gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

HEy dames,

Kom net weer thuis van controle.
    En met de baby gaat het uitstekend. Hij/zij ligt wel erg laag, en in een stuit, maar dat kan nog alle kanten opgaan. De baby was flink gegroeid en ze hebben via het hoofdje gemeten (maakte me een beetje zorgen ook ivm de medicijnen) en volgens de berekening ben ik niet 20 weken maar 21 weken. Maar goed, we houden dus gewoon eind datum 30 mei aan.

Me bloeddruk was ietsje gestegen. Maar ze maakt hier niet druk om aangezien de medicijnen wel zijn werking doet. het zijn ook moment opnames. En op het moment zitten we in een emotionele pakket. Mijn oma is afgelopen dinsdag op 90 jarige leeftijd overleden. Dit is de moeder van mijn bio-vader. Alleen met oma had ik contact (op aantal voorwaarden) en ja we kunnen niet naar de crematie ivm ons eigen veiligheid. Gisteravond hebben we haar kunnen zien om afscheid te nemen. 3 jaar terug is mijn opa overleden en die hebben we niet kunnen zien. Dus heb het idee dat ik nu van 2 mensen afscheid moet nemen. Moeilijk!
    Maar ik denk dat het goed zo is. En dat ik nu verder moet gaan met mijn leven. En hopen dat mijn bio-vader mij(ons) niet lastig gaat vallen.

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Eyore: gecondoleerd. Lastig als je niet goed afscheid kunt nemen. Sterkte!

3. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    caitlin, heb ff gauw je verhaal gelezen. thanks voor de info!

Hier: nu even snel thuis uit het zh. Ik mag me spullen gaan pakken en moet dus zo terug en dan word ik opgenomen. Er zat dus eiwit in me urine en moet nu urine gaan sparen, 12 uur lang. zodat ik voor morgen avond nog een uitslag heb, en ik eventueel als het meevalt het weekend in de thuisregistratie ga om dan ook Silvan zijn verjaardag gewoon te vieren maandag.
    Aan de hand van de uitslagen morgen eind van de middag gaan ze verder oordelen, heb nu wel heel goed aangegeven dat ik het dus absoluut niet meer zo ver wil laten komen als met silvan, dat snapte ze gelukkig wel.
    Manlief gaat er voor zorgen dat ik internet krijg in het zh en dus gaat me laptop mee zodat ik me niet hoef te vervelen en hier gewoon lekker mee kan kletsten. Wifi hebben ze daar niet dus hij is nu alles en iedereen aan het bellen voor een dongel en anders kan ik nu nog ff gauw naar de winkel om er een te kopen.

Jullie horen van mij!!

Liefs...

4. steenbokje

Aw dat was natuurlijk niet het nieuws waar je op had gehoopt, maar heel goed dat je aan hebt gegeven dat je snel actie wilt ivm de vorige zwangerschap.
    Sterkte!

5. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Moppie; ow ja, jouw uitgerekende datum valt op jou verjaardag he?! Dat zou zeker heel speciaal en een mooi cadeau zijn!

@ Eyore; gecondoleerd. Fijn dat het wel goed gaat met jou en uk. Toch gek dat ze steeds zo blijven jojo-en met de uitgerekende datum.

@ Navlis; echt waar meid? Je was er al bang voor. Het gebeurd wel eens dat je een enkele keer eiwit in je urine hebt, maar dat het over 12 uur berekend niet teveel is. Ik ga voor je duimen dat dit bij jou het geval is en dat je weer lekker naar huis mag (in de thuismonitoring dan) om bij Silvan te zijn op zijn verjaardag. Gelukkig ben je zondag al 37 weken, dus als alles minder wordt, dan is die inleiding snel gepland denk ik! Knuffel.

@ Hen; heb je Ruben alweer aan mogen / kunnen / willen leggen of gaan jullie nog even door met kolven / fles? Het komt echt weer goed hoor! Knuffel.

