Bruiloft van zwager, baby mee of niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Snoopy1979, Jun 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Hoi,

Ik zit al een hele tijd met het volgende:

In september gaat mijn zwager (broer van mijn vriend) trouwen. Wij hadden mijn ouders al gevraagd om dan die dag en de nacht erna op te passen, maar ik zie dat eigenlijk helemaal niet zitten :cry: . Ten eerste wil ik Eva helemaal niet zo lang missen, ten tweede gaat het niet helemaal lekker tussen mijn ouders en ons.... ze vinden hun kleindochter heel leuk, maar doen maar weinig moeite. En zo spelen er nog wel meer dingen, beetje complex.
    Mijn zwager wil liever niet dat er kinderen meekomen, en dat terwijl ze zelf 2 kinderen hebben :( (geen idee wat ze daarmee gaan doen trouwens). De zus van zijn aanstaande heeft al wel aangegeven haar zoontje mee te nemen, hij is dan ruim een jaar geloof ik. Was hij niet zo blij mee... maar goed.

Nu is er een aantal opties wat we zouden kunnen doen:

1. Eva naar mijn ouders
    2. Eva naar een andere oppas
    3. Eva mee en dat ik dan met haar naar huis ga 's avonds (is anderhalf uur rijden)
    4. Eva daar (hotel en daar is het feest ook) naar bed doen en ik verder feesten
    5. Eva daar naar bed doen, ik blijf dan ook in de kamer, maar kan de volgende ochtend wel gezellig mee ontbijten
    6. iemand anders nog een idee? ;)

Optie 1 en 2 zie ik diep in mijn hart niet zitten. Bovendien moet ik dan ook zo'n 5 keer kolven ergens en mijn melk kunnen koelen (of weggooien :rolleyes:) .
    Optie 4 zie ik ook niet zitten, kijk maar wat er met Madeleine McCann is gebeurd... :( (of dat nu waar is of niet)

Ben wel benieuwd wat jullie zouden doen en of er misschien nog meer opties zijn, waar ik zo niet opkom.

Mijn vriend denkt trouwens dat ik moeite heb met Eva ergens te 'dumpen' omdat ik snel het gevoel heb haar in de steek te laten. Iets wat mij vroeger toen ik heel klein was veel is overkomen... Ik vind het heel moeilijk om Eva los te laten en ik wil het eigenlijk gewoon nog helemaal niet, zo ben ik helemaal niet.

Liefs,
    Snoopy

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Moeilijke keuze.

Ik zou zelf bij voorkeur zonder baby gaan. Maar dan wel een oppas waar je een goed gevoel bij hebt. Optie 2 dus. Eva is dan op een vertrouwd adres en kan haar eigen ritme aanhouden. En jij kunt heerlijk onbezorgd genieten met je vriend.

Wij zijn zelf toen Jarissa ong. een half jaar was voor het eerst samen uiteten geweest. En toen ze bijna een jaar was een weekendje weg. Beide was heerlijk!

Ik hoop dat je een beslissing kunt nemen waar jullie je beiden prettig bij vinden en dat het een hele geslaagde bruiloft wordt!

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kun je haar niet overdag meenemen en als ze moe is, of rond etenstijd naar een oppas brengen?
    S'avonds laat of evt de volg ochtend haar ophalen.
    Haar in je hotelkamer achterlaten zou ik never nooit doen.
    Hoe wil je dat doen de babyfoon meenemen naar de feestzaal?
    Succes met het bedenken.
    Wij hadden vorig jaar een bruiloft aan het strand en m'n moeder heeft de hele dag opgepast ging prima.
    Steven had het daar niet leuk gevonden weet ik zeker.
    Soms is het best fijn om met z'n 2en te gaan.
    Alleen als je wel zeker weet dat je kindje in goede handen is, anders zit je zelf ook niet rustig.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Pendrag, tja een avondje zou me nog wel lukken denk ik ;), maar meteen een hele dag EN nacht... ik denk dat ik mezelf dan ook niet vermaak daar :(.

