ik heb er deze maand 4 gebruikt maar volgende maand kan ik met minder denk ik. Ik hoop ze helemaal niet nodig te hebben. Er is hoop Ik vind het het geld wel waard.
Ha meiden, heb een beetje gekke, drukke dagen achter de rug, dus vandaar dat ik er een poosje niet was! Nieke; las je stukje over de uitslag en werd even plaatsvervangend wanhopig... Nog een half jaar zelf proberen met maar 25% kans! Kan me best voorstellen dat dit ontmoedigend voor jullie is! Je kunt inderdaad kiezen voor een second opinion. Nee heb je nu, ja kun je misschien toch nog krijgen? Hele dikke knuffel meid, kan best begrijpen dat positief denken even héél moeilijk is! Lautje; fijn dat je je ei toch nog gevonden hebt! Hopen dat al jullie geklus over 14 dagen zijn vruchten afwerpt! Loki; heerlijk hè, dat soort dingen in het vooruitzicht! Ik kon echt bijna niet wachten om alles te bestellen. Toen we dat eenmaal hadden gedaan, zou het in week 40 komen, maar ze belden al twee weken eerder op of ze het al konden komen brengen! Ik blij! Was trouwens ook bij babydump. Caitlin; gek hoor dat ze zegt over 10 weken weer een afspraak. Ik had met 9 weken de eerste echo, met 12 weken de tweede (termijnbepaling). Vervolgens contole met 16 weken met hartje luisteren. Toen de 20-weken echo (bij eigen vk) en met ruim 21 weken weer controle. Maarre, nog maar 1 nachtje slapen voor jullie eerste echo!! Hoelaat hebben jullie em? Juju; heerlijk verlof!! Ik moet nog 6 diensten, maar ik denk niet dat ik ze allemaal nog gan doen... Morgen even overleggen met mijn unithoofd. Hier; buik groeit hard. Vrijdag vergeten foto te maken, zal van de week weer eens wat posten. Omvang is nu 119cm. Twee weken terug was ie nog 114cm... Zie nu ook heel duidelijk waar het kontje ligt. Heb rechts echt een hobbel zitten, ziet er van bovenaf wel gek uit. Hoewel, ik zie het alleen zelf, dus zo erg is het niet! De gordijnen van de babykamer zijn gearriveerd, dus die gaan we van de week ophangen. Heb gister alles uitgezocht wat gewassen moet worden (alles eigenlijk...) en dat ligt nu allemaal op stapels bij de wasmachine. Dat wordt volgende week een paar uur strijken denk ik!
@Caitlin: Hoe was het donderdag? Gefeli met jullie officiele verloving!!! En morgen eindelijk de echo Wat raar dat je zo lang op je volgende vk afspraak moet wachten, en dat de vk de termijnecho niet doet... @DeLi: balen dat je ongi zo heftig was, maar lees wel vaker dat je lichaam eens in de zoveel tijd moet opruimen, en je de ronde erna juist meer kans zou hebben omdat je bm mooi schoon is @Jolanda: balen van je ongi Hoe is het gegaan met de opleiding? Wanneer krijg je die testen enzo? @Eyore: wat fijn dat je familie zo goed reageerde, en super lief van je tante dat ze na de kraamweek langs komt om voor jullie te zorgen @JuJu: ik moet er ook aan geloven, en een plan gaan schrijven. Zou ik een linkje naar het topic mogen? Heb geen flauw idee wat voor dingen ik er in moet gaan zetten... Geniet van je verlof!!! Nu is het aftellen ECHT begonnen he @Nieke: wat een kl*te bericht dat jullie het nog een half jaar moeten proberen Waarom laten ze jullie zo lang wachten? Omdat alles verder in orde is? @Lautje: fijn dat je je ei hebt gevonden! @Hen: wij mogen ook bijna Ik moet nog 6 dagen werken de komende twee weken. Lees dat jij ook nog 6 diensten moet draaien. Ben benieuwd naar je buikfoto! Zal hier binnenkort ook weer eens foto's maken...
