hoi dames zijn hier dames aanwezig die een onderzoek hebben gehad, en hoe was dat en was het pijnelijk.. ik moet ook binnenkort maar ben bang mijn pijn grens is heel erg laag, heb ergens gelezen dat je ze met een eendebek in je vagina gaan en dat het toch wel pijn doet..bloed prikken ook en dat vind ook k erg.. dit is mijn eertse keer naar de gyn dames vertel me hoe het was. ik wil niet meer gaan...
Hoi Jasmijn, Het valt reuze mee hoor. Die eendebek of inwendige echo, voel je maar een klein beetje maar is niet pijnlijk te noemen. Bloedprikken heb ik ook nooit last van, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik wens je alvast heel veel succes bij de gyn. Groetje,s Elvira
bedankt ik hoop echt dat het niet pijnlijk wordt anders hoef het voor mij niet... van bloed prikken behoud ik een blauw arm ervan en kan em dan niet bewegen dit is weer 3 of 4 jaar geleden mischien kan ik het nu wel hebben.. zal k dat allemaal aan die gyn door geven of niet... groetjes
Ik zou inderdaad doorgeven, dat je een beetje angst heb voor de pijn. Vaak doen ze het rustig aan, en heb je echt geen last. Als je het vertelt houden ze er rekening mee. Ook in de prikkamer zou ik het vertellen. Ze kunnen je dan wellicht met een kindernaald prikken. Het komt goed, je moet er iets voor over hebben. Groetjes, Elvira
hoi ja ik vond het ook meevallen hoor val best wel mee behalve de hsg onderzoek maar die krijg je denk verloopig nog niet omdat je voor het eerst ga ,gaan ze andere onderzoeken doen heb zelf ook al een kijk operatie gehad nou daar vond ik helemaal niks aan ! ook geen pijn gehad maar ja net wat elvira zeg je moet er wat voor over hebben he
een eendenbek voel je niks van,althans het was voor mij absoluut niet pijnlijk ofzo. bloedprikken heb ik geen probleem mee,eerst was ik er altijd bang voor,maar ik ben nu zo vaak geprikt dat ik het echt niet meer voel. ik zou het wel vertellen aan de gyn,kunnen ze rekening houden. veel succes meid!
Eendebek valt reuze mee, ze hebben volgens mij ook verschillende maatjes, want toen ik een ontsteking had gebruikte ze een kleinere. Dat deed wel een beetje zeer, maar dat kwam door de ontsteking, toen die over was merkte ik er bijna niks van. Ik had ook altijd een blauwe arm na het bloedprikken tot ik dat een keer vertelde en de prikzuster mij zei dat je dan het watje een langere tijd (paar minuutjes) wat steviger aan moet drukken ipv de pleister erover. Werkte bij mij iig wel, blijkbaar heeft de ader dan wat meer tijd nodig om dicht te gaan en bloed het onder de huid (ben geen verpleegkundige, maar zoiets was het) Succes en probeer je niet teveel zorgen te maken, als je gestresst bent gaat het natuurlijk ook niet makkelijker
hoi hoi een eendebek doet inderdaad geen pijn, het is even een rotgevoel omdat het koud is maar verder als dat geen pijn en voor het prikken neem van huis uit een natte washand mee en gelijk na het prikken op de arm leggen en even erop laten zo heb je er absoluut nergens meer last van wat ik je ook adviseer voor het prikken probeer je arm zo warm mogenlijk te maken door wrijven hoe warmer de plek waar je geprikt word hoe makkelijker en minder pijnlijk het word het werkt namelijk als een soort verdoving voor de rest zal ik je adviseren om vooral te ontspannen hoe moeilijk ook maar hoe gespanner jij bent hoe meer je voelt en dat is echt psychisch succes meid groetjes nathalie
hoi jasmijn, als je het niet erg lees ik effe mee want moet vanmiddag voor de eerste keer naar de gyn.. vind het echt super spannend! groetjes
fijn dat je mee leest laat je weten hoe het gegaan is ik moet volgende week vind het ook spannend maar ben gespannen veel suc6 meid.. groetjes jasmijn
bedankt lieve dames ik zal proberen om geen zorgen te maken, en we moeten wel iets voor over hebben denk ik dan.. groetjes jasmijn ....
