Gestopt met de pil.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lizzie84, 15 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier nog een die net is gestopt met de pil. Zit nu in de 2e ronde en heb mn eerste cyclus gelukkig na 30 dagen al af kunnen sluiten.
    Verder ook weinig ontpilverschijnselen (alleen een vettige huid)....
    Ben alleen voor mezelf in een bestandje mn cyclus aan het bijhouden met daarbij wanneer ik wat voel, dus bijv. wanneer ik denk mn eisprong gevoeld te hebben. Vind dat zelf al genoeg voor de komende tijd om mee te stoeien.... De rest komt wel als moeder natuur niet binnen bijv. een half jaar ofzo zn werk doet....

Succes iedereen en ben benieuwd hoe het met iedereen blijft lopen....

Groetjes Jelske

2. bianca2804

bianca2804 Actief lid

13 nov 2006
    119
    0
    0
    hoi allemaal

ook ik ben net gestopt met de pil en mijn 1e cycles aan het doorlopen

heb wel wat last van ontpillen, zere borsten en steken onder in mijn buik
    maar goed hoort er bij heb ik al begrepen.
    Ik hou niets bij en slik alleen foliumzuur. verder laten we de natuur nog maar even op zijn beloop. maar ben we heeeeeel erg benieuwd hoe lang we mogen wachten op een wondertje

moeilijk moeilijk moeilijk om mijn mond te houden vooral bij vriendinnen en mijn moeder hebben jullie dat ook?

net nog even gesport weet iemand eigenlijk welke sporten je beter niet kan uit oefen als je zwanger wil worden en wanneer je moet stoppen?
    zit ik nu ineens aan te denken nou ja we zien wel

iedereen veel succes en laten we elkaar op de hoogte houden :)

groetjes bianca

3. francien1984

12 okt 2006
    51
    0
    0
    Ja dit heb ik ook allemaal gehad die klachten
    Want ik ben met de pil gestopt in Augustus.
    Maar mijn cyclus was wel weer redelijk goed op gang.
    1e ronde 25 dagen, 2e ronde 25 dagen, 3e ronde 29 dagen. Dus redelijk netjes.

Veel succes iedereen

4. sada

sada Lid

30 okt 2006
    55
    0
    0
    brabant
    Hier nog een. Ik ben 12 okt gestopt met de pil en had netjes een cyclus van 28 dagen, nu maar hopen dat dat zo blijft. Heb wel rond de eisprong veel last gehad van mijn onderbuik, waarvan 1 uur echt heel hevig en daarna zakte het langzaam weg. Voel me wel veel beter zonder de pil. Veel meer energie en zit lekkerder in mijn vel. Maar misschien komt dat gevoel wel door het feit dat we er nu echt voor gaan.

Bianca, Je kunt gewoon blijven sporten zolang als dat je er goed bij voelt. Alleen als je zwanger bent mag je bepaalde buikspieren niet meer trainen. Ik weet even niet meer welke. Dat kun je wel in de sportschool navragen.

5. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Leuk zeg al die meiden die net gestopt zijn met de pil!
    Ik ga vanavond weer even sporten op de sportschool maar beperk me tot fietsen en lopen... de rest maar even op een laag pitje...

Nog een paar spannende dagen te gaan.. zit inmiddels op dag 25

groetjes

6. Niet meer actief

meiden ik wens jullie allemaal veel succes met zwanger worden
    en hopelijk is het snel raak
    groetjesssssss ;)

7. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Hoi HOi

Ook ik ben sinds kort gestopt en zit nu in ronde 2 en heb ook best wel veel
    van het ontpillen gemerkt ik zal hieronder een paar dingen opnoemen

-ontzettend moe, buikpijn, misselijkheid last van opvliegers . stemmingswisselingen en daar was vooral mn vriend blij mee :) :)

Ik moet zeggen ik zit nu in maand 2 en het word echt een stuk minder gelukkig en ben nu maar 2 dagen echt ongie. Dus dat is dan wel weer een meevaller ;)
    Ik wens iedereen veel suc6 met zwanger worden

groetjes Talleke

8. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Brigitte: het lukt echt niet om het kaartej toe te voegen. Jou kaartje ziet er veel mooier uit dan de mijne. Jij hebt een duidelijke daling en stijging. Ik schommel heel de tijd tussen de 36.3 en 36.7. Een paar dagen bleef die laag (en een keer zelfs 36.2) en toen ging ik weer omhoog naar de 36.6 waar het nu ongeveer op blijft zitten. Toen kreeg ik ook mijn kruis maar in mijn daling zat dus maar 1 temperatuur lager dan dat ik daarvoor had gehad en in mijn stijging zit ik niet eens op mijn top temperatuur van 36.7 wat ik daarvoor had gehad (snap je het nog !?!) Maar ja toch een kruis. Ik zit nu op DPO 6 dus gewoon maar afwachten...

