Oke. Dat van me oom is dus ook al goed 43 jaar geleden, dus misschien dachten ze in die tijd wel anders. Maakt ook niet uit. Was alleen erg verbaasd dat ze dit al veel langer wisten in het ziekenhuis en dat de vorige arts me niks had verteld. Ach en ik denk maar zo: Veranderen kan ik niet. En hier word ook erg dramatisch over gedaan. Het valt wel mee. En dan maar injecties... Ben ik niet bang voor. Ben blij dat het super met ons baby gaat. En mij ook. bloeddruk 120/80, das voor mij super. Het is 140/100 geweest.. Ben zo blij En nu wou ik dat het Juni was.. de tijd gaat zo langzaam..over 4 weken heb ik intake van kraamzorg. Over 3 weken verpleegkundige intake in ziekenhuis. Dus kom maar op........
Oh het is ook niets om je zorgen over te maken en stelt allemaal niets voor! Geen zorgen! Heerlijk genieten maar zo te horen doe je dat al..
Ja zeker. Moet nu alleen proberen de misselijkheid weg te denken. Maar heb er gewoon super veel zin in. Als ik jullie foto's zie hier of op hyves. Dan kan ik gewoon niet wachten. Heb het gevoel dat mijn zwangerschap nu langzamer gaat dan die van een ander. Heb wel af en toe van die momenten denk ik kan ik het wel die bevalling.. maar ach ben niet de eerste vrouw die dat doet. En laat het op me af komen. Lekker genieten Een kennisje die vorig jaar zwanger was, die had hele nare scenario's over die Rhesus factoren. Als jij negatief bent en je vriend positief, dan blablabla.. en zei toen al, nou ik ga me partner toch niet uitzoeken op dezelfde Rhesus-factor? Ik weet niet hoe het bij me vriend zit. Maar ach het zij zo. Komt allemaal goed.
Nou als die 2 prikken (in mijn geval 1) al die drama nodig maakt.. stelt écht écht niets voor, neem maar van mij aan. En die bevalling: dat lukt je ook. Je bent er nu misschien heel bewust mee bezig maar straks als het begonnen is gaat er en knop om. En dan doe je het gewoon, de een soepeler dan de ander maar uiteindelijk houd je jullie beeb vast!
Haha ja de een is soepeler dan de ander. nou als ik net zo snel ben als me moeder, van mij toen. Dan haal ik de krant. vrouw bevalt langs de A7. Me moeder lag al in ziekenhuis, aan de remmers. En de arts deed 3 dagen later een ronde, even checken. Nou ze moest gelijk naar de verloskamer. Ze hoefde niks te doen, ik gleed er zo uit. Binnen 7 minuten was ik er. Ze heeft nergens last van gehad. Ik hoop toch wel dat het bij mij wel wat langer gaat duren.
Haha dat is wel héél snel! Ik vond mijn bevalling al snel haha. Ach je hebt het toch niet te kiezen en het is niet te voorspellen. NIemand in mijn fam (vaders en moeders kant) heeft een bevalling gehad zoals ik (gelukkig trouwens want er zijn nogal wat pittige bevallngen geweest in de fam) dus zou me geen zorgen maken
@ Deli; gatverdamme meid, wat K*T! Maar misschien zet het niet door en is het een ander soort bloeding? Ik hoop het zo! Anders vind ik het plan van Loki wel heel goed. Zoek informatie van wat je kunt verwachten dat er gedaan wordt na anderhalf jaar zelf proberen, bedenk wat je zelf al wel en misschien nog niet wil en vraag om bepaalde onderzoeken. Hele dikke knuffel! @ Nieke; ik vond het al knap dat je toen weer naar huis bent gegaan met het advies; zelf proberen, met de wetenschap dat je maar 25% kans hebt... Ik had dat nooit gedaan en ik ben erg blij voor je dat je nu 17 feb terecht kunt! Knuffel! @ Loki; ik hou helemaal niet van zwemmen, maar in de zomer is het misschien juist wel lekker. @ Marcha; heerlijk dat je gelijk lekker bent gaan shoppen voor Justin! @ Eyore; ik zou niet weten waarom het een drama zou zijn als je negatief bent. Je kriijgt een prik anti-D met 30 weken zwangerschap, ze testen het navelstreng bloed na de geboorte en als je baby negatief is, is dat verder ok. Is je baby positief dan krijg jij nogmaals een anti-D injectie om te voorkomen dat je lichaam misschien anti stoffen aanmaakt tegen positief bloed en je lichaam een volgende zwangerschap kan gaan afstoten als dat kindje ook positief is. Dus 1, maximaal 2 injecties. Ik zie het probleem niet zo en het geel worden heeft er niks mee te maken @ Hier; vandaag een kut dag op mijn werk. Mega druk en er ligt een vrouw die gisteravond haar kindje is verloren bij bijna 37 weken... Toen mijn collega dat vanochtend overdroeg aan ons moest ik gelijk huilen wat een ellende!!! Gelukkig hebben we dit niet vaak, ik kan er (zeker nu) helemaal niet tegen Liefs, Caitlin
Heftig Caitlin! Ik zit te kolven, want Siem drinkt op dit moment zijn eerste fles ooit enthousiast leeg, met vers gekolve mamamelk.
