hey meiden! vandaag mijn 2e dag met helemaal niks! en nu is het zo.. dat is dus niet durf te testen! ahahah raar eigenlijk! als het er morgen nog niet is.. dan gooi is er een test tegenaan! liefs !
Hier is als het goed is het eitje net geweest.... gisteren en eergisteravond met vlagen de bekende buikpijn dus denk dat het eitje gisteravond ongeveer op pad is gegaan... nog snel even geklust en nu maar afwachten... rond de kerst mijn NOD dus wie weet... MAar ik ga er maar vanuit dat ik ongi word dan... Heb zo'n voorgevoel dat ronde 3 raak gaat zijn...
hee lizzie , ten eerste heel veel succes , ik ben zelf nu 3 mnd gestopt , maar t blijft elke maand weer spannend hoor, ik hoop zelf dat t voor mij ook raak is , want een leuker kerstcadootje is er niet voor je ouders en schoonouders he ,ik moet over een dag of 2 ongesteld worden, dus ben benieuwd ! x
Hoi Jeskuh, Ik ben nu tweeƫnhalve maand gestopt met de pil. Ik voelde me ook super in het begin, ik ben nu de laatste drie weken vaak misselijk. Weet iemand of dat daar van komen (na een tijdje dus nog steeds?). Ik ben gestopt na mijn stopweek, dus eerst een ongi nog gehad van de pil en toen niet meer met een nieuwe strip begonnen. Toen was mijn cyclus 30 dagen. Mijn ongi stelde toen niks voor, heb zelfs nog getest, dacht dat ik zwanger was. Ben benieuwd hoe het deze maand is. 16 december dan mijn NOD weer. @ the rest: hoe lang is jullie cyclus na het stoppen. Zou ik wel ff fijn vinden om te lezen. En zit er al wat regelmaat in? Knuf Nikkie
hee nikkie , toen ik de pil nog slikte duurde mijn ongesteldheid ruim een week. na het stoppen ben ik het een dag of 3 best hevig. mijn cyclus zit rond de 28 a 29 dagen. ook heb ik de eerste 2 maanden rond mij eisprong hele gevoelige borsten gehad en deze maand niet. vandaag ben ik heel misselijk opgestaan en ben ontzettend moe terwijl ik tog heel goed heb geslapen..... vreemd allemaal miss gewoon tog maar afwachten....
Hai, Dank je Juul, voor je tip, is misschien wel zeker iets om te proberen, het schijnt te helpen als je je spieren daaronder wat meer zelf onder controle hebt. het probleem bij mij is dat toen ik stote met de pil ik in de veronderstelling was dat je gewoon niet zwander kunt worden als ie er niet helemaal inzit, dus was het voor mij gewoon wachten op de ongi dag en dan begon ik wel weer met tellen. Maar die dag is nog niet geweest, hoewel ik volgens mij nu toch echt al wel over de 30 dagen heen zit. Ik weet dat ontpillen dezelfde verschijnselen heeft als zwanger zijn in het begin, maar dan moet je toch eerst wel een flinke tijd aan de pil zijn geweest toch? Ik ben pas bezig vanaf half januari ofzo. Ergens wil ik dolgraag testen, maar aan de andere kant durf ik het gewoon niet, dan wacht ik liever nog een maand af, alhoewel... nog een maand in de onduidelijkheid... Wat raden jullie me aan?
He ladies, Volgens FF kan ik op de wachtbank, heb ik twee a drie dagen geleden mijn ei gehad...Kan best wel eens kloppen, had last van steekjes enzo.. Dus weer tijd om te wachten, wachten en nog eens wachten... @Nikkie: Mijn eerste cyclus was 31 dagen, nu heb ik mijn ei op dag 14 gehad en zal ik dus als het goed is weer rond de 28 a 29 dagen uitkomen.. Zal meteen mijn banner ff aanpassen.
@ Juul en Jelske Heel veel succes bij het testen! Laat het ons weten.. Moet zelf nog even geduld hebben..Het begint bij mij eigenlijk ook steeds meer te kriebelen..Maar dit was mijn eerste echte kansen ronde. De 1e ronde heb ik m'n vriend bijna niet gezien en konden we niet klussen. Pas na m'n ei een keer. Ik drink sowieso al bijna nooit alleen als ik ga stappen. Maar we zijn nu al een paar maanden niet geweest. Als we zouden gaan zou ik ook gewoon een wijntje drinken. Als je het niet te gek maakt kan het volgens mij geen kwaad. Slikken jullie ook foliumzuur? Ik ben er toch maar mee begonnen. Er staat innemen voor het ontbijt maar dat vergeet ik steeds. Ik neem het meestal 's avonds in. Zou dat wat uitmaken?