Wat leuk al die meiden die net gestopt zijn. Ik vind het ook moeilijk om aan niemand te vertellen maar ik vertel het toch niet. Mijn vriendin had het wel verteld en moest toen anderhalf jaar lang "en? al raak?" aanhoren voordat ze zwanger was. Daar heb ik geen zin in.

Balen he dat ontpillen. Als ik dat tijdens de pil had geweten hadd ik 'm nooit zo lang (+ 10 jaar) geslikt.

9. Antoinetje

2 nov 2006
    45
    0
    0
    Schiedam
    Hallo, hier nog iemand die net gestopt is met de pil... Ben 25 okt gestopt en zit nog in mijn eerste cyclus dus..

Lees dat sommige meiden energie krijgen na het stoppen met de pil, wow had ik dat ook maar hahahha.
    Hier genoeg ontpillingsverschijnsellen, had ik nog nooit van gehoord tot ik het hier las..
    Vermoeid, misselijk, stemmingswisselingen, steken bah niks aan maar ja tis voor een goed doel. Hoop maar dat mijn cyclus snel op gang komt we zullen zien. Ben benieuwd echt spannend allemaal.

Leuk hier te kletsen met andere meiden die ook pas gestopt zijn hoop dat we allemaal niet te lang hoeven wachten op een klein wondertje

Kus Antoinette

10. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    He Lucky
    Jammer dat het niet lukt met je kaartje... en dat die van jou wat meer schommelt.. maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen! Je hebt van FF een kruis gekregen en dat krijg je niet zomaar dus denk dat je wel een eisprong gehad hebt......
    De spannende dagen breken hier zo langzamerhand aan.. zit op dag 25 (en dag 9 DPO)
    Begin volgende week zou het feest moeten worden... of niet?

Ik vertel het ook nog maar even niet... 2 vriendinnen weten dat ik inmiddels gestopt ben met de pil maar zeg dat we nog even paar maanden voor oefenen gaan... hihihi... ;)

Groetjes en succes allemaal

11. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

gezellig hier zeg met allemaal dames die ook net gestopt zijn met de pil.
    Kunnen we elkaar mooi adviesjes geven en informatie op doen over de evt. ontpillingsverschijnselen. Dat van dat misselijk zijn heb ik ook. Dacht een buik griepje maar het kunnen dus ook ontpillingsverschijnselen zijn.
    Sommigen zitten al bijna aan het eind van de cyclus spannend hoor. Ik duim voor jullie.
    Ik moet eerst maar eens even wachten of ik mijn eisprong krijg. Ik voelde hem voor dat ik aan de pil ging altijd heel goed. Steken in mijn buik en had dan 2 dagen wat last. Ook toen ik een aantal maanden gestopt was vorig jaar had ik dit ook dus maar afwachten.
    Vonden jullie de eerste keer klussen zonder voorbehoedsmiddel ( wat een woord hahaha) ook zo speciaal! of klinkt dit heel dom?
    Spannende tijden allemaal. Iedereen veel succes en goed je best doen he! groetjes Lizzie.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Hoi meiden,

@lizzie: ik vond de 1e keer zonder ook heel speciaal hoor! echt een mooi gevoel ofzo, want je gaat er toch met zijn tweetjes voor.

het is mij nog niet gelukt om me kaartje te plaatsen, probeer het vanavond nog een keertje, zit nu op me werk en me baas is al niet al te vrolijk.

@jennie72: ik ben al direct begonnen met tempen, omdat ik al regelmatig problemen heb gehad met menstruatie. ben daarvoor ook bij gynaecoloog geweest enz. niks te vinden, maar aangezien mijn moeder op redelijk jonge leeftijd eierstokkanker heeft gehad, is het voor mij heel slim om inzicht in alles te hebben, zodat bij problemen ik er snel bij ben.

succes met klussen meiden en afwachten, ik zit nu waarschijnlijk op dag 5 dpo

Groetjes

13. bianca2804

bianca2804 Actief lid

13 nov 2006
    119
    0
    0
    hoi lizzie

nee klinkt niet dom

ook wij vonden het heel speciaal, waren ook een beetje giebelig onder beetje eerste keer gevoel :)

maar wel weer fijn hoor heb ook het gevoel dat zonder die pil hormonen ik het allemaal beter voel 8)

leuk zoiets he?!

groetjes bianca

14. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Voor degenen die tempkaartje willen plaatsen; kijk even in het hoofdmenu bij temperatuurkaartjes en dan onder temperatuurkaartjes 23-10-2006; daar kun je zien hoe je het kunt doen...

Bij ons was eerste keer zonder pil en ander gedoe ook wel bijzonder... vooral omdat we toen ik stopte met de pil samen besloten hadden om eerst nog wat aan het idee te wennen dus de condooms waren in huis.... maar op het moment supreme gewoon niet gebruikt.... bewuste keuze van beiden dus dat maakt het ook wel anders.... hihihi... :)

En het maakt deze maand meteen spannend.... maar kans is klein hou ik mezelf maar voor...

