Gestopt met de pil.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lizzie84, 15 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Wij hebben al 2 jaar een jongens en een meisjes naam! :oops: De jongens naam die wij hadden, is helaas vorig jaar door mijn man zijn broer en vrouw (zwager en schoonzus dus) aan hun zoontje gegeven. Dat was Finn...(Wij hadden Vin van Vin Diesel, hihi :) )

Nu hebben wij nog steeds dezelfde meisjes naam en een andere super gave jongens naam voor ons eerste wondertje! Beiden zijn stoere namen.... ;)

2. Evi27

Evi27 Actief lid

15 nov 2006
    289
    0
    0
    Wij hebben al wel een jongensnaam maar nog geen meisjesnaam. Maar nog genoeg tijd om er eentje te bedenken!

Ik vind Amy of Indy heel leuk voor een meisje..Maar we zijn er nog niet uit..

3. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Wij zijn nog helemaal niet bezig met namen... eerst maar eens zien wanneer we zwanger mogen worden en als het dan zover is zie ik wel weer verder... hihihi.... zitten weer in de oefenfase... op naar de 2e eisprong!

En als ik mijn pendel mag geloven hoef ik niet zo lang meer te wachten ;)

4. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    mijn vriend riep jaren dat hij geen kinderen wilde maar had ondertussen wel een jongensnaam klaar. In het begin vond ik het een verschrikkelijke naam maar als ik een zoontje zou krijgen zou het gewoon niets anders kunnen zijn.. :)
    Ben wel al een beetje over meisjesnamen aan het nadenken..

5. Evi27

Evi27 Actief lid

15 nov 2006
    289
    0
    0
    @ Est

Mijn vriend was ook niet heel enthousiast. Maar begint het wel steeds meer te worden. Hij had ook al wel een jongensnaam? Gek toch eigenlijk!

Maar gelukkig vind ik het ook een leuke naam en ik heb ook het gevoel dat we hem niet anders kunnen noemen.

6. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Hier nog helemaal niet bezig met namen. Wel heb ik een leuke jongens naam wak ik tegen kwam op t net MIKA. Wat vinden jullie. Stiekem toch bezig hahaha.

Als we namen hebben zal ik ze hier niet vertellen. Weet nooit wie er mee lezen!?

7. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    @ Evi
    Ik ben nu zo gewend aan de naam dat ik ook het idee heb dat we een eventuele zoon niet anders kunnen noemen. Mijn vriend gaf pas zelf aan dat het weleens tijd wordt om met z'n 3en te zijn maar aangezien we net bezig zijn is hij nog niet echt bezig met kinderen krijgen. Misschien stiekem wel, maar niet tegen mij :) het is een beetje een vreemde vogel maar wel heel lief. Mannen zijn een beetje gek :D

Succes!

8. Evi27

Evi27 Actief lid

15 nov 2006
    289
    0
    0
    Ik moest ook eerst wennen aan de naam. Had hem zelf niet als eerste gekozen denk ik. Maar vond hem wel leuk. En nu begin ik hem steeds leuker te vinden. Hij heeft het ook steeds over de toekomst met "die naam". Dus kan er echt niet meer onderuit. Hij gaat er ook gewoon vanuit dat het een jongen wordt!

Mannen zijn zeker vreemd.. :D

9. lizzie84

Wat is het hier rustig zeg. In het begin kon ik het amper bij houden!
    Ik moet nog 6 daagjes tot dat ik kan testen spannend zeg! Begin nu toch wel de kriebels te krijgen. Ik hoop in iedergeval dat mijn cyclus netjes op 28-32 dagen zit.
    ik moet veel werken dus ik heb genoeg afleiding dat is wel fijn.

Even een vraagje aan de dames onder ons. Ben wel erg benieuwd wat voor werk jullie doen en wat jullie gaan doen na ee evt. zwangerschap ga je minder werken. of ander werk doen of ben je van plan om je kind naar een oppas, oma of kdv te brengen.

Ik werk in de gehandicapten zorg en onregelmatig dus zou ik max 3keer per week 2 uurtjes oppas nodig hebben. Ik heb een lieve mama die wegens omstandigheden niet meer kan werken en met alle liefde zou willen bijspringen. :D

En jullie?

10. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi Lizzy!

Ik werk zelf fulltime als secretaresse, maar zou graag (als we een kleintje mogen krijgen) minder gaan werken... Een dag of 3... Mijn vriend werkt in een kledingzaak en is doordeweeks altijd een vaste dag vrij... Scheelt weer oppas. Persoonlijk zou ik het toch het fijnst vinden als we het samen kunnen regelen met "thuis zijn" alhoewel ik contact met andere kindjes (bv peuterspeelzaal/kinderdagverblijf) ook voor een dag wel een goede oplossing vind... Nu loop ik wel erg op de zaken vooruit ( :oops: ), want dan zijn we alweer een tijdje verder, maar toch... Gelukkig zou onze toekomstige kleine ook 2 lieve opa's en oma's krijgen die met alle liefde een dagje willen oppassen!

Groetjes Chris

11. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Hé Lizzie,

Ik zal ook weer eens een keer reageren.

Ik ben hypotheekadviseur. Ben nog niet zo bezig met namen, kamers en opvang. Laat ik eerst maar eens kijken of het allemaal gaat lukken (en hoe lang het duurt voordat ik door het ontpillen heen ben) maar als het lukt wil ik dat zowel ik en m'n vriend minder gaan werken (wil m'n vriend gelukkig ook) en dan misschien nog kinderdagverblijf ofzo.

