Hoi Ilja, Ik geef mijn dochtertje afgekolfde melk, omdat ze aan de borst telkens in slaap valt en ze op die manier in de eerste weken niet voldoende wilde groeien. Met de fles gaat het prima en is ze in een week 290 gram aangekomen, ik ben helemaal blij, maar hoe weet ik hoeveel melk ik moet geven. Ik kolf tussen de 70 en 120 cc per keer, 's nachts vaak meer dan overdag. Nu warm ik voor iedere voeding de melk op, maar ik weet dat ze geen 120 cc op kan, dus is het zonde om zo veel melk op te warmen. Ik warm nu 60 cc per keer en voeg hier een klein schepje Johannesbroodpitmeel aan toe omdat ze zich anders te vaak verslikt. Dat gaat prima en ze slaapt er heerlijk op, is niet onrustig of zo en komt ook niet sneller om een voeding dan aan de borst. Kan ik er van uit gaan dat 60 cc voor dit moment voldoende voor haar is of moet ik toch meer melk warmen? Alvast bedankt voor je antwoord. Loeki
Lijkt me prima dan. Je zou een keer kunnen kijken of ze ook 80cc a 100cc wil drinken. Dit mag ze namelijk wel hebben. Ilja
Oké, vanavond wilde ze idd duidelijk meer en heeft ze 100 cc gedronken, ik zal het gewoon gaan uitproberen.
Oh nog een vraagje. 's nachts slaapt Annika 3,5 uur op een voeding, overdag ongeveer 4 uur, maar tussen 19 uur en 22 uur komt ze ieder uur en dat is iedere avond hetzelfde ritueel. Ze drinkt dan in 3 a 4 uur tijd zeker 3 voedingen in korte tijd om daarna weer aan haar nachtritme te beginnen. Het is niet echt een fijn tijdstip om zo vaak te voeden, maar ik geef er tot nu toe maar aan toe. Moet ik proberen om dit patroon te doorbreken en zo ja, hoe pak ik dat dan aan. Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik zou toch er nog even aan toe geven. Waarschijnlijk past je samenstelling van melk zich snel aan en komt ze 's-avonds weer wat minder vaak. Ilja