Hallo dames, ik was jullie kwijt Maar gelukkig heb ik jullie weer gevonden Moppie bij jou wordt het spannend nu! Voel je al iets? Ik hoop dat dit topic niet lang bestaat en dat we een nieuw topic aan mogen maken met april-beebs!
@Moppie spannend nog maar 6 daagjes! Heb je er een goed gevoel over of misschien al wat klachtjes? Ik duim voor je! @Zwitsal in hoop ook dat dit topic niet al te lang zal bestaan! (al vind ik het wel een fijn topic) Dat we maar snel de april beebs mogen openen!!!! @Saskia wij moeten jou even een beetje relaxed maken. Meid maak je nou niet zoveel zorgen!! Ik weet het het is heel moeilijk maar nu maak je jezelf helemaal gek. Neem een lekker rustig gevend rose theetje....
Hahahaha, Nonja... Je hebt helemaal gelijk meid! Ik maak me echt veel te veel zorgen en denk veel te veel vooruit, terwijl ik gewoon rustig af moet wachten *zucht* Vanavond ga ik naar een vriendin en dan komt het helemaal goed met die roseetjes. Ik heb me voorgenomen om me vanavond niet in te houden. Ben morgen vrij, dus dat komt helemaal goed! Ik vind dit ook een fijn topic, fijn clubje hebben we. Ik hoop alleen dat we snel met zn allen doorgaan naar een zwanger clubje!
Saskia, ik ben ook iemand die graag iets heeft om op terug te vallen dus begrijp je wel. Maar is soms toch zo vermoeiend hé ! En je vind dan inderdaad allerlei dingen die je erg onzeker en bang kunnen maken... Misschien moet je eens overleggen met je huisarts over dat littekenweefsel? Ow nonja, bijna vakantie! Lekker genieten van de zon, lekkere wijn, rust en voor elkaar! En hopelijk komen jullie met z'n drietjes terug. Ik moet nog wachten tot 27/8. Ik hoop zoooooo dat ik niet ongi ga zijn tijdens mijn vakantie! Moppie, ja hoe doe je dat hé, er minder mee bezig zijn. Als iemand mij dit nog eens zegt, ga ik eens vragen waar het "af en aan knopje" zit denk ik . Zwitsal, ja goed idee! Wij gaan voor de aprilbeebjes-club! Trouwens zwitsal, als je helemaal bovenaan dit topic op onderwerptools klikt, kan je je abonneren op dit topic. Als je dan op zp komt hoeft je maar te klikken bij gebruikersinstellingen en vind je ons zo terug! Ben trouwens ook hooked on zp ...
Meiden... ik zou vanavond toch helemaal los gaan met vriendinnen in Utrecht en dan zou ik bij een vriendin blijven slapen... Maar nu kom ik net thuis, ligt mijn ventje doodziek op de bank. Koorts, misselijk, hoofdpijn... :x Zo ken ik hem niet, ik heb hem nog nooit ziek gezien. Hij wil dat ik gewoon ga, maar dat doe ik dus echt niet hè. Laat die arme ziel toch niet alleen hier in huis liggen... en als het nou bij de deur was... maar ik woon tegen Eindhoven aan. Normaal ben ik altijd degene die ziek is. Zal het wel overkrijgen haha
Ja precies. Het grappige was dat die vriendin van mij studeert in Utrecht en een feestje heeft van haar studentenvereniging. Ik ben nooit gaan studeren en was wel benieuwd naar die feestjes. Had er enorm zin in. Maar ventje gaat voor, altijd! Neem het hem zeker niet kwalijk, hij wilde juist dat ik ging. Maar daar hoef ik niet eens over na te denken!
