Gestopt met de pil tussen september - december 2008 deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door moppie 1279, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, ze vindt het op zich wel leuk. Ze springt rond als een jong hertje haha! Alleen op een gegeven moment zitten er flinke ijsklonten bij haar pootjes en dan vindt ze het niet meer zo leuk.

2. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    dikke knuffel voor Sjudith!!!!

ik voel me redelijk heb medicijnen gekregen vorige week omdat ik bijna niets binenhield en het gaat iets beter woensdag moeten we weer naar het ziekenhuis voor de combinatietest. en dus ook een echo!

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Kom even jullie fijne kerstdagen wensen, ben ondertussen al bezig met het even voor vanavond!

Veel liefs!

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Voor iedereen hele fijne kerstdagen toegewenst!
    Geniet er van :D

5. bereke

bereke Niet meer actief

Iedereen fijne feesten gehad? Alvast een schitterend 2011 toegewenst!

10e, lukt het allemaal wat? Werken de medicijnen?

Hier is het ontzettend druk geweest. Eerst de feesten en dan de ph-metrie meting van de meisjes.
    Resultaat ven de meting: ze hebben beiden effectief reflux. Maar niet in die mate dat ze hiervoor medicatie nodig hebben. Dit hadden we zelf ook al wel gedacht en zijn we heel blij mee want we waren geen voorstanders van die (toch best zware) medicatie! Wel de Anti-regurgitatiemelk voortzetten om de last toch te beperken. Verder mogen we voorlopig enkel groentepap geven en nog geen fruitpap. Wel mogen we proberen om "gewone" AR melk te geven ipv melk met sterk "verkapte" koemelkeiwitten. Als ze geen klachten hebben, wordt de koemelkallergie uitgesloten. Als ze wel klachten hebben, moeten we de huidige melk blijven verder geven. Dus even weer wat testen maar dan zijn we weer een heel pak wijzer!

Er was een baby'tje de hele tijd aan het huilen en de ouders waren er niet. Zo zielig en zou het zo gaan halen zijn om te troosten... .

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Bereke, weer wat wijzer inderdaad! Toch heftig allemaal. Maar gelukkig hebben ze die zware medicatie niet nodig. Nu dus vanalles uitzoeken. Ik hoop dat jullie de juiste methode vinden, zodat de meisjes niet zoveel last hebben en jullie ook wat geruster zijn.

EGO!
    Meiden, ik heb een prachtig eierdoosje!!! Ik heb een aantal kleine follikels die waarschijnlijk niet meedoen, maar ik heb nu 11 follikels die aardig gelijk aan het groeien zijn!!! Ik hoop dat ze dat ook blijven doen, want 11 is een mooi aantal. Baarmoederslijmvlies zag er heel goed uit, al mooi dik. Een heel mooi nestje zei ze :)
    Vrijdag weer een fm. De follikels waren nog klein, dus nog geen punctie in aantocht, maar ik lag netjes op schema.

7. bereke

bereke Niet meer actief

Goed zo Sas! Merk je er iets van, van al dat broeden op eieren ;)? Ik voelde er niks van en had er 19 geloof ik. Maar bleken niet allemaal rijp te zijn.
    Ik duim!!!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb wel pijnlijke eierstokken, maar niet extreem. Begin het wel steeds beter te voelen, ook een zeurend onderbuikgevoel af en toe.
    Ik had 11 grotere en nog een behoorlijk aantal kleintjes die waarschijnlijk niet mee gaan doen voor de punctie. Dus al met al toch een flinke volle eierdoos haha!

9. bereke

bereke Niet meer actief

Ja inderdaad al een flinke eierdoos :). Dat die elf maar gewoon netjes gelijk blijven groeien! Naar het schijnt is de kwaliteit ook beter als je er niet teveel hebt! Dus jouw 11 kanjers, da's meer dan goed :). Spannend!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    11 kanjers, daar zou ik heel blij mee zijn :)

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Mijn elftal hihi ;)

12. bereke

bereke Niet meer actief

Haha Sas! Maar ik denk dat als je er nu al elf hebt dat er bij de punctie nog een paar opduiken ineens. Was bij mij ook zo!

In elk geval ziet het er toch goed uit! Dus ik hoop zo dat je 2011 heel positief mag inzetten! Zou nog eens super nieuws zijn!

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik las hier net op het forum ook dat iemand er bij de eerste fm 11 had en bij de derde fm ineens 20. Pffieuwww, kan dus nog alle kanten op zeg! Spannend!
    Ik vind 11 al een mooie score en vind het niet erg als het er 11 blijven. Meer is mooi meegenomen, maar vind ik ook weer eng ivm overstimulatie.
    De gyn zei wel dat 11 grotere follikels op deze termijn een prachtige score was, dus we doen het best goed :D
    En mijn baarmoederslijmvlies was ook al 10 mm, helemaal perfect. Een warm nestje al!

