Gestopt met de pil tussen september - december 2008

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    ach ja gaat wel weer ik wist het al dat ik ongi ging worden maar toch wel balen het f%$#%^ moment heb ik wel weer gehad
    op na de volgende ronde maar ben nu meer bezig met aftellen voor de vakantie
    zal dat zoveel invloed hebben af en toe een wijntje
    zelf drink ik bijna nooit eigelijk maar mijn vriend wel zal dat invloed hebben?

2. bereke

bereke Niet meer actief

Ik hoor vaak dat als je af en toe een beetje alcohol drinkt (zowel man als vrouw) dat dit geen kwaad kan. Maar ja, wat is af en toe en een beetje :( ???

Wanneer heb je weer verlof moppie? Oh en alvast veel succes toegewenst voor de volgende ronde :) !

3. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    ach Moppie, ik had nog niet gezien dat bij jou je ongi inmiddels is doorgebroken! :( Verdorie, het leek veelbelovend. Zo vervelend eigenlijk, alle kwaaltjes die je voor je nod kan hebben. Nou meis, nieuwe ronde nieuwe kansen. Hopelijk gaat het komende maand lukken! Ik ga voor je duimen!

Hier is het nog steeds niet doorgebroken. Geen afscheiding op het toiletpapier en ik voel ook geen buikpijn meer. Maar goed, ik ga er vanuit dat het vannacht wel komt.

Zwitsal, ik meen me te herinneren in een ander topic gelezen te hebben dat jij vanwege bruinverlies met de Etos zwanger worden pillen bent gestopt...Klopt dat? Mij schoot namelijk te binnen dat ik eerder dit gedoe heb gehad (geelbruine afscheiding voor ongi) notabene in de eerste ronde, nadat ik al twee maanden Etos pillen slikte. Ben er daarna mee gestopt, maar sinds drie maanden slik ik ze dus weer...en nu weer dit...Had jij ook zoiets?

Sas, ik kan me volledig voorstellen dat je geen zin hebt om jezelf alcohol te gaan ontzeggen. Je hebt ook gelijk ook eigenlijk. Maar toch knaagt het bij mij elke keer een beetje als ik alcohol drink, vooral na m'n eisprong. Om dat gevoel te voorkomen wil ik gewoon minderen in die periode, zelfs al ben ik te typeren als slechts een 'vrijdagmiddag- en feestjesborrelaar' :)

4. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    :)verlof bedoel je vakantie mee?

nog anderhalve week werken week 32 hebben we vakantie
    net er voor heb ik mij ei weer gehad en als we weg zijn moet ik weer ongi worden hopen van niet natuurlijk :):)

voor jou is het ook aftellen nu nog 11 dagen voel je al iets anders?

5. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    @lonit ga voor je duimen dat het wegblijft nog 2 dagen

6. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Oh meiden, misschien hebben jullie dit allang al een keer gelezen/gehoord, maar ik heb laatst ergens gelezen dat de gezondheid van je mond/tanden belangrijk is als je zwanger wilt worden. In het artikel raadde men je aan naar de tandarts te gaan voor een gebitscontrole als je zwanger wilt worden, omdat ontstekingen (ook al merk je er zelf niets van) een negatief effect kunnen hebben op de bevruchting/een (prille) zwangerschap. Bacterien uit onstekingshaarden in de mond kunnen via de bloedbaan in je baarmoeder terechtkomen (dus bij de ongeboren vrucht) en uit onderzoek is gebleken dat het miskramen/vroeggeboortes kan veroorzaken.

Ik schrok me helemaal kapot van dit artikel. Als je op internet gaat rondkijken word je er helemaal niet vrolijk van...Maar hebben jullie dit ooit eerder gehoord? Zijn jullie trouwe tandartsbezoekers en hebben jullie een extra controle laten doen voordat je aan 'zwanger worden' begon...?

Ik ging altijd trouw elk half jaar, maar inmiddels ben ik al 2,5 jaar niet meer geweest..De eennalaatste keer moest ik een vreselijke wortelkanaalbehandeling ondergaan (ondanks verdovingen pijnlijk!!) en toen m'n tandarts vlak daarna begon over het verwijderen van mijn (nog ingebedde) verstandskiezen, ben ik de moed verloren. Ik weet dat het slecht is, maar ik stel het telkens weer uit. En nu las ik dit en dacht ik..oh neeeee, toch maar gauw een afspraak maken :(

Graag hoor ik jullie reactie.

7. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Morning! Ik dacht ik meld het meteen even, maar ik ben tot mijn verbazing nog steeds niet ongesteld geworden. Voel wel allemaal lichte krampjes en steekjes in mijn buik en het pruttelt enorm, maar ik heb (nog) niet de welbekende diepliggende krampen. Ik denk dat het vanmiddag wel doorkomt, want mijn borsten zijn niet meer pijnlijk en dat is meestal een teken dat het eraan zit te komen. Maar ik houd jullie op de hoogte!

Liefs!

8. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    @Lonit: wat spannend! Het klopt inderdaad dat ik de pillen van de Etos de deur uit heb gedaan. Ik heb deze ronde niet het bruinverlies gehad dat ik altijd had. Ik weet alleen niet of dit komt omdat ik met die pillen ben gestopt of omdat ik misschien toch zwanger ben. Mijn cyclus was trouwens wel meteen een stuk korter.