@ Hier; net ook naar de gyn geweest voor controle en alles is goed. Beeb was me toch een partijtje druk, haha, zo schattig! Hij ligt helemaal op termijn qua groei en ik kon mooi zijn ruggegraat zien en de 2 hersenhelften en zijn armpjes en beentjes. Toch al wel heel fijn om dit nu zo te zien, dat het er in ieder geval allemaal op en aan zit. Ben toch wel benieuwd nu ook naar de 20 weken echo, of hij helemaal wordt goedgekeurd. Dan is het geslacht toch ineens een stuk minder belangrijk, alhoewel ik daar ook wel erg naar uit kijk om te weten :p Ik heb een paar foto's meegekregen, zal die binnenkort even in mijn album zetten.
    Nu heb ik over 4 weken weer een afspraak, 1 dag voor ons trouwen.
    Straks met de auto naar de garage, hopelijk wordt het niet weer zo'n duur grapje als de vorige keer.

Liefs,
    Caitlin

6. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Nou dames...2011 is voor me vriend en mij ( vooral onze beste vriend) niet al te leuk begonnen..afgelopen dinsdag afscheid genomen van de moeder van ons beste maatje..

Maar vandaag dan toch nog GOED nieuws :D Mag beginnen aan het startbewijs voor de opleiding verzorgende(IG)..Dus deze dame gaat eerst 20 weken stage lopen en 1 dag in de week naar school en als ik het start bewijs heb gehaald dan gaat de opleiding echt beginnen :D
    Heb wel besloten samen met mijn vriend dat we het nu even laten voor wat het is het zwanger raken, we gaan geen behandelingen doen, we laten de natuur gewoon op zijn beloop. Ooit komt voor me vriend en mij ook de dag dat we een wondertje mogen verwachten, maar ga nu als eerste genieten van de opleiding die nu wel heel dichtbij komt ( eerste de 20 weken door komen).

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ha meiden,
    ik heb weer een beetje rust gevonden, dus weer een iets uitgebreidere reactie van mij.

Jolanda;
    Vervelend voor jullie beste vriend. Dan begint je jaar idd niet leuk...
    Maar ik mag je geloof ik wel feliciteren wat betreft je opleiding! Heel veel succes!
    Goed dat jullie de keuze hebben gemaakt en als jullie er nu beiden achter staan om geen behandelingen te doen, lijkt me dat prima! De natuur op zijn beloop laten kan ook en als de opleiding op de rit of achter de rug is, kun je altijd nog kijken!

Eyore;
    gecondoleerd... In jullie situatie is dit zeker lastig! Sterkte!

Navlis;
    balen zeg!! Hoop dat je daar goed internet hebt en ons op de hoogte kunt houden! Duimen dat alle waardes morgen goed zijn en dat het beste wordt gekozen voor jouw en jullie kindje! Snap heel goed dat je extra voorzichtig bent, gezien jouw ervaringen met Silvan!
    Succes!!

Caitlin;
    lekker dat alles weer goed was! Lijkt me echt nog steeds super, zo vaak een echo!
    En ja, wat je zegt, het geslacht is inderdaad stukken minder belangrijk dan de gezondheid... Maar het komt al wel dichtbij dat jullie het eindelijk weten!
    Is het met de auto een beetje meegevallen?

Moppie;
    wordt je het afwachten niet een beetje zat meid? Hopelijk krijg je een mooi verjaardagscadeautje!!

Hier;
    gaat het gelukig een stuk beter!
    We hebben gisteren, vannacht en vandaag een ontzettend tevreden mannetje bij ons liggen dat goed groeit en gelukkig al minder geel ziet. Horen huilen van de honger heb ik hem vandaag ook nog niet! :)
    Het kolven komt nu redelijk op gang, maar het is nog niet voldoende. Icm het feit dat Ruben waarschijnlijk niet in 1 keer goed zal drinken aan de borst en dat ik waarschijnlijk (nog) te weinig voeding heb, hebben we besloten dat ik nog even doorga met het kolven.
    Dat is ten eerste prettig voor mijn tepels (AUW wat doen die zeer!!) en ten tweede weten we door het geven van de fles gewoon zeker dat hij genoeg binnenkrijgt om er goed van te groeien.
    Ik kolf nu om de 2-3 uur om de borstvoeding op gang te krijgen en houden en dat wat ik kolf, spaar ik op en geef ik uiteindelijk via de fles aan Ruben.
    We bekijken per dag gewoon hoe het met ons beiden gaat om hem eventueel weer een keer aan te leggen.

