Gestopt met de pil tussen september - december 2008

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Sas! Veel plezier bij het muziekfestival! Je hebt in ieder geval het goeie weer mee en wanneer je gewoon lekker in je 'relax-mood' blijft moet het wel een topdag voor je worden!

Hier alles prima! Bij zussie was het gezellig gisteren al blijft het dubbel; ze heeft het heel de tijd over dingen waar ik het ook zó graag over wil hebben: de kwaaltjes waar ze last van heeft, het inrichten van de babykamer, hoe ze haar zwangerschapsverlof in gaat delen, hoe ze de toekomst nu ziet. Het zijn allemaal onderwerpen waar je ook zo graag over na wil denken maar waar je nog niet over na mág denken. En ze is echt wel lief en begripvol maar ik wil tegelijkertijd niet dat 'de wetenschap van haar zusje die ook zo graag zwanger wil worden' een schaduw werpt over haar zwangerschap. Ik wil het zo graag delen met haar dus ik probeer mij echt over mijn eigen gevoel heen te zetten en naar haar toe blijf ik zeggen 'joh, maak je niet druk om mij, je bent toch mijn zus blablabla'. Tsja, het is en het blijft moeilijk ondanks dat ik dolgelukkig ben voor haar.

Vandaag ga ik een heerlijk relaxte 'me,myself and i dag' hebben: lekker lunchen met een vriendin, even bij mijn ouders langs, daarna in bad en vervolgens met heel veel lekkere hapjes een echte vrouwenfilm kijken:)

Knuffels!

2. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    zij:eek:jee hoe lang bij mij was het de tweede maand al zover en ik vond het de eerste maand al zo erg dat ik men maandstonden erdoor kreeg
    en zo ging het nog wel even door...al joggend pfff
    ongelooflijk als je zelfs op de gym al niet meer veilig bent;)
    Een goede vriendin zegt dat ik directer moet worden en na één zin moet zeggen "ik wil hier niet over praten" ze heeft gelijk denk ik ga dat toch eens proberen;)
    knuffels iedereen!!!
    Ik dacht direct, ojee dit moet ik aan de meiden posten:)[/QUOTE]

Bij mij heeft een net bevallen vriedin precies t zelfde gezegd ( ze gooide er meteen een succesverhaal van vriendin die bij 2e ook in 1x raak was achteraan...) Ik durfde niets te zeggen omdat ik haar goed ken.
    Met andere mensen probeer ik over dat soort opmerkingen heen te kletsen.

Je vriendin heeft helemaal gelijk waaro mzouden we er ook niet iets van mogen zeggen? of zeggen dat ej het er niet over wil hebben.

Dank, ik ga het voortaan zo doen.
    Opgehoepeld met die bemoeizuchtige onnadenkende opmerkingen!

PS denk dat mijn cyclus écht korter aan het worden is. HAd gister positieve ovu test, dit betekend dat mij ncyclus weer 31 is ipv gemiddelde van 35.

Gister geklust, nu wchten tot mijn man is uitgeslapen en weer aan de klus!

liefs

3. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Bekijk bijlage 11197
    NOD
    05-09-2009 Amy - ronde 9 - 1e beebje
    Helena115 - ronde 8 - 1e beebje
    08-09-2009 Moppie - ronde 12 - 1e beebje
    14-09-2009 Saskia - ronde 10 - 1e beebje
    15-09-2009 Kik - ronde 10 - 1e beebje
    17-09-2009 Zwitsal - ronde 12 - 1e beebje
    22-09-2009 Nonja - ronde 12 - 1e beebje

Zwanger
    Lonit27 - ronde 12 - 1e beebje

Afspraken
    21-08-2009 - Brabantse - uitslag zaadonderzoek
    27-08-2009 - Moppie - gyn
    31-08-2009 - Nonja - HA
    07-09-2009 - Bereke - 2e uitslag zaadonderzoek

Om de lijst te veranderen:

*Klik op quote onderaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote] onderaan de lijst weg.
    *Vul je informatie in.
    *Klik op de paperclip, beheer bijlagen, plak het volgende stuk tekst bij "bestand uploaden vanaf een url": http://www.ilovemom.nl/wp-content/uploads/2008/05/roze-boeddha.jpg. Sla dit op, klik met je muis op de plek waar je het plaatje wil, ga weer daarna naar de paperclip, je ziet dan de bijlage, klik hier dan op, het plaatje wordt dan op de door jou uitgekozen plek geplaatst

4. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Hi!
    Mijn cyclus is denk weer korter deze maand, want had gisteren al positieve ovu test. Toch weer 31 dagen.
    Dus heb mijn nod ook even vervroegd :) van 9 naar 5 sept.

5. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hoi meiden
    Kheb vandaag men dagje niet, ben ermee opgestaan.
    Ben kort tegen mijn man(gaat die lieverd nog bloemen halen terwijl ik vind dat ik dit vandaag echt niet verdien).
    Ben gaan ontbijten met 2 vriendinnen maar het is allemaal zo vermoeiend.
    Zelfs ALS ik er even niet aan denk, of even niet aan wil denken, staan er altijd wel mensen klaar om me eraan te laten herinneren.
    Mijn vriendin die er met haar beebje zit..
    En dan rijden we naar huis en de ander vriendin die polst "en hoe zit het bij jullie, ook kinderplannen?".
    Ze bedoelt het niet slecht maar CAN I HAVE A BREAK PLEASE???????:x:x:x
    Is het niet op de gym dan is het op een terrasje bij men ontbijt.
    Elke dag dag in dag uit, het is zo vermoeiend.
    Sorry meiden ben niet de meest leuke vandaag..
    Morgen beter!!!!
    Dikke knuff!!!!

6. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    @ kik dikke knuffel voor jou!!!!

@allemaal ook een dikke knuffel fijn weekend allemaal ik ga volgende week weer helemaal bij lezen en reageren dan zit mijn vak er weer op ga nu weg bbq :)

7. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Heey ladies,
    Gister geen uitslag gekregen, omdat de huisarts onbereikbaar was op het uitslagen half uur, daarna was het steeds antwoordapparaat. Onze uitslag spermaonderzoek moet dus verzet worden naar 24-08
    Zwitsal en Nonja balen meiskes. Cyntje, was erg voor je!!!
    xxx

8. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Brabantse! Jeetje, dat is frustrerend, dat je nog een weekend moet wachten grrr.... ik werk weleens indirect met huisartsen samen en weet als geen ander hoe lastig ze soms te bereiken zijn maar voor zo'n uitslag is het wel even flink bale, zou niet moeten kunnen he!!!!

Ik hoop dat je je niet te gek laat maken, nog 1 dagje, hou ons op de hoogte en succes!!!!

xxx

PS Brabantse: zijn jullie gewoon naar de HA gegaan met de vraag voor een spermaonderzoek? Wij zouden dat nl. ook best willen maar ik heb geen idee of dat zo gevraagd kan worden bij een huisarts!

9. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    Hoi Amy
    Mijn man is voor zijn onderzoek eerst even langs HA geweest.
    Die gaf em een potje mee en het adres en gegevens van een labo in de buurt. Hij moet dan een dagje op voorhand bellen om te 'melden' dat zijn potje de dag nadien zou komen :p
    De dag nadie is het tegen 11u binnengebracht in het labo en 2 weken nadien(kan een week langer zijn bij sommige labo's) kreeg hij , via de HA, de uitslag.Veel succes!PS het was heel goed, het kan dus ook geruststellen.

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Kik!

Thanxs voor je advies! Wij gaan deze week met vakantie, daarin heb ik ook mijn NOD dag en als dat weer niets oplevert wordt het inderdaad tijd mijzelf gerust te stellen!

Fijn te lezen dat het niet heel erg moeilijk hoeft te zijn!

xxx

11. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ik ben gewoon naar de HA gegaan met onze kinderwens en de problemen met mijn cyclus aangegeven. Zij heeft toen aangegeven een spermatest te laten doen, omdat dat het gemakkelijkste is en dat dan meteen uitgesloten (hopelijk) kan worden. En ja...houden het wel weekendje vol hoor.
    xxxxx

12. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    Hoi meiden

Vandaag heb ik iets beslist.
    We zitten nu in ronde 10.
    IN ronde 8 en 9 heb ik wat hulp gekregen.
    Ik ging naar de gyne tegen dat mijn eitje normaal geziengroot genoeg was,daar werd het gemeten en kon de gyne enkel bevestigen dat het groot genoeg was(tot daar dus elke keer 50 eur voor niets).
    Dan kreeg ik de ochtend nadien een pregnyl spuit zodanig dat ik zeker binnen de 36u een eisprong kreeg(de tweede keer begonnen ze op de spoed al moeilijk te doen over die spuit "dat is niet onze bevoegdheid, van wie dan wel huh?"
    Dan moest ik veertien dagen drie maar per dag een vaginaal tabletje opsteken, dus 14dagen op 3 momenten per dag naar een WC moeten gaan waar zeker een wasbakje was, 14dagen inlegkruisje dragen en bovendien nog eens lekker 2 dagen overtijd gaan door dit spul.
    Wel, het hoeft even niet voor mij omdat :
    -ik mijn klok toch kan zetten op het groeien van men eitje
    -ik niet elke maand 50 eur wil betalen voor iets dat ik al weet
    -ik, na 12 maanden misschien echt in MMM geraak en dan wil ik nu nog even rustig aan doen.

