hallo allemaal ik zit er bet wel mee in mijn maag en weet niet of t normaal is . ik heb 3 weken geleden een spiraal laten zetten dit was geheel pijnloos . een paar dagen later kreeg ik enorme buikpijn en kreeg meer bloedverlies heb toen de dokter gebeld en dit was normaal zei die . nu heb ik nog steeds last van enorme krampen en bloed verlies ,is dit nog steeds normaal na 3 weken ??????
een vriendin van mij heeft laatste een spiraaltje laten zetten en is daarna ruim anderhalve maand ongesteld geweest. Ze heeft alleen geen pijn gehad. Ik zal er toch even naar laten kijken, misschien dat ie verkeerd geplaatst is?!
is een spiraaltje trouwens wel meteen veilig ???? we hebben wel sex gehad een aantal agen geleden! zou t miss daar aan liggen , de gyn heeft er ook niks van gezegt dat we geen sex mochten of konden hebben dit is ook voor t eerst dat ik een spiraaltje heb
@lisa, ik denk dat je spiraal niet goed zit, of je lichaam reageert er niet goed op. Heb je geen echo gehad om te kijken of die goed geplaatst is? En de 1ste maand moet je condooms of dergelijke erbij gebruiken na het plaatsen, dat is mij verteld
Haar gyn zei dat ze het 7 dagen veilig moest doen, voor het geval haar lichaam het spiraaltje zou afstoten. Maar als je er zo veel last van hebt, zal ik er toich even naar laten kijken!!
ik heb ook een tijdje geleden een spiraaltje laten plaatsen (lees, 2 maand geleden) ook vreselijke krampen, bloedverlies enz.. En het wordt nu pas een keer minder hoor.. En bij de nacontrole zagen ze dat ie nog goed zat! de gyn zei tegen mij dat het eerste half jaar je cyclus op zijn kop kan liggen
Mijn HA zei ( en ik vond het ook op internet) dat het spiraaltje direct veilig is, als je het laat plaatsen als je ongesteld bent. En anders moet je het sowieso nog 7 dagen veilig doen! Ik heb ook een spiraal (een Mirena trouwens, daar gaat 't bovenste wat ik geschreven heb ook over) en ik heb de eerste dag ook behoorlijk gebloed.. Toen een hele poos bruin/rood verlies, alleen bij het afvegen trouwens. Toen is het een hele tijd weggebleven, en nu ben ik al een week super ongesteld. Denk dat je lichaam er eerst aan moet wennen! Al hoop ik ook niet dat het altijd zo blijft hoor. En met pijn, dat lijkt me niet zo goed toe.. Want dat heb ik nml niet.
heb ook een mirena maar als jou ha zegt dat t meteen veilig is hoef ik me over een zw schap iig niet druk te maken gelukkg krijg half april no een echo ter controle
Ik heb ook een spiraal gehad en eerste 2 a 3 maanden af en aan bloedverlies gehad. Dan was het over en dan begon het weer. Dit met de nodige krampen. Dit was ook normaal. Als je hem hebt laten zetten tijdens de mentruatie is ie trouwens gewoon veilig.
Ja, mijn huisarts zei dat ik direct beschermd was, als ik hem tijdens mijn menstruatie liet plaatsen, en dat heb ik dus ook laten doen.. Maargoed, ik durf niks met zekerheid te zeggen hoor! op Mirena, langetermijn anticonceptie waar u 5 jaar niet hoeft aan te denken. staat allemaal informatie, anders moet je dat eventjes doorlezen.
Tot de controle echo mag je inprincipe geen onveilige seks hebben. Als het spiraaltje namelijk is verschoven of het zit niet goed dan zou je toch gewoon zwanger kunnen raken. Bloedverlies en flink buikpijn en is normaal. je baarmoeder krampt omdat er iets zit wat er niet hoort..
Inderdaad zo is het mij toen door zowel mijn huisarts als de gynaecoloog verteld. Ik heb drie spiralen gehad en de controle-echo's waren altijd 4-5 weken na het plaatsen. In tussentijd kreeg ik het advies veilig te vrijen. Gelukkig heb ik me ook aan het advies gehouden, want twee van mijn spiralen bleek inderdaad deze eerste periode verzakt te zijn en niet meer veilig te zijn. Juist deze eerste periode kun je last hebben van afstotingsverschijnselen gepaard met krampen, waardoor je het spiraal (soms ongemerkt) kan verliezen of dat het verplaatst in de baarmoeder. Ik had trouwens koperspiralen en misschien dat het advies met hormoonspiralen anders is?
Ik heb na mijn zwangerschap bij nacontrole de nodige testjes gehad voor de mirena bij de gyn. Toen de uitslagen binnen waren en ik ongesteld werd mocht ik gelijk komen en heeft ze hem gezet. Ze heeft toen tegen mij gezegd dat het direct veilig is. Maar misschien hebben verschillende huisartsen en gyns er een andere kijk op.
Het verschil kan ook komen doordat jij een mirena had en ik een koperspiraal? Ik miste natuurlijk ook de beschermende werking van hormonen. Ik ben trouwens erg blij met het beleid van mijn gynaecoloog hierin, want anders was de kans groot dat ik ongewenst zwanger zou zijn geraakt en dat is niet geheel zonder risico als je een spiraal hebt.
Ik weet niet of die direct veilig is, maar ik weet nog wel dat ik na dat ik hem toen liet zetten 3 MAAND lang ongesteld ben geweest en hem toen direct maar weer heb laten verwijderen!
De Mirena spiraal wordt vanwege de dubbele werking (hormonen en spiraal-werking) direct veilig bevonden. Vaak wordt hij gezet tijdens een menstruatie omdat je baarmoedermond dan een beetje open is. (info meerdere gyn's en Mirena boekje) Er is een kleine kans dat de Mirena spontaan wordt afgestoten. Dit gebeurt maar bij 4% van de vrouwen. Ik behoor daar toevallig wel bij, want 1 van mijn inmiddels 4 Mirena's is spontaan afgestoten. Als die Mirena hoog bij je baarmoedermond blijft zitten, blijf je toch nog behoorlijk beschermd. Mijn toenmalige huisarts zei dat je dan toch nog voor 98% beschermd bent. Die pijn heb ik nooit gehad, alleen het plaatsen vond ik voordat ik mijn tweeling kreeg pijnlijk. Wel kun je nog een tijd licht bloedverlies hebben (5 maanden had ik dat bij de 1e). Maar daarna de fantastische menstruatie-vrije jaren
Ik had ook ontzettend veel pijn na het plaatsen van de Mirena en ben toen een week later teruggegaan naar de huisarts om het ding te laten verwijderen. Bleek dat ik een streptokokkeninfectie in mijn baarmoeder had opgelopen (huisarts had blijkbaar niet steriel gewerkt). Lekker was dat. Uiteindelijk 3 antibioticakuren nodig gehad om eraf te komen en nog anderhalf jaar in de ziektewet gezeten omdat mijn immuunsysteem aan gort was. Oftewel: niet mee aanklungelen, direct terug naar de huisarts!
jeetje ook lekker zo'm huisarts , ik ben in t zh geweest bj de gyn ik neem aan dat die toch wel steriel werken . ik lees bij de meeste dat ie dus gewoon veilig is dus ga ik daar maar van uit sinds gister is de buikpijn ok wat minder maar anders had ik vandaag gebeld maar dat is niet nodig.