Gestopt met de pil tussen september - december 2008

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    @ bereke niet onzeker zijn je nieuwe collega's zien toch dat je je nieuwe baan leuk vind en dat je best al veel dingen weet zij zijn ook eens zo begonnen toch?:)

2. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Nou ladies met een baalweek, ik voeg me bij jullie hoor. Blijkbaar hangt er echt iets in de lucht ofzo, haha. Ik ben gisteren ongesteld geworden en ben simpelweg NIET te genieten. Ben echt ontzettend chagerijnig, niet normaal gewoon.

Saskia, jouw gevoel van 'laat maar ff zitten' heb ik nu ook. En ik begin me ook steeds meer zorgen te maken dat een spontane zwangerschap mij en mijn vent gewoon niet gegund is ofzo. Ik heb trouwens al een tijdje het gevoel dat mijn vriend zijn zaad misschien niet optimaal is. Ik bedoel dat echt niet in de zin van iemand de schuld te geven ofzo, maar dat gevoel heb ik zomaar.

Nog even voor Pamela: ik ben 28 jaar, mijn vriend is 32.
    We waren van plan in december 2008 te beginnen, maar tijdens een vakantie eind augustus vorig jaar hadden we zoiets van: waarom nog per se die vier maanden wachten? Ben ik nu even blij dat we dat destijds besloten hebben, wetende wat ik nu weet, hahaha. We kijken het nog een paar maanden aan en gaan dan richting huisarts voor de eerste basic onderzoekjes. Vooralsnog zijn we van mening dat we niet verder de medische molen in willen. Maarja, zeg nooit nooit natuurlijk :)

Ik hoop in ieder geval dat je snel zwanger wordt!

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    #163 Saskia1984, 23 jul 2009
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
    Hè sh*t Lonit! Ach, dan gaan we ff met zn allen zitten balen. Ik heb ook heel lang het gevoel gehad dat het zaad van mijn man niet optimaal is. Weet niet waarom. Nu denk ik dat het aan mij ligt. Hahaha, ik blijf aan de gang... blijf me zorgen maken en er komt vanalles en nog wat op in mijn hoofd.
    Hè meiden, zwanger willen worden is niet voor iedereen even leuk hè?! Ik zat er gisterenavond echt ff doorheen. Heb flink uitgehuild bij het mannetje en zei ook dat ik het niet zou trekken als we echt de mmm in zouden gaan en behandelingen zouden moeten. Nu niet in ieder geval. Ik neem even een stapje terug denk ik.

4. bereke

bereke Niet meer actief

Oh bah lonit! Dikke knuffel meid!

Maar meiden niet opgeven hé! Wij worden gewoon allemaal mama in 2010!!!

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Zo is het maar net meiden. We hebben elkaar nog, kunnen we lekker af en toe flink zeiken :D Dat lucht wel eens op :D

6. bereke

bereke Niet meer actief

Inderdaad saskia :) ! Komt allemaal wel goed! We moeten misschien iets langer wachten dan andere koppels maar onze beurt komt nog! Moet gewoon!

7. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Heerlijk he, dat we hier allemaal lekker even van ons af kunnen schrijven en elkaar ook helemaal begrijpen :) Ik ging gisteravond met een vriendin uit eten en ik was aan het piepen over dat ik ongesteld was geworden en dat we alweer bijna een jaar bezig zijn...kreeg ik ook die heerlijke dooddoener: misschien moet je er wat minder mee bezig zijn....

AAAAAAAAAAAAARGH!!

Ik heb meteen een cocktail besteld :D Was heerlijk!

Saskia, ik herken het wederom helemaal, jouw gevoel van een stapje terugdoen. Zo denk ik er nu ook over. Tegelijkertijd weet ik dat ik over een dag of twee weer met frisse moed aan deze ronde zal beginnen. Misschien dat ik dit weekend zelfs wat ovu-testen ga halen, om nog gerichter te gaan klussen.

Maar Bereke, zoals je zegt: we houden de moed erin en geven niet op :D Wij worden gewoon mama's in 2010! (mooi jaar ook, hihi)

8. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    @lonit heb je ook gevraagd hoee dat moet?;)

9. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Wat bedoel je moppie?
    Hoe we mama's worden in 2010...?

Goede vraag ;) Het is ook een gewaagde uitspraak, hoewel meer bedoeld om mezelf en ons allemaal een hart onder de riem te steken. Ik ben me er namelijk goed van bewust (en steeds meer) dat ongewenst kinderloos blijven een van de mogelijkheden is..of moeder worden in 2011, 2012 of misschien zelfs nog later...

Laat ik het anders formuleren: ik hoop dat wij 2010-mama's mogen worden

;)

10. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    en de moed erin blijven houden...tja...vind ik ook best moeilijk soms. Ik merk dat ik de laatste maanden een enorme dip heb als ik ongesteld ben geworden. Don't we all?
    Ben de laatste tijd zeker twee dagen uit mijn doen als het weer zo ver is. En toch gaat het vooralsnog redelijk vanzelf dat ik me na de dip weer opmaak voor de volgende ronde, niet meer verdrietig ben en er vol goede moed en hoop tegenaan ga. Ik hoop dat het zo blijft, dan kan ik het nog wel redelijk volhouden denk ik.

11. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    ''ben je er niet te veel mee bezig'' dat word zo vaak gezegt en dan vraag ik mij af moe je er minder mee bezig kan zijn
    1 ongi
    2 uitrekenen vruchtbare dagen
    3 ..proberen op bevruchting
    4 wachten
    5 voel ik iets anders
    6 nee s.. ongi
    en je begint weer bij 1 hoe kun je er dan minder mee bezig zijn ...
    ?????:(

het is zo makkelijk voor een ander te zeggen ben je er niet te veel mee bezig bha....

12. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    helemaal mee eens moppie.

en ik sluit mee ook helemaal aan bij de baal week. pff wat heb ik er de sh*t in dat ik geen ei sprong kan vinden.
    houden jullie ons op de hoogte van de uitslagen bij de ha
    en weet je meiden als de kinderwens groot genoeg is dan neem je voor lief dat je de mmm in moet. al blijft het niet leuk.

13. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Moppie, ik zie nu dat ik je helemaal verkeerd begrepen heb. Wat stom! Jij bedoelde of ik aan mijn vriendinnetje vroeg hoe ik er minder mee bezig moest zijn...haha...ik dacht dat je inging op m'n twee laatste berichten. Als ze weer met zo'n opmerking komt zal ik haar dat zeker vragen.

Ik heb wel tegen haar gezegd dat ik het onzin vind dat als je bezig bent met zwanger worden, dit een negatieve invloed zou hebben op de bevruchting. 'Denk je nou echt dat de zaadjes de verkeerde kant op gaan zwemmen?' vroeg ik.
    Ze antwoordde: 'Ja sorry, maar ik geloof dus wel dat het invloed heeft.' Haar ouders zijn namelijk heel lang bezig geweest met zwanger worden (5 jaar) en hebben de hele MMM doorlopen. Op het moment dat ze er eindelijk in berustten dat een baby hen niet gegund was, werd haar moeder toch nog zwanger van haar broer. Vandaar dat ze er stellig van overtuigd is dat het invloed heeft.

Tja....ze is nu zelf ook net met de pil gestopt. Ik gun het haar dat ze snel zwanger raakt, maar mocht het ongeveer net zo lang gaan duren als bij mij, dan wil ik haar nog weleens horen over een jaar...

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Precies Lonit. Het is erg makkelijk praten als je nog maar net bezig bent, of nog helemaal niet of binnen een paar maanden zwanger was. Ik hoor het soms ook en dat zijn allemaal meiden die er maar max 3 maanden over gedaan hebben. Van meiden die er langer dan een jaar over gedaan hebben, krijg ik alleen maar begrip. Ik vind het logisch dat je er mee bezig bent, want je wilt het zo graag. Plus de onzekerheid vreet aan je, dat vind ik nog het moeilijkste. De vraag: word ik ooit wel mama? die spookt enorm door mijn hoofd. Steeds meer eigenlijk. :(

15. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Kop op meiden, laat ze maar lullen.

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Precies, lekker laten lullen en de moed erin houden :) (vind ik wel heel erg moeilijk hoor)
    Maar meiden het komt zeker goed met ons! Ons geduld wordt beloond, ooit :D
    Ik ga nu naar een verjaardag en ik ga lekker wijntjes drinken. Ik vind dat ik dat wel verdiend heb :p
    Nog geen eisprong te bekennen volgens mij, heb nog geen vruchtbaar slijm en normaal heb ik dat wel zo'n 3 dagen voordat mijne eitje springt. Snap niet waar ie blijft :(

17. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Ja, inderdaad Saskia. En weet je wat ik het irritantste vind aan de uitspraken 'loslaten' en er 'minder mee bezig zijn'?
    Dat er impliciet gezegd wordt dat je er in bepaalde mate zelf verantwoordelijk voor bent dat je niet zwanger wordt, door er te veel mee bezig te zijn. En hoogstwaarschijnlijk bedoelen de meeste mensen dat niet letterlijk zo, maar het is wel vervelend dat er niet goed over het effect van zo'n uitspraak nagedacht wordt.

BEG, ik ben het wel met je eens dat je mensen moet laten lullen. Velen weten ook gewoon niet beter. Maar toch, het is niet leuk als er zoiets tegen je gezegd wordt. Het is zo'n makkelijke, bagetalliserende uitspraak waarmee volledig voorbij wordt gegaan aan de gevoelens van de persoon in kwestie. Bij mij wekt het vooral irritatie op, als ik heel eerlijk ben.

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Bij mij ook Lonit ;)

19. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    baalweek voorbij toch nog een ei-sprong gevonden. nu hebben we voor het eerst sinds oktober echt een kans om zwanger te worden.

20. bereke

bereke Niet meer actief

Lonit, ik kan perfect begrijpen dat je na zo'n opmerking een cocktail besteld ;) ! Hopelijk maakt ze het niet mee dat ze zelf lang moet wachten en kan ze lekker blijven gewonen dat het gewoon een kwestie is van er niet teveel mee bezig te zijn...

Pamsie, klus ze meid! Ik duim dat het dé ronde wordt!

Saskia, hopelijk komt je eisprong er vlug aan!

2010-mama's: dames je moet maar zo denken: de kans dat je echt nooit mama wordt is oneindig veel kleiner dan dan je het wél wordt! En aangezien wij al een aantal maanden flink aan het "oefenen" zijn, komt de dag dat we positief testen steeds dichterbij! Als we niet meer de hoop hebben om zo vlug mogelijk zwanger te worden wat hebben we dan nog wel waardoor we zouden blijven proberen? Ik weet dat er een kleine kans inzit dat het ons niet gegund is maar voorlopig moeten we daar nog niet mee in ons hoofd zitten en proberen om zo positief mogelijk te zijn en te blijven! Al heb ik ook veel slechte momenten en spookt dé vraag (word ik ooit wel mama) ook vaak door mijn hoofd... Maar toch vind wil ik zo veel mogelijk positief blijven en idd, de mensen gewoon laten lullen ;) !

Deel Deze Pagina