Hahaha, wat komt me dat ontzettend bekend voor zeg! Grappig! O jee, bevallen.... Ik krijg bijna een wegtrekker als ik daar aan denk... Maar ja, de gedachte schiet me dan gelijk te binnen dat als het ZOOOOO verschrikkelijk was, er niet zoveel dames voor een tweede gaan... Ja toch? (hahaha, zullen we het daar maar op houden, anders krijg ik helemaal de bibbers!) Sorry, acht dagen, had iets korter in gedachten! Maar ik begin al wel vast te duimen dit weekend! Ik ben al 14 jaar aan de pil Erg he... Had altijd verschrikkelijk last van mijn menstruatie en heel veel puistjes en de huisarts vond het toen een goed idee om me de pil voor te schrijven... Ik was bijna 14... best jong als ik er nu aan terugdenk... 2 jaar terug ben ik een half jaartje gestopt met de pil omdat ik me er niet meer zo lekker bij voelde en toen was mijn cyclus best regelmatig, rond de 29 dagen... Misschien is het elke keer anders hoor, maar het voelt nu alsof ik leegloop (sorry...) zo vochtig is het... Vind het wel een beetje apart... Misschien is dit mijn lichaams idee van voorbereiding op de ongi? Hhaha O, is een beetje lang verhaal geworden.... Knuf Chris
Haha Lucky! Heb je gelijk in! Ik voel me alleen vaak zo bezwaard, alsof ik het alleen maar over mezelf wil hebben... vandaar dat ik sorry zei! Liefs Chris
Wat een gezellig geklets weer deze morgen. Heerlijk om tijdens de lunchpauze weer wat bij te lezen. Wij hebben gisteren echt een feestje gebouwd rond de laatste pil die nu officieel weggeslikt is. Mijn vriendje was zo schattig... Echt het bewijs dat hij het ook helemaal ziet zitten. Want daar durf ik soms wel eens aan te twijfelen omdat hij daar niet zo onbezonnen iedere avond wil over praten zoals ik! Nu wachten op mijn laatste pil-ongi en dan kan ik die dag meteen aankruisen als de eerste dag van de pilvrije cyclus!
Ja lucky daar heb je gelijk in. Ik vind lange verhalen ook altijd leuk om te lezen. Chrisje. Het komt niet egocentrisch over hoor. Toch leuk ervaringen van anderen lezen. Voel ik me tenminste niet zo'n muts als ik weer dingen denk te voelen. Dan weet ik dat het er allemaal bij hoort. Snappen jullie me nog? Nog een paar uurtjes en dan moet ik werken. Wat gaat de tijd toch snel als je achter de pc zit he! Gaan jullie nog leuke dingen doen met de kerst? 1e kerstdag komen mijn ouders en broetje en zusje s'morgens. Lekkere hapjes en drankjes in huis gehaald. Sávonds moet ik werken. 2e kerstdag moet ik de heledag werken en dan s'avonds lekker op de bank met een filmpje ofzo. weinig bijzonders dus. Mijn mannetje heeft strax 2 weekjes vakantie en ik moet gewoon werken
Sofieke nu officieel WELKOM! Ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat 2007 een vruchtbaar jaar voor je is. Spannend allemaal he! Even over je mannetje. Ik geloof dat de meeste mannen er niet zo veel over praten. Die van mij heeft het er ook niet dagelijks over hoor. Lang leve het forum. Hiep Hiep Hoera!
Mijn lover heeft het er ook niet zo veel over alleen als hij iets heeft gedranken ha ha. Hij denkt er ook veel te makkelijk over. Toen Sylie Meijs dit jaar tijdens het WK moest bevallen vond hij dat maar dom gepland. Volgens hem hadden ze maar een andere dag moeten klussen. Ik krijg hem maar niet aan z'n verstand dat het allemaal niet zo makkelijk gaat. Dat het niet op de dag te plannen is... Ach mannen. (zo nog een lul verhaaltje erbij hi hi)
Hey meiden.. voel me ook echt zwanger ofzo..ik weet het ook niet. Nog maar even afwachten. Ga nog niet testen, ben bang voor een teleurstelling. Misschien zijn het wel ontpillingsverschijnselen? @ Lucky Als je ongerust bent bel je de dokter toch. Maar de dokter had tegen mijn vriendin gezegd dat het wel een half jaar kon duren als ze dan nog niet ongesteld was moest ze terug komen. (is ze nooit geweest, ze was zwanger!)
