De titel zegt het al.. Sinds ik gestopt ben met de pil lijk ik een complete karakter verandering te hebben ondergaan. Ik ben zo emotioneel.. Terwijl ik normaal de koude kikker genoemd word. Ik kan helemaal niks hebben en kan hysterisch gaan huilen in een ruzie en echt de neiging hebben om mn vent een tik te geven. Schrik zo van mezelf!! Denk echt dat het hormonaal is.. Tenminste dat mag ik hopen. Heeft iemand dit ook zo erg? Of is het een tripje dokter waard?
Hier is het ook van dat Niemand zou mij ooit zien huilen en dergelijken .. Ik krijg de ene huilbui na de andere, ben lichtgeraakt en alles en iedereen irriteert me... Ik weet van mezelf dat ik met momenten echt onuitstaanbaar ben op dit moment Maar ik kom van nooit huilen naar elke dag minstens 3x huilen ... :x Zeer frustrerend!
Ik begrijp het helemaal. Ben 10 jaar geleden gestopt met de pil, gezien mijn ex en ik een kleintje wilde. Dit is destijds niet gelukt. Maar ik zag toen wel hoe mijn lichaam reageerde op het "afkicken" van die hormonen. Toen ook meteen besloten dat ik die "rotzooi" niet meer in mijn lichaam wilde. Tuurlijk is dan goed oppassen, maar nu 10 jaar later, was ik op mijn 35e in 1 keer zwanger! Ook na mijn zwangerschap komt er bij mij geen pil meer.
Oh gelukkig ben ik niet de enige. Wordt je even met de neus op de feiten gedrukt dat het eigenlijk gewoon troep is wat je slikt. Ik ben nooit een huiler geweest en nu is het waterval na waterval. Ik ben niet te genieten
Ik heb geen last emotioneel. Kan eerder alles beter verdragen. Maar mijn haar zit ineens elke keer onder de pukkels. Nu 2 maanden pil af..
Ik had het juist andersom. Ik slik vanaf mn 14e de pil en ben altijd moe geweest, veel hoofdpijn, snel geprikkeld enz. Voor de moeheid en hoofdpijn heb ik een jaar lang onderzoeken gehad in het ziekenhuis en het kwam door mijn slaap. Maar om het overdag dragelijk te maken kon ik alleen nog proberen om te stoppen met de pil. Mijn beste vriendin die ik vanaf groep 4 van de basischool ken, herkende me niet meer. Zo vrolijk en energiek, ik word nu voor mn wekker wakker en kan heel de dag door! Bizar hoeveel dat verschilt per vrouw eigenlijk..
Zonder pil voel ik me een beter mens. Maar pfff wat een emotioneel wrak was ik toen ik net gestopt was met de pil jeetje mina....niks was goed voor me. Ik denk dat je lichaam gewoon even ontregeld is.
Na vier maanden zonder pil ben ik met enige regelmaat nog steeds een emotioneel wrak... En dat duurt dan ook de hele dag.
Het is zo apart allemaal. Voel me aan de ene kant veel beter.. helemaal geen hoofdpijn meer. Maar aan de andere kant ben ik zo verschikkelijk prikkelbaar. Heb sowieso al een behoorlijk temperament maar dat is nu wel heel erg aanwezig🙈
Ik ben na 14 jaar de pil slikken nu bijna drie maanden gestopt. De eerste maand voelde ik mezelf zo veel beter, maar de laatste twee maanden ben ik enorm prikkelbaar en kan ik niet veel hebben. Ook zo nu en dan last van woede aanvallen. Ben tot nu toe ook nog niet ongesteld geweest en merk dat ik me daar best wel druk over maak, dit zal ook wel invloed hebben op mijn humeur.
Ik was niet aan de pil maar had een hormoonspiraal, dat was prima. Hij is er nu ruim een jaar uit en sindsdien heb ik vreselijk veel last van pms, en ik herinner me niets dat ik dat vroeger had. Vanaf ongeveer tien dagen voor mijn menstruatie tot en met de eerste dag (of 2), ben ik vreselijk emotioneel, neerslachtig, huilerig, moe en ellendig, depri. en rond de eisprong een paar dagen van hetzelfde. En het is alleen maar erger geworden eigenlijk. Het feit dat elke keer dat ik me zo voel (echt een ander mens van het ene op het ander moment) ook betekend dat ik weer niet zwanger ben, maakt het natuurlijk alleen maar erger, maar eerst dacht ik dat ik echt niet om kon gaan met de teleurstelling, maar dat is niet zo, alleen maar als ik pms heb. Sinds een maand slik ik Efamol pmp. tegen pms klachten. geen goedkoop spul, maar het heeft alles veranderd. Ik voel mijn menstruatie aankomen door krampjes en het gebruikelijke fysieke gedoe, maar mentaal ben ik helemaal mezelf deze maand, ook al weet ik dat ik weer niet zwanger ben, ik kan het prima aan, al een maand niet gehuild. Dus. Misschien heb je hetzelfde, ga eens na wanneer je emotioneel bent en of het ermee te maken kan hebben. ik zou het even proberen!