Mensi, dat lijkt me inderdaad ideaal, maar ik ken niemand daar in de buurt. Ja, ik ken wel mensen daar maar die komen ook naar de bruiloft ;). Die valt dus af, was wel fijn geweest als dat wel kon. Zo hebben zij het trouwens ook gedaan toen mijn schoonzus trouwde. Hun zoontje was toen 7 maanden. Maar goed, dat kan bij ons dus niet.
    Toen jij die bruiloft had, was Steven al wat ouder dan Eva of niet? Ik denk dat hoe ouder Eva is, hoe makkelijker ik het kan. Probleem is ook, dat Eva vaak 's avonds moeite heeft met slapen. Ik vind dat niet zo erg, ik krijg haar uiteindelijk wel stil. Maar ik weet niet hoe dat bij iemand anders gaat en dat wil ik ook eigenlijk helemaal (nog) niet.
    En hotelkamer leek me al geen optie. Maar ik dacht misschien dat ik er te moeilijk over dacht.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!

Liefs,
    Snoopy

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    7. dwars meenemen

Als de zus van zijn aanstaande het mag, waarom jij dan niet.. ? :rolleyes: Ook al is hij er niet blij mee.. :rolleyes:

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Tja lastig, als ik het zo lees wil jij eigenlijk helemaal niet gaan en lekker thuis blijven met de kleine. En zijn al die opties niet echt de oplossing voor jou.
    Maar ja, je kan natuurlijk ook niet jarenlang thuis blijven en nooit weggaan zonder Eva (nou ja kan wel, maar de vraag is of je dat wilt).
    Dan zou het mooiste zijn als je een oppas kunt vinden waar je wél een goed gevoel bij hebt. Dan heb je er niet alleen nu wat aan, maar ook een andere keer in de toekomst.
    Is het een idee één van de leidsters op de kinderopvang te vragen of ze een keer wat willen bijverdienen? Zij kennen Eva en bij hun laat je ze wel met een goed gevoel achter. Misschien wil ze wel bij jou thuis komen oppassen. Niet elke leidster doet het, maar misschien die van jou wel.

7. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Snoopy, ik zou of met Eva 's avonds in de hotelkamer blijven of naar huis rijden.
    Misschien kunnen jij en je vriend elkaar nog een keertje aflossen?
    Jij brengt Eva naar bed, uurtje later komt je vriend, kun jij nog even naar de bruiloft, en als het echt gezellig is, los jij je vriend weer af!

8. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mijn mening is dat je de wens van de bruid en bruidegom wel moet respecteren. Ik zou zeggen of je gaat zonder kind of je gaat helemaal niet. Maar goed, dat is mijn mening hoor ;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Tummetje, zo denk ik er ook wel een beetje over hoor ;). Maar dan is de vraag nog, hoe doen we dat 's avonds?

MamaSon, op zich vind ik het wel leuk om te gaan, maar ik wil niet de hele dag zonder Eva... wij zaten ook al te denken of 1 van de leidsters wil oppassen. Wij hebben een buurmeisje een paar huizen verder die op hetzelfde kdv stage loopt en die zal wel heel graag willen oppassen. Maar ik ben er eigenlijk nog niet over uit of ik Eva de hele dag kan missen. Krijg al bijna een brok in mijn keel als ik eraan denk... dan maar even een 'zeikerd' die niet zonder haar kind kan. Denk ik. Ben er nog niet over uit ;).

Anneliesje, zelf neig ik ook naar die 2 opties. Eigenlijk zou ik gewoon een leidster van het kdv mee moeten nemen daar naartoe en haar op de kamer laten zitten, zodat wij lekker kunnen feesten :).

Soms heb ik echt zoiets van, het komt heus wel goed als Eva bij een oppas is (of oppas bij ons). Maar ik kan het (nu) nog niet over mijn hart verkrijgen...

10. kimsch

kimsch Bekend lid

Feb 13, 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi Snoopy,

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Wij hebben begin juli een bruiloft en dan gaan Erwin zijn ouders oppassen. Koen is dan nog net geen 6 maanden en de bedoeling is dat hij dan daar ook blijft slapen.

Ik zie het ook nog niet echt zitten, omdat oma er weleens een handje van heeft om Koen geen rust te gunnen. Ze wil steeds knuffelen met hem en ziet ook niet echt wanneer hij moe is. Ze doet dingen meer uit eigen belang dan uit belang voor Koen.

Helaas kunnen we niet echt anders en hebben nu het volgende gedaan.

Aankomend weekend brengen we Koen bij oma en opa. Wij gaan dan even winkelen, zodat zij kunnen proefdraaien. Gaat het goed, dan zijn we gerustgesteld (hopelijk). Gaat het niet goed....dan zijn we binnen 10min. weer bij Koen en zoeken we een andere oplossing.