Mijn vriendinnetje heeft dit weekend foto's gemaakt van mijn buik! Ze staan in het buikfototopic. Foto 1 (in het wit) Foto 2 (met sokjes) Foto 3 (met sleep) En dan keuze voor het geboortekaartje: Foto 4 (twee handen) Foto 5 (met penseel)
@ Lautje; super dat je je ei hebt gehad en goed hebt benut! @ Loki; kan me voorstellen dat je even helemaal in de stress schoot toen je wat langer naar het hartje moest zoeken. En super dat je de baby kamer hebt uitgezocht! @ Nieke; meid, wat ontzettend knap dat je zo positief probeert te zijn. Ik heb heel veel bewondering voor jou! Verder zou ik, als ik jou was, van dag 9 of 10 tot dag 20 om de dag klussen. Niet al bij dag 15 stoppen, want ik had bijvoorbeeld in ronde 1 mijn ei op dag 17 en in ronde 2 op dag 16. Is toch zonde als je dan misschien te vroeg stopt met klussen Veel succes meis! @ Hen; wat grappig dat je het kontje gewoon ziet zitten. En je buik is dan inderdaad flink gegroeid. Ben benieuwd naar de foto's! @ JuJu (& Moppie); de manier waarop een bevallingsplan geschreven wordt, vind ik eigelijk altijd wat dwingend. En een groot aantal punten zijn of heel logisch, of gewoon echt niet reeel. Ik vind het ook best vreemd dat jullie verloskundige er om vraagt of jullie het willen schrijven, want juist een ervaren verloskundige moet weten dat een bevalling niet te plannen is en dat met name in het ziekenhuis gewoon wat andere regels gelden. Mijn ervaring is dat de verpleegkundige die bij de bevalling de verloskundige ondersteunt, echt niet eerst dat hele plan gaat doorlezen. De reactie van een heleboel van mijn collega's is juist; heb je weer zo iemand met een plan. Ow en bij mensen met een bevallinsgplan lijkt ook altijd vanalles mis te gaan... Ik denk dat het met name belangrijk is dat je partner weet wat jouw wensen zijn, dan kan hij je goed ondersteunen en dingen aangeven als je daar zelf niet (meer) toe in staat bent. Maar met name in het ziekenhuis gelden de regels van het ziekenhuis en niet van de patient. (Ik hoop niet dat dit overkomt als een aanval, zo is het echt niet bedoeld! Ik wil alleen graag mijn ervaring met jullie delen). @ JuJu; wat mooi die foto's en ook de voorbeelden voor een geboortekaartje. Zien we hier stiekem ook al de naam van jullie knulletje, of is het een voorbeeld? Morgen hebben we om 17.15 uur de echo. Heb al een paar lieve smsjes gekregen van vriendinnen en mijn zus, erg leuk! Mijn verloskundige praktijk heeft geen echo apparatuur, maar ze werken samen met een echo centrum om de hoek. Morgen hebben we daar de termijnecho, dus ik ben benieuwd of 30-06-2011 blijft staan, of dat het toch misschien 01-07-2011 ofzo wordt. Dinsdag bel ik de verloskundige om een vervolg afspraak te maken, want ik ga natuurlijk niet 10 weken wachten. Ow en vandaag weer buikfoto's gemaakt. Er begint wat op te bollen hoor, hihi! Ik hoop snel weer wat foto's op mijn computer te kunnen zetten. Liefs, Caitlin
@Juju: thanx voor het linkje Wat een mooie foto's zeg, en wat een prachtige buik heb je gekregen! Die met het penseel vind ik erg mooi voor een geboortekaartje. En zeker ook een mooie naam! Ben benieuwd of dat "jullie" naam is? @Caitlin: het is geen must hoor, maar het was een verzoek of ik er over na wilde denken. Het is voor haar handig dat zij weet wat mijn wensen zijn, en voor mij op het moment supreme ook, omdat ik dan waarschijlijk toch niet helder meer na kan denken. Mochten er dan (logische) vragen worden gesteld, dan kunnen ze het antwoord uit het plan halen. Hier geldt dat het meer gaat om mijn wensen. Wil ik alleen Wim er bij, of ook bijvoorbeeld ouders/schoonouders. In mijn geval ga ik er duidelijk in zetten dat de ouders pas gebeld worden op het moment dat wij de deur uit lopen met ukkie in onze armen, of er moet al iets ernstigs gebeuren natuurlijk... Zo hebben wij de tijd om de eerste uurtjes samen van ons ukkie te genieten En dan over pijnstilling. Natuurlijk weet je niet hoe het zal verlopen, maar ik weet wel dat ik niet helemaal van de wereld wil zijn door bijvoorbeeld (te veel) morfine, want dat heeft ook invloed op uk... Ik ben het volkomen met je eens dat de partner op de hoogte moet zijn van mijn wensen, maar ook dan is dit plan heel erg handig @Buikfoto Caitlin: showen natuurlijk!!!
