Welke anticonceptie na bevalling?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Vlerkje, Oct 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hoi allemaal,

Omdat ook mijn zwangerschap langzaam op zijn endje begin te lopen, ben ik van de week toch maar eens na gaan denken watvoor anticonceptie ik na mijn bevalling wil gaan gebruiken.

Ik ben recht door mijn pil heen zwanger geraakt (Mercilon) zonder ook maar 1 foutje te maken, zonder antibioticakuur, ziekten of wat dan ook. Voor dit prinsje op komst geldt dan ook eigenlijk; Boem Pats, en hij was 'r! :)

Ondanks dat we dolgelukkig zijn met dit menneke, zit ik nu al in over de anticonceptie na mijn bevalling. We zijn er al over uit dat we in de toekomst absoluut nog een kindje zouden willen, maar zeker niet binnen het jaar. Op enkel de pil vertrouw ik eigenlijk niet meer, maar vriendlief vind condooms echt helemaal niets....

Meer vrouwen die zo gemakkelijk zwanger raken? En waar hebben jullie na de bevalling voor gekozen? :(

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben ook door de pil heen zwanger geraakt (microgynon 30), zonder 'm een keer vergeten te zijn of wat dan ook. Hier vindt vriendlief condooms ook helemaal niks, en ik eerlijk gezegd ook niet. Dus ik ben maar weer aan de pil gegaan (cerazette, vanwege bv), omdat ik volgens de ha met een spiraaltje nog meer kans had om zwanger te raken dan met de pil. Hij zei dat die kans dat ik weer zwanger raak door de pil heen niet groter is dan bij andere vrouwen, dus daar vertrouw ik dan maar op!

3. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Oke... De adviezen zijn tot nu toe nogal wisselend, maar ik sta echt doodsangst uit dat het mij/ons nog een tweede keer overkomt. Nagenoeg iedereen binnen onze familie is met een poep en een scheet zwanger, en op zichzelf zou ik niet wakker liggen van een tweede kindje... Maar vanuit praktisch en financieel oogpunt is het verstandig om het nog wat jaren te laten wachten. *Zucht*

4. 4days

4days Niet meer actief

Same here!
    Denk dat ik binnenkort voor een mirena spiraaltje ga...

5. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant

Share This Page