Same here, alle vriendinnen zijn ofwel zwanger of pas bevallen!! Laatst waren we bij vrienden(die niet weten dat we al aan het oefenen zijn voor een beebje en dat wil ik ook niet). Zij zeiden minstens drie keer achter elkaar "je moet maar niet te lang wachten hoor". Ik werd knalrood mijn man begon te schuifelen. Ze sloten af met "schiet maar op anders vragen ze zich af later in de speeltuin of dat de vader of grootvader is van je kind(mijn man is 40) Nou da kan wel tellen als je dan ook nog eens voelt dat je duvels erdoor aan het komen zijn Dat ik nog niet gek geworden ben.. Hier nog niets maar door die utrogestan pillen wordt men bruinverlies tegengehouden. Ik heb vlagen van buikpijn, voel me enorm opgeblazen en meer puistjes, het zal morgen of overmorgen wel zover zijn want voel me totaal niet zwanger. xxx
@pinklady, shit meid! Aan mijn duimen heeft het niet gelegen in ieder geval. Ik hoop ook voor je dat de duivels nu snel doorbreken. @1979kik, o ja jij was dat ja die die opmerking naar je hoofd kreeg. Echt belachelijk hoor! Onze vrienden zijn ook allemaal pas papa en mama geworden en wij nog steeds niet zwanger. Daar baal ik ook wel van hoor Maar het is niet anders en ik heb mijn frustraties laten varen en geniet gewoon van wat ik wél heb. Weet je wat het is met mensen: als ze iets heel graag willen en ze kunnen het niet krijgen dan vergeten ze wat ze wél hebben en das zo jammer. Mijn mannetje en ik zijn gezond, heel gelukkig met elkaar, ik heb een ontzettend goede band met mijn familie, ik heb 2 superlieve nichtjes, we hebben het financieel goed voor elkaar en ik kan zo wel even doorgaan. Ik weet het, het is een schrale troost en op een goede dag kan ik me hier mee troosten, maar op een slechte dag zie ik het ook allemaal niet meer zitten. Ik wil gewoon dat wij papa en mama worden en ik baal dat het nog niet is gelukt!
o meiden ik verga zoooo van de buikpijn. Daarjuist dacht ik dat men duvels erdoor kwamen, ik voelde het zo lopen(sorry voor de vieze uitdrukking..) bleek het witverlies te zijn.. Heb zoveel honger(heel veel boterhammen gegeten). Dus ben er zeker van dat ik morgen of overmorgen prijs heb.. Ik heb nu zo een gevoel van "kom, komt er maar door get it over with..."dat we deze maand kunnen afsluiten:x
1979kik, meid misschien ben je wel zwanger. Je kunt er het beste vanuit gaan dat je ongi wordt, maar net voordat je ongi eraan komt heb je juist heel weinig afscheiding normaal gesproken. Het vele witverlies kan best een goed teken zijn. En je zou niet de enige vrouw zijn die dacht dat ze ongi zou worden en zwanger was Geen bloed geeft moed Hier nog geen bloed, alleen bruin slijm. Wordt wel ongi hoor, maar het duurt weer es lang voordat het doorbreekt aaarrghhh :x
Kunnen jullie je ook zo opvreten wanneer je die berichten leest van meiden die in ronde 1 zitten en denken te begrijpen hoe jij je nu voelt? Als ik dan mijn onzekerheden opschrijf krijg ik van die reacties 'ik weet hoe je je voelt, wij zitten nu in ronde 1 en ik kan nergens anders aan denken'. Tsja, wat natuurlijk ook heel goed kan is dat ik echt elke vorm van redelijkheid aan het verliezen ben hoor.... Ik denk altijd maar zo, als ik ooit moeder mag worden is de komende tijd voor mij een enorme wijze levensles geweest, niet alles gaat zoals ik het wil en ik heb gewoon niet overal controle over. Zucht, ik hoop zo dat ik het iets meer los kan gaan laten, ik hoop het echt: moet gewoon weer een beetje vertrouwen krijgen in mijzelf en mijn toekomst...!
