LIeve meiden, Ik kom er snel even op en direct erweer af om men verhaal te doen. Waarschijnlijk horen jullie me volgende week pas terug. GIsteren dus gebeld naar men gyn door aanhoudend bloedverlies. Hij vroeg zo snel mogelijk te komen voor echo..weer moeten doorgaan op het werk.. naar het ziekenhuis waar hij zat. Daar een uur moeten wachten tussen de zwangere vrouwen en huilende kinderen.. HIj wilde me gerust stellen vlak voor de echo" het laatste zal er wel aan het afkomen zijn" maar toen keek hij en pal in het midden van het scherm "de vruchtzak"... Raar enkele weken geleden zou ik alles gedaan hebben om dit te zien, nu kon ik het gewoon niet geloven was er zeker van dat ik hem al kwijt was..damn... Begon hij direct vragen te stellen hoe lang ik niet had gegeten enz ik voelde de bui al hangen. Als ik wilde mocht ik onmiddellijk een curretage laten doen. Maar ik was daar alleen...had dit niet verwacht maar dan maar onozel beginnen grienen en zei "ja ok dan maar". Waarschijnlijk wilde hij er zo niet aan beginnen want hij stelde nog één mogelijk middel voor. Pilletjes opsteken en dan kan het er nog vanzelf afkomen..GIsteravond opgestoken ik was zo bang wat er zou komen. Buiten veel buikpijn en wat bloedverlies ben ik het volgens mij niet verloren..Dan moest ik er deze morgen nog eens twee opsteken nou hier reageert men lijf zelfs niet op.. Dus als dit niet werkte, moet ik morgen bellen en vrijdag binnen voor curretage.. Ik voel me heel dubbel...Ben ontzettend bang maar wil het zoo graag allemaal achter de rug.. Bange groetjes en tot volgende week XXX
Hey Kik, Jeetje meis, wat vervelend en emotioneel allemaal joh. Ik kan mij goed voorstellen dat je nu wil dat het allemaal achter de rug is: je was zelf al weer vooruit aan het kijken en nu wordt je weer even helemaal teruggeslingerd. Ik hoop zo voor je dat de curretage alsnog voorkomen kan worden door de pilletjes. En anders is het even heavy maar weet je in ieder geval dat het in 1x helemaal voorbij is: sterkte!!! Sas, super dat stap 1 gezet is: tsja, het blijft toch moeilijk voor de mannelijkheid van de man om ineens met een potje naar het ziekenhuis te moeten he, het wordt ineens klinisch i.p.v. romantisch. Maar hee, je word in ieder geval gehoord en je krijgt waarschijnlijk snel meer duidelijkheid! xxx
Oh kik, dat moet schrikken geweest zijn! En zoas Amy al zei, je wordt weer even helemaal teruggeslingerd... Weet niet goed wat zeggen... Maar hopelijk heb je het nu echt vlug achter de rug! Dikke knuffel meid! En sterkte!
Ooo Kik, wat heftig zeg!!!! Ik kan me voorstellen dat je heen en weer geslingerd wordt tussen emoties. Wat een ellende! Heel dubbel. En begrijpelijk dat je het achter de rug wil hebben ook al ben je zo bang en verdrietig. Heel veel sterkte!!! Heb net nog even met mijn man (hij heet René, dat schrijft wat makkelijker) gepraat en volgens mij is hij er echt ontspannen onder. Nu tenminste nog... hij vindt het natuurlijk ook niet super, maar hij is er redelijk nuchter onder. Maandagochtend gaan we de klus samen klaren, dat is tenminste de planning. Dan is hij 's ochtends toch al vrij en kunnen we het een beetje op ons gemak doen. De uitslag is dan binnen 3 dagen binnen. En voor volgende week dinsdag wil ik het toch niet weten, omdat ik dan mijn examen heb en me nu al zo moeilijk kan concentreren.