Heeey meiden, Wat het vertellen betreft: in het begin heb ik mijn mond gehouden. Pas na vier maanden in het proces heb ik aan mijn beste vriendinnetje verteld dat mijn vriend en ik bezig zijn voor een kleine. Ook heb ik het aan mijn moeder verteld rond die tijd. We hebben een hele goede band, dus hoezeer ik haar ook wilde verrassen, ik kon gewoon mijn mond niet houden Zo stom eigenlijk! haha Gelukkig vraagt mijn moeder er nooit naar, daar is ze heel discreet in. Zo lief! Onlangs hebben we het ook aan andere vrienden verteld. Tijdens een etentje vroegen ze ons ernaar (niet de 1e keer), in de trant van: 'hebben jullie eigenlijk babyplannen...?' Toen heb ik eerlijk gezegd hoe lang we al bezig zijn. Heel eng vond ik dat, maar tegelijkertijd voelde het ook fijn. Wij hadden iedereen ook het liefst willen verrassen met de boodschap 'Jippie, we krijgen een kleine!' Vooral omdat men het van ons nog niet zo verwachtte (we zijn nog niet getrouwd, dus men verwachtte eerder een uitnodiging voor een bruiloft), zou het verrassingseffect groot zijn geweest. Maar het duurt veel langer dan we dachten en in de tussentijd kregen we steeds vaker de vraag. Op een gegeven moment had ik er geen zin meer in om het telkens voor me te houden. Ik weet even niet meer wie het me vroeg, maar: ja, ik wil wel graag weten waarom het bij ons wat langer duurt Aan de andere kant staat er voor veel mensen gemiddeld een jaar voor en hoewel ik het steeds zwaarder vind worden en me steeds vaker ga afvragen of het allemaal wel goed zit, heb ik tegelijkertijd het gevoel dat het vanzelf wel komt maar dat ik nog even geduld moet hebben. Daarom hebben we besloten om nog te wachten met het inschakelen van medische hulp. Ik moet eerlijk bekennen dat we hier vooralsnog onder verstaan: zaadtest + gynaecologisch onderzoek. Gewoon om een en ander uit te sluiten. Mijn vriend wil liever niet verder de MM in en ik vraag me zelf ook af of ik dat wel wil. Begrijp me niet verkeerd, ik wil heel graag een kleine. Ik zou er heel veel moeite mee hebben om na dergelijke onderzoeken bijvoorbeeld te horen krijgen dat de kans om zwanger te worden bij ons nihil is. Maar of ik alles op alles wil zetten en mijn leven volledig op de kop wil zetten om te proberen zwanger te worden, vraag ik me af. Ik ben nogal bang voor het effect dat het op alles heeft: je dagelijks leven, je relatie, je gemoedstoestand... Ik weet dat je in zo'n proces groeit hoor en ik besef me dat ik nu misschien makkelijk praten heb. Maarja, zo voel ik het op dit moment. Misschien ben ik wel gewoon bang Liefs, Lonit
Huh??? Wat bizar! Op de een of andere manier heb ik pagina 4 en 5 volledig gemist...Zie net dus pas allemaal jullie leuke berichtjes. Sorry voor de lange posting van net hoor, haha, zit op m'n praatstoel geloof ik
Hey meiden, Ik sluit me hier ook aan als het mag. Sept vorig jaar gestopt met de pil. En nog steeds niet zwanger. Iedereen om me heen is zwanger/ bevallen. Gisteren op kraamvisite geweest met mijn lief, was heel erg leuk. Maar toen ik thuis kwam, zat ik er helemaal doorheen, flink zitten janken dus.
Hi blackeyedgirl, Welkom! Leuk dat je er bent! Lastig he, als je zo graag zelf een kleine wilt en het duurt langer dan je van tevoren had gedacht? Zie ik nou goed op jouw banner dat je op cyclusdag 3 zit...? Dan zit je nu dus middenin je ongi. Draagt ook fijn bij aan je gemoedstoestand...NOT! Ik ben ook altijd zo 'wiebelig' in die periode. Positief is wel dat je er over een aantal dagen helemaal voor een kleintje kunt gaan, want dan nadert je vruchtbare periode weer Dat helpt mij altijd weer over die dip heen te komen. En...Saskia was zo slim dit leuke topic te openen! met meiden die allemaal in hetzelfde schuitje zitten. We kunnen elkaar perfect weer opvrolijken en een hart onder de riem steken. Heerlijk! Ik hoop dat het voor jou ook helpt. Liefs, Lonit
saskia ja je mannetje gaat dan voor he vertroetel hem maar lekker hopen dat hij snel weer beter is dit is echt een super leuk clubje en inderdaad allemaal over naar april baby's ik ga heel hard duimen voor ons allemaal !!!! ik voel nog niks ja 1 pijnlijke (.)(.) en dat heb ik elke keer dus ga er van uit dat ik gewoon ongi ga worden
Hoi Lonit, Ja was ook nog eens ongesteld, dus al erg emo. Ik heb helaas een wat langere cyclus, dus de vruchtbare periode laat wat langer op zich wachten. (10 maanden al gestopt met de pil, pas in ronde 7) Enige pluspunt is dat ze wel al weer korter worden. De NOD topics zijn ook wel erg gezellig, maar het is idd fijn dat hier dan meiden zitten die rond dezelfde tijd begonnen zijn. groetjes!
