gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    AAAHHHH *Springt in de rondte*
    Heb beebs hartje net met de doptone gehoord!!! :D
    Jeetje, zo gek, maar dit voelt echt als een mijlpaal. Hier telde ik nu al voor de 3e keer wéken naar af, het moment dat ik thuis een teken van leven kon horen :). Heb wel meteen streng met mezelf afgesproken dat het maximaal 1 a 2x per week mag (als er ook een echo of vlos op het programma staat maar 1 keer) ;).

Heb ook een stukje opgenomen, eens kijken of ik dat er straks op kan zetten. :D

2. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)

Loki wat leuk :D Echt super voor je meid.

3. lautjep

lautjep Niet meer actief

loki ik leef helemaal met je mee wat super.

juju wat ben jij crea dat is wel erg leuk

hier vandaag geen top dag steken in mijn buik en last van het zuur.
    verder heb ik geen idee hoe het allemaal gaat ik reken er even op dat wij 2 november meer weten. Heb ook geen idee van mijn nod ik denk dat het de 31e is maar dat is meer omdat ik het wil. Dan zou ik nog aan de clomid kunnen beginnen na mijn bezoek aan de gyn. Dan heb ik wat om naartoe te leven.
    verder ben ik giga druk met foto's inplakken en nu ga ik verder met mijn borduurwerk ( voor een vriendinnetje die zwanger is)

4. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Loki. Wat gaaf om te lezen dat je goed zwanger bent! En dat je nu al het hartje thuis kan horen! Fantastisch voor je! het is je zo gegunt!

5. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    loki, wat super dat je weer een goede echo hebt gehad en dat je nu thuis ook een teken van leven hebt gehoord!
    Wij hebben ook zo'n doptone apparaat en ook idd maar 1x per week gebruikt was bij ons standaart zondagavond op bed. Nu gebruiken we hem nog maar heel weinig aangezien we de beeb nu elke dag voelen.

Kinderwagen: wij hebben de bugaboo gekocht, met silvan hadden we een wat goedkopere waar niet eens de mc op kon wat toch wel heel handig is. waarom we nu voor een bugaboo gekozen hebben is omdat hij zo lekker wendbaar is en in vergelijking tot andere best klein opvouwbaar is en ik vind het gewoon een mooie wagen.

Hier: vannacht de halve nacht wakker gelegen met harde buiken om de 5 min, vanmorgen begonnen ze ook echt pijn te doen en waren het bijna geen harde buiken meer te noemen maar voorzichtige weeën, heb niet de vk gebeld maar ben eerst onder een warme douche gaan staan en gelukkig heb ik het daarna niet meer gehad. Met harde buiken geeft je beeb en je lichaam aan dat je het rustiger aan moet doen maar rustiger aan dan slapen kun je toch niet doen? gelukkig is het nu weg en blijft dat ook zo. volgende week heb ik weer een controle bij de vk en dat vermeld ik het natuurlijk wel even.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Even snelle reactie op Loki

Tja en ik kan niets met theezakjes ;) Hoop dat het ook allemaal gaat lukken. Kamertje blijft gewoon neutraal, misschien iets blauwe details maar ik houd persoonlijk niet zo van hele blauwe of roze kamertjes (kwestie van smaak he:))

Wij hebben gekozen voor de maxi cosi mura 4. Willen graag een wagen die zowel in de stad praktisch is (wendbaar) en ook in het bos goed rijdt (stevige wielen). Bovendien klein inklapbaar.
    Ik vind de Stokke super praktisch (al kunnen ze niet zo lang in de bak want die is klein, die van de mura is het grootst) vooral voor lange mensen. Maar vind hem ook super lelijk (sorry) want erg plastic en daarom weinig robuust en stevig. Maar ook dat is een kwestie van smaak. Dusse.. lekker gaat testrijden en inklappen enzo :D

En gefeliciteerd met het hartje.. bijzonder he :)

7. lautjep

lautjep Niet meer actief

navlis dat moet schrikken zijn. Ik zou zeker dit aangeven volgende week als het terug komt zou ik er toch even naar laten kijken.

8. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Loki: wat super!!!

@Wagen: Mura 4 2010 Fast Forward
    Vond het een super wagen om mee te oefenen in de winkel, en mooie uitstraling. Daarnaast wonen we op het platteland met een erg diepe tuin (100m diep) en moet ik ook door de modder kunnen baggeren met dat ding :p

@Kamertje: Hier ook neutraal. Witte muren met visgraat glasvezelbehang, ivoor kleurige kozijnen, massief houten vloer en een wit kamertje. Misschien wat accesoires in kleur, maar ook absoluut niet roze of blauw. Heb dingen zoals dekentjes en aankleedkussenhoes allemaal in antraciet besteld, en 1 dekentje met Teigetje erop geborduurd ;) Denk aan lime groen of een andere knalkleur voor wat mandjes trouwens...

