Hoi allemaal, Sinds 2 weken drinkt mijn zoontje enorm veel meer dan voorheen. Hij is bijna 9 maanden nu. Hij drinkt nu 3x meer in de nacht . Ik vroeg me af of dit normaal is. Hij is niet dikker geworder maar wel wat steviger ik ben bang dat als hij zo doorgaat dat hij echt dikker wordt. Beneden zien jullie mijn schema (is op verzoek maar is bijna iedere dag hetzelfde). Ik ga ervan uit dat hij het nodig heeft maar aan de andere kant wil ik niet dat hij dikker wordt. Iemand tips? Dit is zijn schema , ik heb echt het gevoel dat hij ook veel eet voor zijn leeftijd. 05:00 BV 07:00 Bv 10:00 Fruitpapje 12:00 BV 14:00 Broodhapje met BV 17:00 Groentehapje (soms met danontje als hij nog honger heeft) 19:00 BV 21:00 BV 23:00 BV 03:00 BV De voedingen van 23:00 en 03:00 en 05:00 zijn er bijgekomen op die tijdstippen dronk hij nooit . Ik twijfel om zo er uit te halen. Als dit normaal is dan blijf ik hem uiteraad gewoon BV geven op die tijdstippen. Iemand van jullie het zelfde meegemaakt? Veel liefs, Visitor
Het kan zijn dat hij in een sprongetje zit.. en anders geeft de bv hem misschien geen voldaan gevoel meer en wil hij meer vast voedsel.
enne ik heb hier dus dat ze in de nacht wakker werd maar meer omdat ze verlatingsangst heeft. Ze wil graag dat ze lekker getroost wordt. Ik had een doorslaper en nu niet meer. Maar weet dat ze zonder voeding kan doorslapen. Daarbij ga ik nu meer bijvoeding geven overdag. Laat je man er een keertje uitgaan en hem troosten?
Je zoon krijgt wel vaak bv, maar je kan niet teveel bv geven, dat vooropgesteld. Als je denkt dat hij honger heeft, kan je misschien wat meer bijvoeding geven? Een boterham extra, een banaan vult ook lekker. Geef je fruit en groente uit een potje of zo uit het handje? Door met eten bezig te zijn, raken ze ook verzadigd. In die potjes zit ook merendeels water. Momenteel komt mijn zoontje van 8,5 maand 2x per nacht, maar overdag is het dan maar 3 a 4x. Om de twee uur is best vaak bij 9 maanden. Drinkt hij dan wel lang?
Ten eerste is er niks mis hoor met wat extra bv drinken. Je zoontje niet op "dieet" doen he? Niet nodig hoor! Hij verbruikt door nieuwe ontwikkelingen (rond die leeftijd gaan ze meer bewegen, kruipen uitvinden, de wereld wordt groter) meer energie. Als hij gaat lopen is hij eventueel overbodig gewicht zo kwijt hoor. Ten tweede zou ik proberen wat serieuzer bijvoeding te gaan geven. Van 17:00savonds tot 10:00sochtends op alleen bv is misschien echt niet meer genoeg voor hem. Nou ja, het is wel genoeg, als ie maar vaak genoeg drinkt, en dat is minder voor jou natuurlijk Zelf ben ik niet weg van potjes, ik wil graag dat een kindje zonder problemen zo vlot mogelijk met de pot mee eet, op "onze" tijden. Probeer anders als het uitkomt met avondeten dat hij een hapje mee-proeft. Even een beetje opletten met zout, maar dat heb je zo in de vingers hoor.