http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/254881-wordt-gewichtschatting-berekend.html Misschien weet iemand van jullie dit wel, Caitlin?
Het vet komt pas aan het einde van de zwangerschap dus dat meten ze nu nog niet op lijkt me? Weet wel dat Siem zwaarder was dan de schattingen Dank je wel, vind het ook een lieve foto Het is ook zo'n heerlijk droppie. Leuk he al die kleertjes, je blijft kopen. Is zo gek o ze zometeen ook echt aan te trekken, moest echt nadenken: wat nou als eerste? Hihi. Nou lekker hier, heb Siem schone luier aangedaan voor zijn voeding Dacht ik doe eens gek, porbeer zo'n etosluier die eens in een van de dozen zaten. Hij flink knetteren tijdens de voeding, dus ik denk nou ja dan maar meteen een nieuwe luier. Dacht nog (naief) die van de Etos zijn lekekr hoog vergeleken met die van Pampers, dus geen vieze romper in ieder geval. Wat denk je.. aan de zijkanten helemaal doorgelekt. Heeft die luier nog geen 10 min omgehad haha. Wel nu zijn eerste romper maat 62/68 aan en die zit.. als gegoten. Ahh hij groeit veel te snel! (hij lekte hier trouwens ook steeds door de kruitvatluiers maar die lijken qua hoe ze er uitzien nog het meest op die van pampers. Tot nu toe 2x door een pamper gegaan (1x maat 1, 1 maat 2), drie keer door kruitvat (allemaal maat 1) en dus 1 keer door die van Etos (maat 2). Gelukkig heb ik een wasmachine en vind ik het heerlijk om zijn zoon aan te kleden haha!
Even snel, want heb eigenlijk geen tijd, maar Loki wat een leuke foto's! En die kledingkast... Ik mankeer denk echt wat hoor, want ik heb werkelijk waar nog niet eens de helft! Zelfs niet nu ik alles erin heb gehangen wat ik als kraamcadeau's heb gekregen, haha! Maar ziet er echt super uit! Leuk jasje trouwens, helemaal rechts in je kast! Heb ik ook! In maatje 62, dus Ruben zwemt er nog in, maar daarom staat ie hem juist zo lief vind ik! Manlief denkt daar anders over, daarom heeft hij een ander jasje voor hem gekocht, maar da's maat 56, dus mijn maatje 62 komt ook nog aan de beurt! Sorry meiden, reageer later uitgebreider, moet nu snel eten koken!
Haha Hen dat je dat jasje herkent haha ik zie alleen maar heel veel roze en weinig van de kleertjes zelf haha! Oh Loki tip: hier hangen alleen de kleertjes die hij aan kan in de kast (56 en klein vallende 62) en de rest zit ergens in een lade voor later. Scheelt hangertjes
Mmhh ja dat zou schelen Juju. Hoewel als ik de 50 en de 56 ophang kom ik er nog een stuk of 4 tekort . Gewoon maar wat bij halen dus, het oog wil ook wat Hihi ja die is Cute he Hen! Die oortjes!!! Was het eerste kleertje wat ik kocht, nog braaf neutraal, nu ben ik blij dat er ook nog een niet-roze jasjes is
@ Hen; bevallen in het winkelcentrum Mijn moeder zegt ook altijd; "al staat de koningin aan je bed, op dat moment interesseert het je echt niet" En bedankt voor je ervaring met de babyfoon. Wat je zegt, als de 85 al goed is, dan zal de 88 dat ook wel zijn. Fijn dat het wandelen alweer wat beter gaat en lekker dat je man deze weken in de buurt een klus heeft! @ Loki; nee, met jouw baarmoedervorm gaat draaien niet lukken, maar gelukkig is het ook niet nodig. En ja, echt heeeerlijk he om zo lekker te kunnen shoppen. Geweldig plaatje die kast van jou, wat heb jij veeeeeel, hihi! Wat betreft het meten, ze kijken idd naar de punten die jij noemt, het vet kom echt pas veel later En super nieuws dat je 2de 20-weken echo ook weer goed was! @ Navlis; Merlijn had dus ook echt een voorkeurshouding? Grappig dat die kleintjes al zo eigenwijs kunnen zijn he Fijn om te horen dat alles verder (weer) goed gaat met