De eerste keer dat ik naar de fert. arts ging kreeg ik niet eens een inwendig onderzoek. Alleen een inwendige echo en pijnlijk is dat bij lange na niet dus maak je daar geen zorgen over. Bloedprikken valt ook 100% mee. Ik ben heel bang voor naalden en kan er ook niet naar kijken maar moest 2 x bloedprikken en deed ook geen pijn. De eerste keer hield ik er ook een blauwe arm aan over de tweede keer niet. Ik heb beide keren het watje er lang opgedrukt maar het hangt er denk ik ook vanaf wie je prikt. Maar meid ik wil je dit meegeven: Je hoeft nergens bang voor te zijn. Het is zo voorbij en pijn doet het niet. Sterkte!
Zora, Mag ik vragen wat de fertiliteitsarts verder met je van plan is? Lees nl dat je pco hebt (ik misschien ook , ga vrijdag naar de kliniek) en je mannetje minder zaad. Ben benieuwd hoe ze nu bij jullie verder gaan. Groetjes Elke
Dag Jasmijn Echt geen schrik hebben! Het valt reuze mee - nou ja, toch in de mate dat een bezoek aan de gyn mee kan vallen . Bij mij deden het inwendig onderzoek en de echo echt geen pijn. Ik had nochtans erg veel schrik vooraf. Mn ha heeft geweldig moeten aandringen om mij bij de gyn te krijgen, maar uiteindelijk ben ik erg blij dat ik gegaan ben. Zijn tip was dat ik er vooral niet te veel moest over nadenken en het gewoon 'blindelings' moest doen ... Mirza
Wat ben ik toch blij met dit forum....ik moet a.s. maandag ook naar de gyn in het ziekenhuis en ik ben ook zoooo nerveus maar ook opgelucht! En als ik ieder zijn verhaal hier lees dan ben ik alleen maar meer minder bang! Succes meiden! Groetjes Debby
hey meiden, nou ik ben gister geweest en heb een inwendig onderzoek gehad deed niet echt pijn maar was wel gevoelig.... het zag er allemaal goed uit gelukkig ze hebben bloed geprikt en moet nu over twee weken terug komen. man lief moet zijn zwemmers inleveren maar daarvoor vind tie het nog te vroeg ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt. Dus jasmijn en debby jullie hoeven je eigen nergens druk over te maken ik was binnen een half uur buiten. succes in ieder geval en wel effe laten weten he als jullie gweest zijn? groetjes
Hoi Jasmijn123, Voor mij is de eerste keer gyn al weer even geleden, maar weet dat ik er ook als de doods voor was! Vond het een erg vervelend idee dat iemand mij van beneden zou moeten bekijken en werd ook naar van de verhalen over die eendenbek. Achteraf gezien viel het me 100% mee en de gyn die ik had had al heel wat jaren ervaring. Ik heb hem toen idd verteld dat ik wat gespannen en angstig was en hij heeft me toen gerustgesteld . Hoop dat dat ook voor jou zo gaat gelden, want nare ervaringen raak je niet snel kwijt. Ik heb na zijn geruststelling uiteindelijk tegen mezelf kunnen zeggen dat dit mensen zijn die er verstand van hebben en weten wat ze doen moeten en ze je het ook zo plezierig mogelijk willen maken! Heel veel sterkte en suc6 bij je eerste x! Groetjes, Swin
Dat weet ik ook niet precies we horen het begin mei. Ik ben eerst even naar huis gestuurd omdat mijn laatste cyclus 39 was en ik 2 kilo afgevallen was. Ik moet nu proberen er nog een paar kilootjes af te krijgen en kijken of mijn cyclus daar echt op reageert of dat het toeval was. Mannetje heeft in april nog een zaadonderzoek en aan de hand hiervan en het verloop van mijn cyclus horen we begin mei hoe nu verder.
me vriend want die heeft zoiets van we zijn nog maar net bezig daar heeft tie dan ook wel weer gelijk in maar ik denk dan van als alles goed is dan is da toch wel fijn om te weten. groetjes ene succes in ieder geval