Hoi meiden, Misschien hebben jullie hier een mening over: Ben een week of 7 geleden de laatste 2 pillen vergeten te slikken. Doordat we op vakantie waren was ik een beetje chaotisch. Ik slik vaak 2 strips na elkaar. De 2e vergeten pil heb ik wel binnen 12 uur nog geslikt. En daarna nog een strip er achteraan. Toen die strip op was werd ik netjes ongesteld (wel minder dan normaal) Nu ben ik weer bezig aan de 3e week van nieuwe strip maar voel me net zwanger: zere, gespannen borsten lichte hoofdpijn misselijk (af en toe) ruik allerlei nare geurtjes opeens een huilbui (heb ik bijna nooit) lage rugpijn rommelende darmen puistje hier en daar steeds gevoel ongesteld te moeten worden. Heb een test gedaan maar die was negatief. Geen idee wat dit is. nog 3 pillen en dan is de strip op en las ik maar een stopweek in. Normaal heb ik als ik ongesteld moet worden wel wat van deze klachten zoals hoofdpijn en lage rugpijn maar verder niet. Heb dus geen idee, mijn lichaam kan toch niet weten dat de stopweek er bijna aankomt zodat het nu voelt alsof ik ongesteld moet worden? Dat weet je lichaam toch pas als je in de stopweek bent? Of zou ik nieuwe bijwerkingen van de pil gekregen hebben? Slik deze nu een jaar en nooit gekke dingen gehad. Wie van jullie heeft zoiets ook weleens gehad? Vind t spannend, zou t niet erg vinden om zwanger te zijn maar we wilden eigenlijk liever dat de tweede geboren zou worden als de eerste de peuterpuberteit achter de rug zou hebben, bij ruim 3 jaar ofzo... Groetjes Annemeis
Je bent niet zwanger. Doordat je die 2 pillen was vergeten heb je, 7 weken geleden, een mini-stopweek gehad (van anderhalve dag, aangezien je die tweede vergeten pil anderhalve dag na je vorige pilletje hebt geslikt). Je was dus gewoon nog beschermd tegen zwangerschap. Daarna heb je een hele strip geslikt en heb je een normale stopweek gehad (wel mindere bloeding zeg je, maar dat kan best eens voorkomen, dat is verder normaal). Hiermee was je dus nog steeds beschermd tegen zwangerschap. Na deze stopweek ben je weer met een strip begonnen, waarvan je nu dus in je 3e week zit. Je vraagt je af waarom je nu ineens meer symptomen hebt dan normaal. Ook dit is volkomen normaal. Elke cyclus, met of zonder pilgebruik, kan andere symptomen geven. Tenzij je deze strip pillen bent vergeten, ben je ook deze strip beschermd geweest tegen zwangerschap. Jouw zwangerschapstest is negatief, omdat jouw lichaam nu reageert op de hormonen in de pil en niet van een zwangerschap. Deze strip heb je meer symptomen, maar zoals ik al zei, dit kan voorkomen en is volledig normaal. Je lichaam weet inderdaad niet dat er een stopweek aankomt, maar dat hoeft ook helemaal niet. Je lichaam reageert namelijk op de opbouw van hormonen uit de pil, dat geeft de symptomen. Hoe langer je de pil doorslikt, des te heftiger deze symptomen worden. Deze strip reageert jouw lichaam toevallig al heftig in de 3e week van de pil slikken. Daarom is het verstandig om, na de laatste pil van deze strip, een stopweek in te lassen. Vertrouw je het echt niet, dan kan je altijd nog in je stopweek nog een testje doen.
Hoi, dankjewel voor je reactie. De bijwerkingen van de pil worden nu al wat minder. Ga inderdaad maar een stopweek doen aan het einde van de strip. Hoop dat ik niet steeds van deze bijwerkingen heb want tis toch wel vervelend. K wist niet dat de symptomen heftiger worden als je langer de pil doorslikt. Dan moet ik hem maar niet meer 2 maanden doorslikken als mn lichaam daar zo op reageert. Dank voor je duidelijke verhaal. Groetjes Annemeis