Ik zou persoonlijk voor deze opties kiezen:
    Voel je je er echt niet lekker bij dan kan je het beste een ander oppas zoeken waar je echt vertrouwen in hebt.
    Of je doet de optie hotel met 's avonds op de kamer. Kan je de volgende ochtend gezellig mee ontbijten.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Weet je wat het is, ze hebben zelf ook 2 kinderen. Dus ik snap het sowieso al niet echt (er zijn nog wel meer dingen, wat betreft de kinderen, die wij niet snappen...) En, bij de bruiloft van schoonzus is hun zoontje dus overdag ook meegeweest. En nu willen zij geen kinderen op hun bruiloft? Beetje hypocriet vind ik het eerlijk gezegd wel... :rolleyes:

12. Niet meer actief

Ik denk dat ik het liefste 3. of 5. zou doen en anders nog liever idee 8., een vriendin meenemen die met Eva op de kamer gaat zitten en je haalt als ze je nodig heeft.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Zelfde situatie dus... ik zat ook al te denken om mijn ouders te laten proefdraaien, maar dat zie ik nu eigenlijk ook al niet zitten. Moeten we eerst eens goed met ze gaan praten... Eva heeft volgens mij geen idee wie het zijn :( , omdat ze hun zo weinig ziet. En daarbij komt dat ik het sowieso heel moeilijk vind om haar bij iemand achter te laten. Bij het kdv gaat het heel goed, maar daar hebben ze ook veel ervaring en het 's avonds naar bed brengen, wat vaak zo moeizaam gaat, doe ik zelf.

Ik ben een beetje bang voor de reacties van de familie van mijn vriend. Dat ik niet zo moet zeuren en Eva gewoon thuis moet laten. Aan de andere kant, het is misschien belangrijker dat ik me er ook goed bij voel. Toch?

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Lijkt me ook wel wat, een vriendin meenemen die dan op de kamer blijft zitten. Maar daar voel ik me ook ongemakkelijk bij om zoiets te vragen. Dan ga ik zelf wel zitten ;).

Gelukkig denkt mijn vriend met mij mee en staat ook achter mij. Hij doet niet zo moeilijk (ik wel ;)), maar hij vindt dat ik me er ook prettig bij moet voelen. Hij kwam dan ook met het idee dat ik dan op de hotelkamer zou blijven, laptop mee en lekker internetten :). En hij komt dan wel voor me op tegenover zijn familie.

15. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Oh ja, ik zeg ook zeker niet dat ik het snap dat ze geen kinderen erbij willen. Mijn vriend ik gaan misschien volgend jaar trouwen en wat mij betreft neemt iedereen de kinderen mee! Alleen maar gezellig!

Kun je het trouwens niet overleggen met je zwager? Dat je uitlegt hoeveel moeite je het kost om Eva elders onder te brengen? Dat je misschien zelfs wel overweegt niet te gaan om die reden. Misschien begrijpt hij het wel en doet hij er niet moeilijk over als je Eva dan toch meeneemt.

Zelf ken ik het probleem niet, mijn eerste ging met 3 weken uit logeren bij opa en oma en mijn tweede (Kim) met 6 weken. Maar ik heb een heel goed gevoel bij mijn moeder, die vertrouw ik helemaal met ze.

De optie van het buurmeisje/stagiair van het kdv lijkt mij een hele goede optie! Beter kan bijna niet!

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha lieve Snoopy,

Wat een dilemma weer ... dat getrouw ook ;)

Ik snap heel erg goed dat je Eva niet een dag én een nacht kan missen. Ik kan Mirre ook niet zo lang missen (wij hebben eind augustus een heel leuk wadlooptochtje in de planning staan, met heel veel vrienden - mn man gaat wadlopen en ik ga de menigte opwachten op Ameland met Mirre ipv haar uit logeren doen ... iets dat een vriendin van me wel 'gewoon' gaat doen ... zegt ze nu -> haar kindje is nu 1,5 maand oud). En het kan me niet zo heel erg veel schelen wat anderen ervan denken, niet genoeg om ernaar te handelen in ieder geval. Dus moet jij ook niet doen - luister naar je gevoel!

Ik weet ook niet of je verleden daar nu perse alles mee te maken heeft. En als dat wel zo is ... moet je het dan gaan forceren, lijkt me niet.