9. steenbokje

^^

mee eens, eigenlijk had je even moeten bellen denk ik...

10. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    ja, als het me eerste zwangerschap was geweest had ik dat denk ik ook gedaan. maar het scheelt dat het de 2e is voor mij dus maak ik me misschien iets minder snel zorgen. Harde buiken zijn normaal voor dit termijn en helemaal met een 2e zwangerschap. Vanmorgen heb ik er een paar gehad die pijn deden en waar echt een opbouw in zat net als een wee alleen nog lang niet zo erg. Als het de rest van de ochtend nog steeds had aangehouden had ik natuurlijk wel gebeld en natuurlijk meld ik het ook gewoon volgende week maandag bij de vk.
    Gelukkig heb ik de rest van de dag er geen last meer van gehad en voelde ik ons puppy gewoon weer vrolijk rond zwemmen.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm zelfs ik had gebeld Navlis en ik bel niet snel (anders had ik dat wel gedaan met mijn harde buiken :)) want dat ze echt pijnlijk worden ed is natuurlijk niet goed (ook niet bij een tweede).
    Hopelijk gebeurt het niet weer!
    Ik ga zo naar de verloskundige, zal eens vragen hoeveel harde buiken nu normaal is voor deze termijn en hier neerzetten :)

Moppie ik was dit weekend met mijn moeder in de babydump en die probeerde me allemaal kleurtjes aan te smeren haha maar ik wil alles rustig en dan wat gekleurde details. Dus boxkleed is geblokt grijstinten en wit. Mijn moeder: dat is toch niet leuk voor zo'n kind? Ik: er komt vast wel zo'n debiel ding boven te hangen waar ie naar kan kijken en 30.000 speeltjes en knuffels. Komt wel goed met die kleur :)

(oh kleertjes heb ik juist wel veel in knalkleurtjes haha ben ik nu raar?)

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Net terug van de verloskundige. Alles was goed: bloeddruk goed, baarmoeder goed, baby goed (lag ook goed) en heb een prik gekregen omdat ik rhesusnegatief ben en bloed moeten afgeven. Ze vond mijn buik erg bescheiden, gokte hem op 28/29 weken en gaf aan dat het helemaal geen grote baby zou worden maar gewoon gemiddeld. Goed gevoel aan over gehouden dus :D
    Alleen moet echt rustiger aan gaan doen vanwege mijn harde buiken. En deze week even urine laten testen of het geen blaasontsteking is.

13. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ha meiden,
    snel maar weer even wat reageren, jullie schrijven zoveel! :)

Juju;
    fijn dat alles goed was! Dat je het rustiger aan moest doen, wist je misschien zelf ook al...
    Enne... om half 11 beginnen met gapen? Is dat 's morgens of 's avonds?? :p Bij mij namelijk 's morgens hoor! Kan de hele dag door wel slapen. Moet echt bezig blijven, anders doe ik het ook! :D

Navlis;
    ik bel ook niet snel, maar had het in jouw geval denk toch nu wel gedaan! Maar ja, idd het is jouw tweede, dus dat is dan misschien anders. Fijn dat het nu minder is geworden!

Loki;
    wat super bijzonder om zo vroeg al het hartje te horen! In jouw geval weer een extra geruststelling! Wij hebben geen doptone... Op het werk hebben we er wel eentje, maar die is officieel niet voor het luisteren van babyhartjes. Ik ga er ook maar niet aan beginnen, ben veel te bang dat ik niets hoor en helemaal in de stress schiet! Zolang ik uk nog voel, vind ik het ook ok!

Lautje;
    echt balen dat je niet weet waar je aan toe bent! Hoop echt dat de gyn jullie wat meer zekerheden kan geven, want dit is ook frustrerend!

Jolanda;
    hopen dat je je ei nu wel goed kunt vinden, nu je vroeger begint met ovutesten! Kan best hoor, dat je gewoon een vroeg ei hebt en hem daarom altijd hebt gemist! Succes!

Wagen;
    wij hebben ook de maxi-cosi Mura 4, Flamingo Slice (kleur uit de collectie van vorig jaar) Zie ook album. (Daar is ook kamertje te zien btw voor de mensen die dit nog niet hebben gezien.)
    Eigenlijk heb ik niet hoeven twijfelen over een wagen.
    Mijn broer heeft de Mura 3 en dat vond ik al een heel mooi ding. De Mura 4 vind ik prettiger rijden vanwege zijn grotere wendbaarheid.
    De Bugaboo vind ik ook een mooie wagen, maar veel te laag. De duwstang kan dan wel om hoog, maar aangezien ikzelf en vooral mijn man vrij lang zijn, vond ik het erg gek staan in de winkel toen we er een stukje mee reden. Voordat je dan over de stang heen bij je kind bent om het dekentje goed te doen of wat dan ook... ;)

