Zo ben vroeger terug dan verwacht... Ik denk dat daar wel een beetje de angst meespeelt hoor Saskia. Je had een voorgevoel dat het niet goed zou zijn en daardoor krijg je angst dat het nooit gaat lukken! Ik heb die angst ook gehad en heb ze soms nog maar nu ik alles wat verwerkt heb, sta ik er wel terug positief in. Een slaagkans van 30% per poging is echt goed hoor! Echt Sas, niet bang zijn! Er is héél veel mogelijk! En nu die uitslag eens opsnorren...
Ik hoop dat ik mijn vorige berichtje beetje goed verwoord heb want geraak niet goed uit mijn woorden. En bedoelde dat van "voorzichtig omschreven" niet verkeerd hoor. Eerste uitslag: - er zouden 13 miljoen zaadcellen gevonden zijn (zou rond de 20 moeten zijn?) -de bewegelijkheid: 69% onbeweeglijk, 2 % bewogen normaal (B), 0 % bewogen zeer goed (A) (A + B samen zou 50 % moeten zijn) - de vorm: 0,027 zouden een goede vorm hebben (zou rond de 1 moeten zijn?) Tweede keer: - er zouden 5.5 miljoen zaadcellen gevonden zijn -de bewegelijkheid: 91 % onbeweeglijk, 2 % bewogen normaal (B), 0 % bewogen zeer goed (A) - de vorm: 0,5 zouden een goede vorm hebben Dit is een combinatie van wat ik me nog herinner van onze gesprekken met de 2 ferti-artsen + 1 gyn. en wat ik kan aflezen van het papier. Klopt misschien niet allemaal want is nogal een technisch verhaal. Als iemand hier meeleest en me kan verbeteren: doe gerust . Eerst zeiden ze dat hoeveel + vorm + bewegelijkheid zeer slecht waren. Later zei andere ferti-arts dat de hoeveelheid wel goed was. Dit moet blijkbaar nog vermenigvuldigd worden met iets waardoor het aantal wel ok was. Maar vorm en bewegelijkheid zijn zeer slecht. En laat nu net ICSI daar een goede oplossing voor zijn . Welke cijfers heb jij allemaal gekregen Sas? Hoe is je man eronder?
Woow Bereke, dat ziet er ook niet goed uit nee. Gelukkig biedt ICSI uitkomsten! Het enige aantal dat ik heb doorgekregen is 4 miljoen. Mijn man heeft de dokter gebeld en verder niks gevraagd. Hij snapt er ook niks van en weet niet wat ie moet vragen Ik ga morgen zelf even bellen. De dokter had tegen hem gezegd dat het veel te weinig was en dat er heel veel dood was en verder ook erg veel traag zaad en ook snel na de ejaculatie al dood. Maar of en hoeveel goede zaadcellen ze hebben gevonden dat weet ik dus niet. Morgenmiddag maar eens even zelf bellen, want van manlief word ik niet veel wijzer. Hij is geschrokken, had het zelf niet verwacht. Hij laat het niet heel goed merken, maar ik zie dat hij verdrietig is. Hij knuffelt veel en kijkt me heel zielig aan met zijn puppy-ogen en ook al zegt hij van niet, ik heb het idee dat hij zich ergens toch een beetje "schuldig" voelt. Al zie ik dat helemaal niet zo, want voor mijn gevoel zijn we samen verminderd vruchtbaar aangezien we samen een kindje willen.
Ik bekijk het ook als ons probleem, onze gevecht voor een kindje! Uiteindelijk maakt het niet uit bij wie het probleem ligt, je moet er toch als koppel door... Mijn man voelt zich ook wel schuldig hoor af en toe. Vind ik zo erg voor hem! Goed idee om morgen zelf even te bellen. Vraag maar goed door! En kan me wel voorstellen dat je man erg overdonderd was en niet wist wat verder te vragen. Echt meid, de moed en hoop niet opgeven hoor!