Ik drink nooit alhocol, niet omdat we zwanger proberen te worden, maar omdat ik het gewoon echt niet lekker vind... Ik rook ook niet en mijn man ook niet dus dat scheelt al ;)

Ook hier lichte krampjes en al wat meer witverlies, en dat is meestal het teken dat de ongesteldheid eraan komt. Wel had ik iets geks gister: vanochtend deed ik mijn luchtje op (Noa), deze draag ik best vaak. Toen ik op mijn werk zat rook ik een raar luchtje. Het kwam van mijn pols, ik rook niet Noa, maar een soort zeeplucht. Dus ik naar een collega en zij rook het ook (het ligt dus niet aan mijn reukvermogen ;)) ik gevraagd of mijn hals ook zo rook. En ja hoor die rook ook raar. Thuis het luchtje weer gepakt, maar die ruikt prima. Alleen niet op mijn huid. Mijn collega gaf aan dat hormonen invloed hebben op de zuurtegraad van je huid en dat daarom het luchtje ineens heel anders kan ruiken. Maar ja waar zijn nu die hormonen van….aankomende ongesteldheid of een zwangerschap? We wachten ongeduldig af….

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Zwitsal, dat klinkt toch wel veelbelovend meid! Witte afscheiding kan ook een teken zijn dat je zwanger bent. Het kan dus nog alle kanten op. Wanneer ga je testen?

Lonit, bij jou is het ook nog steeds spannend zeg! Wanneer ga jij testen als het niet doorzet?
    Ik had wel al ooit gehoord dat je gebit en mond invloed heeft op een zwangerschap. Ik ga 1x per jaar naar de tandarts en het is altijd prima in orde.

Meiden... ik heb morgen een afspraak bij de huisarts. Ben zo zenuwachtig dat ik net ff een potje heb zitten janken. Mijn moeder gaat met me mee, mannetje moet werken. Ik heb namelijk sinds een paar dagen voordat ik ongesteld werd, al zo'n 2 weken geleden dus, pijn rechts onder in mijn buik. Net onder de blinde darm (daar ben ik vorig jaar namelijk aan geopereerd). Verder ben ik heel veel misselijk en dacht dat het kwam omdat het mannetje vorige week ziek was. Ik dacht dat ik het ook onder de leden had, maar nu ben ik nog steeds enorm misselijk. En de pijn rechts onder wordt ook steeds erger. Maak me best wel zorgen dat er iets niet goed is met mijn eierstok. Ik ben gewoon ongesteld geworden, dus geen zwangerschap. Ik laat jullie weten wat de dokter heeft gezegd.

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Misschien toch nog even een testje doen Sas? Misschien dat de dokter dit ook zal voorstellen. Je kan namelijk gewoon bloed verliezen en zwanger zijn.

Nou hier is het einde van deze ronde in zicht of beter gezegd het begin van de volgende ronde. Ik had net al flink van bruinverlies, dus ik denk dat het vandaag of morgen door zal zetten. Helaas, op naar de volgende ronde...

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Als ie dan toch uit de bocht vliegt, mag ie meteen de goede bocht invliegen hehe :D

12. bereke

bereke Niet meer actief

Zolang hij zich geen pijn doet, hihi!

13. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    @zwitsal balen meid
    @saskia suc6 bij de ha morgen
    @bereke hihi glijen met die zaadjes hihi

dat van die tanden dat zou lekker zijn ik heb de ene ontst naar de andere ik ben nu net 2 maand ontsteking vrij maar de volgende komt er al weer aan volgens mij ik heb best veel problemen met mijn gebid al een paarkeer antibiotica gehad in sept moet ik weer naar de tandarts een nieuwe dus zal hem dan ff vragen ik heb last van fibrio mischien dat het daar mee in verbinding staat .....?

14. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    @lonit moe gaat ie bij jou nu??

15. bereke

bereke Niet meer actief

Het hoeft helemaal geen problemen te geven hoor moppie maar volgens mij kan het wel problemen geven. Ontstekingen enzovoorts kunnen in heel extreme en uitzonderlijke gevallen zelfs hartproblemen veroorzaken.
    Maar goed, je kan niet meer doen dan zo goed mogelijk je gebit verzorgen en genoeg naar de tandarts te gaan, wat jij ook doet. Dan zal het allemaal wel meevallen denk ik!

Heb jij fibrio? In erge vorm? Is ook niet makkelijk soms hé. Een vriendin van mij heeft dit ook en is nu wel goed maar wel een hele tijd heel slecht geweest. Kende haar toen nog niet maar als ik haar hoor vertellen...

16. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    ja ik zorg zo goed ik kan voor mijn gebid omdat ik weet dat het zeer gevoelig is ga de volgende keer wel ff aan de tandarts vragen :)
    fibrio heb ik gelukkig niet in een hele erge vorm maar ik heb vooral last van knieen armen en schouders en nek
    en moe heel moe dus als ik bijna bij mijn nod zit kan ik weinig doen op de eerste symt moe dat ben ik altijd:)
    maar kan er erg doet mee omgaan gelukkig zoals het nu is teminste :):D

17. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    maar hoe voel jij je? nog 10 dagen zie ik spannend

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Sorry... maar wat is fibrio?

19. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    fibromyalgie is een reumatise aandoening aan de weke delen dus eigelijk altijd spierpijn en veel last van de gewrichten stijfheid opgang moeten komen als je lang gezeten hebt of s'morgens als je van bed komt

20. bereke

bereke Niet meer actief

Goh heb waarschijnlijk zondag mijn eisprong gehad en we hebben de laatste keer de woensdag ervoor gevreeën. Dus kans dat ik zwanger ben is nihil volgens mij. Baal nog steeds erg dat deze ronde weggegooid is...

Voordeel is wel dat ik nu een lekker rosé'tje kan drinken omdat het nu toch geen kwaad kan. Genieten dus, maar wel met mate deze keer ;) !

Deel Deze Pagina