Helemaal logisch dat je even wacht tot na je examen! Moet je het potje dan gewoon naar het ziekenhuis of zo brengen? Of naar de huisarts? Ach hee, je moet inderdaad maar zo denken, je doet het toch voor het goeie doel he! SPANNEND! Hier gaat alles prima, ik ben lekker aan het werk vandaag: over twee daagies gaat mijn vriendje weg boehoehoe, en mag ik even alleen afwachten of het bruinverlies zich aan gaat kondigen als het niet al voor die tijd gebeurt! Dus jullie worden echt mijn maatjes de komende twee weken hoor haha! xxx
@ Amy, stort je hartje hier maar uit hoor We gaan samen hopen dat je geen bruinverlies krijgt en gewoon zwanger bent. Dat zou helemaal mooi zijn We moeten het inleveren bij het ziekenhuis. Ik heb al de hele dag een rotgevoel. Van de ene kant heel blij dat de huisarts aktie ondernomen heeft en dat er nu eindelijk iets gebeurt, maar aan de andere kant is het zo confronterend en eng en vraag ik me al de hele dag af: wat als het echt dramatisch slecht is... Alle rampscenario's komen in mijn hoofd op. Ik weet het, slaat nergens op. Ik loop vooruit op dingen, maar ik kan er niks aan doen, krijg het niet uit mijn hoofd.
Saskia, klinkt me bekend in de orde! Het is toch normaal dat je bezorgd bent! Het is ook allemaal zo moeilijk en beangstigend hé! Maar meid, wij gaan hier allemaal heel hard duimen en kaarsjes laten branden voor een goede uitslag! Dikke knuffel Oh en zorg dat je het potje "warm" houdt (tegen je huid aan houden best) tot je het afgeeft in het ziekenhuis. Amy, wij zullen je wel entertainen en gezelschap houden zolang je alleen bent !
@Kik jeetje meis, dat was hard schrikken! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar dikke knuffel en we leven met je mee! @Sas heb net alles gelezen. Fijn dat jullie zo snel de zwemmertjes in mogen leveren. Wij moeten wachten tot 10 november! Is dat standaard dat je de uitslag na 3 dagen krijgt? Meid ik doe gezellig bezorgd met je mee en we lopen dalijk bijna gelijk op in de MMM. Doen we het lekker samen, we moeten het maar positief bekijken! @Amy kom maar lekker veel hier hoor de komende 2 weken! Wij vermaken je wel @Bereke hoe is het met je litteken? Ben je al weer voorzichtig aan het werk?
Littekens zijn erg klein en pijn is al véél beter. Heb nog ziekteverlof maar kan hopelijk eind deze week, begin volgende week wel terug gaan werken. Bij ons duurde het trouwens 4 à 5 weken vooraleer we de uitslag hadden .
bij ons is het niet eens zo lang geleden, maar weet het echt niet meer hoe lang het duurde voor we de uitslagen hadden
De dokter zei tegen ons dat hij binnen 3 dagen de uitslag doorkreeg van het ziekenhuis, dus ben benieuwd... Fijn Bereke dat het zo goed gaat met je littekens. Ik heb 1 groot litteken en ik had heel lang last van pijn "onder" de wond zeg maar. Dat kwam omdat ze door je buikwand heen gaan. Ik heb daar 6 weken last van gehad. Moeite met recht zitten en lang lopen. Heel lastig.
Lieve Kik, wat erg voor je meis.... Heel heftig, pffffff....heb het echt met je te doen.... Stort je hart hier maar lekker uit, wij zullen er voor je zijn. Sas, snap dat het spannend is, maar t zal wel goed zijn hoor! En een man heeft eigenlijk altijd wel wat levende zaadjes, dus dan weet je iig dat het goed komt. Nu jij nog, heb jij al bloed moeten prikken? Hou me op de hoogte hoor, spannende tijd voor jullie. Ik vond het ook beetje eng, maar gelukkig zijn er bij ons geen rare dingen gevonden, behalve dat ik geen eisprong heb uit mezelf, maar dat is waarsch wel opgelost nu met de clomid. Amy, we willen graag je maatjes zijn hoor!! xxxxxxx
Saskia, ik heb een klein gaatje links van mijn navel en boven mijn schaamstreek en in mijn navel. Die zijn ondertussen al allemaal dicht. Gelukkig kan het tegenwoordig via een kijkoperatie want de "oude" methode was idd veel erger om van te herstellen! Al voel ik het idd ook nog wel als ik lang heb rechtgestaan of veel gewandeld heb. Maar al bij al ben ik goed hersteld! Hopelijk moet je echt maar drie dagen wachten. Het is toch erg spannend hé!