jullie en wat herstel jij vlot van de ks! @ Marcha; jeetje meid, voorliggende placenta, weinig vruchtwater en het koppie achterover? Wat stom dat ze je met die wetenschap toch hebben gepusht om het draaien te proberen, want de kans dat het lukt is sowieso maar 80% als alle voorwaarden gunstig zijn, dus in jullie geval had ze het niet eens hoeven proberen. Aan mijn lijf geen versie poging! Hoe is het trouwens gegaan vandaag met Justin en zijn broekje? @ JuJu; tsjee meid, wat een flinkerd die Siem van jullie! Ben blij dat het zo goed gaat met hem. En die foto van Siem met zijn naam mutjes op, geweldig! Balen trouwens van die doorgelekte luiers... @ Eyore; geweldig gezicht he als je buik dan zo in een punt aan 1 kant omhoog gaat En wat vervelend dat je soms nog steeds zo misselijk bent. @ Hier; 1ste dag van de 4 zit er op, nog 3 diensten te gaan. Ach, het was vandaag gezellig en niet druk, dus eigelijk ging het prima. Liefs, Caitlin
Pff meiden, soms hou ik jullie niet helemaal bij... Marcha; las op hyves dat Justin uit de bandage is, wat héérlijk!! Juju; fijn dat alles goed was op 't CB. Groeit hard zeg!! Lekker ventje zo! Dat mutsje heb ik nu helemaal gratis ergens kunnen bestellen. Bij simply colors geloof ik. Krijg em vandaag of morgen binnen, zo leuk! Caitlin; tja, het winkelcentrum of de koninging, het is allebei niks, maar op dat moment denk je maar aan 1 ding: dat kind moet eruit!! Of eigenlijk dacht ik: ik moet van die pijn af, dus dat kind moet eruit!! Ik was ook nooit van de vier diensten achter elkaar trouwens. Deed er liever 3 op 2 af. Nu ik maar 2 dagen ga werken, zal ik er hooguit nog maar 2 achter elkaar moeten, vind ik niet erg! Loki; ja leuk hè, die oortjes! 't was ook 1 van de eerste dingen die ik kocht! En tja... mijn oog viel er ineens op, maar 't was ook inderdaad bijna het enige niet-roze, dus misschien daarom! Ik had trouwens ook nooit een versie overwogen hoor! Een baby ligt nou eenmaal zoals ze willen liggen en de risico's lijken me gewoon te groot! Luiers; ik gebruik die van Pampers. Voornamelijk omdat die de keren dat ik ze kocht in de aanbieding waren, maar nu ik een paar andere merken heb geprobeerd vanuit die probeerverpakkingen, denk ik dat ik ook maar bij de Pampers blijf! Die van de etos zaten te los, waardoor Ruben ernaast pieste, ook al was het maat 1. Die van de c1000 zijn van die stugge dingen, waardoor meneer het er denk ik ook naastgoot... Tot nu toe met de pampers nog geen 1 ongelukje gehad, dus we houden het daar maar gewoon op! Nu moet ik ook zeggen dat flesvoedingpoep natuurlijk ook een vastere substantie is, dus hij moet het heel bont maken, wil dat over de randen lopen! En daarbij... hij poept meestal als de luier af is... Sta ik daar met een billendoekje zijn drollen op te vangen... Smakelijk!! Hier; vanmorgen Ruben bij mijn schoonmoeder achtergelaten en zelf even de stad ingegaan. De positiekleding is me allemaal te ruim en voel me er gewoon niet prettig meer in. Maar ja, mijn gewone kleding past nog láng niet en wil toch wat leuks aan! Daarom maar, tegen mijn gevoel in, mijn schoonmoeder gevraagd om op te passen, zodat ik mijn handen even vrij had! Die begon meteen van oor tot oor te glimlachen, dus die heeft even drie uurtjes heerlijk van hem genoten! Heb nu twee broeken, 1 rokje, 1 blouse en een vestje gekocht. Viel nog niet mee, want het moest allemaal een maatje groter en wilde er ook weer niet teveel aan uitgeven, maar ben toch redelijk geslaagd! Nu heel hard hopen dat deze kleding dit voorjaar de kast ingaat en er pas weer uitkomt na een eventuele volgende zwangerschap!