Nu moet ik gauw weer kolven, om 19u moet hij weer de fles en om 19.30 komt er alweer visite!
    Het is een drukke bedoening, maar we genieten volop! Het is ook zo'n héérlijk ventje!!
    *kijkt in de wieg naast haar en glundert van trots! :D*

8. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    eyore: Gecondoleerd!

Jolanda: wat fijn dat je mag beginnen aan de opleiding! heel veel succes!

Hen: wat fijn dat het vandaag alweer beter gaat! Geniet er van!

Hier: nou ik heb internet gelukkig! dankzij de dongel! anders zou ik me echt dood vervelen! me moeder is bij ons in huis voor silvan en die blijft ook slapen dus kan jankees morgen ochtend eerst even naar de zaak en dan weer naar mij toekomen. Straks komt silvan ook nog even langs. vanmiddag zat ik al in de modes dat ik overal om moest huilen, dat is nu wel over totdat hij straks komt, en hij weer weggaat:).
    Net met manlief even doorgesproken hoe en wat we gaan doen voor sil zijn verjaardag want dat hadden we een maandag ook nog gehad. Als ik hier nog lig dan doen we hier een stuk taart eten en dan gaat hij een andere keer voor het eerst naar school en als ik thuis ben gaat hij wel gewoon naar school en eten we thuis taart:D en doe we het voor de rest rustig.

9. lautjep

lautjep Niet meer actief

Lieve eyore gecondoleerd met je grote verlies ik hoop dat alles goed gaat en je/ jullie rustig de tijd kunnen nemen om het verlies te verwerken.

Navlis wat balen voor je dat je moet blijven. ik hoop dat je morgen naar huis mag en silvan zijn verjaardag kunt vieren en daarna kunt gaan bevallen van je 2e zoon.

Jolanda ook voor jouw gecondoleerd met jullie verlies.
    Wat super om te horen dat je mag gaan beginnen. Ga je eind deze maand wel naar de gyn toe om te laten kijken?

Hen super dat het met de kolf wel lukt en dan jullie het zo kunnen doen.

Caitlin wat super dat het goed gaat ben je nu niet elke keer aan het kijken of je al kunt zien wat het gaat worden.

heel raar maar ik kan het op dit moment niet opbrengen om veel te klussen heb gewoon geen zin.
    Alleen mijn ei komt er weer aan dus nu moet het maar even. Dit heb ik nog niet eerder gehad maar ik laat het maar even gebeuren.
    Ik hoop dat het beter word vanaf morgen.

10. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    #1410 Mama Larissa, 13 jan 2011
    Laatst bewerkt: 13 jan 2011
    @ Jolanda; jeetje meid, dat is een heftig begin van 2011... Sterkte!
    En wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over je nieuwe opleiding. Volg je hart!

@ Hen; ik heb mijn auto aan het einde van de dag weggebracht en ze gaan morgen eerst kijken wat er aan gedaan moet worden. Hoop echt zo dat het meevalt qua geld!
    Wat heerlijk dat Ruben zo'n tevreden mannetje is nu, dat hij minder geel ziet en vooral dat zijn mama een stuk relaxter is. Ik voel je trots gewoon door je berichtje, heerlijk om te lezen! :)
    Heb je nog meer mooie foto's van jullie kanjer?

@ Navlis; meid, ik hoop dat je snel weer naar huis mag en Silvans verjaardag gewoon thuis kunt vieren! Duim, duim, duim!

@ Lautje; stiekem had ik gehoopt misschien vandaag een glimp op te vangen van het geslacht, maar ze heeft specifiek gekeken naar omtrek van zijn hoofdje, buikje en bovenbeen. Het onderkantje is niet in beeld geweest zeg maar. Maar goed, mijn vriend was ook niet mee, dus ik zou het ook niet leuk hebben gevonden om er alleen achter te komen. Hoe moeilijk ook, ik moet geduld hebben, nog 13 nachtjes slapen :p
    Wat vervelend trouwens dat jij geen zin hebt om te klussen. Kan me heel goed voorstellen hoor, maar ja, je wil ook graag je ei benutten he. Lastig! Maar onthou, 1x sex kan genoeg zijn voor een baby!

