Hey meiden, Thanxs voor jullie reacties en meiden bij wie het allemaal over lijkt deze ronde: allereerst een dikke knuffel en probeer positief te blijven he. Ik blijf het zeggen maar we vallen nog steeds onder het gemiddelde, het kan nu eenmaal bij de ene 15 rondes duren en bij de ander 1 ronde om zwanger te raken... ja zucht, ik weet dat het makkelijk gezegd is hoor, ik zie ook iedere maand de letters MMM dichterbij komen maar dan bedenk ik mij maar weer dat het echt niet heel raar is om een jaar of langer te doen om zwanger te raken. Bereke: ik moet a.s. maandag weer aan de bak: ik heb zo geen zin om weer verantwoordelijkheden aan te moeten gaan; bah bah bah.... en jij?! Slim om alles op papier te zetten! Ik heb mij tijdens mijn vakantie ook bedacht een soort dagboekje bij te gaan houden: zijn jullie ook al een beetje voor mij en dan ook nog eens voor mijzelf Saskia: je zal zien, oktober wordt voor ons gewoon de meest relaxte maand van het jaar haha, ondanks dat het bale is, is het maar zo, het zou voor mij dan ronde 11 zijn: die laat ik gewoon even staan tot november! Meiden, ik ga vandaag lekker naar Coldplay, wens jullie een hele fijne dag toe! xxx
@ Amy, veel plezier! En in oktober gaan we relaxen Dan kunnen we daarna weer vol goede moed verder. @ Kik, vervelend hè meissie!!! En vooral als je dan hoort dat je ex papa wordt. GRRRRRRRRRRR :x Dikke knuffel meid! Ik baal nu wel erg. Had zo gehoopt op een fijn verjaardagscadeau voor mijn mannetje En nu duurt het waarschijnlijk ook nog een dag of 3 voordat de duivels echt door gaan komen. Verwarrend ook allemaal. Ik ben al 2 dagen 's ochtends enorm misselijk, steken in de liezen en ik moet sinds gisteren ook veel plassen. Wat kan je lichaam je toch voor de gek houden hè!!! :x
Ja Vooral ook omdat het bruinverlies maar heel erg weinig is en ontzettend licht. Ik heb dinsdagavond dus een vlekje in mijn broekje gehad en gisteren alleen maar witverlies. Vanmorgen met afvegen heel erg licht rose, maar in mijn broekje niks te zien. Ook al weet ik bijna zeker dat het einde verhaal is, toch blijf je hoop houden dat de bloeding niet doorzet. Maarja, ik heb altijd bruinverlies voordat ik ongi wordt. Eerst altijd een dag of 2 à 3 en de laatste maanden een dag of 5 van tevoren al :x Ik weet dus eigenlijk al genoeg, maar kan het niet laten om hoop te houden. Snappen jullie het nog???
Jaaaaa dat snap ik héél goed! Hopelijk heb je vlug duidelijkheid meid en dan in de vorm van een positieve test liefst !
@amy heel veel plazier vanavond @sas bha weer dik balen dat er waarschijnlijk wel weer aan komt maar we blijven nog wel ff duimen hoor hoop toch dat het wegblijft !!! @kik dikke knuff meid bha het is net of om ons heen iedereen een beeb krijgt blijf posit onze tijd komt ook !!!!!!!
Even een hart onder de riem voor de dames met bruinverlies. Ik las in een ander topic dat je ook bruinverlies kan hebben terwijl je zwanger bent. Ook als je altijd bruinverlies hebt, het stopt dan weer of het zet niet door. Ik heb zelf ook altijd last van wat bruinverlies een paar dagen voor NOD. Weet dan ook altijd zeker dat ik ongesteld ga worden. Maar ja dat komt omdat we nooit zwanger zijn geweest en we altijd ongesteld worden na bruinverlies. Maar toch blijf ik duimen! Tot nu toe hier nog niks, nog steeds hele dagen misselijk. Vooral in de avond en ochtend. Ik vermoed dat het van de vermoeidheid komt. Nog 1 dagje werken en dan vakantie!