Amy81 dat kan best frustrerend zijn, maar aan de andere kant... zo denken meiden die al 3 jaar bezig zijn misschien ook wel over ons En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vanaf ronde 1 al heel erg bezig ben met zwanger worden en ook al vanaf ronde 1 baal dat het niet lukt hahahaha en zelfs al vanaf ronde 1 denk dat het ons niet gegund is. Ik weet het, ik ben heeeeeeel erg Ik wil alleen maar zeggen dat ze het echt wel goed bedoelen en je kunt je ook niet in hen verplaatsen en zij niet in jou. Ik vind het zelf ook soms irritant hoor. Daarom ben ik eigenlijk ook bijna alleen maar actief in dit clubje en in een ander clubje. Hier begrijpen we elkaar, zijn allemaal ongeveer even lang bezig.
Dat gevoel ken ik ook heel erg goed! Ik ben een echte controlfreak en wil altijd alle touwtjes in handen hebben en heb dat eigenlijk ook. Maar met zwanger worden gaat dat niet. Ik werd echt gek van mezelf en maakte mijn omgeving ook helemaal gek. Daarom heb ik 2 weken geleden gezegd: ik laat het helemaal gaan en tot nu toe gaat het goed. Ik zie wel wat er komt. Dit kun je niet plannen (helaas) en zelfs als je wel een kindje krijgt, dan nog kun je je leven niet plannen. Er gebeurt altijd wel iets wat je niet verwacht en niet hoopt. Het komt zoals het komt en alles komt op zn pootjes terecht. Hoe dan ook... met of zonder kinderen. Dikke knuffel meid!
Hier een giller dames: Kennisje van mij vertelde " Wij hebben de maand al gepland blabla bla... want wij willen alleen maar een kindje met Stier of Tweeling als sterrebeeld"! Whoehahahahahaha dream on dream on! (of je zult net zien dat het ze lukt ) Liefs Cyntje78
oww dat is erg zeg!!! Heb je dan niet de neiging om te zeggen dat het niet te plannen is... Ik ken ook zo iemand die dat weleens zegt, ik lach er maar om, maar van binnen maak ik me een beetje boos. Meiden ik weet gewoon zeker dat wij allemaal mama gaan worden hoe dan ook!!!! Houd dat in gedachten. Er zijn tegenwoordig zoveel manieren om zwanger te worden. En ons gaat dat ook lukken!!! Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Oh Cyntje Dat zul je altijd zien he... errug... Toch heb ik dat bij veel vriendinnen die snel zwanger waren..dat zijn precies één voor één vrouwen die alles in hun schoot gegooid krijgen...
Allereerst: lieve meiden, heb hier mijn clubje echt gevonden. Een en al herkenning. Dank voor jullie luisterend oor! Wat de bovenstaande quote betreft; ja daar lijkt het vaak wel op. Meisje/vriendin en vriendin van beste vriend man is er ook zo een. Heel lief, beetje jong nog wel(qua levenservaring) . Alles gaat "vanzelf" na jaar samen een huisje gekocht. kon makkelijk ze kwamen allebei uit lange relatie. Met mazzel eentje in mooie buurt opgeknapt, vervolgens niets gezegd en binnen 2 maanden zwanger. Alles gaat volgens t juiste patroon. Had t kunnen weten, niet om zielig t doen, maar ik heb mijn hele leven overal dubbel voor moeten knokken. Dit is geen jaloezie ofzo, want ik gun het haar van harte. T is alleen mijn eigen teleurstelling dat ik hoopte dat wanneer je hard je best voor dingen doet het zich op een gegeven moment uitbetaald. ff sentimenteel momentje op de late avond. x
hahaha grappig ik hoorde laast ook zo een vraag; ik wil alleen een waterman of vissen, in welke maanden moet ik t dan doen? Wat een grap! Welterustenliefs
Zeker weten, voor mij is het ook een leerschool dat niet alles gestuurd kan worden zoals ik het wil. Geduld.... Duim dat we allemaal vlug een mooie tweede streep op onze test mogen zien!
