zal je precieze IVF schema nog wel krijgen, maar als je het fijn vindt zal ik even uitleggen hoe de IVF procedure voor mij in z'n werk gaat. Misschien geeft dit je wat meer duidelijkheid. (Ik zit natuurlijk al aan de Lucrin doordat ik endometriose heb. Er zullen geen eitjes rijpen en er wordt geen baarmoederslijmvlies aangemaakt. Eigenlijk ligt van binnen alles stil en zit ik in de overgang. Hierdoor heb ik dus geen cyclus en niks met een menstruatie te maken.) IVF: - Ik begin met het spuiten van Gonal-F (buik) dagelijks 's avonds op dezelfde tijd. Dit bevordert het rijpen van de eicellen. - Na 1 week een echo om te kijken hoe de eitjes groeien. Evt. kan de hoeveelheid medicatie dan nog aangepast worden. - Er komt na ca. 1 week nog een dagelijkse injectie (bovenbeen) bij die de eisprong voorkomt. - Aan de hand van echo's wordt bepaald wanneer er voldoende grote follikels zijn ontstaan. Aan de hand hiervan wordt de punctie afgesproken. - Voordat de punctie plaats vindt, krijg je nog een injectie om de follikels tot rijping te laten komen. - Tijdens de punctie een infuus met soort morfine achtig medicijn tegen de pijn. Op deze dag moet ook het sperma ingeleverd worden en zal dit bij de eitjes gevoegd worden. Deze dag mag je niet werken, autorijden etc. door de medicatie. - Na een dag of 3 is de terugplaatsing als er goede bevruchte eitjes zijn ontstaan. - Hierna vaginaal medicatie inbrengen die ervoor zorgt dat het baarmoederslijmvlies in goede conditie komt en blijft. - En dan het ergste gedeelte...... WACHTEN!!!!! Pffff Na circa 14 dagen wordt je of ongesteld of ben je zwanger (natuurlijk hopen we het laatste!!). Spannend allemaal he! Hoop niet dat je het vervelend vind dat ik dit geschreven heb. Hoop je wat duidelijkheid te kunnen geven. En de procedure zal overal wel ongeveer hetzelfde zijn. Toch houdt ieder ziekenhuis zijn eigen methodes aan. Maar in grote lijnen kan het bijna niet missen.
Spikkeltje: Ja wat extra smilies zouden wel welkom zijn, ik ben ze ook beetje beu! Caitlin: Ik heb ook echt nog geen strakke buik maar zeg eerlijk dat ik daar ook niets aan doe... Ik zit nu op 1 kg na op mijn startgewicht. Buikje is al sinds de 1ste zwangerschap wat gaan ''blubberen'' en dat is natuurlijk niet echt sexy maar ik zoek het ook niet om er iets voor te gaan doen . Heb wel een cubmaatje meer en hoop dat ik dat mag behouden (dat compenseerd de buik ) maar ben bang voor fflubbertietjes straks . Lautje: Oke, fijn dat ze bij jou zelf al allert zijn! Nienke: Dat klinkt inderdaad als heel schappelijk wat jullie aangeboden is! Eerst nog wat testjes en dan zonder ellendig lange wachttijd door, fantastisch!! Geniet van je vakantie meid! Zo, nagenoeg alles is ingepakt, heb het idee dat we minimaal een maand op vakantie gaan . Wellicht heb ik veel te veel bij maar ach, je wilt niets vergeten he . Het is maar goed dat vriendlief niet mee gaat want daar is echt geen plek meer voor (en dat in een flinke auto, vraag me ineens af of ik uberhaupt wel een 2e wil want dan moeten we een bus aanschaffen ofzo ). Hoop dat het weer een beetje mee zit maar we zullen zien! Heb trouwens wel gewoon internet dus met slecht weer zullen jullie me vast geregeld voorbij zien komen, haha.