Ik zou denk ik overdag gaan en dan savonds lekker naar huis ... kan Eva ook lekker in dr eigen bedje. Of toch in het hotel zodat je ook kan ontbijten én lekker naast je vriend liggen (ook niet onbelangrijk) ... ook al ligt in zn roes uit te snurken (?) ;)

En als ze echt moeilijk doen over kids op bruiloft dan zou ik gewoon niet gaan. Achterlijk gedoe. Wij hadden babykreetjes op de achtergrond bij ons trouwen, mooie inzegening :D ...

Ennuh wat betreft opa en oma. Inderdaad een keer rustig om de tafel gaan zitten met ze. Maar ze nu niet laten oppassen, is veel te korte termijn. Tenzij ze nu op eens een superband met eva opbouwen, maar dan kun je dat altijd tegen die tijd nog beslissen.

(en hier 2x superoma/opa, maar Mirre uit logeren doen = geen optie ... misschien als ze 18 is :))

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Dan moet de aanhang dat van de andere kant ook doen. Als hij min of meer instemt met het dat zijn schoonzus haar kind meeneemt, moet hij dat bij een ander ook doen.. hij schaadt zo zijn eigen "regels" ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Mijn vriend gaat het er zeker over hebben met zijn broer als we Eva mee willen nemen. En uiteindelijk zal het ook wel goed zijn hoor.

Ik wou dat ik ook zo'n moeder had :cry:. Maar heb een stiefmoeder met wie ik nooit echt een klik heb gehad en een biologische moeder met wie ik al helemaal geen band heb. Had zo graag een moeder gehad bij wie ik Eva zonder moeite achter kon laten...

Dat buurmeisje wordt zeker wel de oppas voor als we een keer een avondje even weg willen ofzo, lekker makkelijk, vertrouwd en voor haar weer een centje bijverdienen! Maar voor nu weet ik het dus nog even niet.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Salapio, kijk met jou kan ik praten! Iemand die er dus precies hetzelfde over denkt ;). Ik weet niet of het ook met de borstvoeding te maken heeft, maar ik ben na een dag werken en 2x kolven zooo blij dat ik Eva weer aan de borst heb. Ik zie het ook niet echt zitten om een hele dag en een ochtend alles te moeten kolven. Heb dan echt liever Eva bij me. En Eva gaat net als Mirre ook vaak 's avonds niet makkelijk slapen, dat speelt ook nog erg mee. Maar als ik de fles had gegeven en Eva een makkelijker slaper was geweest, had ik het er ook nog moeilijk mee gehad denk ik ;).
    Haha, aan mijn vriend zal ik niet veel hebben vrees ik. Maar het ontbijten 's ochtends met zo'n allen is wel heel gezellig! Tegen die tijd mag Eva ook een broodje mee eten :D.

Weet je wat het is, mijn familie zou me heel goed begrijpen, tenminste, mijn nichtje enzo (mijn nichtje heeft vrienden zonder kinderen die gaan trouwen, maar die hebben dus een hele locatie afgehuurd met oppas en slaapkamers enzo. Lijkt me ook wel wat!). Maar de familie van mijn vriend, die gaan er heel anders mee om. Maar veel dingen zijn gewoon niet mijn manier.

20. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

Jan 24, 2008
    176
    0
    0
    Ik heb net de bruiloft van mijn eigen zusje achter de rug en Sjoerd is niet meegegaan. Voor hem is er niets aan en ik was ceremoniemeester en op je kleine letten en zorgen dat de bruiloft vlekkeloos verloopt vond ik toch een beetje teveel van het goede.. Maar ja...ik heb dan ook een geweldige schoonmoeder waar ik mijn mannetje met een gerust hart naar toe kan brengen.

De bruiloft is over drie maanden, je kunt toch ook nog op het laatste moment beslissen? Over drie maanden is Eva ook alweer groter en ben jij ook weer meer in het moederschap gegroeid.

En de enige tip die ik je kan geven is gewoon doen waar jij je het beste bij voelt. Dat kan namelijk niemand voor je beslissen..is denk ik niet het antwoord wat je graag hoort, maar ik ben er wel achtergekomen, dat mijn gevoel eigenlijk altijd het beste is als het om Sjoerd gaat. Ik denk dat je dat stiekem zelf ook wel weet...
    succes!

Share This Page