Zwanger worden van een tweede

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MinnieJ, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ben benieuwd of de symptomen voor/rond NOD anders zijn bij een tweede zwangerschap.

Bij mijn zoontje had ik een week voor mijn NOD af en toe wat krampen in mijn baarmoeder, en gevoelige borsten. Maar die had ik altijd na de eisprong, nu juist nooit meer gevoelige borsten. En ik dacht toen dat de krampen juist een signaal waren dat ik niet zwanger was.

Ik zit dus nu in spanning af te wachten tot ik deze weer krijg, maar het zou natuurlijk goed kunnen dat ik heel andere, of geen symptomen zal hebben..zo spannend!

I know, uiteindelijk is het gewoon geduld hebben tot ik kan testen, maar tot die tijd is het leuk om te dromen en kletsen erover:)

Voor de dames die dus zwanger zijn/waren van een tweede, had je het idee dat je sneller wist dat je zwanger was? Of was alles weer anders?

Het enige wat ik nu merk de laatste dagen is dat ik elke dag mijn dromen onthoud, dit zal wel betekenen dat ik onrustig slaap en vaak wakker word en ze daatrdoor dus onthoud. Maar goed, ik weet niet of dit iets is wat ik elke maand heb en nu toevallig meer op let.

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    ik ben ook benieuwd hoe het bij mij zal gaan met een tweede zwangerschap... Bij de eerste juist helemaal geen symptomen...

ik ben bang dat het voor geen zwangerschap hetzelfde is dan dat we gewoon geduld moeten hebben

3. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    bij mijn dochter nergens last van gehad behalve vanaf nod licht roze veegjes 2 a 3 dagen. heb toen pas met 8 dagen overtijd getest terwijl we al 2 jaar bezig waren :O echter laatste jaar 3 vmk's gehad en had ik veel symptomen.. ik wacht/hoop nu op weer geen symptomen en goede zwangerschap ;) .. maar het was wel heel anders dus als bij de eerste

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Wat vreselijk van de vmk's...ik hoop dat je gauw weer zwanger bent en dat het dan ook goed blijft gaan:)

Ik ben erg benieuwd, ik had rond dag 15/16 mijn eisprong en zit nu op dag 21...spannend!

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dan lopen we bijna gelijk op!

Ik op dag 17 mijn ei en nu op dag 22... maar overmorgen is mijn NOD al i.v.m. korte LF... ik ben benieuwd

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Spannend he?

Ik moet eerlijk zeggen dit zwanger worden is niks voor mij, die onzekerheid, bij mijn zoontje had ik enorm veel geluk en was de 2e ronde zwanger maar ook constant ermee bezig en onzeker. Zo vermoeiend. Het is ook niet iets wat je even makkelijk van je af schuift, omdat je toch de hele maand rekening houdt met de ovulatie en dan weer in spanning afwacht op een menstruatie (of niet).

Ben jij ook deze maand begonnen?

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    nee, ik zit alweer in ronde 4 voor een brusje.

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ MayD; kwam even kijken want dat andere topic is alweer heel ver weg gezakt. Hoe voel je je? Nog gene spymtomen?

@ minniej; veel succes, hopelijk is het snel raak!

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Dank je bibi:)

10. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ook ik ga voor een tweede en zit in ronde 2 ben benieuwd over 14 dagen kan ik weer flink klussen ,maar gevoelige borstn met aders heb k voor me nod blijkt nu lichaam kan je ook in verwaring brengen heb ik gemerkt

11. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    ook ik ben erg benieuwd! bij mijn dochtertje was in in ronde 3 zwanger en zitten nu alweer in ronde 8 voor een 2e wonder...
    hopelijk mag ik nog eens zwanger worden... wachten duurt veel te lang nu.. nog 1.5 week geduld en dan zullen we het weer weten!

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Jeetje denise, ronde 8 zou ik ook wat ongeduldig worden:( ook al is voor sommige mensen 8 maanden niet lang...

13. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Hey Denise dat is heftig ronde 8 zeg maar ik ga voor je duimen dat het snel raak is ,ik zit pas in ronde 2 succes

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Bibi26: hier gaat alles wel goed hoor, maar ik denk dat ik al stevig op ronde 5 aanga... weer typische PMS. Morgen of overmorgen weten we meer. Hoe is het met jou?

15. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    he meiden,

ik had normaal als ik gewoon ongesteld werd overal last van... opgezette buik, pijnlijke borsten ontzettend chaggy en winderige darmen. Bij allebei de zwangerschappen had ik dus voor nod helemaal geen symptonen die op een zwangerschap leken.
    Dus als ik nergens last van had wist ik dat ik zwanger was... en dan was ik ook voordat ik teste al overtuigd dat het zo was.
    Het enigste wat ik in begin voor nod deed en normaal nooit was zweten in bed en inderdaad dromen. Maar dromen doe ik nu dus nog steeds. En de echte zwangerschaps symptonen kreeg ik ook deze x pas bij de 6 weken ongeveer.!!
    succes met zwanger worden................!!

17. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    sorry dus op de vraag allebei exact hetzelfde begin!!! daarom herkende ik het deze x ook weer snel!!!

18. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    hier zeker en vast :D

Bij mijn eerste zwangerschap wist ik pas van een zwangerschap op 10 weken...Had eerst nog een 'menstruatie' tussendoor gekregen enzo dus wist het echt niet :D

Nu al 2 weken voor mijn nod een raar gevoel in de buik en ik voelde mij gewoon anders....Kon het niet uitleggen maar heb herhaaldelijk tegen mijn vriend gezegd gehad: ik denk echt dat ik zwanger ben!! En die verklaarde mij natuurlijk voor gek omdat ik het zo vroeg al zei maar je ziet: Ben ondertussen al 18 weken :D

19. Charlie78

Charlie78 Lid

1 mrt 2009
    60
    0
    0
    Hallo,
    Bij mijn eerste zwangerschap merkte ik ook vrijwel niets. Rond week 7 een paar dagen misselijk en dat was het. Nu zit ik in ronde 1 voor een 2e kindje en voel ik van alles???? Mijn nod is 3 mei.... Spannend!!!

20. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh spannend Charlie, mijn NOD is 5 mei:)!!

Tja het enige wat ik de laatste dagen heb zijn die dromen die ik onthoud, zelfs 2 dagen geleden erotisch getint:p!

Ik ben eigenlijk gewoon vergeten wanneer ik dingen ging voelen bij mijn zoontje, maar voor zover ik kan herinneren begonnen de krampen een paar dagen voor NOD, en ik at op een gegeven moment cheetos en die smaakte plots anders. Maar de meeste symptomen die kwamen pas na ik de positieve test in handen had.

Ik had toen een erg vroege eisprong teruggerekend, namelijk op dag 10, terwijl ik nu op dag 15/16 mijn eisprong had, dus misschien moet ik daardoor alles dan later gaan voelen/merken...

Tot nu toe geen krampen, geen rare smaakjes, niks.

Spannend, nog een klein weekje en dan testen!

Deel Deze Pagina