ontpillen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door milolove, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milolove

    milolove Actief lid

    18 aug 2008
    320
    0
    0
    hi meiden,

    Ik ben ook nieuw hier en wil graag ervaringen uitwisselen.

    Ik ben half januari 2008 gestopt met de pil opmdat we graag een kindje willen.

    Het heeft de eerste ronde bijna 5 maanden geduurt voordat ik ongi werd! Enorm balen natuurlijk! De tweede ronde duurde 7 weken (zit gelukkig een beetje vooruitgang in) en nu zit ik alweer op 5 weken. :(

    Volgens mijn ha is ontpillen heel normaal. Het was zelfs acceptabel als het 8 maanden zou duren voor de eerste ongi! Zeker bij iemand zo "jong" als ik. (27) Daar heb ik wat aan!

    Ik heb dus overduidelijk veel last van het "ontpillen" :evil:

    Om nog maar te zwijgen over de vreemde klachtjes die ik er tegenwoordig op na hou!

    Spontane buikkrampjes, zere tepels, misselijk enz enz

    Ik dacht eerst dat ik misschien al zwanger was, nou niet dus!

    Het is best frustrerend dat het allemaal zo lang al duurt. Ik weet goed dat ik meer kans op een zwangerschap heb als ik mijn cyclus in kaart kan brengen. Dan kunnen we tenminste gericht klussen ipv zomaar in het wilde weg te schieten! :D

    Nou sorry voor deze klaagzang, maar ik moest het even kwijt!

    Iedreen die ook aan het proberen is, veel succes!

    Ik hoor graag jullie ervaringen!
     
  2. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hey Milolove,

    wat vervelend joh. Maar zo te zien komt 't dan toch wel een beetje op gang. Je mag een jaar rekenen voor ontpillen hè, daarna zou 't toch een beetje op de rit moeten zijn en kun je je cyclus proberen in kaart te brengen.
    Ben je dan regelmatig ongie, dan kun je meestal uitgaan van dat je eisprong 14 dagen voor je ongie plaatsvindt. Maar ja, nog even wachten op die regelmatigheid dus.
    Toch betekend dit niet dat je niet vruchtbaar bent nu hoor, dus blijf wel proberen, want wie weet vindt een zaadje een eitje en ben je toch ineens zwanger.

    Succes!
     
  3. mjanne

    mjanne Actief lid

    17 aug 2008
    325
    0
    0
    Hoihoi,
    Ik ben ook pas sinds gisteren lid en in mei gestopt met de pil...
    Wij gaan in september trouwen :D en dan willen het ook gaan proberen...
    Mijn cyclus is ook nog niet echt 'normaal'.... :(
    De eerste 2 maanden na 30 dagen en nu nog steeds niet ongesteld...
    Eigenlijk nog maar 36 dagen, maar toch....
    Denk ook heel de tijd dat ik wel ongesteld word, maar nee hoor... HOop
    dat dat niet te lang gaat duren zo... :cry:
    Grtz
     
  4. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ontpillen is echt super irri.... Dit is mijn 1e echte ronde. 'k Dacht eerst ookal stiekum zwanger te zijn, maar dus niet.

    Dus we zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje nog...
     
  5. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ja zeker irritant dat ontpillen. Ik zit nu in mijn eerste ronde en voel echt sinds een paar dagen kramp in mijn onderbuik enzo. Hopen dat het zwanger is en niet ontpillen
     
  6. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Misschien heb je net je ei gehad Skye! Of het is ontpillen.. Ik had het een week voor me ongie, die kramp, ik kon wel door de grond zakken dat deed echt zo'n pijn. Normaal kan ik goed tegen pijn, maar dat was geen pretje..
     
  7. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Fijn he ontpillen ;) Toen ik stopte met de pil (3 jr geleden, niet om zwanger te worden, maar 'gewoon' om die troep uit mn lichaam te krijgen) werd ik eerst 3 mnd niet ongi en daana werd het gelukkig steeds 'regematiger' (ene keer 7, dan 6, dan 5 weken etc). Maar eigenlijk pas het laatste half jaar voordat we voor het echie gingen, was er een beetje een peil op te trekken.. mn cyclus varieerde van 32 tot 39 dagen.

    Succes met ontpillen en zwanger worden dames!
     
  8. Skye

    Skye Niet meer actief

    Tis ook mijn ei geweest denk ik, want was echt 1 dag niet te harden, die pijn. Ook pijn in mijn onderrug. Nu na die dag gigantisch gevoelige (pijnlijke) tepels en veel plassen en wat raar gevoel in mijn buik.

    Ik weet dat het vast en zeker het ontpillen is, maar stiekem hoop ik een beetje dat het nu al raak mag zijn. Ik ga mezelf zo teleurstellen, maarja, ik kan er niks aan doen
     
  9. milolove

    milolove Actief lid

    18 aug 2008
    320
    0
    0
    We zitten inderdaad allemaal in het zelfde schuitje! Best opvallend dat er zo velen last hebben van die rotpil! Toen ik er 12 jaar geleden mee begon vond ik die pil geweldig! Weten wanneer je ongi wordt en zelf daar controle over hebben enzo, maar nu...grrrrrrr :evil:

    Ik weet dat het niks wil zeggen over je vruchtbaarheid, maar je gaat toch denken he...