De stokke vind ik ook niet echt mooi. (sorry Loki!:)) De bak is inderdaad vrij klein. Eén van de redenen waarom we voor de Mura hebben gekozen.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha herkenbaar. Ik lag dubbel toen ik mijn vriend achter de bagaboo zag lopen. Net een poppenwagen. Wel jammer want ik vind de kleuren echt prachtig, echt een mooie wagen.
    De bugaboo en mura hebben een even grote bak geloof ik (de grootste) alleen is die van de mura breder (geschikt voor gezonde hollandse megakinderen ;))

15. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Precies, op alle fronten voorbereid! :)
    Al hoop ik wel op een wat praktisch formaat baby... Mijn zus heeft 3 mollige baby's gehad en het enige dat zij te horen kreeg was: oh, het is wel een dikkertje hè? Nou leuk... sta je daar trots te zijn op de allermooiste baby van de wereld, wordt dát tegen je gezegd!

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Serieus? Dat mensen dat durven te zeggen.. belachelijk.
    Ik houd wel van bolle blozende wangetjes :D

17. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Jolanda;
    Hopelijk kun je je ei vinden! Toen ik begon met de ovutesten begon ik ook al redelijk vroeg in mijn cyclus, is ook zonde om je ei te missen. Dan maar een testje meer!

Lautje;
    Hopelijk weet je volgende week meer (dan moest je toch naar de gyn? 3 nov?) Het is nu allemaal zo onzeker.

Loki;
    Wat heerlijk dat je het hartje van jullie kleintje zelf al hebt kunnen horen. Dat geeft toch weer wat meer zekerheid. Hoor je dat altijd zelf al zo vroeg? Is een bevestiging dat het allemaal goed gaat met jullie ukkie, fijn om te horen!

Navlis;
    Heb je niet meer zo'n harde buiken gehad, klinkt heftig namelijk. Ik denk dat ik zelf ook wel zou bellen (als het zo ver is). Met het tweede kindje zou ik het niet weten. Maar dat het niet helemaal zo hoort te zijn lijkt me duidelijk. Hopelijk komt het niet snel weer!

JuJu;
    Fijn dat alles goed was met de controle. En nu nog een beetje meer aan jezelf en jullie kleintje denken door iets meer te rusten. Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar je lichaam geeft het inderdaad goed aan wanneer het meer rust nodig heeft.

Als ik iemand vergeten ben sorry....

Ik heb zelf ook goed nieuws. Vandaag de samenlevingstest gehad en deze was positief!!!! Ik helemaal blij. Ik heb zelf ook een zaadcel zien zwemmen, echt grappig. Ze zien er echt zo uit als op tv :D
    Mijn ei is nog niet gesprongen maar kan ieder moment gebeuren. De verpleegkundige zei dat we niet per se vanavond hoefden te klussen maar morgen zeker. Wat denken jullie, als we vanavond ook nog klussen hebben we dan meer kans?? Of toch niet omdat de zaadjes dan niet zo goed zijn? (omdat we het dan 3 dagen achter elkaar doen?)
    Het heeft echt mijn dag goed gemaakt. Nu hopen dat het deze maand lukt. Anders moet ik weer bellen als ik ongi wordt en dan krijg ik een HSG. Hoop zo dat het niet nodig is!!

18. steenbokje

Ik reageer even heel kort: Nieke, klus wanneer jullie er zin in hebben!!! Als jij vanaaf zin hebt en je ventje ook, gewoon doen... en dan morgen ook ;)
    Heb je geen zin vandaag, geniet dan lekker van een avondje samen op de bank!

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nieke klussen wanneer jullie zin hebben! Als dat vanavond is dan lekker vanavond, en als dat morgenavond is dan morgenavond. Gefeliciteerd met de goede uitslag trouwens!!!

Jolanda ik had mijn ei juist veel later dan ik altijd dacht. Liever wat extra ovutesten en je ei niet missen dan te zuunig!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor de kinderwagen tips. Binnenkort een rondcrossen in de Babydump ;). Over de Stokke is algemeen bekend dat je hem óf super gaaf óf spuug lelijk vind :D Dus ik kan me in jullie ding indenken hoor ;). Beetje Spacy is 'ie. We zullen zien, tíjd zat ;).

Hier zal de kinderkamer iets minder neutraal worden :). Ik ben gek op kleurtjes maar dan wel vooral als accent. Geen roze muur ofzo ;). Ben ook nog in twijfel of het roze/blauw wordt of iets subtieler lime groen/paars-lila. Eerst de 16 weken echo eens afwachten :p

Nienke:
    Wat super fijn! Ik neem dus aan dat je vanmorgen geklust hebt? Dan zou ik voor morgen gaan persoonlijk. 2x per dag is misschien net wat teveel van het goede voor optimale zwemmers?
    De doptone geeft zelf aan vanaf 12 weken maar ik had al vaker gelezen dat het vanaf een week of 10 soms mogenlijk is om het te horen. En gelukkig hoor ik daar bij :D Een hele geruststelling weer :)

Deel Deze Pagina