Gestopt met Johannesbroodpitmeel, nu snel honger, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prulletje2, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik lees hier veel over pure Johannesbroodpitmeel of Tammi.. misschien dat eens proberen? Schijnt veel beter te zijn dan nutriton. Je kan ook in de laatste fles rijstebloem doen, maar ook dat zou krampen kunnen geven.
    Onze vent redt het net met de fruit na de 10 uur fles en groente om 1900 uur.

2. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier kun je de informatie vinden https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/154-groei-van-de-pasgeboren-baby

Helaas wordt bij het CB info gegevens die vooral gericht is op kv en daarbij horen ook de kv normen die op de pakken vermeld staan. Mijn dochter heeft ook kv gehad en kreeg ook van die knoeperds van flessen. Ik weet nu beter omdat ik me meer heb ingelezen en probeer nu mijn kindje te volgen en te letten op wat natuurlijk is. Succes!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar dat is een heel ander iets..

en volgens mij zit er niet een speciaal vulmiddel in, maar is het ander verknipt oid

4. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Nee dat is bij de omneo voeding.

Forte zit zetmeel of rijstebloem in, net welk merk je hebt

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Zolang ik niet teveel boven de liter uitkwam gaf ik mn dochters altijd gewoon grotere flessen als ze hier duidelijk behoefte aan hebben. Misschien kun je niet alle, maar een paar flessen van 180+6 doen en kijken of dat helpt?
    Overigens heb ik bij beiden ook die voeding voor hongerige baby's gebruikt, maar dat is waarschijnlijk hetzelfde als jpb erbij doen vermoed ik...

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou lijkt rijstebloem me niet heel logisch aangezien dat bijvoeding is en bijvoeding pas vanaf 4 maanden is,,

ik heb net even gegoogled.. en van wat ik begrijp is dat de forte een aangepaste eiwitverhouding heeft...

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Nutrilon hyperallogeen is met verknipt koemelk eiwit. Dit maakt het lichter verteerbaar. Omneo heeft dit ook maar met extra vetten en vezels.
    Dan heb je nog nutrilon a.r. anti-regurgitatie, tegen reflyx dus. Deze is met Johannesbroodpitmeel.
    Omneo zit geen Johannesbroodpitmeel in.

8. Yep! Ik zweer bij Forte. Werkte bij allebei m'n kinderen perfect tegen teveel honger hebben :) Nutriton is echt niet te vergelijken met Forte. Forte maakt voeding ook niet dikker. Als wij voeding geven zonder Nutriton erdoor, komt alles er net zo hard weer uit..

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Het ligt er echt aan wat je gaf.
    Gaf je pure Johannesbroodpitmeel van tammi en gaf dit klachten?
    Of gaf je nutriton?

Nutriton bevat 30% Johannesbroodpitmeel en de rest toevoegingen. Juist die toevoegingen geven bijna altijd de klachten. Een enkele baby reageert echt op de Johannesbroodpitmeel zelf.

Forte voeding bevat geen Johannesbroodpitmeel, maar een andere eiwitverhouding.

Je mag maximaal 30 schepjes geven, als je dus 180/6 gaat aanbieden moet je een fles minderen. Juist met reflux klachten zou ik dat niet doen.

Daarnaast zie ik wat verwarring over de voedingen;
    Nutrilon omneo-comfort bevat geen Johannesbroodpitmeel, maar is wel een dikkere voeding.
    Nutrilon a.r. bevat Johannesbroodpitmeel, voorgekookt daardoor mogelijk minder reactie.
    Nutrilon forte 1 bevat geen rijstebloem, (nr 2 wel) of Johannesbroodpitmeel
    Zie ook de site van nutricia zelf

Hero baby comfort bevat Johannesbroodpitmeel.
    Hero baby extra bevat geen rijstebloem of Johannesbroodpitmeel
    Op de site van kruidvat kan je dit beter zien, op de site van hero kom ik alleen nr 2 tegen ;)

Dus hero baby extra of nutrlon forte bevatten, in nr 1, geen Johannesbroodpitmeel of rijstebloem en kan je geven. Als je wilt.
    Een andere optie is meer water in verhouding met schepjes, dus bijv 140/4

10. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Mijn kinderarts zei juist dat omneo dunner was en lichter verteerbaar.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Sorry, maar je ka heeft geen gelijk, uitgaande van wat nutricia zelf zegt.

Er staat letterlijk op het pak;

Zie; https://www.nutriciavoorjou.nl/shop/nutrilon/omneo-comfort-1/8712400110099/
    Klik het 2e plaatje aan en dan nogmaals voor vergroting, dan kun je de achterkant van het pak lezen. (Of morgen even in de winkel kijken ;) )

Juist vanwege de eerder ontstane verwarring over de verschillende voedingen heb ik tijdens het schrijven van mijn eerdere reactie eerst de sites/voedingen bekeken en nagezocht.

12. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze zoon spuugt ook veel, de ene dag meer dan de andere. Zou ik dan beter een voeding met Johannesbroodpitmeel kunnen geven of bijv een Hero extra?

Deel Deze Pagina