Gestopt met de pil, Spannend!!!

Discussion in 'Zwanger worden' started by jojogirl88, Sep 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hallo,
    Zoals de titel vermeld zijn we dus gestopt met de pil en gaan we voor een eerste wondertje:)
    Nu vind ik dit allemaal heel erg spannend en hoop ik natuurlijk, net als iedereen hier trouwens, zo snel mogelijk zwanger te zijn.
    Ik heb gewoon heel erg veel schrik dat het zo verschrikkelijk lang gaat duren of dat ik in het slechtste geval niet vruchtbaar ben mischien zijn dit dingen waar ik voorlopig mijn hoofd niet over moet breken maar het zijn toch zaken die me enorm bezighouden omdat ik een hele grote kinderwens heb.
    Ben nu nog maar pas gestopt, men laatste pil heb ik genomen 19 september en ben nu ongesteld dus zal waarschijnlijk wat geduld moeten uitoefenen...
    Ben al heel erg blij dat ik mijn verhaal eens kan doen want het houdt me echt enom bezig!
    Bij wie heeft het echt niet lang op zich laten wachten en wat was bij jullie zo ongeveer de termijn waarop jullie zwanger werden?
    Ben heel erg benieuwd!
    Groetjes Joke

2. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Heey Joke,
    Hoe oud ben je?
    Ik ben 25 juli gestopt met de pil.. maar ben dus nog niet ongesteld en ook niet zwanger,,
    Onze kinderwens is ook heel groot.. en ik heb dezelfde gedachtes als jij.. Liefs simone

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Spannend he! Ik was ook altijd heel bang om niet zwanger te kunnen raken of wat dan ook. Ik ben midden juli met de pil gestopt en guess what? ik was meteen zwanger! Dus probeer je echt niet teveel zorgen te maken, jullie zijn net begonnen, hou het gewoon leuk en spannend.

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    wauw wij kunnen elkaar wel volgen wat data betreft ;) Spannend he ik ben zo benieuwd wanneer ik een cyclus krijg en natuurlijk zwanger word.. Jij ook veel succes de komende tijd! En plezier :)

5. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    Meis ik snap je helemaal....
    En hoe meer ik er over lees in boeken, tijdschiften, internet en alles des te meer ik aan mn lijf ga twijfelen en dat terwijl mijn spiraaltje er maandag pas uit gaat. Ik heb dan al wel 2 kids, maar ik las over secundaire onvruchtbaarheid en dan word ik weer helemaal nerveus.
    Meid ik duim voor jou,en alle anderen dat we straks gewoon een mega babyboom gaan veroorzaken:D:D

6. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Moontjee: Ik ben 21 jaar en mijn vriend 23. Mischien vinden jullie dit nog jong maar we zijn er echt klaar voor, zijn bijna 4 jaar samen waarvan we 1,5 jaar samen wonen en hebben allebei een goeie job dus is ook wel belangrijk. Heb het heel lang overwogen maar ik wou altijd al een jonge mama zijn.
    @ Juju: ja echt leuk mischien worden we wel samen zwanger;)
    Heel veel succes ook voor jullie allemaal en ik laat zeker nog iets horen van hoe het voor ons verloopt;)

7. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Heee Meis,
    Jong?
    ik ben ook 21 hoor;) en mijn vriend 22
    wij zijn deze maand 5 jaar samen
    en we zijn er ook echt klaar voor..
    Maar dan zal ik eerst ongesteld moeten worden:(
    Liefs

8. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja echt leuk! Zeker doen!

9. DeNageltjes

DeNageltjes Actief lid

Sep 24, 2009
    196
    16
    18
    Female
    Huismama
    Gelderland
    Hallo meiden ik heb net even met jullie meegelezen.
    Ik ben 10 september gestopt met de pil en vind het nu superspannend!
    Ik vraag me precies hetzelfde als jullie af, hoelang zal het duren? Is het gelijk raak of duurt het nog een jaar? Zal ik wel kinderen kunnen krijgen? Vragen in mijn hoofd waar ik gek van wordt.
    Nu maar hopen dat het snel raak is en dat ik gauw een klein wondertje in mijn buik heb!

Liefs DeNageltjes

10. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik ben vandaag weer ongesteld geworden! Na gebruik van de pil, 31 dagen dus hopelijk is het meteen regelmatig. Succes!!

11. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    @ Mencintai: wauw gefeliciteerd! En nu er voor gaan he ;)

12. Mariette2684

Mariette2684 Actief lid

Sep 25, 2009
    130
    0
    0
    Friesland
    #12 Mariette2684, Sep 25, 2009
    Last edited: Sep 25, 2009
    Hoi allemaal,

ik wil me graag bij jullie aansluiten. Ik ben 25 augustus gestopt met de pil. Vind het allemaal erg spannend. Een week geleden een dag 'ongesteld' geweest. Hoopte al dat het innesteling was, maar geloof dat ik gewoon aan het ontpillen ben.
    Wij hebben best plotseling besloten met de pil te stoppen (altijd van dat komt wel, maar als je beide wilt, waarom dan uitstellen). Als het dan zo ver is wil je het liefst ook zo snel mogelijk zwanger worden. Geloof dat het toch een kwestie is van afwachten... ;)

13. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ja hopelijk krijg ik nu volgende maand ook een regelmatige cyclus nu is het nog mijn menstruatie onder invloed van men pil dus ga pas volgende maand kunnen zeggen of ik regelmatig ben.
    Vind het heel gezellig om er eens met iemand over te kunnen praten;)
    Groetjes Joke

14. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Het is wel raar dat je nu niets anders kan doen dan wachten. Laatste pil-menstruatie is nu over en nu moet mijn lijf het dus gaan overnemen. Ik vind het ook heel raar dat ik nu rekening moet houden met dat ik 'opeens' ongesteld kan worden. Was altijd vanaf hetr begin heel regelmatig (korte cyclus) en daarna natuurlijk de pil voor 9 jaar. Hoop dat het gelijkmatig blijft, ook voor het praktische aspect ;)

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik ben op 11 augustus gestopt met de pil, op 15 augustus mijn laatste onttrekkingsbloed en na precies 28 dagen ben ik ongesteld geworden! :)

Normaal gezien zouden we tot volgend jaar wachten en zou ik nu gewoon mijn cyclus op gang laten komen, maar toen we gisteren gingen klussen zei mijn vriend dat het niet erg zou zijn als ik nu al zwanger zou worden! :D Dus net voor mijn eisprong is mijn eerste ronde ingegaan. :) Hij weet het te timen, mijn ventje ;)

16. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ja dat vind ik toch ook wel een heel vervelende gedachte dat je zo geen besef hebt van wanneer je ongesteld gaat worden. Kunnen voor elkaar duimen dat we direct regelmatig zijn:p
    Ben ook altijd heel regelmatig geweest en denk dat ik ongeveer 6 jaar de pil heb genomen.

@nijntje1984: Super zeg dat je ventje zich zo ineens bedacht heeft, is eigenlijk bij mijn mannetje ook zo gegaan.
    Hij heeft alleen een beetje schrik voor het onbekende maar wie niet;)

17. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Hey meis,
    Hoe was jou menstruatie voor de pil?
    de mijne was regelmatig maar wel vaak

18. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    tjah dat is niet vreemd die spanning. Je stopt omdat je heel graag een klein wondertje zou willen. Wij zijn ook lekker aan het klussen maar jah tot nu toe geen resultaat. Ik heb mezelf wel even vertelt :D dat het wel een half jaar kan duren voor ik zwanger ben. Ben namelijk 10 jaar aan de pil geweest. Kan niet zomaar ff snel je lichaam uit zijn die zooi!

Succes met klussen ;)

Liefs 'Nita

19. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hm de hormonen zijn wel uit je lichaam maar je lichaam moet opeens weer zelf aan de slag en dat kan even duren. Ik hoop over ongeveer 2/3 weken ongesteld te zijn: dan is mijn cyclus zoals die ook voor de pil was.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik ben een jaar of 8 aan de pil geweest en had niet gedacht dat mijn cyclus zo snel terug op gang ging zijn.

Mijn eerste cyclus was netjes 28 dagen met op dag 14 enorme buikpijn (mijn eisprong dus). Deze cyclus heb ik gisteren ook enorme buikpijn gehad, dus weer een eitje :)

Het hoeft dus niet bij iedereen super lang te duren voordat de cyclus weer op gang is... Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor ik met de pil begon heel regelmatig was. Zelden dat ze een dag te laat kwamen.

Share This Page