Hallo meiden, Hier weer eens een snel berichtje van mij. Mijn NOD is bijna en vanavond veegde ik voor het eerst roze af!!! :x Ik baal er zo enorm van. Afgelopen dagen bijna geen buikpijn gehad en nu toch wel een beetje. Ik ben het zoooooo zat allemaal. Ik zie net een baby bij GTST op tv en de tranen springen in mijn ogen. Veel dingen steken me de laatste tijd. Het zien van een gelukkig gezin met kleine kinderen, geboorte van baby's bij bekenden en nieuwe zwangerschappen! Begrijp me niet verkeerd, want ik ben ook heel blij hoor voor die mensen. Alleen niet voor mezelf. *snik* Dinsdag gaan wij naar de gyn. Had stille hoop dat het misschien niet nodig zou zijn. Helaas........ Sorry voor mijn enorme ego bericht!
Jeetje Deli wat een rot nieuws Ik kan me zo goed indenken dat je er helemaal doorheen zit en het zo zat bent... Iedere keer weer die teleurstelling, dat moet zo vreselijk zwaar zijn. En of je het nou wilt of niet, het wordt versterkt door andermans geluk Wat is dinsdag het doel bij de gyn, hoe snel gaan ze meer doen weet je dat al?
Ik heb geen idee. Dit is het eerste bezoek in een ander ziekenhuis. Dus we zullen zien wat er gaat gebeuren. Waarschijnlijk een heleboel onderzoeken die we tegemoet gaan, waar ik heel erg tegenop zie. Even afwachten. Sorry, dat ik verder even niet reageer op iedereen....
Geeft niks meid, kan me voorstellen dat je even geen zin hebt om op iedereen te reageren! Je hebt wel wat anders aan je hoofd! Hopelijk heeft de gyn goede plannen voor jullie! Logisch dat je opziet tegen al die onderzoeken, vooral ook het onbekende eraan lijkt me eng... Sterkte meid!! *knuffel*
Hallo! Nog even snel een berichtje voordat ik naar bed ga. Jaaaaa, Justin is uit zijn pavlik bandage We zijn zooooo blij! Vanmiddag eerst nieuwe rontgenfoto's laten maken en daarna door naar de orthopeet. Die gaf ons meteen het verlossende antwoord toen we binnen kwamen, alles is weer helemaal in orde Echt zo super, kan hij lekker verder met ontwikkelen zonder dat dat vervelende ding in de weg zit! Om het te vieren zijn we met zijn drietjes gaan shoppen voor een coole nieuwe outfit voor Justin Kan hij ein-de-lijk leuke kleertjes aan! We hebben een heel leuk Mexx setje gekocht, nog een los Mexx broekje en een shirtje. Morgen nog even op zoek naar wat slofjes (want ook dat ging niet) en een nieuwe slaapzak. Verder nog een taartje gegeten Zojuist heb ik zijn tasje ingepakt voor morgen... 1e keer naar KDV... Pfff, zie er wel tegenop Hij blijft maar een half dagje om te proberen, vanaf volgende week gaat hij 1 hele dag per week. Verder nog meer goed nieuws, as. vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek! Voor een functie in mijn woonplaats, 24 uur p/w als office assistant. Morgen ga ik me dus maar alvast goed voorbereiden, ben benieuwd! @ Deli: Bah, wat ontzettend kl*te voor je meid.... Ik begrijp heel goed dat al dat blije nieuws om je heen je steekt.... Dat lijkt me niet meer als menselijk! Ik wens je in ieder geval alvast veel succes voor dinsdag, hopelijk komen ze met goede opties. *knuffel*