Liefs,
    Caitlin

11. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @lautje, nee we gaan niet naar st. geertgen. Ook omdat ik nu met het startbewijs voor de opleiding zit. Ik moet nu eerst 20 weken een soort van stage lopen bij het bedrijf en het starbewijs halen om aan de opleiding te mogen beginnen. We laten de natuur gewoon zijn/haar gang gaan :) De opleiding zelf duurt ook 3 jaar, en ik denk dat ik tijdens de opleiding niet bezig zal zijn met zwanger raken ;) misschien ook wel goed om me nu even op iets heel anders te gaan focussen :) en wie weet wordt ik tijdens de opleiding wel spontaan zwanger ( zou ik wel leuk vinden natuurlijk ) dus nu geef k het lot nog even over aan moedernatuur :)

12. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ Jolanda; volgens mij heb ik dit al eens eerder gezegd, maar wat knap dat je na zoveel rondes proberen en er erg mee bezig zijn, het nu op een laag pitje kunt zetten, het St Geertgen af kunt bellen en het aan de natuurlijk over kunt laten voor je opleiding die 3(!) jaar duurt, met vooraf nog bijna een half jaar stage om te kijken of je aan de opleiding mag beginnen... Zelf zou ik dit echt nooit kunnen denk ik, daar was mijn wens echt te sterk voor en dingen op z'n beloop laten is al nooit mijn sterkste kant geweest, haha! Maar ik geloof dat je een goed gevoel hebt bij je keuze en dat vind ik heel fijn voor je. Wat ik al in mijn vorige berichtje zei; volg je hart!

@ Nieke; hoe gaat het nu met jou meid? Nog zelf aan het proberen of weer contact gehad met de gyn? Ik gun het je zo om zwanger te worden.
    Net als de andere meiden overigens, Deli, Lautje, Butterfly... Ik duim voor jullie allemaal, maar zou willen dat ik meer kon doen!

@ Deli; heb jij alweer contact gehad met de gyn en zo ja, wat is daar uitgekomen?

@ Moppie, komt je uk vandaag denk je? :p

@ Hier; net een telefoontje gehad van de Kwik fit. Mijn auto moet uitgelijnd worden a €47,50 maar dat is het. Valt me erg mee gelukkig, ik was alweer bang voor een enorm bedrag!
    Verder werd ik vanmorgen wakker en was mijn buik echt heel hard. Ik voelde gewoon precies hoe mijn baarmoeder liep en het week een beetje af naar links (vanaf mijn navel gekeken). Dit heb ik nog nooit eerder zo gevoeld, maar ja, beeb wordt natuurlijk groter (volgens de echo van gister 14.4cm). Verder was mijn buik ook wel weer erg gevoelig, dus dat is weer wat minder fijn. Gelijk even de Angelsound erop gezet en gelukkig beeb snel gevonden. Het het eens geteld en het hartje sloeg nu 140 slagen per mintuut.

@ Zwangere of net bevallen meiden; hebben jullie wel eens paracetamol genomen tegen de bandenpijn / 'harde buik' pijn? Ik weet dat je paracetamol gewoon mag slikken in de zwangerschap, maar ik neem natuurlijk het liefst niks. Vroeg me af of het jullie ooit geholpen heeft?

Liefs,
    Caitlin

13. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Caitlin. Ik heb wel eens paracetamol genomen. ik geloof in totaal 2 x, hielp wel.

14. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Thanks Navlis! Hoe voel jij je vandaag?

Ik heb net even gekeken bij de vragen aan de vk op dit forum en iemand vroeg ongeveer hetzelfde:

Als de echo goed was is het echt bandenpijn. Kan wel de ene keer veel meer zijn dan de andere keer. Paracetamol mag, ook warmte kan helpen (kruik).

Ik denk dat als ik morgen moet werken en het wordt weer erger, dat ik dan gewoon 1 paracetamol inneem.

Liefs,
    Caitlin

15. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Ja gaat wel he. het is hier saai! ben eigenlijk meer een beetje aan het wachten op de gyn. die loopt zo visite. Vanmiddag als het goed is de uitslag van me urine opsparing en hopen dat het meevalt. Me bloeddruk trouwens is ook niet meer belachelijk hoog. Gister voor slapen was hij. 135/65 en vanmorgen: 125/80 dus niet echt bijzonder hoog. ff afwachten hier nog.

16. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Nee, dat valt wel mee inderdaad, die bloeddruk.
    Ik ga heel hard duimen dat je 12 uurs urine uitslag goed is!