Goedemorgen! Welkom BEG, ik had je al eens op de NOD topics voorbij zien komen. Lastig he iedereen die om je heen maar zwanger word of bevalt? Af en toe even lekker huilen kan best opluchten! Balen dat je een wat langere cyclus hebt. Je hebt ook een uitschieter er bij gehad zie ik. Hopen dat ze steeds een beetje korter worden! @Moppie hmmm balen! Ik ga er ook altijd vanuit dat ik ongi word. Gewoon een soort zelfbescherming denk ik. Ik ga heel hard voor je duimen, zou zo leuk zijn als je hier de eerste bent! @Lonit is toch lekker af en toe even op je praatstoel? Hahaha! Goed dat je al zo nagedacht hebt over de MM, iedereen doet het op zijn/haar manier en als jullie er niet gelijk in willen duiken, dan ook vooral niet doen! Hoop natuurlijk voor ons allemaal dat het niet nodig is!! @Saskia goed voor je mannetje gezorgd? Is hij al weer een beetje opgeknapt. @Ego ben mn laatste dag aan het werk, dan 3 weken vrij!! Ben alle zooi op werk aan het wegwerken, dan kan ik met een gerust hart weg.
@Bereke: ik zal me meteen ff abonneren, thanks voor de tip! @Saskia: wat balen dat je ventje ziek is Zorg maar goed voor hem! @Lonit27: ik begrijp je wel hoor, ik weet ook niet of ik dat zou kunnen. Ik vind mijn leven nu al heel mooi en een kindje zou het natuurlijk nog mooier maken, maar om daar nu heel mijn leven voor op de kop te zetten? En ik zie dat we gelijk oplopen, ik moet ook nog 8 dagen voor nod. @Blackeyedgirl: volgens mij ken ik jou nog van trouwshop en zat jij ook niet op gewoonmama? @Moppie: mijn duimen blijven draaien voor je hoor! @Nonja: fijn nog 1 dag en dan vakantie! Geniet ervan!
Welkom blackeyedgirl! Dit is echt een fijn, gezellig en heel lief clubje... het is altijd fijn om even je hart te luchten en aangezien we in hetzelfde schuitje zitten, begrijpen we elkaar. @Moppie, ik ga er ook altijd vanuit dat ik ongesteld word en tot nu toe klopt dat helaas ook. Ik heb ook altijd last van mijn (.)(.). Begint ongeveer een week van tevoren al, bah bah! Maar ik duim voor je hoor, je weet maar nooit! Mannetje is echt flink ziek. Ben blij dat ik gisteren thuis ben gebleven. Vandaag was ik vrij en vanmiddag voelde hij zich best goed. Maar nu is het alleen maar erger aan het worden. Verhoging en hele erge diarree. Ik ben vanmiddag ook op de bank gaan liggen, was misselijk, moe, spierpijn en voelde me zo grieperig. Daarna ging het weer, maar nu voel ik me weer belabberd. Mijn buik rommelt na het eten en heb het gevoel dat ik ook zo op de pot zit. Bah bah... en nog ongesteld ook!
@Lonit, de mm is ook iets om goed over na te denken en wij hebben het er ook al over. Het is natuurlijk wel een hele aanslag op je leven en je wordt dan letterlijk geleefd. Vooral als het lang duurt, kan het je relatie, je gemoedstoestand en je dagelijkse leven flink aantasten. Dat is echt wel iets om je goed te realiseren. Ik vind het goed dat je er zo over nadenkt.