Deli: Voel je ajb niet schuldig over het niet op iedereen te reageren, je hebt je handen even vol aan je eigen emotie en dat is meer dan genoeg!! Misschien kun je jezelf vast een beetje voorbereiden op de gyn? Ik vind (de meeste) prima mensen maar ben er inmiddels wel voort achter dat er heel wat arige protocollen 'zweven' en dat je echt voor jezelf moet vechten want hun doen het niet... Ik zou hier op het forum wat rond lezen wat er normaal is na 1,5 jaar zelf proberen en vooral wat wil jíj gaan bereiken nu. Zsm IUI? Enkel nakijken en voorlopig zelf proberen? Maak voor jezelf een rieel plan en koppel dat ook terug naar de gyn als hij duidelijk nog minder wil doen. Brutale mensen hebben de halve wereld, is helaas nog waar ook, maar bij zoiets wat je leven gaat beheersen mag je bést voor jezelf opkomen! Marcha: Wat fijn dat Justin uit zijn bandage is! Kan me voorstellen dat je dat even lekker wilde vieren met wat hippe setjes . Nu ook lekker op babyzwemmen ofzo? Gaan er trouwens nog andere meiden op babyzwemmen straks? Mij lijkt dat echt fantastisch (dinsdag al staan zwijmelen bij een baby-bikini ). Hoop dat mijn schoonzusje (6 wkn korter dan ik, loopt vrij gelijk met Caitlin) straks mee wil. Ik haat zwemmen eigenlijk maar in deze contekst lijkt het me fantastisch Trouwens, heeft er van jullie iemand zwangerschapsyoga gedaan? Is dit veel zitten/liggen of ook echt allerlei gekke staande oefeningen? Ik begin over 2 weken, ben benieuwd Gaan de zwangere dames ook iets doen?
NOD Februari 2011 05/02 DeLi (17) 12/02 Laikabasko (16) 23/2 Nieke 84 (18 ) ?/? Butterfly22 (?) Zwanger Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011) Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011) Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Eyore ( september 10 positief test via ziekenhuis twins) nu nog 1 en een * / 30-05-2011 Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011) Jolanda86 (januari'11 positief getest / 25-09-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan 2690 gram, 47 cm Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (Mike) JuJu (April '10 positief getest) 04/01/2011 Siem (3760 gr 51 cm) Hen (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Ruben Jan Marinus (4096gr, 52cm) Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian 2710 gram Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 mk 7+4) Lijst weer even omhoog gevist
Deli kan me voorstellen dat je hoofd ergens anders zit. Knuffel meis! Ik hoop zo dat de gyn iets voor jullie gaat betekenen! Marcha haha heerlijk setjes shoppen, zou ik ook doen denk ik. Fijn dat de bandage eraf mag! Hen ja ik blijf ook maar bij pampers denk ik. Heb ook nog een gratis pak Bumblied (oid?) gehad in maat 2 dus die ook maar proberen dan. Maar Pampers bevallen goed (hier ook uit de aanbieding). Enne Siem poept ook graag als de luier los is. Maar met die spuitpoep is het wel even goed richten anders zit dus alles onder hihi. Ja ik, babyzwemmen lijkt me héél bijzonder Siem vindt water heerlijk dus volgens mij moet dat goedkomen. Ga alleen niet te vroeg ivm risico op infecties enzo. En ja ik, haha. Ben geen yogaype en vond het soms te zweverig. Zijn veel ademhalingsoefeningen die me erg hebben geholpen tijdens de bevalling. Maar het is vooral lekker strekken en tot rust komen. Had na een les altijd het gevoel meer lucht te hebben en meer ruimte in mijn lijf. Het zijn allemaal vrij rustige oefeningen, de meeste heb ik tot het laatste kunnen doen (toen Siem was ingedaald vond ik sommige houdingen niet meer prettig omdat ik dan zo'n druk van onderen had, net of ik hem eruit aan het duwen was).