Op sommige momenten ben ik blij met mijn beslissing op andere momenten "houd het toch gewoon vol".
    Maar het lukt me even niet,, het is zo frustrerend om niet zwanger te zijn terwijl alles in mijn kaarten wijst(ei groot genoeg, vrijen op excact het juiste tijdstip, pilletje op innesteling te bevorderen.) Het maakt het nog verwarrender om dat niet zwanger te zijn.

Gisteren gaan ontbijten met een vriendin waartegen vorig jaar was gezegd dat , als ze zwanger wilde worden, ze onderzoeken moest laten doen. Ze had nl cysten en kon niet makkelijk op de natuurlijke manier zwanger worden. Foert dacht ze, want zo is ze wel, ik zie wer waar de natuur me brengt en pats na drie maanden raak..
    En daar zit ik dan "leeg te wezen" na al men tellen , spuiten, pillen,..
    Ze kent men verhaal en haar conclusie bij een sapje en croissant was "je bent er te veel mee bezig":x
    Dikke knuffel

13. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Heey meis,

Jeetje, das wel rot zeg. Maar zo zie je maar, dat de een mazzel heeft en de ander niet...zucht...dat is heel hard, maar ja. Je zult het er maar mee moeten doen. Vind de opmerking `je bent er teveel mee bezig` echt heel gemeen. Maar ze zal t niet kwaad bedoelen hoor. Je hoort maar al te vaak dat mensen zodra ze t los laten wel zwanger raken...dus die mensen weten niet beter dan dat t bij iedereen zo werkt....hoezo baggetaliseren.
    Ik heb daarom maar 2 mensen verteld dat we bezig zijn, maar zelfs daar heb ik spijt van. Overweeg tegen die mensen te zeggen dat we even gestopt zijn, wegens de drukke tijd die er nu aankomt,..in hoeverre dat geloofwaardig is...
    Aan de andere kant lijkt t me fijn 1 vriendinnetje wel in vertrouwen te nemen, zij is tegelijk met mij gestopt, natuurlijk is zij in ronde 4 wel zwanger geraakt....haha. Dus tja, beetje lastig om met haar hierover te gaan beginnen, ik zie t wel.
    Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je kunt proberen zoveel mogelijk het goede in je vrienden te zien, je hebt ze hard nodig. Enne...je kunt altijd vertellen dat opmerkingen je pijn doen.
    xxxxxxxxxxx

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Even snel een berichtje.
    @ Kik; ik denk dat je beslissing heel goed is en ik hoop voor je dat het werkt. Ik bedacht me namelijk ook als ik straks in de mmm ga dat ik al mijn geduld en kracht nog nodig heb. Sonde dus om dit nu al te verspillen. Daarom heb ik besloten om gewoon even te genieten en het allemaal lekker te laten gaan. Voelt voor mij nog steeds heerlijk. Al heb ik ook wel eens een dag dat ik verdrietig ben en flink baal.
    Er te veel mee bezig zijn... die opmerking doet soms pijn. Maar ik ben het er in sommige gevallen wel mee eens. In mijn geval klopte het wel in ieder geval. Ik zeg niet dat je daardoor zwanger raakt (echt niet juist, kijk maar naar mij hihi) maar het geeft je wel meer rust. Als de opmerking is: je bent er te veel mee bezig, daarom lukt het niet. Dan vind ik het wel een kutopmerking trouwens!

@ allemaal, mijn weekendje was heerlijk in Almere! Het festival was helemaal top en het weer zat echt mee. Gisteren nog heerlijk aan een meer gelegen :D

Fijne dag!

15. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Uitslag was nog niet binnen, nee natuurlijk niet, het zal eens meezitten ;)
    Nu pas woensdag weer bellen, grrrrr.
    xxxxxxxxxxxxxx

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O wat belachelijk zeg :x

17. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    ach ja, nog 2 nachtjes ;)
    xxxxxx

18. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Brabantse, zoals je schrijft ben je in ieder geval gelukkig redelijk nuchter maar toch succes met de spanning!!!