Volgens mij maakt het preciese tijdstip niet zoveel uit hoor bij het slikken van foliumzuur. Op mijn verpakking staat dat het wordt aangeraden om het in te nemen bij het eten. Ik heb ze zelf gewoon bij het brood staan dan denk ik er ook meteen aan. Hier nog steeds geen tekenen van ongi op dag 31 *duim* *duim*.... Ik zit nu in de tweede ronde en heb een eerste cyclus gehad van 30 dagen, daar ben ik nu dus al overheen.... Ik zit er over te denken om morgenvroeg te gaan testen. Wat zouden jullie doen?
@Jelske; Nou ik zou het niet meer houden van de zenuwen !! Om meteen maar eens terug te komen op allerlei vragen die al eerder in dit topic zijn gesteld; Ik werk als commercieƫl binnendienst adviseur op een verzekeringskantoor. Dit doe ik nu fulltime (40 uur) als ik zwanger ben wil ik 24 uur gaan werken, gewoon drie volle dagen. De aanstaande oma's (en vooral 1) mogen gaan oppassen, weet van mijn schoonmoeder zeker dat ze dat doet, maar mijn moeder zal nog een discussie worden...en anders 1 dag kinderopvang. Op het moment rook ik nog, maar zodra ik zwanger ben gaan ze meteen de deur uit en mag het mannetje buiten gaan roken.. Drinken doe ik ook niet echt vaak, af en toe bij de sportvereniging waar wij bij zitten doen we eens een biertje en op een verjaardag ofzo, maar verder eigenlijk niet...dat ga ik nu dus nog niet schrappen. Zo heb ik meteen alle vragen in 1 post beantwoord...
Ik ben vorige maand begonnen met foliumzuur. Is wel belangrijk hoor! Ik las ook ergens dat het waarschijnlijk ook de kans op een miskraam verkleind en de kans op een kindje met Down syndroom. (en uiteraard de kans op een kindje met een open ruggetje).
Ik denk dat ik toch maar morgenvroeg ga testen, dan kan ik het samen met mn kerel doen... anders is die de hele week weer vroeg werken. Maar ik vind t wel superspannend nu! Op zich is het natuurlijk niet vreemd dat mn cyclus langer is, maar op dag 17 vruchtbaar slijm gehad, dus zou nu 14 dagen erna zijn.... pffff.... zou het?
@jelske: ik duim voor meid, spannend! Ik slik nu ook al voor de 2e maand foliumzuur en bij mij staat dat ik het tijdens het ontbijt moet innemen, maar ik denk niet dat het echt zoveel uit maakt. groetjes!
Ik werk zelf als verpleegkundige en vaak is het zo dat als er zoiets bijstaat dat het bij het eten makkelijker wordt opgenomen in het bloed.... maar is geen harde noodzaak.
Succes morgen Jelske! Maandag is mijn dag dat ik normaal ongesteld zou moeten worden met de pil (1e ronde) maar gezien de vele meiden die een cyclus hebben van 30 a 31 dagen na het stoppen, kan ik het natuurlijk nog niet met zekerheid zeggen. Spannend allemaal, ben benieuwd. Ga maandag trouwens ook gelijk foliumzuur halen. Fijn weekend allemaal nog, Groetjes!
ha meiden, hier ben ik weer. ik wilde toch vrijdag ochtend testen toen ik s'ochtennds naar de wc ging voor de test was best een teleurstelling Maar we kunnen in iedergeval door naar de derde ronde. de eerste was 23 dagen deze was 30 waar zou ik nu vanuit moeten gaan, jullie enig idee? anders gaan we gewoon op zeker en lekker veel klussen jelske ik help je hopen kus amidala
@Amidala Jammer meid! Gewoon door naar de volgende ronde dan maar... Volgens mij moet je dan je gemiddelde nemen, dus 26 of 27 voor de volgende ronde en veel klussen er rondom heen! Ik heb vanmorgen getest, maar dr is echt geen tweede streep van te maken.... Afwachten dus maar weer, want er is ook nog geen tekens van de ongi.... Dag 32, the story continues!
@Nikki Ik zit ook nog in m'n eerste ronde na de pil. Op dag 63 al! En er zijn nog geen rode duivels te bekennen. Dat ontpillen duurt bij mij dus al een hele tijd. @the rest: over het drinken van alcohol. Ik heb gelezen dat je pas als je 4 weken zwanger bent een bloedband met het kindje hebt en dat het dan dus uitmaakt wat je eet en drinkt. Daarvoor dus nog niet. Met 4 weken kan je volgens mij ook al positief testen (in de meeste gevallen) dus zolang je niet positief test kun je volgens mij best een wijntje drinken. Gr.