14. bereke

bereke Niet meer actief

Ja 11 is echt mooi! Maar ja, je weet nooit hoe het loopt. Het zouden er zomaar meer kunnen zijn. Niet over piekeren in elk geval!

Dat warm nestje van jou gaat het prima doen :)!

15. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @saskia indd een goed lekker nestje waar jou babý in kan groeien!1 ik hoop zooooo dat het gaat lukken in 2011!!!!!! ik blijf duimen voor jullie en wel heel mooi dat het er allemaal zo goed uitziet zeg!!

@bereke
    wel heftig indd allemaal maar jullie zijn indd wel wat wijzer geworden ik hoop echt dat het heel snel is dat jullie de goede methode vnden! en indd fijn datz e die zware medicatie niet hoeven is toch altijd een beetje eng als die kleintjes zware medicijnen krijgen!

de afgelopen dagn voelde ik me beter gelukkig maar vandaag is het weer puinhoop dus ik weet het ook niet meer hoop dat het met 12 wkn over is!!!
    gisteren in het ziekenhuis geweest en alles was prima met onze baby's eentje ligt er 2 dagen voor op schema. en de ander loopt gelijk met het aantal weken dat ik ben. dus ze doen het prima! de nekplooimeting as ook goed dus we zijn helemaal gelukkig!!!

voor allemaal een fantastisch en vruchtbaar 2011!!!!!!!!!!!!!!!!

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 10e, fijn dat de beebs het zo goed doen! :)
    Nu mama in spe zich nog beter voelen dan...

Manlief vandaag wéér thuisgekomen met koorts. Het begon met 38 en een uur later al 39. Ikke dus weer helemaal in de stress :( Natuurlijk 2 paracetamol erin en hem naar bed gestuurd. Hij had wat keelpijn maar voelde zich verder ok.
    2 uur later weer getempt en ineens is het 37,3!!! Heel blij mee, maar toch ben ik weer ongerust. De tweede korte koortsaanval in een paar weken. Sowieso vraag ik me af waar het vandaan komt en of hij dat misschien vaker heeft? Normaal sta ik namelijk niet zo snel klaar met de thermometer. En ten tweede, heeft dit invloed, ook al was het maar zo kort?
    Oooo grrrr! Ik moet morgen naar het ziekenhuis, dus even vragen!
    Voor nu vooral hopen dat de koorts wegblijft!

17. bereke

bereke Niet meer actief

10e, fijn dat je kleintjes het zo goed doen! En een prima nekplooi ook! Hopelijk voel je je zelf vlug terug beter! Gelukkig komt die twaalf weken grens heel dichtbij.

Sas, hoe is het nog gegaan met je man? Wat zeiden ze in het zh? Hoop heel erg dat het geen kwaad kan!

18. bereke

bereke Niet meer actief

Oh, en een gelukkig nieuwjaar allemaal :)!

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    De beste wensen allemaal!

Sasman is nog steeds ziekjes. Zijn temp schommelt rond de 38 graden vandaag. Baal er ontzettend van, maar meer dan paracetamol en rust kunnen we niet doen.
    Het ziekenhuis verzekerde me vrijdag dat ik me geen zorgen hoef te maken. Het effect zou minimaal zijn, als er al effect zou zijn. Toch maak ik me uiteraard ontzettend veel zorgen :(
    Morgen weer een fm. De follikels groeien een beetje onregelmatig. Er waren vrijdag 3 follikels boven de 16 mm, 5 follikels tussen de 13 en 16 mm en een heleboel kleinere die het waarschijnlijk niet gaan redden om nog zo hard te groeien voor de punctie. Tot nu toe schatten ze het aantal follikels op 8. Ik hoop dat de kleinere morgen flink gegroeid zijn zodat er 8 van ongeveer dezelfde grote zitten die klaar zijn voor een punctie! Ik vind het allemaal erg spannend en stressvol hoor...

20. bereke

bereke Niet meer actief

Ja Sas, dat kan ik me voorstellen. Het is ook zo onzeker allemaal hé. Er moeten zoveel kleine en grotere dingen allemaal goed gaan en meezitten dat het soms gewoon onmogelijk lijkt. Het is psychisch vaak zwaarder dan lichamelijk. Maar stap per stap kom je er doorheen! En ik hoop echt op een heel mooi resultaat voor jullie!
    Bij mij groeiden ze trouwens ook zo onregelmatig. En toch hebben ze er nog veel gescoord hoor uiteindelijk.
    Hopelijk voelt Sasman zich vlug beter!

Deel Deze Pagina