Gestopt met de pil..

Discussion in 'Zwanger worden' started by shining, Mar 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shining

shining Actief lid

Mar 25, 2008
    150
    0
    0
    Mijn vriend en ik proberen voor het eerst (spannend!) zwanger te worden en ben nu ruim een maand gestopt met de pil..

Aangezien ik 10 jaar aan de pil was, was ik erg benieuwd wat voor veranderingen dit verder met zich meebrengt. Ik ben nu net voor het eerst 'natuurlijk' ongesteld (na cyclus van 40 dagen) wat volgens mij wel normaal is aangezien de hormonenhuishouding vast nog in de war is.

Maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn na het stoppen met de pil, bijv. mbt hormonen, emotioneler of juist stabieler?, zin in sex, heftigere menstruatie, gewichtstoename of afname, etc.?
    Ik kan er nu nog niet echt veel van zeggen..

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik merkte geen verschil op 1 ding na: mijn libido is echt een stuk lager :rolleyes:
    pas na mijn ei krijg ik weer een beetje zin. niet heel praktisch van mijn lichaam.
    verder geen verschil met toen ik nog wel aan de pil was.

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik zit een stuk lekkerder in mijn vel dan dat ik de pil slikte! En mijn gewicht is niet af of toegenomen, maar ik voel me geen olifant meer! Terwijl ik me dat wel voelde met de pil! ;)

Voor de rest niet echt iets bijzonders!

4. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    hier wel helaas 10 kilo aangekomen nadat ik met de pil gestopt ben, hopelijk gebeurt dit niet voor jou!

Succes met zwanger worden en veel plezier erbij he ;)

5. Ik ben emotioneel veel stabieler en zit lekkerder in mijn vel zeg maar. Dus ik wil nooit meer aan de pil!

6. peaceful

peaceful Lid

Nov 3, 2007
    63
    0
    0
    Ik zit ook veel lekkerder in mijn vel dan toen ik de pil slikte. Voor de rest merk ik weinig verschil....

Succes!

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Veel minder last van hoofdpijn dan toen ik nog aan de pil was. Alleen een verwarde cyclus voor ruim een jaar. En meer zin in sex!

8. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    Hoi Shining,

zelf ben ik nu 4 maanden gestopt en ik voel me helaas een stuk beroerder dan toen ik nog aan de pil was.
    Misselijk na de eisprong en ik voel me een week voor de menstruatie net een michelin-mannetje. De pil onderdrukte mijn menstruatiepijn nog enigzins en ook dat is weer helemaal terug. Verder is mijn cyclus helaas nog steeds in de war.
    Maar het is voor een goed doel... :D !

groetjes,
    Jules

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ben nu 2 maanden gestopt en ook ik heb last van afkickverschijnselen.
    Pijn in mijn onderbuik en rug maar het voordeel is wel dat ik meer zin heb in sex hahaha.
    Hoop alleen niet dat ik ook ga aankomen het is er net af zeg.
    Alvast heel veel succes met klussen he.

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Ik ben de eerste maand vreselijk emotioneel geweest en voelde me helemaal niet goed. 2e maand ging het al een stuk beter, kreeg rond mn ei ook veel meer zin in sex en nu de 3e maand gaat het harstikke lekker met me. Ik voel me een stuk beter dan toen ik nog aan de pil was. Rond mn ei ben ik niet meer te houden (en mn man is er blij mee ;) :) ) terwijl we toen ik aan de pil was maar 1x in de week 'kluste' is het rond mn ei minstens 1x per dag, soms wel vaker, dus mijn mannetje heeft niets te klagen.

11. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik zit veel lekkerder in mijn vel en heb meer zin in sex.

Heb niet meer die stemmingsschommelingen dat had ik wel heel erg toen ik aan de pil was.

Wat ik nu wel heb is dat ik me echt heel dik en zelig voel als ik ongi ben en meer pijn. Dat was met de pil wel weer minder.

Maar alles bij elkaar ga ik nooit meer aan de pil dat weet ik wel.

12. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    Ik heb nooit meer hoofdpijn.. wat ik eerst standaard minstens een week per maand had, echt erge hoofdpijn. Ik was ook vaak duizelig, is ook helemaal weg en ben vrolijker.
    Maar ik ben nu na 7 maanden pas echt ongesteld.. :rolleyes:

13. shining

shining Actief lid

Mar 25, 2008
    150
    0
    0
    Bedankt voor de reacties, als ik het zo lees is er volgens mij geen pijl op te trekken en is het echt voor iedereen anders!
    Ik voel me op zich wel goed in mijn vel, maar merk dat ik wel erg angstig ben voor alles wat er mogelijk komen gaat. Ik raak hiervan in de war, komt het door de hormonen en wennen aan het idee of betekent het dat ik er toch nog niet helemaal klaar voor ben?
    Wie herkent dit?

Share This Page