Lieve DeLi, wat balen zeg! Ik begrijp helemaal hoe je je voelt op dit moment. Het wordt steeds moeilijker om anderen te zien die zwanger zijn of net bevallen. Hoe gelukkig zij zijn. Dat willen wij ook voor onszelf en dat maakt het extra moeilijk. Het is inderdaad niet onverstandig om na te denken wat jullie willen van de gyn. Wij hadden eind vorig jaar ook een gesprek en daar in is gezegd om het nog een half jaar zelf te proberen. Dit half jaar zou in mei om zijn maar we gaan 17 februari alweer terug. Het gaat zo voor mij niet, ik wil niet langer zelf proberen. Ik wil weer hoop hebben dat het ook echt een keer gaat lukken. De teleurstelling in je eigen lichaam wordt zo groot. Ik denk dat jij dit ook wel zult voelen of niet? Hopelijk dat jullie na dinsdag wat meer weten over hoe jullie nu verder gaan. Succes meid! Ik voel met je mee! Het lijstje niet zwangeren wordt steeds korter, is toch wel akelig om te zien dat ik er nog steeds tussen sta Marcha super fijn dat Justin van zijn bandage af is, geweldig! Meiden verder kan ik weinig reageren op het baby gebeuren. Ben blij dat jullie je allemaal zo goed voelen en dat de kleine ukjes het allemaal goed doen!
NOD Februari 2011 05/02 DeLi (17) 12/02 Laikabasko (16) 23/2 Nieke 84 (18 ) ?/? Butterfly22 (?) Zwanger Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011) Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Eyore ( september 10 positief test via ziekenhuis twins) nu nog 1 en een * / 30-05-2011 Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011) Jolanda86 (januari'11 positief getest / 25-09-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan 2690 gram, 47 cm Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (Mike) JuJu (April '10 positief getest) 04/01/2011 Siem (3760 gr 51 cm) Hen (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Ruben Jan Marinus (4096gr, 52cm) Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian 2710 gram Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 mk 7+4) Moppie van de lijst gehaald. Nieke kan me voorstellen dat het pijn doet dat je nog in het bovenste rijtje staat. Heb er vertrouwen in dat voor jullie allemaal het tweede rijtje in zicht is!
Hoi Dames, Kom net weer van controle+ echo. Bloeddruk was perfect: 120/80. dus de medicijnen doen het goed. Baby ligt weer in een stuit. En was druk bezig tijdens de echo. Elke keer als er even op me buik werd gedrukt, voelde ik weer wat. Alleen kreeg vandaag te horen, dat ik Rhesus-negatief ben. De arts begon er over. of ik ook injecties had gehad. Nee en ik wist ook niet eens dat ik Rhesus-negatief was. Volgende keer kan het zijn dat ik injecties krijg en weer geprikt word op me bloed. Jammer dat ik geen vaste arts heb.. Soms toch idee dat alles bij elkaar langs loopt. Nou ja sprak net me oma, en die vertelde dat zij dat ook heeft/had. En dat bij de geboorte van de 2 dames, niks aan de hand was en dat alleen bij de geboorte van me oom. dat me oom geel was. Ach maak me er niet druk om. Vond alleen knullig dat ze het me niet eerder hadden verteld. Ze heeft nu in de computer gezet, wat de volgende keer moet gebeuren. Ik zei denk niet dat ik dat allemaal kan onthouden.. Dus ze zei ik zet het wel in de computer.
Ik ben ook rhesusnegatief Eyore. Heb rond de 30 weken een prik gehad en ben gecontroleerd op anti-stoffen (maakte ik niet aan). Na de geboorte is het bloed van Siem gecontroleerd (uit de navelstreng bloed gehaald) en die is ook negatief dus ik hoefde niet nog een prik. Is belangrijk voor een eventuele volgende zwangerschap, om te voorkomen dat je antistoffen aan gaat maken en dat kan een volgende zwangerschap tegen werken. Dus goed om te controleren Geel zien na de geboorte heeft er verder niets mee te maken.