Gestopt met de pil.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lizzie84, 15 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    @brigitte, wat raar ja meid, hoop voor je dat het snel overgaat hoor! Lijkt me echt heel vervelend.

Groetjes

2. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ja leuk is anders moet ik zeggen.... Ik ga er vanuit dat het verder niet veel kwaad kan.. mijn temperatuur is omhoog dus ga er maar gewoon van uit dat ik een eitje gehad heb... Maar hoop dat die bruine rommel snel verdwijnt... Word er niet blij van zo....

3. Evi27

Evi27 Actief lid

15 nov 2006
    289
    0
    0
    @ Brigitte

Is niet zo fijn nee..misschien komt alles er nu uit en ben je het straks kwijt? Grote schoonmaak?

Heb je ergens gelezen hoe het kan komen?

Ik voel niets bijzonders..dus zal wel niet raak zijn. Over 6 dagen kan ik testen. Zijn er meer meiden? Dan kunnen we samen aftellen! Heb wel een paar dagen geleden een beetje ongi-achtig gevoel gehad..

4. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @Evi: heb wel her en der gelezen over ovulatiebloeding dus dat zou het geweest kunnen zijn.... heb ook een topic geopend net hier en er zijn gelukkig meer meiden die er last van hebben.... Hoop dat het met een paar dagen weg is... dan zit ik toch wat lekkerder op die bank...

5. Evi27

Evi27 Actief lid

15 nov 2006
    289
    0
    0
    @ Brigitte

Hoop het ook voor je! En fijn te lezen dat je niet de enige ben inderdaad.

6. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Hé meiden. Hier ook weer ééns een berichtje van mij.

Ik zit inmiddels op dag 68 van mijn eerste cyclys (om gek van te worden). Zaterdag ben ik jarig. Dan ga ik maar eens testen. Zou een leuk kadeautje zijn als er 2 streepjes staan maar daar ga ik niet vanuit. Ik heb helemaal geen klachten. Met kerst ga ik een weekje op wintersport. Als ik daarna nog niet ongesteld ben geworden ga ik misschien de dokter maar eens bellen. Ik weet wel dat het door het ontpillen komt en dat het wel vaker gebeurt en dat het niet erg is maar ik wordt echt ongeduldig... al bijna 3 maanden.

Groetjes,

7. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    hallo,
    ik wil hier graag mee schrijven ik ben nog niet gestopt met de pil en wil dit eigenlijk ook pas in mei doen maar zit te twijfelen. ivm overgewicht en een andere rede wil ik eigenlijk niet voor mei zwanger worden. nu is het natuurlijk ook niet gezegt dat ik gelijk zwanger word maar het kan natuurlijk wel. de laatste tijd is alleen mijn kinderwens erg groot geworden en als ik een zwangere op straat zie denk ik ik wil ook.
    daarom twijfel ik of ik niet zou stoppen als dit stripje op is.
    hadden jullie veel last van het ontpillen?
    verder gebruik ik nu cerrazette maar word er dus ook niet ongesteld door hoe is het dan als je stopt?
    sorry voor het lange verhaal. :)

8. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ Titus! Welkom!
    Wanneer je met de pil stopt moet je vooral met je vriend/man bespreken. Het is tenslotte niet niets om zwanger te zijn/worden en met zijn steun wordt dat al een stuk makkelijker.
    Wij hadden vorige maand eigenlijk al beslist dat we wilden stoppen maar om wat aan het idee te wennen hebben we besloten om nog een maandje de pil te nemen. Die maand loopt nu volgende week af... maar ik moet toegeven dat het een hele lange maand was! ;) Ben aan de andere kant ook wel blij dat we die maand voor onszelfs hebben genomen om er echt over na te denken want een baby heeft toch echt wel gevolgen. Nu weten we het beiden echt voor meer dan 100% zeker en is er totaal geen twijfel meer!

Maar wees gerust, ik heb ook iedere zwangere vrouw die op op straat zie lopen opgemerkt ;)

9. hey titus.. gezellig.! tuurlijk mag je hier ook gezellig meekleppen..

Je zal waarschijnlijk eerst nog ontpillen... das bij de meeste zo.. al hoe wel dit is een vruchtbaar topic... vande week gewoon 2 meiden in de eerste ronde zwanger!

10. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Hoi Titus,

Ik ben ook pas een halve maand gestopt met de pil. We zijn nog niet voor het echie bezig. We gebruiken tot maart nog condooms. De eerste reden was dat we in maart op wintersport gaan en ik dan nog graag wil skieen. Dus eerst dacht ik.....ik slik de pil tot maart. Uiteindelijk ben ik in november gestopt zodat m'n lichaam al kan ontpillen, zodat we er in maart helemaal tegenaan kunnen gaan.