Heey ladies, Ben nog steeds aan t wachten op ongi, pfffffffff....inmiddels op dag 48!!! Enne...ik voel nog steeds helemaal nix...balen is dit zeg. xxxxxxxxx
O zo herkenbaar!! Ik heb een vriendin, die trekt zich nooit iets aan, laat alles op zich afkomen en vindt mij maar een piekeraar!Ze vindt haar vriend op haar 16, kopen een leuk huisje, bij ons op het werk waren het herstructureringen(ik heb drie maanden in onzekerheid gezeten, zij kreeg al direct een aanbod), den worden er cysten op haar eierstokken vastgesteld nadat ze is gestopt met de pil en gaat voor een kindje. Onderzoeken worden aanbevolen maar zij zeg "foert daar begin ik allemaal niet mee, als de natuur ons een kindje gunt komt het anders niet" en tegen alle verwachtingen van dokters in is ze na 3 maand zwanger en heeft ze nu een bengeltje van 3 maanden ... Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Mijn collega die 2 keer van de 1e keer zwanger was en nu terug al 5 maand zegt tegen me "ik begrijp wat je doorstaat , wij vonden die ene maand vrijen op geplande momenten ook slopendn "aaaaargh.. Vandaag nog steeds niet, buikpijn is beter maar komt meestal op tegen de late namiddag.. Gisteren bespeurde ik precies toch iets lichtroze in men onderbroek maar het kon ook van niet, twas echt heel weinig en heel licht.. Verder ontzettend veel witverlies, dacht vanmorgen weer dat ik superhard men duvels had maar niets. Het is wel vervelend dat mijn pilletjes het kunnen uitstellen, vandaag de laatste dag dat ik ze moet nemen. Dadelijk lekker gaan ontbijten met een vriendin, heb een dagje verlof. hopelijk verzet dat wat men zinnen dikke knuff meiden!
Hallo allemaal, Ook zo herkenbaar voor mij... Ik had een collega en zij riep altijd ik stop met de pil wanneer het mij uit komt. Niks mis mee natuurlijk, maar zij had echt in haar hoofd dat als ze zou stoppen dat ze de maand erop zwanger zou zijn. En ja hoor mevrouw was zwanger en je raadt het nooit.. van een tweeling en.. ja hoor een jongen en meisje! Echt waar sommige mensen hebben altijd pech in hun leven en bij sommige lijkt het wel in hun schoot geworpen te worden.... Bah. @brabantse.. Ik weet hoe je je voelt.. Zit op het moment in hetzelfde schuitje...
Yep, zo voelt dat vaak inderdaad. Ik baal daar ook van. Maar ik ken dan ook wel een aantal dames bij wie het niet zo makkelijk is gegaan en dat scheelt. Verder ben ik ontzettend gelukkig en gezond en das het belangrijkste. Ik hoop wel dat er een beebje komt natuurlijk en ik ben er vaak ook heel verdrietig van. Maarja, ik geniet maar gewoon van de rest en ik zie wel. Ik heb zo ook heel lang niet kunnen denken, maar nu gelukkig wel. Dikke knuffel meiden!
Jeetje dames wat kunnen jullie kletsen! In mijn omgeving is het heel verschillend, maar mijn schoonzus is ruim 1 jaar bezig geweest en vrienden van ons ook. Dus ik weet gewoon dat het langer kan duren. Vandaar dat ik me ook nog niet zo heel erg druk maak misschien. Maar ook ik vind het irritant als mensen doen overkomen alsof het normaal is dat je in 1 ronde zwanger raakt. Of de opmerkingen dat ze al wel hadden verwacht dat ik zwanger zou zijn aangezien we bijna een jaar getrouwd zijn. Niet iedereen is dus even tactisch. Zo had ik een collega die iedere keer aan de lunchtafel vroeg of ik al zwanger was. Ik heb hem gezegd dat dit geen leuke vragen zijn en als ik bezig was geweest en net een miskraam had gehad hij toch een flink dreun voor z'n kop had gekregen. Hij heeft het nooit meer gevraagd. Hier niet veel nieuws. Voel weinig, heb een wat trekkerig gevoel in mijn liezen (voel het vooral als ik me omdraai in bed). En ik heb nog steeds witverlies. We wachten ongeduldig af...
Oe Zwitsal, dat klinkt wel heel goed meid! Ik duim! DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM Hier nog steeds bruinverlies, nog steeds geen ongi :x