gestopt met kolven en nu ?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by stitch, May 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    wesley aan de borst leggen ging niet dit deed enorm veel pijn dus ben ik gaan kolven zodat wesely wel borstvoeding binnen kreeg.
    aangezien dit een enorme opgave is ben ik het afgaan bouwen.
    nu heb ik al 2 en halve dag niet afgekolft.
    maar mijn rechter borst doet nu enorm veel pijn.
    mijn vraag is nu; kan ik hier nog meer tegen doen dan mijn bh op zijn "hoogst"te zetten?
    of moet ik er gewoon even door heen.
    en hoelang kan die pijn aan houden?

groetjes susanne

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als het pijn is van de enorme druk dan is het verstandig om die druk er even af te halen. Voelt de borst ook warm en voel je harde schijfen dan zou ik de borst eenmalig even helemaal leeg kolven.

Ilja

3. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    de plek waar het pijn doet is idd een schijf.
    maar of het warm aan voelt...

dus alleen de borst leeg kolven waar ik last van heb. en dan mijn borst mijn borst laten?
    komt het dan niet terug?

alvast bedankt!

groetjes susanne

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Doordat je al zeer weinig kolft wordt de melkproduktie langzaam aan gestopt. Als je echt harde schijven in je borsten hebt is het verstandig om ze (indien nodig) een keer goed leeg te kolven. Dit om de kans op een borstontsteking te verkleinen. De melk zal daarna niet ineens volledig weg zijn, maar hoe minder de vraag hoe minder de melk. Misschien heb jij het nog even nodig a 2 dagen om een keer te kolven. Je zult merken dat dit snel niet meer nodig zal zijn.
    Houd echter goed in de gaten dat je geen borstontsteking gaat krijgen. Harde schijven, roodheid, warme borsten, koorts, grieperig voelen.

Succes

Ilja

5. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    hardstikke bedankt!

Share This Page