Precies Bereke, je staat er samen voor en je moet er als koppel doorheen. Of het nu aan mij of aan hem ligt, samen kunnen we op deze manier geen kindje krijgen. En ik wil alleen van hem een kindje, van niemand anders Ik vind het ook erg dat hij zich schuldigt voelt (tenminste dat idee heb ik) want dat is nergens voor nodig. We blijven zeker positief. Blijven dromen en hopen
Zo voel ik het ook Saskia! Ik wil echt zijn kind... Het is voor een man toch moeilijk om te aanvaarden hoor. Mijn man wou het ook niet zelf tegen iemand vertellen. Ik moest het steeds vertellen. We komen er wel, ondanks de zwaardere weg ernaartoe.
Sas. sorry, lees het nu pas! Met tranen in mn ogen moet ik zeggen, zucht. Meisje, ik weet nu even niet wat ik moet zeggen..... ik denk aan je. xxxxxxxx
@ sas jeetje meid ik lees het en de tranen vallen over mijn wangen en hoe je er dan weer een draai aan geeft ongelovelijk het komt goed!! het moet ... een hele dikke knuffel meid
Dank je wel moppie en Brabantse! Er is nog hoop... Mannetje is vanmorgen even naar de dokter geweest en mocht doorlopen om zijn vragen te stellen. 30% van de 4 miljoen leeft nog en dat is 1,2 miljoen. Het is niet veel, maar het geeft wel hoop. We blijven positief, 1 goede kan voldoende zijn. We zijn beide eigenwijs en hopelijk glipt er nog een eigenwijs zaadje doorheen. Meiden hoop doet leven!
Hey Sas, wat fijn dat je man in ieder geval gelijk door mocht lopen om zijn vragen te stellen. Helemaal duidelijk is mij niet wat normaal is en hoe ik het dus moet zien bij jullie maar, als je te maken zou krijgen met de MMM dan zouden er wel behandelingen mogelijk zijn? En heb je enig idee wat dan of ben je daar nog helemaal niet mee bezig? Ik vind wel Sas, dat je er enorm goed mee omgaat hoor. Ik weet niet of je je ook echt zo voelt want opschrijven is makkelijk dan écht voelen he, maar zoals je alles beschrijft petje af meid. Je blijft positief en je houd hoop en dat moet ook! Je hoort zo vaak van mensen bij wie het allemaal niet zo makkelijk ging en die uiteindelijk een prachtig babytje op de wereld zetten en dat gaat bij jullie ook gebeuren, ik heb er het volste vertrouwen in. Knuffels!!!
@ Amy, ik voel me heel wisselend. Ik heb me al 100.000 x afgevraagd waarom Mijn man leeft zo gezond, maar dat is dus geen garantie. Ik ben blij dat hij gezond leeft want wie weet hoe erg het anders zou zijn. We blijven positief en over het algemeen lukt het me wel. Ik voel me wel erg lamlendig en merk aan heel mijn lichaam dat ik doodop ben. Ik heb overal pijn, buikkrampen, doodmoe... We mogen 10 november al bij de uroloog komen. Lekker snel dus! Volgens mij is er nog wel veel mogelijk. IVF of ICSI. IUI denk ik niet, daar is het volgens mij te slecht voor. Als ik het uitreken is mijn man dus maar voor 5% vruchtbaar, maar ik weet niet of ik dat zo mag zien. Binnenkort ben ik er weer helemaal voor jullie hoor. Ik voel me een beetje ego, is eigenlijk niet de bedoeling! Sorry
Sas wat fijn dat jullie zo snel bij de uroloog terecht kunnen! Misschien vindt hij wel een oorzaal die verholpen kan worden. Bijvoorbeeld een verstopte zaadleider. Meis neem je tijd. En hoezo ego, meis dat is toch logisch dat je even aan jezelf denkt! @Amy: op www.freya.nl kun je veel informatie vinden mbt (on)vruchtbaarheid.