Loki; Hele fijne minivakantie!!! DeLi; Ik vind het zeker fijn dat je dat geschreven hebt, geeft me inderdaad een beter beeld hoe het zal gaan. En we gaan inderdaad voor het zwanger zijn en niet de ongi na twee spannende weken wachten. Ik denk dat de wachtweken echt nog spannender zijn dan met de IUI, je hebt toch meer hoop. Ze zei tegen ons dat we per keer ongeveer 30-35% kans hadden om zwanger te worden omdat we nog zo jong zijn. Heb jij een idee hoe dat bij jullie is? Vraag me af in hoeverre ze dit namelijk zo kan zeggen.
Uk. maandag. Morgen tussen 3 en 4 moet ik bellen hoelaat ik er moet zijn. Was net even op jacht naar me portable dvd speler. Maar doet 't niet meer. Dus even eentje lenen. Ga geen tv huren etc. Neem wel leuke dvd's mee. Oja ik krijg geen last van komkommer. Dus misschien jij ook niet. Hoop ik teminste. Morgen ga jij toch naar de arts?? Ik heb geen last meer gehad. Gisteravond bami eten, nou was te pittig en vet. dus heb maar beschuit met muisjes gemaakt ach ja je moet wat hahaha..
Vakantie: Tja ben benieuwd wat wij over anderhalve week mee slepen.. Is voor een week. Soms denk ik al: volgens mij moeten we al een bus aanschaffen. Maar goed, bij een 2de gaat alles denk ik toch anders. En je neemt altijd te veel mee. Kwam laatst deze site tegenL ik denk dat we maar een kar meenemen ofzohttp://www.peuteren.nl/baby/vakantie_checklist_baby.php
@nienke; krijgen jullie ook een info avond? Daarin werd ons een hoop duidelijk. Maar verschilt misschien per ziekenhuis. Zwangerschapskans is volgens mij hetzelfde %. Het is natuurlijk een gemiddelde. Maar ze gaven bij ons aan dat dat toch moeilijk te zeggen is, omdat ieder stel anders is. Er gaan nog veel mensen op vakantie zo te lezen. Ik ga zelf ook volgende week. Nog 1 dag werken! Jippie. Voor degenen die nog gaan, een prettige vakantie gewenst!
DeLi; Volgens mij hebben wij geen infobijeenkomst, alleen een prikinstructie geloof ik. Waar gingen jullie alweer heen? Ook weer naar Italië? Wij gaan een weekje later en dan naar Toscane. Eerst 1 of 2 nachtjes naar het lago maggiore en dan rijden we verder. Heb er ook zo'n zin in! Hele fijne vakantie!
Fijne vakantie aan alle vakantiegangers! Nieke en Deli jullie banners doen me weer realiseren hoe erg het tijd wordt dat jullie een wondertje mogen ontvangen! Bijna 2 jaar sinds het stoppen van de pil. Wat is er veel gebeurd sinds toen. Ik moet zeggen dat als ik jullie zo over IVF zie praten ik er een kriebel van in mijn buik krijg: wat ongelooflijk spannend en wat hoop ik ongelooflijk veel dat dit opleverd waar jullie al zo lang op wachten!!! @ vergelijken van baby's: Ik word zo zenuwachtig van al die lijstjes over wat uk moet eten enzo. Hele boterhammen moeten er in dat kind verdwijnen, aardappels, schalen met yoghurt en 3 stuks fruit. Ben helemaal blij dat zijn onderkin weer terug is, genoeg vetjes = genoeg voedsel. Ben erg nieuwsgierig naar het wegen en meten dinsdag a.s.
Hier gisteren nog met uk naar inloop uurtje geweest hij weegt op het moment 4860 gram. in 2 weken tijd is hij 360 gram gegroeid. Hij heeft een inslag gemaakt. 2 weken terug ben ik ook naar inloopuurtje geweest en advies gevraagd over voeding. Want hij bleef honger houden, dus moest de fles verhogen naar maxium. dus 180 + 6 + 1 schepje jbpm. Nou die jongen die drinkt ook nog alles op. Heel af en toe laat ie wat staan, maar dat is niet erg. We moeten nu gewoon zo door gaan. Dit mag hij hebben. 5 flessen van 180 + 6+1, meer mag hij niet hebben.