    Bedankt voor jullie reacties. Voel me niet meer zo raar nu hihi!

    Ben benieuwd hoe lang het bij ons allemaal gaat duren.

    Succes meiden!
     
  10. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ik ook.

    Als ik idd mijn ei heb gehad, dan loopt mijn cyclus gelijk met hoe hij ook met mijn pil was. Want dan had ik de eerste van september ongi moeten worden en dat zal nu ook zo zijn, aangezien dat 14 dagen na mijn ei moet zijn. Das wel goed, want zo weet ik precies wanneer ik kan testen.

    En nog een voordeel. Ik heb in ieder geval een ei. Das toch ook wel beter....zo gelijk na het stoppen
     
  11. angilla

    angilla Bekend lid

    16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Ik heb een vraag heeft iedereen last vvan ontpillen want ik ben net van de prikpil af en toen ben ik een paar maanden NIET ongesteld geworden nu had ik een paar maanden de pil geslikt en toen kwam eindelijk mijn menstruatie op gang.Ben nu bang dat ik straks weer opnieuw moet beginnen en wachten wanneer ik dan eindelijk weer ongie gaat worden
     
  12. Skye

    Skye Niet meer actief

    Volgens mij heeft niet iedereen last van het ontpillen. Hoe het bij mij zit weet ik niet, want ik moet nog de eerste keer ongi worden van mijn eerste ronde. Liever natuurlijk niet :D
     
  13. kiekeboe

    kiekeboe Actief lid

    21 aug 2008
    108
    0
    0
    hoi allemaal,

    hier nog iemand die gestopt is met de pil. We zijn nu 1 maand gestopt en ik ben al ongesteld geweest. De pil was niet sterk genoeg voor mij. Als ik doorslikte, werd ik alsnog ongesteld. Nu heb ik al een tijdje last van mijn darmen en harde tepels en krampen, maar dat is nu ook niet meer. Heb vandaag wat steken in mijn buik. Ik hoop dat het niet lang duurt voordat we zwanger zijn!

    liefs
     
  14. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ja, spannend he, wanneer je zwanger wordt. En het vervelende is gewoon dat je het liefst zo snel mogelijk zwanger wilt worden. Vanmorgen echt misselijk, hoofdpijn en rugpijn. Dan denk ik gelijk al weer "zal het dan toch......?" maar ik probeer dan maar gelijk NEE te denken anders ga ik mezelf zo teleurstellen
     
  15. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Moeilijk he Skye... We voelen ons allemaal zo dnk ik aan het eind van de cyclus.

    Ik zit nu nog te wachten op mijn ei. Denk dat er weer een cyclus van 35 dagen komt. Anders had ik gisteren me ei moeten hebben.....
     
  16. kiekeboe

    kiekeboe Actief lid

    21 aug 2008
    108
    0
    0
    ja, het is gewoon echt vervelend om te wachten wanneer het raak is. Mijn man wilt ook heel graag dat we zwanger zijn, maar we hebben het helaas niet voor het zeggen. Gisteren moest ik veel plassen, maar ja, dat kan je hebben he?! Je denkt meteen, zou het en je wilt meteen testen, maar ik moet nog minimaal 3 weken wachten :(. Gisteravond gehoord dat vrienden van ons een kindje verwachten en dan ben je zo blij voor hun, maar tegelijkertijd wil je andere ook het nieuws vertellen.

    Je kan jezelf inderdaad gek maken. Volgens mij kan je verschijnselen krijgen doordat je gewoon echt heel graag hoopt dt je zwanger ben. Nu ben ik bijvoorbeeld misselijk, maar ja, ik zit wel weer op deze site.

    We gaan gewoon lekker klussen en we zien het wel!

    Liefs
     
  17. Britt1981

    Britt1981 Lid

    15 aug 2008
    94
    0
    0
    op kantoor
    Hoi, hier ook iemand met en lange cyclus. Zou al willen testen, maar heeft weinig zin lees ik, want dan heb je nog niet voldoende hcg in je urine? Heb vermoedelijk rondom 16 augst mijn eisprong gehad, dan kan ik toch al 30 augst testen of beter wachten tot je OND ?
     
  18. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Dan zou je op de 30ste kunnen testen ja. Maar ik zou nog een paar dagen wachten daarmee dan. Als je dan negatief test heb je voor niks getest. Als je langer wacht heb je ook meer kans op een dikkere streep. Hoop op een posi test voor je :D
     
  19. bos

    bos VIP lid

    23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    hoi meiden

    vraagje: hoe weet je wanneer je lichaam klaar is met ontpillen. zie namelijk sommige zeggen zoveelste ronde na ontpillen. of nemen jullie gewoon een gemiddelde ofzo?

    ben benieuwd

    thanks alvast
     
  20. MissyN88

    MissyN88 Actief lid

    25 aug 2008
    104
    0
    0
    Ik ben nu een maand met de pil gestopt en moet deze week ongi worden. als me cyclus zou kloppen. ook ik heb krampjes al paar weekjes en misselijkheid. hoop dat het raak is maar moet ook nee tegen mijzelf zeggen om teleurstelling te voorkomen ;)
    dat wachten is allemaal zo lastig!
     

Deel Deze Pagina