Das fijn, dat ze het via de kijkoperatie hebben gedaan. Bij mij hebben ze het inderdaad via de oude weg gedaan. Dat kwam omdat ik veel littekenweefsel had en ze er erg snel bij moesten zijn. Dat was dus tsjakkaaaa open maar! Dat scheelt in herstel ook veel, dat zei de bedrijfsarts toen ook tegen mij. Bij een kijkoperatie zou je na ongeveer 2 weken hersteld moeten zijn. Bij de ouder manier houden ze 6 tot 8 weken aan. Hopelijk ben je heel snel pijnvrij! Ik vind het echt enorm spannend. Brrrrr, heb echt een rotdag vandaag. Maak me enorm veel zorgen ineens... Hoop dat het morgen weg is als het een beetje is gezakt. Ik had eigenlijk verwacht dat de dokter ons door zou sturen naar de gyn, dus ik ben eigenlijk best geschrokken dat er nu al iets gaat gebeuren. Wel "blij" natuurlijk, maar toch... wel eng!!! Meiden, ik ga leren. Volgende week dat stomme examen en mijn hoofd staat er totaal niet naar :x O trouwens, moet nog even iets heel leuks en liefs vertellen We hebben een paar weken geleden aan goede vrienden verteld dat het niet zo wilde lukken. Zij hebben er 1,5 jaar over gedaan, waarvan ruim een half jaar in de mmm. Ze waren heel snel achter de oorzaak, want zij werd niet ongi. Nu kreeg ik een paar dagen nadat we het verteld hadden een kaartje met een foto van mij met hun baby die ik in bad aan het doen was met een superlieve tekst erbij. Dat vond ik zo lief, die steun Vandaag ging de bel. Een pakketje. Ik was helemaal verbaasd en verrast... een boeddha met een kaartje erbij. Op het kaartje stond: dat deze boeddha jullie maar net zoveel geluk en vruchtbaarheid mag geven als ons! Ik kwam net terug van de dokter en ik vond het zooooo lief. Begon spontaan te huilen!!! Ze wisten helemaal niet dat we naar de dokter gingen, dat had ik nog niet verteld want dat was toen nog niet bekend en zij zijn toen op vakantie gegaan. Ben er echt superblij mee en heb de boeddha een mooie plaats gegeven Dat doet zo goed, zo'n goede steun!
@Sas: wat fijn dat de huisarts meteen stappen onderneemt. Kan me voorstellen dat het spannend is voor jou en je man! En wat een mooi kado van jullie vrienden! @Kik: jeetje meis dat is niet niks. Ik hoop dat je lichaam snel zijn werk doet en het vruchtzakje af zal stoten. Meis ik wil je veel sterkte toewensen! @Amy: wat balen dat je vriend weg is, maar wij slepen je er wel doorheen hoor!
Saskia, kan me wel voorstellen dat het nu even wel heel vlug gaat! Maar laat het even bezinken en dan zal je je weer heel anders voelen. En wat ontzettend lief van je vrienden! Dat is echt wel heel erg attent! Veel succes met leren!
Hey meiden! Thanxs voor jullie lieve reacties, ik weet dat ik in ieder geval de komende twee weken ergens mijn 'ei' kwijt kan !!! Wat lief van jullie vrienden Saskia, dat is nou echt even een steuntje in de rug die je kan gebruiken!!!! @all; ik zit alweer onder de pukkels en mijn haar wordt alweer snel vet, zijn voor mij zeer duidelijke signalen van een naderende ongi En nu wil ik hierna ook gewoon meer duidelijkheid dus op naar de dokter denk ik!!! Fijne dag, ik ga lekker lunchen met vriendje! xxx
Hmmz Amy, ik hoop dat het niks wil zeggen, maar vaak weet ze zelf wel beter. Gaan we dus samen de mmm in? Is niet leuk, maar duidelijkheid is wel fijn. Nu weet je helemaal niks en die onzekerheid maakt me gek en soms heel erg verdrietig.
de mmm in is niet leuk maar ik ben wel blij dat we het gedaan hebben nu weten we waarom het zo lang duurt het is heftig maar we kunnen gelukkig hier ons ei kwijt dat scheelt een hele hoop ik wil nog niet helemaal toe geveen maar hier komen de duivels ook gewoon weer alles voelt weer het zelfde als anders dan ook weer met het zhuis bellen voor 2e zaadonderzoek kan dat echt binnen 3 dagen binnen zijn ?bij ons was het 3 weken