nee ik heb helemaal niks gevraagd dat kon ik niet op dat moment maar zeg het nu wel heel sterk dat we het kunnen(ook al voel ik me zwak) staat m'n vriendinnetje net voor de deur met een bloemetje ja dan hou je het niet droog he en ook van jullie lieve reactie's niet jullie zijn stuk voor stuk echt super meiden!!
@ leentjuh welkom bij ons clubje @bereke erg spannend maar probeer er zoveel mogelijk van te genieten meid je bent zwanger super het lijstje moet nog wel weer komen hoor
Welkom Leentjuh! Bereke, probeer er van te genieten, hoe moeilijk het ook lijkt! Kik, hoe voel jij je?
Hey meiden, Afgelopen week heb ik op de achtergrond meegelezen maar even bewust niet meegeschreven. Allereerst wil ik moppie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd, wat zal het heftig voor je zijn meid. Ondanks dat het niks afdoet van het feit dat je het nu moeilijk hebt en de situatie gewoon ronduit K.. is hoop ik dat het je hoop voor de toekomst heeft gegeven... Bereke, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wat fijn om te lezen en wat geeft het mij weer enorm veel hoop, geniet ervan het is je zo ontzettend gegund Aan allemaal: ik heb een nadenk-week gehad en ik merk dat het mij echt even teveel werd om mee te schrijven, ik kon het gewoon even niet meer. In dit hele zwanger worden proces, en zeker wanneer het langer duurt, word ik geconfronteerd met de meest vervelende eigenschappen die ieder mens bij zich draagt en dat zijn jaloezie en egoisme. Ik kan mijzelf niet beter voor doen dan ik ben, ik moet daarin ook reeel zijn en het is heel normaal dat dat op een gegeven moment opspeelt maar ik baal van mijzelf. En deze eigenschappen beheersen, is een strijd die je met jezelf levert, of klink ik nu heel vaag? Het maakt mij boos en verdrietig en soms word het mij teveel. Afgelopen week zijn we naar de gyneacoloog geweest: ze heeft bij mij een gyneacologisch onderzoek gedaan en dat zag er vooralsnog goed uit. Nu volgt bloedprikken, daarna zal er een samenlevingstest plaatsvinden en daarna een zaadtest: het wordt dus een spannende maand.... Verder heb ik het afgelopen maandag tegen mijn leidinggevende vertelt die zelf 7 maanden zwanger is (binnen 3 maanden). Ik vind het moeilijk om hardop te zeggen, ik krijg dan al automatisch een bibberstemmetje. Zegt ze 'het zit je blijkbaar nogal hoog' ik was er een beetje beduusd van.... Meiden, een hele dikke knuffel van mij xxx
Hey Amy, Erg is dat he, dat je bij jezelf die vervelende gedachten hebt, die zo jaloers zijn, ik herken dat wel hoor, maar probeer mezelf steeds weer tot de orde te roepen. Wel fijn dat er nu wat gaat gebeuren dmv die onderzoeken. Heel veel sterkte meid. xxxxxxxx
@saskia 1984 ja ik heb bloedonderzoek gehad was goed zwemmertjes waren goed, en inwendige echo was ook goed , nu starten met provera ivm geen cyclus dan clomid dus afwachten wel spannend!
Dikke knuffel voor iedereen! @Amy, heb ook af en toe dagen gehad dat ik het even niet kon opbrengen te lezen en te reageren, omdat ik dan teveel met mezelf in 'discussie' was. En op mijn oude werk, ging ik het ook vertellen aan mijn toenmalige teamleidster, die was al 3 maanden zwanger zonder dat ze het wist. Van zo iemand wil je dan ook geen advies/ goede raad...
Amy, ook ik herken die gevoelens en baal ervan... Hier nog hetzelfde als gisteren. Ben constant bang. Elk pijntje of krampje of steekje dat ik voel. Elke keer ik naar toilet moet. Gewoon constant. Kan dus niet echt genieten en dan voel ik me daar weer schuldig over. Had nog een e-mail naar het ziekenhuis gestuurd om wat meer uitleg. Belt mij een franstalige op die wel nederlands kon maar niet goed uit haar woorden kwam en mij ook niet altijd begreep. Gesprek heeft me nog banger gemaakt. En boos. Dat ze me toch wat proberen te geruststellen aangezien stress echt niet goed is. Heb juist een potje zitten huilen. Klinkt allemaal zielig en heel negatief maar zo voel ik me nu...
Thanxs voor jullie reacties meiden Bereke, het is denk ik niet meer dan logisch dat je nu bang bent en stikonzeker: de komende tijd is je vertrouwen zo enorm afgebouwd door alle behandelingen, je moet je mind nu ook de tijd geven het vertrouwen weer op te kunnen bouwen. Je lichaam is 100% zwanger, maar in je hoofd is het nog niet geland. Geef het tijd, je moet vertrouwen opbouwen en uiteindelijk weet ik zeker dat jij gaat genieten van je zwangerschap, ben zo blij voor je joh Knuffels!
Ik zou nu al aan het genieten zijn (tuurlijk zou ik ook bang zijn, dat ben je altijd wel) moest ik niet bloeden! Maar gaat nu echt niet. Elke keer denk je "ja nu is het afgelopen"...
Heel begrijpelijk dat je in de stress zit, het kan toch nog steeds nnestelingsbloeding zijn? Toevallig zit ik een beetje op het forum te lezen en als ik het zo lees schijnt het heel normaal te zijn! Ik denk aan je, jij gaat en jij moet gewoon de komende 36 weken zwanger blijven!!!!!!!! PS: wel een beetje lomp van het ziekenhuis dat ze iemand terug laten bellen die jouw niet goed in het Nederlands gerust kan stellen, daar word je nóg onzekerder van! Grrr!
Echt ik was zo boos en verdrietig! Bel dan pas de volgende morgen terug maar wel ineens door iemand die ik kan verstaan! Ik hoop het zo Amy!
Ja inderdaad, laat dan iemand terugbellen die je goed gerust kan stellen, al is het een dagje later, dan voel je je meer serieus genomen dan nu....! Ik hoop het ook echt voor je, het zijn nu even hele spannende momenten voor je waarin je jammer genoeg niet meer kan doen dan afwachten en dat is zoooo zwaar! Ik denk aan je, dikke knuffel meis!!!! xxx
Dank je wel. Hopelijk kan ik hier vlug terug fatsoenlijk komen meeschrijven ipv steeds egozaagberichtjes.
hai lieve meiden dank jullie wel voor de lieve berichtjes doet echt goed hier gaat ie nu wel redelijk we hebben gister nog wel ff lekker kunnen praten en eigelijk proberen we nu een beetje de knop om te zetten van we kunnen het wel dus we wachten nu af wat ze in het zhuis gaan doen we hadden het net vrijdag aan de ouders verteld dat gaan we niet weer doen als het weer lukt wachten we wel op de echo en weer heel veel aan mijn hondje zij lag op een stoel naast mij ze kijkt me aan en klimt over de stoel heen bij mij op schoot doet ze anders nooit wat kunnen ze wat voelen dikke knuff voor iedereen
ik zit nu overal wat te lezen maar ik heb helemaal geen erge krampen gehad en ook nu niet ? nit dat ik daar hoop uit maak hoor want ik heb nog nooit zoveel rood verloren maar toch vind ik het een beetje raar?