@zwitsal: klik maar eens op mijn banner! voel vanalles, maar ben volgens mij ook ziek aan het worden vanochtend koude rillingen misselijk, hoofdpijn, keelpijn, duizelig af en toe slijmverlies na je ei kan vanalles betekenen de een heeft het als ze zwanger is, ander wordt toch gewoon ongi
Zwitsal en BEG, spannend!!!!!!!!!!!! Ik wacht gespannen af met jullie! Het kan van alles betekenen, jezelf niet al te gek maken maar wel hoop hebben zeg ik altijd maar, en probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen Ik tel nu zeker de uurtjes ja! inderdaad komt vriendje ruim op tijd voor mij ei al heb ik er op de één of andere manier geen hoop meer in, ik denk dat wij deze maand gewoon netjes een bezoek aan de dokter moeten brengen en eens wat meer duidelijkheid gaan creeeren... Meiden, fijne dag! xxx
@ Beg en zwitsal, spannend meiden! Mijn duimen draaien rustig door voor jullie. @ Amy, ik snap dat je de uurtjes aftelt meid. Bijna... Jippie!!! En dat je nu al geen vertrouwen meer hebt in deze ronde kan ik ook helemaal begrijpen. @ Bereke, het schiet op meid. Nog maar een maandje wachten... zo spannend!!!! @ all, heb vandaag mijn wekelijkse vrije dag. Loop nogal achter in het huishouden, vooral met de was. Ben flink aan het strijken en aan het wassen. Helaas heb ik dan wel erg veel tijd om te piekeren. En dat doe ik dus ook Net even boodschappen gaan doen. Allemaal mama's met kleine kindjes in de winkelwagen en in mijn winkelwagen zat zoals gewoonlijk geen kleine. Bah, wat kan ik daar toch slecht tegen op dit moment! Ik weet niet wat er met mannetje aan de hand is. Hij zit spontaan aan de multi-vitaminen en drinkt ineens kruidenthee en dus de cafeïne-vrije koffie. Vind het wel erg lief, maar maak me ook een beetje zorgen. Ik hoop niet dat hij er in doorslaat. Hij is normaal altijd zo nuchter en dit speelt echt door in zijn hoofd. Arme schat!
@sas: is wel confronterend he als je ineens overal kleine kindjes ziet enzo wil daarom dit jaar ook niet meedoen als zwarte piet, maar degene die het organiseren weten niet waarom, dus blijven maar doorzeuren mijn vent die is ook wel bewuster met zijn gezondheid bezig, normaal houdt hij wel van zijn biertje/ wijntje in het weekend, maar dat doet ie nu ook haast niet meer
aan amy : meid , je kan echt beginnen aftellen joh!!lekker knuffelen morgen aan BEG en zwitsal : ik duim voor jullie!!!houd ons op de hoogte he! aan moppie : hoe gaat het nu met je en NOnja meiss waar zit je? aan saskia : ik denk veel aan je meiss ik denk dat we dat allemaal wat hebben.ik lijk ook al maanden enkel zwangere vrouwen te zien, kinderwagens enz. Ik kijk dan letterlijk weg.. Zo is de dag nadat ik wist dat ik zwanger was een vriendin bevallen..ik kan het gewoon niet opbrengen om haar te bezoeken. Ben zo jaloers...ik kan er niets over horen. Ik vrees alleen dat ik het niet kan blijven ontwijken.. Ben twee dagen gaan werken en voelde me er super onder, nu aftellen naar LUxemburg. Het is zo een hotelletje waar de tijd is blijven stilstaan, we zijn er al een paar keer geweest. Wel eng, de collega waar ik heel de dag naast en bij heb gezeten zit vandaag ziek thuis..mexicaans griep. brrrrr Bruin is bijna helemaal weg, ik draag nu inlegkruisjes meiden INLEGKRUISJES !! na 6 weken dikke maandverbanden! Nu enkel een paar roze/bruine sliertjes bij het afvegen af en toe.. xxx
Wat fijn Kik dat het bruinverlies bijna over is! En dat gevoel in de winkels herken ik maar al te goed. Ik stond van de week bijna te huilen omdat ik de sneeuwwitje-poppetje weggaf aan een mevrouw die wel kinderen heeft. Ik wil die stomme dingen gewoon zelf bewaren voor onze kinderen....
Hey meiden, het is zo enorm herkenbaar wat jullie schrijven! Ik heb dat ook hoor, dat ik die confrontaties niet aan wil gaan. Morgen ga ik mijn vriend ophalen, hij komt samen met een collega/ vriendin van ons aan en die wordt opgehaald door man en kind. Ik wil dat gezellige tafereeltje gewoon effe niet zien dus heb al bedacht om net even iets later aan te komen, zodat ik de gezinshereniging mis, erg he Ik baal gewoon van de onzekerheid; wanneer je gewoon 1000% zeker weet dat kinderen krijgen geen optie is dan hoef ik ook niet jaloers te zijn. Klinkt misschien een beetje suf maar wat ik bedoel ik dat ik zeker weet dat wij saampies ook een supertof leven kunnen hebben alleen beginnen we daar momenteel nog niet aan. Wanneer we geen kinderen zouden krijgen zouden we andere keuzes maken qua woonomgeving, werk, risico's in je leven enz. Ik snap wel dat iedereen dan zegt dat je die keuzes nu ook kan maken maar zo werkt het voor mij niet...wanneer ik zwanger mag worden is de baan die ik nu heb safe en veilig voor de eerste paar jaar, wanneer ik kinderen mag krijgen is de kindvriendelijke omgeving waar ik nu woon perfect enz. ennnnn....wanneer ik geen kinderen mag krijgen wil ik misschien wel weer terug naar stad, werk zoeken wat een enorm nieuwe uitdaging is enz. Zucht meiden, wat kan je het jezelf toch moeilijk maken he Voorlopig ga ik inderdaad eerst maar eens lekker knuffelen met mijn vriendje die morgenochtend weer in ons kikkerlandje is! Dikke knuffels voor jullie!
