ervaringen cyclotest

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Michelle27, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle27

Michelle27 Actief lid

27 apr 2013
    186
    19
    18
    Vrouw
    Drenthe
    ik heb een half jaar geleden een spiraal laten zetten maar ik voel me er niet beter op... ik verlies nu al 3 weken druppeltjes oud bloed, (in het begin met stolseltjes) en ik heb best vaak menstruatie achtige krampen.
    ook heb ik sinds 3 maanden heel veel pukkels gekregen op mijn voorhoofd. iets wat ik nog nooit heb gehad!
    en de laatste maand heb ik stemmingswisselingen. alsof ik ongesteld moet worden. maar echt ongesteld wordt ik niet.
    de dokter zegt dat het bijwerkingen kunnen zijn en dat ik af moet wachten. maar ik heb er eigenlijk al helemaal geen zin meer in.
    dus ik heb gekeken naar natuurlijke alternatieven, aangezien ik de pil niet mag vanwege verhoogde kans op trombose.
    nu kwam ik de Cyclotest 2 plus tegen, een computertje dat je temperatuur meet. ze zeggen dat als je het altijd doet het echt betrouwbaar is... ik vind het toch wel een eng idee.. vandaar mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft?

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Dit soort computertjes (temperatuurtest) kan alleen bevestigen als je eisprong geweest is, dus het eerste deel van je cyclus tot eisprong+marge dat het eitje leeft, is "onveilig". Als er toch "veilig" wordt aangeduid door het toestel, dan is dat op basis van statistieken uit vorige cycli, en dus niet 100% betrouwbaar.
    Je hebt ook van die dingen waar je ook ovulatietesten moet doen naast temperaturen, die zijn veiliger (nog steeds niet 100%) maar duurder door alle teststripjes.
    Dergelijke computertjes kunnen net wél goed zijn als je zwanger wil worden (door de opgebouwde statistieken zodat je voor je een + ovu-test hebt, al een aantal dagen kunt benutten).

Deel Deze Pagina