Hier gaat alles z'n gangetje, gisteren had ik mn eisprong, later dan normaal! En het deed weer eens onwijs pijn dus ik heb netjes sporten afgezegd. Door die pijn voel ik dat mijn lichaam werkt en dan heb ik even het geloof dat het deze maand misschien tóch raak is maar nu voel ik helemaal niks meer en geloof ik nergens meer in. Het voelt goed wanneer je merkt dat je lichaam werkt, suf he.

Kik, ik vind het een hele dappere beslissing van je. Je hebt gelijk ook, wanneer je in de MMM komt: wat we natuurlijk niet hopen én niet vanuit gaan he, dan heb je je krachten hard nodig.

Meiden, we moeten gewoon maar blijven relativeren en hee, we zitten nog máár in ronde 9,10 of 11 he, is gewoon heel normaal!

Knuffels x

19. bereke

bereke Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben al een heel aantal blz niet echt meer mee en om dat nu allemaal gaan bij te lezen... Ik ben dus maar drie pagina's terug gaan lezen. Niet omdat het me niet interesseert hoor! Maar had weinig tijd en eerlijk gezegd stond mijn hoofd er ook niet naar! Na onze verlof probeer ik vaker terug langs te komen en deftig te reageren!

Amy, lijkt me idd geen makkelijke situatie met je zus. Mijn zus gaat ook voor een tweede kindje en ik hou m'n hart al vast... Al gun ik het haar 110% hoor!
    Hoe was je relaxdagje nog geweest?

Helena, super dat je cyclus aan het korten is! Klussen nog gelukt? Ik duim!

Moppie, geniet nog van je vakantie!!!

Brabantse, k*t hé zo moeten wachten op de uitslag! Ik duim dat je het vlug weet en dat het heel goed gaat meevallen!

Kik, wat een beslissing meid! Vind het knap van je! Je moet echt gewoon doen wat je zelf het beste lijkt!

Zwistal, nonja en saskia, hoe gaat het meiden?

Allemaal: dikke knuffel en kop op meiden!

Ivm: je bent er te hard mee bezig: zo'n rotopmerking hé! Maar vaak ook uit onwetendheid of uit ongemak omdat ze niet weten wat anders zeggen denk ik. Ik ga denk ik in het vervolg vragen of zij dan weten hoe en waar ik dit kan uitschakelen in m'n hoofd ;) !

Bedankt ook allemaal voor jullie lieve berichtjes! Wij vertrekken donderdag heel vroeg op vakantie en blijven dan 9 dagen weg. Ik ga proberen om zoveel mogelijk te genieten en zo weinig mogelijk over baby's te denken. Ik ben vandaag een beetje in "paniek" over wat er ons misschien nog allemaal te wachten staat en heb zo'n nood aan eens even alles te vergeten! Dus ik ga proberen te genieten van zon, zee, strand en coctails...

20. bereke

bereke Niet meer actief

NOD
    05-09-2009 Amy - ronde 9 - 1e beebje
    Helena115 - ronde 8 - 1e beebje
    08-09-2009 Moppie - ronde 12 - 1e beebje
    08-09-2009 bereke - ronde 8 - 1e beebje
    14-09-2009 Saskia - ronde 10 - 1e beebje
    15-09-2009 Kik - ronde 10 - 1e beebje
    17-09-2009 Zwitsal - ronde 12 - 1e beebje
    22-09-2009 Nonja - ronde 12 - 1e beebje

Zwanger
    Lonit27 - ronde 12 - 1e beebje

Afspraken
    21-08-2009 - Brabantse - uitslag zaadonderzoek
    27-08-2009 - Moppie - gyn
    31-08-2009 - Nonja - HA
    07-09-2009 - Bereke - 2e uitslag zaadonderzoek

Om de lijst te veranderen:

*Klik op quote onderaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote] onderaan de lijst weg.
    *Vul je informatie in.
    *Klik op de paperclip, beheer bijlagen, plak het volgende stuk tekst bij "bestand uploaden vanaf een url": http://www.ilovemom.nl/wp-content/uploads/2008/05/roze-boeddha.jpg. Sla dit op, klik met je muis op de plek waar je het plaatje wil, ga weer daarna naar de paperclip, je ziet dan de bijlage, klik hier dan op, het plaatje wordt dan op de door jou uitgekozen plek geplaatst

Deel Deze Pagina