Echo bij verwijderen Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Linde12, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linde12

Linde12 Nieuw lid

13 aug 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Heb al heel wat fora afgespeurd maar nog geen antwoord gevonden op mijn vraag!
    Half juli heb ik mijn mirena spiraal laten verwijderen bij de Gyn.
    Er werd eerst een vaginale echo gemaakt waar direct maar even werd gekeken hoe "de boel" erbij staat. Alles zag er goed uit en er puilde een grote eicel uit de rechter eierstok (30mm). Gyn gaf aan dat die zou gaan springen, kon door de spiraal komen dat nog niet gesprongen was..
    Was vooral erg blij te horen dat alles er helemaal goed uit zag en het ding er zonder teveel pijn uitging dat ik niet meer naar gevraagd heb toen.
    3 dagen na verwijdering kreeg ik een bloeding die paar dagen aanhield... Leek me sterk dat dit een menstruatie was want er was Immers een rijpe eicel vlak ervoor gezien die nog moest springen...
    Nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden nadien en testen zijn negatief. Zou deze bloeding toch een menstruatie kunnen zijn geweest?

Tijdens de mirena nooit menstruatie echt gehad op wat druppels na soms. Tweewekelijks pijn in borsten en wel krampen vaak, heb echter nooit een cyclus bijgehouden oid.

Hoor graag of er meer mensen iets dergelijks hebben gehad!

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Als het eicelletje niet bevrucht word dan word je ongesteld.
    Bij de een wat sneller dan bij de ander. Misschien heb je gewoon wel geluk dat je cyclus snel weer op gang komt :)

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Je lichaam kan reageren op de plotse afwezigheid van hormonen met een onttrekkingsbloeding, net zoals bij een stopweek van pil. En daarna moet je eigen lichaam de cyclus weer oppakken, maar zoals bij iedere hormonale anticonceptie hoeft dat niet meteen 'normaal' of regelmatig te zijn.

(toen ik bijvoorbeeld stopte met minipil, zelfde hormoon als mirena, was ik 10 weken niet ongesteld, voordat mijn lijf goed opstartte)

Ik ben geen gynaecoloog, maar volgens mij hoeft niet iedere eitje dat op springen staat ook daadwerkelijk te springen.

Gewoon rustig afwachten zou ik zeggen.

Deel Deze Pagina