Hey Zwitsal Het kan toch best dat het bij jou zover is??Nog niets en misselijk! Mijn duimen draaien! Hier nog steeds beetje bruinverlies in men bandje en bij het afvegen en af en toe wat roos. Heb het ook gelezen dat sommigen zelfs met dat zwanger bleken maar..men borsten zijn nu ook gevoeliger aant worden(eigenlijk worden ze dat normaal al een week voor de NOD). En heb gewoon het gevoel dat ze voor de deur staan.. Dat ze gewoon nog twee daagjes wegblijven dan heb ik een fatsoenlijke cyclus. Ben vanavond lekker gaan sporten, pastaatje gegeten, doucheke genomen en voel me goed. Bovendien was het een drukke maar leuke dag op het werk. Middenin al dit gedoe moeten we blijven stilstaan bij de andere mooie dingen he! dikke kuss meiden
Genieten is heeeeeel belangrijk meiden @ zwitsal, heerlijk vakantie!!! Geniet ervan meid en hopelijk ben je gewoon hartstikke zwanger!!! Hier gaat de ongi echt wel komen. Pijnlijke borsten, menstruatiekrampen, zeurend gevoel onderrug, zeurend gevoel in bovenbenen en toenemend bruinverlies. Morgen is mannetje jarig en ik ga gewoon lekker roseetjes drinken en gewoon heeeeeel erg veel hihi
Ik heb even een polletje gemaakt: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/163429-enquete-bruinverlies-ronde-zwangerschap.html Ik hoop dat er dames reageren dat ze gewoon bruinverlies hadden terwijl ze zwanger waren die ronde. Ik had vanmorgen roze bij het vegen na de grote boodschap. Voor mijn gevoel is het dus einde verhaal...
Hey zwitsal & co, Mijn zus had bruinverlies en zelf licht bloed toen ze zwanger bleek te zijn. Ze had het niet eens door; ze liep bij een gync. voor d'r cyclus en die raadde haar een zwangerschapstest aan omdat deze een verdikte baarmoederwand zag. Mijn zus dacht dus dat ze ongesteld was geweest, bleek ws. innestelling en vervolgens heeft ze zeker nog 3 weken lang bruinverlies gehad. Ik zelf denk wel dat je lichaam je niet helemaal voor de gek kan houden. Wanneer je bruinverlies krijgt en je bent zwanger zal dit bruinverlies denk ik niet precies op de dag van je cyclus komen wanneer je het normaal krijgt als je zwanger bent. M.a.w.: je zal bij zwangerschap ws. je bruinverlies krijgen op een ander moment van je cyclus. Ik heb er vaak 'discussies' over met mijn vriend. Hij houdt altijd hoop als de ongi er nog niet is maar ik ken mijn lichaam zó goed, ik weet echt heel goed wanneer ik ongesteld wordt ondanks dat ik het nog niet ben (ik hoop zooooooo dat ik ooit terug mag komen op deze zin). Deze maand was ik ook 2 dagen overtijd, ik had mijzelf gek kunnen maken maar ik heb mijn eisprong ook twee dagen later gevoeld, ik wist dus al tijdens mijn cyclus dat deze van 28 dagen naar 30 dagen was gegaan. Kortom moraal van mijn verhaal: probeer jezelf niet al te gek te maken, geniet ook vooral van de leuke momenten in je leven en laten we hopen dat we allemaal snel een positieve test in handen hebben!
