Gestopt met de pil tussen september - december 2008

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha, dat dan weer wel BEG, die tijd mag inderdaad wel komen nu! ;)

2. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Geweldig die lijst weer, kun je iedereen goed in de gaten houden en steunen.
    Hier nog geen sporen van ongi, maar ga er vanuit dat de 1e keer clomid vorige ronde andere resultaten heeft gegeven dan nu. Dus ik w8 iig tot dag 34 tot ik actie ga ondernemen ;)
    Maar ookal wil ik t niet....begin toch heel eerlijk wel te hopen....stom he.....kan mezelf wel voor mn kop slaan!!! Ik weet dat het op een teleurstelling uitloopt, wat doe ik mezelf aan!!
    xxxxxxxxxxxxx

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat een k*tzooi, wat een k*tuitslag!!!!!!!!! Sorry meiden, ik moet het er even uitgooien :x:x:x
    Ik zit namelijk op mijn werk en doe heel vrolijk, maar van binnen huil ik.
    Ik had zo gehoopt dat de uitslag deze keer hetzelfde of beter zou zijn, maar helaas :(

2,6 miljoen en beweeglijkheid hetzelfde... weer rond de 30% :(:(:(

4. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    He Sas, wat baaaale meid! Je hebt toch hoop en dat is logisch....heeele dikke knuffel en onthoud toch voor jezelf ook wat de uroloog gezegd heeft he, 'alles is nog mogelijk' dus dat komt écht wel goed bij jullie tweetjes, het zal wat meer moeite kosten maar jullie gaan papa en mama worden.

Knuffels! x

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Kik, ik ben je helemaal vergeten welkom terug te wensen :)
    Meid, ik ben blij dat je er weer bent en fijn om te horen dat je het wel fijn hebt gehad. Jammer van het drukke programma, want dan kom je niet zo goed tot rust. Maar Costa Rica is mooi hè? :D Er is zoveel te zien!
    Het is heel logisch dat je je mk nog niet hebt verwerkt. Gun jezelf de tijd. Ben wel heel blij voor je dat je ongi bent geweest en je cyclus weer op gang komt.

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hele dikke knuffffff

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Thanks, jij ook meid. Ik denk aan je voor straks!

8. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Beg hoe was t??
    xxxxxxxxxx

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Holy freakin' cow!
    Dit deed echt zooooooo veel pijn!
    Nog meer pijn dan mijn vmk eerlijk gezegd, dat was meer krampen enzo.
    Maar die eendebek, dat kapje erop zetten en het inspuiten van die vloeistof.

En bloed nu ook na.
    Volgens mij lukte het eerst eventjes niet, dus toen spoten ze het volgens nog even door. En toen liep het allemaal wel goed door.
    De gyn zei dat het er wel goed uitzag, maar dat de radioloog er nog naar ging kijken. En heb op 23 december pas weer een afspraak voor de uitslag en uitleg erover.

Ben nu gewoon erg opgelucht dat ik dit nu al achter de rug heb.

10. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Pffff idd...hopelijk is en blijft alles ook goed meis!
    xxxxxxxxxx

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Bekijk bijlage 31742
    NOD
    datumloos Blackeyedgirl
    24-11-09 Brabantse1982
    08/12/2009 Bereke
    24-12-2009 - Amy81 - Week van 1 december 1e keer HA

Zwanger
    Zwitsal ronde 16! uitgerekend: 19 juli 2010

Afspraken
    27-11-09 Saskia eerste keer gyn
    09-12-09 bereke start ICSI
    23-12-09 blackeyedgirl uitslag HSG
    Kik : on hold, wachtende op eerste menstruatie na curretage, vanaf 1/1/2010 gaan we er terug voor!

Om de lijst te veranderen:

*Klik op quote onderaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote] onderaan de lijst weg.
    *Vul je informatie in.
    *Klik op de paperclip, beheer bijlagen, plak het volgende stuk tekst bij "bestand uploaden vanaf een url": http://www.ilovemom.nl/wp-content/uploads/2008/05/roze-boeddha.jpg. Sla dit op, klik met je muis op de plek waar je het plaatje wil, ga weer daarna naar de paperclip, je ziet dan de bijlage, klik hier dan op, het plaatje wordt dan op de door jou uitgekozen plek geplaatst.

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gelukkig zit het erop BEG. Hopelijk zit het allemaal goed, maar het klinkt veelbelovend in ieder geval.
    Pffff ik hoop dat het bloeden snel stopt meis.
    Dikke knuffel voor jou!