Als ik het zo teruglees is het een wazig verhaal....maar toch duidelijk hoop ik....

Groetjes,
    Noa

11. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Wij hadden besloten om er in maart 2007 ongeveer voor te gaan... maar ik was de pil zo zat dat we ook besloten dat het goed was dat ik in oktober ging stoppen (daarvoor geen optie omdat we nog een verre reis met malariapillen en injecties gingen maken) met de pil... Dan zouden we het een paar maanden met condooms doen om nog wat te wennen aan het idee van een ukkepuk in ons leven.... Maar na een paar keer gehannes met die domme dingen besloten ze links te laten liggen en er nu vast voor te gaan....

Zie de maanden tot maart dan ook een beetje als bonus... leuk als het dan al gebeurt natuurlijk maar niet noodzakelijk...

12. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik vind het overigens wel altijd leuk om jullie verhalen te lezen. Kan me dan al helemaal inleven over hoe ik iedere maand in spanning zal zitten.

Hellup.....volgens mij word ik lekker obsessief ofzo....
    Zit nu al iedere keer gespannen mee te lezen en 100x op een dag op deze site te kijken.

13. hahah Noa,
    lachen hoor....
    begrijp he thelemaal..
    wordt alleen maar erger ;)
    haha

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    @ brigitte, bij ons ging het net zo, zouden eigenlijk pas in april beginnen, maar om te ontpillen, wel alvast in oktober stoppen met de pil. Hihi, we hebben uiteindelijk het 2 keertjes gedaan met condoom's, toen waren we er al zat van.

Groetjes!

15. Dag dames!

Hier weer eens een berichtje van mij!
    Wij zijn al een hele tijd aan het denken geweest om te stoppen met de pil, tussendoor nog erfelijkheidsonderzoek laten doen.
    Toen we er echt voor mochten gaan, zijn we ook over gegaan op condooms, maar die zijn nooit de kast uit gekomen!
    Ik wilde graag stoppen en heb de verantwoordelijkheid toen bij mijn vriend neergelegd.... Inmiddels dus al ronde 3!

Nog even wachten totdat we weer mogen knutselen!

16. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Wij hadden in januari besloten om in november te stoppen met de pil. In september kwam het ineens wel heel dicht bij en kregen we allebij een beetje de bibbers. We hebben het er toen een aantal keer goed over gehad en toen waren we eruit. We gingen er echt voor. Ik heb toen nog mijn strip afgemaakt en ben toen sinds begin oktober gestopt.

17. Hoe gaan jullie mannen/vrienden ermee om? De mijne hoopt elke keer wel dat het deze ronde lukt, maar is er ook van overtuigd dat het zo gepiept is....
    Wel denkt hij actief mee over de kindernamen, daar zijn we dan ook al over uit.
    Verder probeer ik hem een beetje rust te geven door er niet constant over bezig te zijn, maar dat is wel moeilijk! Ben ik blij met dit forum....

Groetjes Jelske

18. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Ja, dit forum is echt een uitkomst! Ik heb ook niemand verteld dat we 'bezig zijn' en je hebt gewoon wel de behoefte om af en toe van je af te praten/schrijven. Heerlijk om jullie verhalen te lezen dus!
    Ik dacht dat ik woensdag mijn NOD had, maar dat bleek een mistelling... zaterdag pas! Spannend hoor, nog twee nachtjes slapen......... Ik heb al ruim een week enorme buikpijn en krampen, en vandaag zelf echt spierpijn in mijn buikspieren. Terwijl ik helemaal niet gesport heb! Als dit elke keer gaat gebeuren als ik ongi moet worden........ jakkie. Ik ben zo lang aan de pil geweest dat ik niet meer precies weet hoe het was toen ik 'natuurlijk' ongesteld werd. Ik had toen altijd wel enorme krampen tijdens mijn ongi, maar niet al twee weken daarvoor! MIjn buik is nu echt enorm hard en pijnlijk............ Ik hoop maar dat de duiveltjes gauw komen of dat ik zaterdag natuurlijk positief test!

19. Evi27

Evi27 Actief lid

15 nov 2006
    289
    0
    0
    Ik vind het ook echt een uitkomst!

Niemand weet het ook bij ons!

Had vanavond een paar uur pijn in mijn borsten..? Vooral in 1? Kan dat ook een teken zijn of zit ik me gek te maken. Heb het nog nooit gevoeld..

20. kan misleiding zijn!
    ontpillen...al de zwangerschapssymptonen horen hier bij... pfff. oneerlijk he!
    maar ja... wie weet....

kus

Deel Deze Pagina