juju wat een super foto's. Is Siem de naam zo ja dan ben ik fan. Te leuk. Caitlin hoe was je echo?? Ovu testen zijn weer negatief dan heb ik nu mijn ei gehad toch. Ga nog even aan het werk kijk zo als ik thuis en nog een keertje
Hen; Je weekje vakantie is weer voorbij en nu dus nog 6 diensten werken. Hoop dat het gaat lukken, maar als dat niet zo is geef het gewoon aan. Denk aan jezelf en aan jullie kleintje. Het is dan gewoon niet anders. Ben ook erg benieuwd hoe goed je buik gegroeid is en zeker ook naar jullie babykamer. (foto's? ) Moppie; Ook jij hoeft nog maar 6 dagen te werken, wat zal dat een heerlijk gevoel zijn. Nog even volhouden en dan mag ook jij genieten van je verlof. JuJu; Wat een mooie foto's, echt super! Ik had wel gedacht dat jij blonde haren zou hebben Gek he, zo heb je soms een hele andere voorstelling van hoe iemand eruit ziet dus is het extra leuk om zo'n foto's te zien. En als dat de naam gaat worden van jullie mannetje, erg leuk! Caitlin; Hoe was de echo? Hopelijk alles goed? Lautje; Fijn dat je je ei gevonden hebt en hem goed hebt kunnen benutten. Denk dat dat hier ook het geval is geweest. Blijf af en toe nog wat steekjes houden en dat maakt me dan toch weer wat onzeker of mijn ei nou geweest is of niet. Maar ik denk het wel want tijd om te klussen heb ik de komende dagen niet (nachtdienst maakt het toch wat lastiger). Nou kunnen we alleen nog maar wachten...
Hey lieve meiden. Vanmiddag de echo gehad en alles was helemaal goed!!! Ik ben zooo opgelucht, pfff, had echt de zenuwen! Ik zei tegen mijn vriend van; aaaaah schatje, kijk nou, ik heb gewoon echt een baby in mijn buik, hahaha! De termijn is 2 daagjes terug gezet (ik had zelf al gerekend op 1 ivm mijn cyclus van 29 dagen) maar helemaal goed dus 02-07-2011 is de dag! We zijn vandaag toch vooraf even gezellig naar de Prenatal geweest en ik heb het 9 maanden dagboek gekocht en een heel leuk wit truitje met zilveren letters. Heb hier een aantal nieuwe foto's geplaatst in het fotoboek; van mijn buik, kleertjes en de echo foto! Wij zijn verliefd!!! Liefs, Caitlin
Juju: Die laatste met het penseel vind ik heel mooi, doen!! Ben ook erg benieuwd of we de naamprimeur hebben! Lautje: Geen positest betekend niet direct ei voorbij. Bij mij was het meestal de 2e dag na de positest. Dus na de meest posi test had ik de dag erna een duidelijk minder donkere test en de dag daarna had ik mijn ei (zag ik dmv temperaturen). Dus als je nog puf hebt: Nog 1 avond babydancen (ik ben 2 keer zwanger geworden juist van die tussendag, nooit meer op de eisprongdag zelf trouwens). Nienke: Ook voor jou hoop ik heel hard dat je het perfecte moment hebt benut! Caitlin: Ik ben heeeeeel benieuwd naar je foto dadelijk!! Hier: Hier begin ik inmiddels echt te genieten ( nu al ). Kaartjes en felicitaties stromen binnen. Heerlijk savonds op de babysites aan het rondstruinen om de bestelling compleet te maken (moet een beetje uitkijken niet meteen teveel te bestellen, er moet ook nog wat overblijven voor de komende maanden ). Woensdag weer naar de vlos en volgende week de geslachtsbepaling. Éindelijk een echo waar ik naar uitkijk ipv tegenop zie! Ook nog super nieuws van mijn schoonzusje: Die had vandaag een prachtige echo met ruim 8 weken. De vorige (3x) ging het al mis rond de 5 weken dus we gaan langzaam geloven dat we nu écht samen mogen zwangeren en weer zo'n 1,5 maand uit elkaar, net als de eerste keer!
