Afgelopen week heeft de ha mijn Mirena-spiraal verwijderd. Ontrekkingsbloeding volgede de volgende dag. Vorige keer, voordat ik zwanger werd van ons dochtertje, hebben we twee maanden gewacht voordat we serieus van start gingen. Dit om de Mirena-hormonen de deur te wijzen en mijn eigen lijf het werk te laten doen. Ook op advies van mijn toenmalige huisarts. Ging prima, maand 3 was ik direct zwanger. Maar nu twijfel ik. Gaan we deze maand meteen al proberen, of zullen we nog even rustig aan doen? Hebben jullie advies?
mijn huisarts adviseerde toch eerst een eigen ongi af te wachten om zeker te weten dat de hormonen uit je lichaan zijn.
De hormonen zijn vrijwel direct je lichaam uit, dus je mag het gewoon gaan proberen! Het enige "probleem" is dat je niet zeker weet wanneer de eisprong is geweest, dus je weet misschien niet precies hoe lang je zwanger bent dan als het gelijk raak is. Maar daar zijn dan weer termijnecho's voor he!
Als je lijf er niet klaar voor is wordt je waarschijnlijk ook niet zwanger hoor. Ik merkte aan mijn lijf dat ik eerst een poosje nodig had voor de rust was weergekeerd, maar die mirena zat bij mij ook niet goed. Gewoon lekker proberen, en anders heb je deze maand seks om de seks? Is ook wel een keer leuk toch?
Hoi, Mijn ha zei (net als de Mirena zelf aangeeft) dat wij meteen na de verwijdering konden beginnen met proberen. Hebben we ook gedaan, niet wetende dus hoe ver ik was in mijn cyclus. Maar dat is met termijnecho's tegenwoordig echt geen probleem Bij mijn weten is dit ook het advies van de meeste gyn.'s en ha's. Het was meteen raak, nog voor een eerste menstruatie dus, maar resulteerde helaas ook in een vroege miskraam. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat dit te maken heeft gehad met een nog te dun baarmoederslijmvlies waardoor het vruchtje 'te weinig had om goed te blijven houden'. (Ik voelde de innesteling namelijk dagenlang op het pijnlijke af (kleine 'prikjes' op 1 plaats in baarmoeder). Vervolgens heb ik toen eenmalig geen eisprong gehad en toen was het snel weer raak. (2 maal zelfs ) Ik heb genoeg gelezen dat het blijvend raak was voor mensen direct na de verwijdering van Mirena, maar voor mijzelf vind ik het jammer dat we niet even hebben gewacht tot de eerste menstruatie. Succes met jouw beslissing!