17. spikkeltje

Bedankt allemaal. Denk dat het nu goed zo is. Heb nog afscheid kunnen nemen, alleen jammer dat door de omstandigheden we niet op de crematie kunnen zijn.

Tja, ik weet ook niet waarom het steeds anders is. Ze hebben de baby kunnen opmeten via het hoofdje. En daar kwam uit dat kwa groei aan 21 weken voldoet. Maar omdat eind datum 30 mei is, ben ik 20 weken en 4 dagen zwanger, dus die paar dagen, daar zit het echt niet in.
    Als ik vanuit de laatste menstruatie ga en dan met normale cyclus van 28 dagen, dan is 24 mei de uitgerekende datum. Maar aangezien mijn cyclus waardeloos was, meten ze het via de baby. En komen we op eind mei uit.
    De eerste keren, hadden ze ook gezegd dat ook af hangt hoe de baby op dat moment ligt. En wie zegt dat de baby daadwerkelijk 30 mei zich meld?
    Mijn gevoel zegt van wel. Maar ja het kan nog alle kanten opgaan.
    Als de baby rond die tijd, dan ook in stuit ligt en met de billen in me bekken zit, ja dan zal waarschijnlijk eerder worden ingegrepen.

Ik maak me er niet druk om. We hebben een eind datum. En ik hou 30 mei aan. Komt het eerder komt het eerder, en komt het later dan komt het later.
    Alles is prima, vruchtwater is er genoeg, moederkoek ziet er goed uit. Daar gaat het me om toch?
    Ze hebben even extra gekeken, want was bang dat door de medicijnen de baby wat kleiner was. Alles goed! Alleen zat met de billen in me bekken. Maar dat is nog niet erg. Alleen dat voelde ik dus als ik te lang sta.
    Bloeddruk was dus ietsje omhoog, maar ik reageer goed op de medicijnen, mocht het toch anders zijn dan krijg ik nog een pilletje er bij. Maar zoals nu lijkt gaat dat niet gebeuren.
    Maar zoals ik al zei, waarschijnik toch met de emoties te maken, van afgelopen week.

Heb al flinke trappen tegen me blaas gehad, dat voelt echt heel raar.

Moppie nog niet aan het bevallen??
    Spannend!!

Wat een sombere dag he.. BAH. tijd voor Lente en zomer!

Fijne dag allemaal

Liefs

18. spikkeltje

@ Navlis, mijn bloeddruk is normaal gesproken 125/80. En gisteren 130/90. Met medicijnen die ik nu slik, is het ook weer 125/80. Gisteren niet dan. Maar ze hebben mij gisteren verteld, dat als de bovenddruk 160 is en onderdruk dacht 100 word. Dan ik dan meer medicijnen moet slikken. Maar goed het is natuurlijk moment opnames en als je emotioneel, stress etc hebt dat het natuurlijk ook hoger is. En heb het idee, als ik moe ben, dat het ook hoger is. Kan dat trouwens??
    Succes hopen dat het beter gaat en dat je goede uitslagen hebt.

19. steenbokje

Even snel een reactie vanaf mn mobiel.
    Hier gebeurt nog niks!

Zit al 2u in ons huisje te wachten op 1 keukenkastje. Ze hadden deze met de greep aan de verkeerde kant geleverd. Ze komen tussen 10-14...
    Heb boven alles al aangeveegd, beneden ook, en heb al wat ramen gesopt maar dat is niet handig met alleen allesreiniger en zonder zeem ofzo. Lekker slim bezig!

Ik kom later reageren op de rest!

20. spikkeltje

Nod Januari 2011
    13/01 Butterfly22 (?)

14/01 Laikabasko (15)
    19/01 Jolanda1986 (13)
    29/01 Nieke84 (17)
    Lautjep (?)

NOD Februari 2011
    5/2 DeLi (17)

Zwanger
    Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011)
    Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011)
    Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011)
    Loki09 (september '10 positief getest / 15-05-2011)
    Eyore ( september 10 positief test via ziekenhuis twins) nu nog 1 en een * / 30-05-2011
    Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan
    Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (Mike)
    JuJu (April '10 positief getest) 04/01/2011 Siem (3760 gr 51 cm)
    Hen (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Ruben (Jan Marinus) (4096gr, 52cm)

Vlinders
    Navlis (december '09 MK 6 weken)
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 mk 7+4)

Deel Deze Pagina