Gefeliciteerd Caitlin! Vandaag 8+2 dus? Heerlijk al meteen geshopt! Ga meteen even in je album kijken
@ All: jeps, het wordt Siem De naam staat ook echt met verf op mijn buik geschilderd (door mijn beste vriendinnetje die zwaar vereerd was dat ze de primeur had, haha, zij was de fotograaf) @ Caitlin: mijn bevallingsplan is nu vooral knip en plakwerk en ga ik nog herschrijven naar een minder dwinende toon. Verder denk ik dat veel dingen niet onrealistsich zijn en als ze onrealistisch zijn wil ik dat liever nu weten dan tijdens/na het moment supreme. Ik weet heel goed dat een bevalling niet te plannen is en dat maakt het schrijven van een plan ook zo lastig. Maar ik vind het ook irritant als er niet wordt geluisterd naar de wensen die een vrouw heeft. Het is mijn lichaam, en zo'n plan mag dan irritant zijn voor het personeel in het ziekenhuis maar daar hebben ze dan maar mee te dealen vind ik Overigens beval ik poliklinisch dus in principe met mijn eigen verloskundige met wie ik graag mijn verwachtingen rond de bevalling afstem, desnoods dan maar op papier (zijn ook meerdere verloskundigen dus anders kunnen ze het niet overdragen). En ik zie het niet als een aanval hoor, maar vind dat in Nederland nog veel verbeterd kan worden rond begeleiding bij bevalling en zwangerschap. Oh en ik ga nu in je album jullie prachtbeeb en je buik bewonderen Superleuk! En mooie datum.. ik ben zelf van 1 juli @ Lautje: toch nog even doorklussen hoor! En dan start het duimen weer voor jou! @ Nieke: hopelijk je ei voluit benut! Duimen draaien! @ Loki: Ahh genieten! Heb je voorgevoel: jongen of meisje? Ik denk een meisje
Siem is een leuke naam! Ons jongste neefje heet ook zo, had er nog nooit van gehoord en moest toen even wennen maar vind het nu heel vrolijk! Ik heb 2 keer heel duidelijk gezegd een zoon en deze keer heb ik geen duidelijk gevoel, ik ga er dus onbeslist in. Vriendlief zegt een zoon en de oma's en dochter. Nog 7 nachtjes slapen dan weten we of het roze of blauw shoppen wordt .
Spannend Loki! We moesten zelf ook wennen aan de naam, heel vreemd. Mijn hoofd zei: dit is 'm, maar moest hem toch een paar keer uitspreken voordat ik echt het gevoel had van: ja er groeit een Siem in mijn buik. Wij vonden het heel moeilijk om een naam te vinden die we allebei leuk vonden maar ik ben erg blij met het resultaat van de zoektocht Caitlin ik hoop trouwens niet dat je mijn stukje negatief opvat. Er zit bij mij nogal wat frustratie over hoe in Nederland om wordt gegaan met zwangerschap en bevallingen waarbij er -in mijn ogen- onterecht een houding is van 'mond houden en accepteren.' Laten we eerlijk zijn, zo geweldig scoren we hier niet. Maar goed daar kan jij niets aan doen Mijn relas was dus ook niet tegen jou (zelfs al staat er @Caitlin voor ) Al moet ik eerlijk zeggen dat de opmerking "juist bij vrouwen met een bevallingsplan lijkt vanalles mis te gaan" me wel wat irriteerde. (eigen schuld dikke bult als ik straks een baggerbevalling heb dus ) Maar goed dat is jou ervaring dus daar heb ik niets van te vinden
Bedankt voor de lieve reacties meiden! @ JuJu; dank voor je lieve reacties bij mijn foto's Verder begrijp ik heel goed wat je zegt over de houding tegenover zwangere / barende in Nederland (met name in het ziekenhuis). De verloskundige thuis zijn nog wel bereid mee te gaan in wat de vrouw zelf wil / voelt etc (zij vragen dus blijkbaar ook of je een bevallinsplan wil schrijven), maar in het ziekenhuis is inderdaad vaak het gevoel bij medisch verloskundige, gynaecoloog en ook wel verpleegkundige; wij doen het hier zo, dus jij past je maar aan. Nederland