Merk trouwens wel dat ik sinds ik pilloos ben meer zin heb in klussen.... ;)

De rest ook allemaal succes met wachten....

15. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    De enigste die het weet is mn zus maar dat heeft ze min of meer geraden omdat ik volgens haar altijd op een soort verliefde manier naar haar kinderen kijk en dat ik dat had ik zelf niet eens door :D . Dus sindsdien bleef ze maar vragen of dat ik zelf ook bezig was en ja als dat vroeg keek ze me aan en ik kan dan weer mn lach niet inhouden he :) . Dus heb het haar vertelt en zelf is ze lang bezig geweest om een kindje te krijgen dus ik geloof niet dat ze elke maand aan mij gaat vragen en;? Al zwanger? dus dat zij het weet is niet zo'n ramp verder vertellen we het aan niemand.
    Voor ons was de eerst keer zonder de pil ook heel speciaal

Groetjes Talleke

16. lizzie84

Ja dat meer zin hebben om te klussen heb ik ook, met de pil was dat toch minder. En nu doe je het voor een evt. zwangerschap en dat is toch ook speciaal.
    Zijn jullie trouwens allemaal voor de eerste bezig.
    Niemand bij ons in de omgeving weet dat we bezig zijn voor een kleine. Mijn vader kan me wel zwanger kijken. Hij wil zo graag opa worden. Hij is dol op kinderen. Dus als ze zouden weten dat we bezig zijn kan ik het elke week aan horen. Vriendinnen heb ik het ook niet verteld. Ze weten wel dat we een kinderwens hebben. De rest van onze vrienden zijn nog helemaal niet bezig met kinderen.
    Toch fijn dat je op een forum dingen met elkaar kunt delen.

Voor de dames die al een aantal rondes langer gestopt zijn. Vrijen jullie nog speciale dagen of gewoon wanneer je allebei zin hebt. Het is allemaal vrij nieuw voor mij.
    We laten de natuur zijn gang maar gaan.
    lizzie.

17. lizzie84

Ja dat meer zin hebben om te klussen heb ik ook, met de pil was dat toch minder. En nu doe je het voor een evt. zwangerschap en dat is toch ook speciaal.
    Zijn jullie trouwens allemaal voor de eerste bezig.
    Niemand bij ons in de omgeving weet dat we bezig zijn voor een kleine. Mijn vader kan me wel zwanger kijken. Hij wil zo graag opa worden. Hij is dol op kinderen. Dus als ze zouden weten dat we bezig zijn kan ik het elke week aan horen. Vriendinnen heb ik het ook niet verteld. Ze weten wel dat we een kinderwens hebben. De rest van onze vrienden zijn nog helemaal niet bezig met kinderen.
    Toch fijn dat je op een forum dingen met elkaar kunt delen.

Voor de dames die al een aantal rondes langer gestopt zijn. Vrijen jullie nog speciale dagen of gewoon wanneer je allebei zin hebt. Het is allemaal vrij nieuw voor mij.
    We laten de natuur zijn gang maar gaan.
    lizzie.

18. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Lizzie
    Wij gaan inderdaad ook voor de eerste..... spannend hoor!
    Op dit moment klussen we wanneer we zin hebben... en die zin is er regelmatig dankzij pilstop dus geen probleem...
    :oops:
    Ik lees ook overal dat als je het om de 2 of 3 dagen zou doen dat je dan grote kans hebt binnen 6 maanden raak te schieten.... Maar ja kan eventueel een paar dagen voor je eisprong wat extra klussen... kan nooit kwaad in ieder geval...

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    hee,

ik heb nu ook meer zin om te klussen, voel me sowieso beter nu ik met de pil ben gestopt. Wij zouden het eerst nog een maandje met cd's doen, maar dat is maar 2x gebeurd, sindsdien zijn ze het raam uit. Dat maakt het idd wel spannend, al maak ik mezelf maar geen illusies dat het in de 1e ronde raak is.

Vind het heel leuk dat ik hier er zo over kan kletsen, heb ook nog niemand verteld in onze omgeving. De meesten zouden toch zoiets hebben van dat we nog zo jong zijn en dat het zonde is, bla bla..Ik ben 22, volgende maand 23 en mijn vriend is ook 22, zo jong is dat toch niet? zo lang het maar goed voelt lijkt me.

Groetjes

20. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Ik merk helemaal niks van het gestopt zijn... Niet meer zin, niet minder zin. Wij klussen nog net als hiervoor gewoon als we zin hebben. De eerste keer na het stoppen was wel raar. Ik was er niet helemaal bij. In m'n hoofd ging het heel de tijd van ik ben gestopt, ik ben gestopt, ik ben gestot. Gelukkig is dat nu wel minder.
    Ik heb nog wel dat als ik naar bed ga ik het idee heb dat ik iets vergeten ben. Het zit er zo ingebakken dat ik iedere avond die pil nam.

Deel Deze Pagina