Succes met nog 6 dagen wachten. Ik hoop dat je zwanger bent of anders ongesteld wordt zodat je een regelmatige cyclus hebt en niet zoals ik al op dag 54 zit en nog steeds niet ongesteld...

12. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Hoi lizzie

Wat spannend dat je binnenkort kan testen ik ga voor je duimen dat het raak is ;) Zal wel mooi zijn he de 1ste ronde. Ik ga nu de 3de ronde in baalde gisterochtend wel een beetje maar daar heb ik mezelf snel over heen gezet want heb een heel lief vriendje en die pakte me vast en zei we zijn net pas begonnen en we gaan er nu gewoon weer voor :D schatje hihi nog steeds helemaal gek van hm :oops:

Ik ga partime werken 2 dagen in de week maar dat kan niet met mn werk dus ben ik al een andere baan aan het zoeken. En ik ben heel blij dat die 2 dagen mn ouders voor me willen oppassen ze weten het alleen nog niet :) :) weet wel zeker dat ze het doen hoor

grtjs talleke

grtjes talleke

13. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Hallo dames, ik sluit mij volledig aan bij lucky. Ik ben er ook nog helemaal niet mee bezig wat betreft namen, kinderkamers en andere zaken. Eerst maar eens zwanger worden en dan zien we wel verder.
    :D
    Natuurlijk denk je wel eens na over je werk en ik zou het liefst 3 dagen gaan werken (werk nu 4 dagen) en mijn mannetje van 5 naar 4. De rest wordt dan toch kinderopvang omdat de oma's en opa niet dichtbij wonen... MAar een beetje contact met leeftijdgenootjes kan geen kwaad!

Verder zit ik hier weer te wachten op een volgende klusronde.... volgende week mogen we los dus nu al aan het warming-uppen... ;)

14. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    @brigitte22 hihihi :) :) succes er mee als het zover is ;)

15. lizzie84

Leuk dat jullie reageren. Loop wel erg op de zaken voor uit he? :oops:
    Maar wij waren er altijd al wel mee bezig hoe we het met oppas zouden doen wanneer we eenmaal een kindje hebben.

Ik werk trouwens 70% en dat is goed te doen hoor. Meer wil ik nu ook niet werken hoor. Financiel is dit gelukkig ook niet nodig. Heb zo lekker veel vrijetijd :D en tijd om het huishouden te doen! Mijn mannetje is allang blij dat het huis netjes aan kant is en dat de boodschappen binnen zijn. Dat is weer het voordeel van onregelmatig werken. het nadeel daarin tegen is dat wij max. 3 avonden in de week samen zijn en samen eten. . Heb ook nog mijn eigen dingetjes.

Ik ga er niet vanuit in de eerste ronde zwanger te zijn hoor. Hoop in iedergeval dat mijn cyclus regel,matig is.

Al ik binnen 6 maanden zwanger ben mag ik denk ik al van een wonder spreken. Maar mag zo vlug mogelijk hoor ;) !

16. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Talleke: dank je wel... dat komt vast wel goed! We gaan nu eerst voor een mooi kadootje onder de kerstboom en anders zullen we eens kijken of de pendel klopt (hihi voor jou hetzelfde natuurlijk)...

17. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Je kan er toch best over nadenken toch? daar is nix mis mee!
    Dat ik een andere baan gaat zoeken heeft eigenlijk meer met ander dingen te maken het gaat niet helemaal lekker meer met mn huidige baan dus daar ben ik helemaal klaar mee. Ik wil ook echt van de ploegendienst af. Mn vriend stelde voor om een partime baan te gaan zoeken. 2 of 3 dagen in de week vind ik prima!

grtjs talleke

18. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Talleke: als je werk je niet meer bevalt moet je inderdaad gewoon lekker zoeken naar wat anders... en als het dan ook nog uitkomt met je kinderwens dan is het helemaal perfect natuurlijk. Ik heb op dit moment gewoon een leuke en vaste baan en ga er vanuit dat ik eventueel wel naar 3 dagen zou kunnen..... mijn collega heeft de kinderen allebei nu op school dus die zal vast over een tijdje weer wat meer gaan werken... lost elkaar dan mooi af

Het enige waar we nog wat mee worstelen is een eventuele ski-vakantie in maart.... stel dat ik dan wel zwanger ben wat dan? Maar denk dat we gewoon kijken en als het wel zo is zien we dan wel verder....

19. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    @brigitte22 latten we het hopen! Heb trouwens pendelmieke een pb gestuurd om te pendelen heb nog nix gehoord. We wachten af ben wel benieuwd. Mn vriend zei gister gelijk ik geloof er geen zak van hihi. Nou we zullen zien we gaan in ieder geval ons best doen :D

20. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Talleke: ik heb pendelmieke ook een berichtje gestuurd en nog niets gehoord maar zal wel komen. Ik geloof het ook pas als het zo is maar het is wel leuk.... (helemaal als het uitkomt want dan zijn we er allebei bijna.... hihihi)

We gaan gewoon lekker klussen en zien wel wat er gebeurt. Dit is pas ronde 2 en eigenlijk zouden we er pas in maart voor gaan dus zie dit ook al bonusmaanden... maar zou wel leuk zijn om zwanger naar de sneeuw te mogen! Wat me geweldig lijkt is om mijn moeder rond haar 65ste verjaardag (oktober 2007) een kleinkindje te geven.... dus wie weet... als januari vruchtbaar blijkt gaat dat lukken!

Deel Deze Pagina