PS: meiden, het 'probeer jezelf niet al te gek te maken' is niet bedoeld in het kader van 'je moet er niet al te veel mee bezig zijn' he. Ik weet als geen ander dat dat een paradoxaal advies is. Hetzelfde als wanneer je niet kan slapen 'ik moet slapen' werkt ook niet ! Dus mensen moeten dat vooral NIET zeggen!!! xxx
Ik ben het met je eens Amy. Ik ken mijn lichaam inmiddels ook goed en weet ook wanneer ik ongi ga worden. Nu weet ik dus ook echt zeker dat ik niet zwanger ben. Het probleem is dat mijn bruinverlies al een week na de eisprong begon. En dat is de derde keer sinds ik aan het proberen ben om zwanger te worden. Ik ben wel een beetje bang dat ik progesteron te kort kom. We wachten maar gewoon rustig af.
Ik begrijp je wel heel goed hoor Saskia: ik zit nu in de twee 'relax-weken' voor mijn eisprong en dan kan ik alles ineens relativeren en zie ik zo ongeveer het licht maar in de twee 'wacht-weken' maak ik mijzelf gek en bij ieder signaal van ongesteldheid gieren de vraagtekens door mijn lichaam. Ik hoop voor jou dat het niet klopt w.b. de progestron maar ik kan mij ook voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon wil weten waarom het niet lukt en daar iets aan wil doen: ik merk bij mijzelf dat ook, ik bereik dit punt steeds meer. We duimen gewoon voor elkaar meid en we houden goeie hoop xxx
Ja, dat punt komt bij mij ook steeds meer in zicht. Maar toch... ik wil het nog even niet weten. Ik ben over het algemeen nog steeds heel relaxed en geniet van alle andere dingen om me heen. Ik ga vanaf de volgende ronde weer een poging wagen om te tempen en dat 2 maanden volhouden. Daarna toch maar eens richting de HA. Mijn moeder loopt bij een gyn en ze had mijn verhaal voorgelegd aan de gyn. Hij zei dat er in de meeste gevallen iets kleins aan de hand is, in veel gevallen helemaal niks zelfs en in sommige gevallen is er iets ernstigs. Hij vond niet dat ik me nu al extreem veel zorgen moest maken. En ik mocht als wij er aan toe waren gewoon om een doorverwijzing naar hem vragen bij de HA. Schijnt een hele fijne man te zijn en dat stelt gerust.
Hoi Saskia Kun je me eens in 'mensentaal'uitleggen hoe je temperatuurt??ik wil nu ook eens beginnen want die ovulatietests trekken op niets. Bruin wordt erger dus ook hier weer niets..Heb er me al bij neergelegd maar Amy, Saskia en de anderen ook natuurlijk maar ik krijg hoe langer hoe meer schrik. De maand komt in zicht waarop we op huwelijkreis trokken...de maand waarin ik in Azie men laatste pilstrip weggooide..het lijkt allemaal zooo lang geleden.. xxxxx
Ik de volgende ronde ook temperaturen denk ik. Ik wil weten of mijn temperatuur hoog blijft als het bruinverlies begint. Als mijn temperatuur omlaag gaat dan ga ik toch eens langs de dokter denk ik.... Wij zijn morgen 1 jaar getrouwd en dan is het precies 1 jaar geleden dat we ervoor gegaan zijn Denk dat ik hier een thermometer ga bestellen: Alle artikelen • Zwangerschapstest.NU, De NR.1 webshop voor zwangerschapstesten!
Ja die grens van 1 jaar naderen/overschrijden is écht niet leuk hé... Maar laat jullie niet ontmoedigen! Waar ik rekening mee hield toen ik tempte: elke dag (ook in het weekend dus) op hetzelfde uur je temperatuur nemen. Liefst rectaal omdat dit het meest nauwkeurige resultaat geeft en dit vooraleer je uit bed bent geweest. Dus niet eerst gaan plassen ofzo. Zorgen dat je een goede thermometer hebt (dus geen oude waarvan je weet dat hij er soms langs zit) en alles nauwkeurig bijhouden (bijvoorbeeld op Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting). Als je minder geslapen hebt dan anders, alcohol gedronken hebt, beetje ziek bent,... kan het zijn dat dit je temp. vertekend dus dat moet je dan ook ingeven bij fertilityfriend. Zo, da's wel het belangrijkste denk ik.