Ik maak me er ook niet druk om. Had alleen graag gewild dat het gewoon eerder was verteld. Terwijl ze dit wisten. Die kennis maakte er vorig jaar zo'n drama om. En dat geel van me oom, tja euhm dat is al 44 of 43 jaar geleden en dit is het verhaal wat ik ook gehoord heb. En wat ze toen die tijd tegen me oma zeiden. Dat het kwam door die Rhesus-factor. In die tijd was ik er nog niet bij Ik zie het wel bij de volgende afspraak, want dan word dit in gang zet, prikken en injecties.. etc.
Kan ik me voorstellen hoor Eyore! Ik gaf de info alleen voor de volledigheid omdat ik ook rhesus negatief ben. Weet je wat je te wachten staat Smelt, zijn eerste flesje (zie zijn knuistjes ook, dat doet hij altijd als hij drinkt): Bekijk bijlage 127055 (en ik als een gek kolven haha want dat flesje ging wel leeg)
Tnx Juju wat een mooie foto! Was ook even een reactie op het verhaaltje van Caitlin. Tja sommige mensen maken drama om iets onbenulligs. Wordt ik soms ook zo gek. Ze zijn zo onzeker over hun zelf (zo'n idee heb ik) Ze zoeken elke keer maar die bevestiging. En gaan aan verschillende mensen vragen, elk persoon zegt weer op hun manier, wat uiteindelijk op het zelfde neer komt. Je moet op je eigen gevoel af gaan. Natuurlijk kun je suggesties vragen etc. En nu vertel ik mijn verhaal wat ik vandaag heb gehoord even hier om ook even jullie kant te horen. En hopen dat er meer mensen zijn met Rhesus-factor Negatief. Mij maakt injecties niet uit. of iets. ik weet dat ik in goede handen ben in het ziekenhuis. Maar had alleen graag gewild dat het me 10 weken eerder was verteld. Maar goed, niks aan te doen,is niet terug te draaien. We gaan lekker verder..
Ja fijn he al die indianenverhalen van iedereen. Werd ik ook gek van. Is allemaal meegevallen gelukkig Goed dat je je niet gek laat maken!
Moet ook aan me bloeddruk denken he haha, die is gelukkig goed. Daar ben ik ook zo blij mee..(120/80, of had ik dat al gezegd, heb normaal 125/80) Voel me echt happy... ::
Mijn verhaal was ook puur informatief hoor. Het is inderdaad wel vreemd dat ze het niet eerder hebben benoemd dat je een negatieve bloedgroep hebt. Gelukkig wel ruim voor de 30 weken (en dus voor je 1ste anti-D injectie). Ik heb zelf A positief, ben ik niet echt uniek mee, hahaha! We zijn er trouwens uit qua naam (denken we )! We twijfelen alleen nog een beetje of we dan bij een evt. volgende kindje nog de jongensnaam kunnen gebruiken die we nu ook al in gedachten hadden. Het lijkt nl. wel een beetje op de meisjesnaam die we nu hebben gekozen. Maar ja, wie zegt dat we hierna nog een kindje willen / kunnen krijgen en wie zegt dat het dan een jongetje gaat zijn... Liefs, Caitlin
Daar zou ik me ook niet al te druk om maken caitlin, ook voor straks; namen genoeg! Stuur je de definitieve keuze nog rond of blijft die geheim?
Oeh mooi Caitlin. ik ben ook wel benieuwd wat het geworden is! En die jongensnaam.. wie dan komt dan zorgt. Misschien vind je de naam bij een volgende zwangerschap wel helemaal niet meer mooi. Of krijg je inderdaad nog een meid Ego: Siem heeft vannacht alles ondergespuugd.. zijn hele wieg was doorweekt. Super zielig, maar zelf had hij er weinig last van. Zat een beetje te lachen naar me. Is nu wel anders, hij is ontroostbaar. Heeft hij iedere ochtend, ik weet écht niet wat ik er mee aan moet (zucht slechte mama))
Meid, je bent pas een slechte moeder als het je niets zou interesseren... Als ie 's middags dan maar wel weer troostbaar is, dan zou ik me er niet te druk overmaken hoor! Ruben heeft het 's avonds, maar 's nachts en overdag is het een tevreden mannetje! Niet zo leuk voor papa, maar ja, baby's huilen nu eenmaal wel eens! En aan de andere kant, het enige dat je kunt doen om een kind stil te krijgen is oppakken, wiegen en kroelen en dat kan papa dan 's avonds mooi doen, is wel leuk voor hem! Dus... jij bent echt géén slechte moeder!! Sorry meiden, ik ga eerst weer aan de poets en reageer later op de rest, anders wordt mijn huisje nooit meer schoon!
Hij heeft het 's avonds ook idd. Dat is het verwerken van prikkels. Ben bang dat hij toch behoorlijke last heeft van reflux. Vannacht dus dat zure overgeefsel, hij ruikt ook best vaak zuur uit zijn mondje. En dat hij moet gillen op zijn ruggetje.. maar binnen 2 minuten in slaap valt als hij op zijn buikje ligt. Even aanzien maar, heb zijn bedje al wat verhoogd bij het hoofdeinde.