Gestopt met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mijngeluk1992, 19 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Hallo allemaal,

Ik heb gister ook een topic geopend in anticonceptie maar heb nog geen reacties dus ik dacht probeer het even hier,
    Ik ben nu een maandje gestopt met de pil ongeveer wel in de helft van mijn strip dus ben gelijk ongesteld geworden wat logisch is natuurlijk maar nu heb ik elke dag de krampen alsof ik ongesteld moet worden en sinds 2 dagen ineens enorme slijmverlies echt heel veel wat ik niet echt gewend ben..
    Is dit omdat mijn lichaam nu eraan moet wennen dat ik geen pil meer slik ? Kan het me helemaal niet meer herinneren van toen haha

Alvast bedankt!

2. MB91

MB91 Fanatiek lid

Het kan zijn dat dat groeipijn is voor je ei :D dat je cyclus na de menstruatie ready is en je lichaam zich klaar maakt voor een eisprong. Vaak gaat dit gepaard met doorzichtige, draderige/gladde afscheiding. Bij veel meiden ook wat meer dan in de rest van de cyclus :)

Mocht je gestopt zijn met de pil met de wens om zwanger te worden, dan zou ik het voor de zekerheid komende dagen gezellig maken. Wie weet zit je gelijk in je eerste maand goed ;)

3. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Nou je het zo zegt ben ik het even gaan opzoeken met zn handige kalender die het helemaal voor je uitrekend en vandaag is mijn ovulatie haha
    Ik schrok er een beetje van van de hoeveelheid slijm maar dan is het misschien wel logisch

4. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Je lichaam moet zich natuurlijk weer herstellen van t pil gebruik. Precies wat MB91 zegt.. wie weet is het de eerste ronde raak.

Heb er ook 2 keer ervaring mee. :p

5. MB91

MB91 Fanatiek lid

Deze kalenders gaan wel van de "perfecte" cyclus uit (uit m'n hoofd 28 dagen, met eisprong op de 14e) maar veel dames wijken hier wel van af hoor. Mocht je ovu testjes hebben, dan kan je je piek mogelijk nog op een test zien. Anders gewoon komende dagen met regelmaat knuffelen, dan mis je niks :thumup:

6. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens goed weet hoelang mijn cyclus is, ik weet dat ik wanneer ik de pil slikte altijd zaterdag stopte en men klok erop gelijk kon zetten dat ik woensdag ongesteld werd etc maar ben er nog niet zo mee bezig geweest,
    We willen wel graag voor een 3e gaan hebben 2 gezonde meiden en heb altijd gedacht dat het goed was zo ons gezin is compleet maar het ging toch weer kriebelen en hebben er voor gekozen er voor te gaan.
    We hebben alleen wel afgesproken dat ik niet alles uit ga tellen en gewoon gaan kijken of het lukt lukt het niet is dat ook prima,
    Ben wel heel benieuwd want ben er stiekem toch meer mee bezig als dat ik had gedacht haha

Deel Deze Pagina