Amy, nog even en je hebt je ventje weer lekker thuis! Kan me voorstellen dat je hem mist!!! En een doktersbezoek is misschien idd geen slecht idee als je wat duidelijkheid wenst. BEG en zwitsal, spannend! Ik duim heel hard! Ons clubje verdient toch nog eens goed nieuws hé! Saskia, ik ken dat. Blijkbaar moet elke zwangere vrouw of vrouw met klein kindje net komen winkelen als ik ga . Soms kan ik het hebben, maar soms... . Maar goed, onze tijd komt ook nog! En je mannetje slaat zich er wel door! Kik, yes inlegkruisjes!!! Da's weer ne flinke stap vooruit! Iedereen: dikke knuffel! Hier een enorme K U T-dag achter de rug. Dadelijk een lekker glaasje rode wijn. Heb al een hele tijd bijna niks gedronken omdat dit niet goed is maar nu gun ik het mezelf toch een keertje...
zit pas op 6 dpo, dus heb nog meer dan een week te gaan maar heb echt zo last van steken en pijnlijke boobies, vanochtend misselijk, maar ja, kan ook komen omdat ik denk dat ik ziek ga worden, maar ik hou jullie op de hoogte
Ik ga nu morgen ofzo ongesteld worden hoop ik. Als ik de keer erna ongesteld wordt, moet ik op de tweede dag van mijn ongi bloed laten nemen en een echo laten maken. Als dat ok is, mag ik beginnen spuiten. Dan een aantal dagen spuiten afhankelijk van hoe mijn lichaam reageert. Dat wordt opgevolgd via echo + bloed. Als de follikels groot genoeg zijn, worden ze eruit gehaald. En dan gebeurd (al alles goed gaat) 5 dagen later de terugplaatsing. Je krijgt zo 6 keer een behandeling vergoedt. Maar als er genoeg eitjes kunnen geraapt worden )die dan ook nog eens bevrucht raken en goed delen) worden die in de vriezer gestoken om na een mislukte poging teruggeplaatst te worden. Dus je hebt met een beetje geluk wel meer dan 6 pogingen. In NL wordt er overigens volgens mij maar 3 of 4 keer zo'n behandeling vergoedt.
@bereke thanks voordat je begint eraan, heb je dan ook een hsg gehad? als ik nl nu niet zwanger ben, moet ik een hsg laten doen en als die goed is dan begin ik met hormooninjecties
Nee heb ik niet gehad BEG. Omdat het zaad zo slecht was dat het direct ICSI werd was een hsg niet nodig. Het eitje moet dan niet door je eileider maar wordt gewoon rechtstreeks van de eierstok geprikt zeg maar. Heb enkel een hysteroscopie gehad. Hier heb ik totaal geen pijn ofzo van gehad.
aan BEG : zonder valse hoop te geven maar dat klinkt wel goed he.. En ze zeggen wel eens (houd ik mezelf voor )dat na een miskraam de weg gelegd is he.. aan bereke : ik duim voor je mee dat je je eerste stapjes kan gaan zetten hier alles goed, mijn ventje en ik hebben onze tweede fles rode wijn open getrokken om ons verlof in te zetten. een week geleden was er dus geen haar op men hoofd bezig met tellen en opnieuw zwanger worden en nu ..ik begin al wat te tellen en denken mm misschien al na 6 weken eerste regels, dan klussen enz. Raar he hoe snel een mens vergeet.. Al goed Wat wel raar is sinds gisteren wat meer eum slijmerig witte afscheiding, zou ik nu al men eisprong hebben??23 okt was men curretage..En men hormonen slaan op hol man man man mssn normaal of door het feit dat ik zo lang niet geklust heb(maar voor men ventje was ik 4 jaar alleen en dan had ik dat niet..) PS ik heb eens ergens gelezen dat vrouwen na een miskraam zich isoleren..en dat is ook wel zo..heb geen zin om af te spreken met vrienden. Niet met diegenen met kids om overduidelijke reden maar ook niet bij diegenen die me niet zo liggen.Vroeger deed ik dat sneller nu kan ik men energie er gewoon niet insteken.Hebben jullie dat ook? xxxxxxx dikke knuffel meiden
Bereke, thanxs voor je duidelijke uitleg, wel heavy lijkt mij hoor. Hoe lang heb jij nu moeten wachten op je eerste icsi behandeling? Heeft er veel tijd tussen gezeten tussen het ontdekken en dan nu eindelijk er voor kunnen gaan? Enne, iedereen een hele dikke knuffel terug he, ik ben nog helemaal vergeten te zeggen dat jullie echt mijn maatjes zijn wanneer mijn vriend weg is, als tie er is uiteraard ook maar het is echt heerlijk mijn verhaal kwijt te kunnen als tie weg is dusse, thanxs he!!! xxx
@Kik: heb het ook gehoord, maar zie het wel, durf er niet te veel op te hopen heb ook niet zo veel zin om zomaar overal energie in te steken was altijd al een huismus, maar nu nog meer dan anders