Ja inderdaad... mannen houden daar soms de meest gekke gedachten op na! Alsof het allemaal zo makkelijk zou gaan. Maar mijn vriendje is arts dus dat is soms helemaal moeilijk om zijn stellingen te weerleggen want hij weet natuurlijk wel waarover hij praat! Soms bijzonder frustrerend. Heb er ook bewust voor gekozen om naar mijn HA te gaan met al mijn vragen en pre-onderzoeken want ik wil niet dat mijn vriend de komende periode als arts moet beleven. Maar soms is de verleiding wel groot om niet snel iets te vragen. Voorlopig lukt het mij nog aardig maar weet niet wat ik ga doen als ik allerlei ontpil-symptomen ga krijgen
Mijn vriendje is in opleiding tot HA dus ja heel verleidelijk om hem te overladen met allerlei vragen. Soms ook moeilijk hoor want mijn HA zegt dan weer dat ik voorzichtig moet zijn met het eten en drinken van bepaalde dingen. Terwijl ik thuis te horen krijg, doe nu toch niet zo flauw dat kan geen kwaad! Tja... wat doe je dan!?
dames wat gezellig hier zeg... pff ik word zelf wel ongeduldig hoor zou het liefst nu al zwanger zijn maar we hebben afgesproken in het nieuwe jaar pas te gaan proberen dus ff geduld nog.. is natuurlijk ook handiger ook omdat we de vakantie in juli al gepland hebben maar toch
@Evi: ja ik weet het. Je had het al eerder geschreven. Toen was ik wel gerustgesteld maar ik wordt er zo gek van. Ik wil ook een NOD... Ik weet het wel... Het hoort bij het ontpillen maar soms als er weer niks te zien is (bloed bedoel ik dan he) dan denk ik... "Ik ben niet goed, Maak ik nog wel een kans?" Ook omdat ik tijdens mijn pil vaak tussentijdse bloedingen had en mijn buik een beetje gaat opzetten. Maar ik moet gewoon rustig blijven en afwachten en anders in het nieuwe jaar naar de dokter (en als ik weer de zenuwen krijg alles van mij afschrijven op dit Forum)
Nou ik denk dat je mannetje je heus geen dingen laat eten die niet goes zijn voor jou dus luister naar je mannetje. Ik weet niet of je een wat oudere huisarts hebt maar er zijn veel dingen veranderd de afgelopen jaren. En doe waar je jezelf het prettigst bij voelt!
O ja, mannen... haha, de schatten... Toen ik mijn laatste pil had ingenomen vroeg hij me: en nu? Nou, kon ik mijn kereltje het verhaal van de vrouwelijke cyclus uitleggen... Na mij ongi (die maar een paar dagen duurt) hadden we geklust, vroeg hij: hebben we nu een baby gemaakt? Gut, ik moest me toch een partij lachen... Arme schat... Sofieke, toch wel een fijn gevoel, zo'n man in huis toch? Liefs Chris
Nee hoor heb een jonge vrouw als HA die trouwens vorig jaar zelf bevallen is. Dus ik neem aan dat ze het echt wel weet. Maar sinds ik de resultaten van het bloedonderzoek gehad heb en mijn wederhelft met zijn eigen ogen heeft kunnen zien dat ik geen anti-stoffen heb tegen al die dingen is hij inderdaad wat voorzichtiger en begripvoller. Typisch artsen, pas geloven als ze iets zwart op wit zien. Maar goed af en toe krijg ik wel de opmerking dat ik niet saai mag worden
Wat wordt er hier toch steeds weer veel afgebabbeld! Ik heb mijn vriend wel even op de hoogte gebracht van de vrouwelijke cyclus, een korte biologieles. Hij was zo bang dat als we met anticonceptie zouden stoppen we meteen een kind zouden hebben.... Gelukkig snapt ie nu dat daar toch zeker een aantal maanden overheen gaan en durft ie ook ervoor open te staan. Zijn jullie getrouwd voor je aan kinderen wilde beginnen? Of maakt het jullie niet zoveel uit? Groetjes Jelske
Nee hoor wij zijn niet getrouwd. Is niet echt zo een prioriteit voor ons. Momenteel veel belangrijker om een eigen huisje te kopen en voor wat kindjes te zorgen. Trouwen doen we wel eens wanneer niemand het nog verwacht en dat ons eigen ukkies daar een leuke rol in kunnen spelen.
Wij zijn nog niet getrouwd.... Eh, niet schrikken hoor, maar ik ben al eens getrouwd geweest... Mag het misschien niet zo zeggen, maar ik ben in de anderhalf jaar dat mijn vriend en ik samen zijn, zoveel meer gelukkiger dan tijdens mijn huwelijk... Ik zou op zich wel in de toekomst weer willen trouwen, maar nu gaan we eerst proberen een kindje te krijgen... En jullie? Liefs Chris