14. bereke

bereke Niet meer actief

Saskia, nee toch! Oh had zo gehoopt dat je positief nieuws kon komen brengen. Maar die 30%, hoe goed bewegen die? Hebben ze iets gezegd van behandeling? Oh meid toch, dikke knuffel!

Amy, ik snap niet dat mensen zoiets durven vragen! Je weet toch dat je die persoon erg kwetst als het niet zo blijkt te zijn?! In elk geval, met dat gewicht voor die lengte kan je moeilijk dik genoemd worden hoor. Ben ik jaloers op!
    En misschien het je cliente wel gelijk en is onze tijd gewoon nog niet aangebroken! Hopelijk is 2010 wél ons jaar!

Brabantse, mijn idee is dat je sowieso teleurgesteld bent, of je nu hoopt of niet! Dus hoop jij maar lekker! Beetje positieve energie naar zaadcel en eicel sturen ;) ! En hoop doet leven! Ik duim in elk geval!

BEG, gelukkig zit het erop voor je! Al die horrorverhalen kloppen dus?! Hopelijk heb je niet teveel napijn meer en word je gewoon zwanger de komende maanden! Ze zeggen toch dat je extra vruchtbaar bent na hsg hé! Ik duim!

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik weet het niet Bereke. Dat is een goede vraag, die stel ik morgen aan de gyn. De uroloog zei wel dat IUI nog mogelijk is, maar mij lijkt dat wel erg sterk moet ik zeggen...

16. bereke

bereke Niet meer actief

Misschien als die 30% wel écht goed is dat IUI dan wel haalbaar is? Ik weet eigenlijk niet meer wat de ondergrens is. Al zijn er wel dames op het forum die dit weten want heb ze hier op zp na onze uitslag toen ook gekregen.

Ik hoop zo voor je dat IUI wel nog mogelijk is!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    IUI is mogelijk vanaf 1 miljoen goede zaadcellen ná bewerking. Dus ik weet het niet...
    Even afwachten.

Voor jou is het bijna zover!!!! Spannend!

18. bereke

bereke Niet meer actief

Neb effe de zoekfunctie gebruikt en dit heb ik al antwoord gekregen van Jippie op mijn vraag "hoe slecht is slecht":

20 Miljoen wordt als ondergrens gehanteerd, alles wat daar boven zit is nog normaal. Als je er onder zit, spreek je van een verminderde zaadkwaliteit. Ook wordt er gekeken naar het aantal beweeglijke zaadcellen. Bij jullie is het totale aantal zaadcellen 13 miljoen, waarvan maar 2 % beweeglijk. Dus dan heb je in totaal maar 260.000 goede zaadcellen. Voor IUI moet je boven de 1 miljoen zitten, het liefst op minimaal 3 miljoen. Ook voor IVF geldt een ondergrens van 1 miljoen. Dus dan zou je met deze uitslagen op ICSI uit komen. Maar een volgende keer kan de uitslag wel beter zijn, waardoor je misschien uiteindelijk toch op een andere behandeling uitkomt. Dat is afwachten.

En van joontje:

Bij onze eerste test hadden we 1,1 milj zaadjes waarvan 60% dood. Gyn zei toen ook dat ICSI de enige mogelijkheid voor ons zou zijn. Week daarop weer getest en toen 2,8 miljoen waarvan 50% snel en traag, dit is dan genoeg voor IUI (bij ons hanteren ze ook een mimimum van 1 miljoen) En ik moet zeggen dat ze bij het bewerken van het zaad ook wonderen verrichten, kwaliteit gaat dan met sprongen vooruit.
    Ze delen het zaad trouwens in 4 categorieen in.
    A. snel
    B. traag
    C. plaatselijk
    D. immobiel
    Voor de behandeling kijken ze naar A & B.

Hopelijk heb je hier iets aan. Effe kijken of ik nog iets vind...

19. bereke

bereke Niet meer actief

Hier wat cijfers van de website van ons ziekenhuis (van wat beschouwt wordt als zijnde "normaal")

Semen
    Volume
    2,0 ml of meer
    pH
    7,2 – 7,8
    Sperma
    concentratie
    20 miljoen/ml
    of meer
    totale telling
    40 miljoen of meer
    progressieve mobiliteit
    (snelle en trage progressie)
    of
    > 50%
    snel progressieve mobiliteit
    > 25%
    normale vormen
    > 30%
    vitaliteit
    > 50% levend
    witte bloedcellen

< 1 miljoen/ml

20. bereke

bereke Niet meer actief

Maar goed, blijft afwachten wat de dokter in petto heeft voor jullie! Ik hoop en duim voor IUI!!!

Hoe is je mannetje onder de uitslag?

Enne, veel succes morgen? Ben je er zenuwachtig voor?

Deel Deze Pagina