Hey sas Heeeeel normaal joh, jij moet nu gewoon even met jezelf bezig zijn en alles op een rijtje zetten. Wij lopen niet weg, hé meiden! Dikke knuffel en positief proberen te blijven denken is een eerste grote stap!!!! Ook al zal ook dat met vallen en opstaan gaan! Dikke knuffel Van een terug bruinverliezende kik(jeeeej maar niet tehard roepen)
Oooo Kik, ik hoop dat het nu niet weer terug rood word. Ik duim voor je!!!! Hopelijk is ook het bruinverlies snel weer weg meis! Ik merk nu wel dat alles me toch heel zwaar valt. Ik heb goede hoop, echt wel... maar ik voel me op het werk onbegrepen en er komt niks uit mijn handen. Mijn lichaam sputtert tegen. Ik ben moe, heb pijn op mijn borst, pijn in mijn spieren... ik voel me gebroken Ik kan me nergens toe zetten. Het enige wat ik wil is praten, heel veel praten... met mensen die me begrijpen en slapen pffff! Wat een ellende eigenlijk, wat een nachtmerrie!
Ik weet dat je onze situaties niet kan vergelijken maar zo voelde ik me ook meisss. In eerste instantie lijkt iedereen opt werk en van de vrienden het te begrijpen maar dat duurt niet zo heel lang.NIet iedereen reageert natuurlijk ook even leuk en je bent zooo fragiel. Waarom laat je je niet thuis schrijven meiss? Je moet zien wat je zelf het beste vind maar voor mij deed dat goed, niet onder de mensen, ff alles op een rijtje, huilen roepen enz. En vooral rusten. je lichaam reageert op alles en dat moet je even laten ontspannen. dikke knuffel en hopelijk vind je snel wat manieren om je wat beter te voelen. Ik heb toenn heel decadent een volledige lichaamsmassage van een uur laten doen, en wat deed me dat deugd want ik verdiende het en jij ook!!!!XXXXXX
Hey Sas, je moet niet zo raar doen met dat je je egoistisch voelt hoor: dat ben je helemaal niet en je moet gewoon alles van je afschrijven, daar zijn wij voor! Ik weet dat je het andersom net zo hard voor ons zou doen dus dat stukje gelijk loslaten he! En dat je je nu even gebroken voelt is volgens mij niet zo raar hoor, de stress ontlaadt zich door je lichaam. Je moet niet raar opkijken dat je straks ook nog eens de griep erboven krijgt. Komende tijd zal echt wel even zwaar voor je zijn en worden, en dat zal ongetwijfeld met pieken en dalen gaan maar volgens mij heb jij onwijs goed relativeringsvermogen en een positieve inslag. Je komt er echt wel en jullie hele droom is echt niet in 1x uit elkaar geknald, er zijn mogelijkheden en dat gaat je gewoon lukken. Deal?! Knuffels!!!
Jullie zijn zoooo lief! Ben zo blij dat ik dit topic destijds geopend heb en dat jullie je allemaal bijgevoegd hebben Ik zet deze 1,5 dag even door en dan heb ik weekend (een heel druk weekend pffff). Ik denk dat ik straks dagen genoeg weg ben op mijn werk en het voelt nu alsof ik het niet kan maken. Vanavond komt er een man langs voor een uitvaartverzekering (pff, zit ik echt niet op te wachten maar dat moet even) en daarna komt iemand nog even iets afgeven. Hopelijk blijft diegene niet plakken. Dan kunnen we daarna samen de bank op. Ben echt kapot, doodmoe en zelfs last van maagzuur. Het komt allemaal goed meiden. Met jullie steun en samen met mijn mannetje gaat het lukken! We geven niet op...
Opgeven doen we hier idd niet aan, zwakke momenten mogen, opgeven zullen we nooit!!! Dikke kus, xxxxxx
Wij, "gestopt met de pil tussen september-december 2008"-girls, geven niet op!!!!Wij gaan voor een beeb!! (hihi Sas had je de titel indertijd niet iets gebruiksvriendelijker kunnen maken ) dikke kussssssss