scoort wat dat betreft zeker niet zo hoog! Ook omdat in sommige ziekenhuizen je echt moet 'vechten' voor goede pijnstilling. Dat is zeker in andere landen beter geregeld! Bij een poliklinische bevalling is wel een verpleegkundige van het ziekenhuis aanwezig (thuis zou je natuurlijk de kraamverzorgster hebben) maar dan is je eigen verloskundige echt degene die het allemaal regelt enzo, dus dat is wel fijn. Mijn opmerking 'bij vrouwen met een bevallingsplan lijkt altijd vanalles fout te gaan' heb ik niet vervelend of als 'eigen schuld, dikke bult' bedoeld. Sorry dat het zo overkwam! Het is meer iets wat mij is opgevallen sinds ik op deze afdeling werk. Ik vroeg er gister nog een gynaecoloog naar en die beaamde dit ook. Maar dus zeker niet als 'eigen schuld, dikke bult'! Ik begrijp dat jij erg bang bent voor naalden en dat moet je zeker aan iedereen kenbaar maken. En verder hoop ik natuurlijk echt dat je een super fijne bevalling tegemoed gaat van Siem!!! Stoere naam en het kaartje met de handen vonden mijn vriend en ik het mooist! @ Loki; wat geweldig meid, van je schoonzus en dat het bij jou zo goed gaat en je uitkijkt naar de echo voor de geslachtsbepaling! Ik ben ook erg benieuwd, ga je het met ons delen of blijft het een geheimpje? Liefs, Caitlin
NOD November 29/11 Priscillaq(16) Nod December 4/12 Lautje, Nieke84 (15) 6/12 DeLi (15) 12/12 Laikabasko (14) 14/12 Jolanda1986 (15) 17/12 Butterfly22 (15) Zwanger Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010) JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011) Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011) Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011) Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011) Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011) Jojogirl88 (juni '10 positief getest / 18-02-2011) Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Eyore ( september 10 positief test via ziekenhuis twins) nu nog 1 en een * / 02-06-2011 Caitlin (oktober '10 positief getest / 02-07-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Fynn (december '09 positief getest) 12/8/2010 Jongen Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan Jinne1982 (januari '10 positief getest) 5/09/2010 Jelle Granta (februari '10 positief getest) ??? SweetMiekie (februari '10 positief getest) ??? Reintje85 (februari '10 positief getest) 7/10/2010 Naam onbekend Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 mk 7+4) Ik heb de lijst weer even naar voren gehaald en mijn uitgerekende datum aangepast! Liefs, Caitlin
@Caitlin: wat fijn dat alles goed was!!! @Loki: ik hoop dat jij en je schoonzusje deze keer lekker samen mogen genieten @JuJu: echt een mooie naam =) Heb ondertussen ook een bevallingsplan geschreven. vind het vooral belangrijk dat ik het op papier heb gezet voor mijn vriend, zodat hij weet wat mijn wensen zijn en dit ook kan communiceren aan het verplegend personeel. @Hier: Even spammen met mijn vroege sinterklaaskadootje http://www.zwangerschapspagina.nl/members/34640-albums5518.html
No hard feelings Caitlin, zit ook een deel hormonen in mijn reactie Heb je al geshopt na je goede echo? Moppie ja ga mijn plan ook zeker met mijn vriend bespreken. Vind dat een van de voordelen ervan en hijzelf ook wel. Al denk ik dat hij op het moment zelf dat hele plan al vergeten is haha! Jaa gaaf je kinderwagen! Die van ons staat ook al te pronken in het kamertje haha. Heb het dekentje al gewassen en er liggen al 2 knuffeltjes in.. kan niet wachten om er achter te mogen wandelen (in plaats van stiekum rondjes draaien in de kinderkamer als niemand kijkt )